Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

Til dere som ikke tør å snakke om sånt med legen:

 

Det er absolutt ingenting å være flau over! Leger har folk innom hele tiden med ymse problemer, mye rarere enn å være svett, så jeg tror ikke en lege ville reagere på noe sånt.

 

Jeg jobber selv i et yrke der dagen er en god blanding av mennesker og fortrolighet. Å jeg må si at det skal litt til for at jeg husker en hendelse en uke senere, selv om kanskje "kunden" synes det var flaut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_nil_*

Funket etter første påføring på meg. Svettet ingenting under armene i gymmen :D

 

Noen som har en god deodorant uten alkohol å anbefale til aluminiumklorid? Helst så lite lukt som mulig og utenom Sterilan.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_*

Jeg bruker en annen. Cosmica ekstra effektiv eller noe. Den virker på meg. Men det står på den at hvis ikke sviingen slutter, bør jeg stoppe å bruke den. Men jeg har brukt den i ca. en måned og det svir fortsatt når jeg tar den på... Burde jeg stoppe eller går det vekk etterhvert?

 

VÆR SÅ SNILL og svar meg, noen!

Lenke til kommentar
Men det står på den at hvis ikke sviingen slutter, bør jeg stoppe å bruke den.

 

Vel. Hvis det står at du skal slutte å bruke den hvis sviing ikke stopper, så bør du stoppe å bruke den ja.

 

Det står ingenting om det på aluminiumsklorid, så du kan jo gå over til den istedet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Aluminium fører til hjerneskade, nærmere bestemt Alzheimers, men bare i store mengder. Om en månedlig påføring av aluminiumklorid hele livet er "stor mengde" vet vi enda ikke. Du kan omtrent ikke unngå aluminium i kostholdet eller noe annet. Gryter, bakepulver, frossen deig, deodoranter; aluminium kommer inn i deg så og si uansett, så litt aluminiumklorid er neppe en avgjørende faktor.

 

Kilde

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Prøvde det for første gang før 2-3 uker siden og det funka som bare det. De siste gangene jeg har brukt det har jeg vaska det av etter ca 20 min fordi det klør noe helt sykt.

 

Noen som har tips til å dempe kløen?

 

Klør Yerka også?

Lenke til kommentar
Men det står på den at hvis ikke sviingen slutter, bør jeg stoppe å bruke den.

 

Vel. Hvis det står at du skal slutte å bruke den hvis sviing ikke stopper, så bør du stoppe å bruke den ja.

 

Det står ingenting om det på aluminiumsklorid, så du kan jo gå over til den istedet.

Vell de på apoteket sa i alle fall til meg når jeg brukte den, at vist det svier mye hver gang, så Burde jeg stoppe å bruke den...

Og Aluminiumsklorid flasken er det av det værste jeg noen gang har vært bort å på smøre kroppen... funket konge, men ikke verdt det for min del.

Cosmetica eller hva den heter, rød kork og hvit flaske, påføres hver 3 dag, funker fett og svir ingen ting, er bare litt seig, men som sakt ikke hverdag men hver 3 dag.

Lenke til kommentar
Noen som har en god deodorant uten alkohol å anbefale til aluminiumklorid? Helst så lite lukt som mulig og utenom Sterilan.

 

Aluminiumklorid skal du bruke om NATTEN på REN og TØR hud . Neste morgen VASKER du det bort og har på vanlige deo. Bruker du deo oppå aluminiumklorid, kommer det til å svi mye.

Lenke til kommentar
Og den inneholder hvor mye aluminiumoksid?

Det står ikke, det står bare at den inneholder det, men jeg har ALDRI svidd av den, den funker bare flott uten noe side effekt, for meg i alle fall, eneste er jo at du blir ganske seig under armene når du legger deg, men du dusjer jo gjerne om morgenen igjen:)

resampler.aspx?type=display&src=921650.jpg

 

Der har vi den, den het vist Cosmica.

Endret av Høybusk
Lenke til kommentar

Jeg har bare hatt positivt med den, bruker den hver tredje dag, jeg gruer meg ikke en gang, i og med at jeg ikke kjenner det, en blir litt svett da, mindre en hva "normale" folk likevell(og det på jobb, etter lang skole dag før det igjen), og jeg svetter masse til vanlig, kald svetter og alt :@.

Så for meg som ikke kunne sove med alumklorid greia, så er den topp.

Jeg har vell kjøpt den på vitus apotek, har den sikkert på andre også. er vell en hundre lapp for den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...