Gå til innhold

World Of Warcraft - Tåpelig?


Anbefalte innlegg

Folk som gir opp sitt sosiale liv (eller i ekstreme tilfeller skole eller jobb) for å tilbringe mer tid i WoW-land har et problem med spillavhengighet. Dette er noe som krever profesjonell hjelp. Jeg mener det blir GALT å si at det er WoW eller spillutvikleren sin feil. Blizzard har simpelthen utviklet et spill som appelerer til mange, og dermed tjener de mange penger på det. Tenk på alle som faktisk har det morsomt med WoW, de som bare koser seg når de har tid til overs. WoW er et spill på lik linje med andre spill, og burde absolutt ikke klandres for å ödelegge folks liv.

 

Folk blir avhengig av både alkohol, sex og spilleautomater. De lider av en sykdom; spillavhengighet. Det betyr ikke at de ovennevnte aktivitetene/produktene burde väre forbudt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folk som gir opp sitt sosiale liv (eller i ekstreme tilfeller skole eller jobb) for å  tilbringe mer tid i WoW-land har et problem med spillavhengighet. Dette er noe som krever profesjonell hjelp. Jeg mener det blir GALT å si at det er WoW eller spillutvikleren sin feil. Blizzard har simpelthen utviklet et spill som appelerer til mange, og dermed tjener de mange penger på det. Tenk på alle som faktisk har det morsomt med WoW, de som bare koser seg når de har tid til overs. WoW er et spill på lik linje med andre spill, og burde absolutt ikke klandres for å ödelegge folks liv.

 

Folk blir avhengig av både alkohol, sex og spilleautomater. De lider av en sykdom; spillavhengighet. Det betyr ikke at de ovennevnte aktivitetene/produktene burde väre forbudt.

6657027[/snapback]

 

Er det derfor Norge går indirekte inn for å fjerne alle spilleautomater? At en eller annen blir spillegale kan jeg skjønne, men med wow er det ikke bare en det er snakk om. Jeg vil tørre å påstå at rundt 30% av de som spiller wow spiller omtrent 10 timer eller mere daglig. Her burde varsellampene gå, når 1/3 av de som spiller dette spillet omtrent kan regnes som spillegale, så må man begynne å spørre seg om det faktisk er personene som spiller sin skyld at de blir "hektet" eller om det er blizzard. Blizzard legger klart og tydlig opp til at man skal bruke uendelig mange timer for å oppnå noe her i spillet. Jeg vil klart si at om blizzard ikke hadde hatt disse systemene som krever flere timers innsats, så ville ikke like mange folk ha sittet inne hele dagen og spilt wow. I mine øyne legger blizzard klart opp til at man må spille flere timer hver dag for å oppleve end-game instances og de nye aspektene ved spillet.

 

Klart er wow gøy, jeg skal ikke nekte. Jeg har vert i en guild som jeg vil si at var veldig hardcore og som gjør det ganske bra i Naxx atm. Jeg klarte fint å kutte wow, det er ikke så vanskelig å ta seg sammen og sette grenser for hvor mye du vil at wow skal gjøre med fritiden din. Synest dette med spillegalskapen er å ta litt hardt i.

Lenke til kommentar

jeg skjønner ikke vitsn med å vie hele livet sitt till ett dataspill. spiller man seg fra venner, dame og familie har man virkelig lagt det store gullegget. stakkars folk som er så avhenging :( . virker som de ikke innser at de har ett problem. mange, MANGE har dødd av å spille for mye faktisk,de har sittet oppe 50 timer osv, uten søvn, kun pauser som kaffe ellr dobesøk.

 

må bare legge til at jeg var ganske spille avhengig når jeg var fjortis, men hvem var vel ikke det. marskinen sto på 24/7, heldigvis klarte vennene mine å få meg til å slutte med spillingen. jeg har mye å takke dem for. og nå, lever jeg livet som bare pokkern.

 

 

til slutt vil jeg si at. jeg syns World of Warcraft er tåpelig. faktisk, tenk litt på dette: hvorfor vie livet sitt til ett dataspill/onlinespill (i dette tilfelle Word of Warcraft)?

 

vil man ødelegge livet sitt så værsågod

Endret av hiddendepths
Lenke til kommentar

Ikke for å virke bedrevitende ellerno, men det som gjør livet verdt å leve er opplevelser og minnene du har igjen fra de. :roll:

 

Det virker som de fleste av de som spiller wow føler seg direkte truffet av innlegget til trådstarter, hva med å forsøke å være litt open minded? Jeg tror ikke trådstarter prøver å kritisere dere for at dere spiller, men heller at en bør prøve å holde alt med måte.

 

Etter min mening kan folk spille så mye de vil, om de ikke har noe bedre å ta seg til. Litt dumt å la det gå utover utdanning og venner, noe som vil prege resten av livet deres.

Lenke til kommentar

PLiizz.. :ermm: Er så utrolig lei av denne diskusjonen. WoW er ikke mer avhengighetskapende enn andre liknende spill. Om noen melder seg ut av verden er det deres feil fordi de ikke klarer å styre seg.

Du kan vel ikke skylde på røykprodusentene fordi noen røyker?

 

Min mening ^^

 

Ps. Har ikke lest noe annet enn første innlegg. Jeg orker ikke lese side opp og side ned om dette temaet igjen :)

Endret av Akarno
Lenke til kommentar
Jeg vil tørre å påstå at rundt 30% av de som spiller wow spiller omtrent 10 timer eller mere daglig.

 

Kk, det er vertfall feil:p Det sier seg selv hadde dette vert fakta, og så mange hadde vert så synlig avhengige (man merker om folk spiller ett spill 10 timer daglig) hadde noe drastisk skjedd. Men det er nok mer vanedannende enn andre spill ja, mest vil jeg tro pga. det er lett å skaffe seg "venner" og ha det "sosialt" der.

 

Og det med at "noen folk dør av spilling" er vell ett ganske dårlig argument :p

Sikkert like mange som dør årlig av wow som de som detter ned av datastolen sin og faller med hodet i golve så de dør. NERF DATASTOL! Funker for dårlig med slike argument når det er så få som dør!

Lenke til kommentar
World of Warcraft er en av de mest elendigste MMORPG som har kommet ut på markedet, både teknisk og spillmessig sett. Men grunnen til at så mange liker det er pga de liker hjernedød underholdning alla Diablo 2 Hack n Slash grinding. Tror veldig få er klar over sykt det er å bruke så mange timer på noe så ekstremt teit.

6649864[/snapback]

 

hvordan kan du si att det er så dårlig spill, når så mange spiller det.

Man får ikke mange millioner spiller til å betale hver måned for ett spill som suger.

Lenke til kommentar

Tillater meg å quote meg selv i en tilsvarende tråd:

 

Å spille WoW er like farlig som omtrent alt annet du kan foreta deg. Det er overdrivelsen som er usunn. World of Warcraft er aldeles ikke så farlig som folk skal ha det til, det er bare skrekkeksemplene og ekstremistene som til stadighet blir trukket fram. Jeg har vært gamer i alle mine år, fulgt utviklinga fra Snake, gjennom Larry og quest-serien til Sierra til Ultima Online og dets like og frem til nå, World of Warcraft.

 

Jeg er i full jobb, diller med bil på si, drikker meg selv under bordet i helgene, reiser og treffer venner når det passer meg og får dytta inn fisketurer rett som det er. Spiller en 2-4 timer WoW på kveldstid når det passer seg sånn istedetfor å se tomt og slavisk på TV'en.

 

Men jeg skal fortsatt være så diplomatisk og si at jeg kan godt forstå at mange.. umm.. sosialt vanskeligstilte kan ty til WoW for å hevde seg der som en oppveielse for manglende aksept eller status i miljøet rundt dem. Som sagt: Det er overdrivelsen som en bør kikke etter, ikke hvorvidt en person spiller et onlinespill.

Lenke til kommentar

Er mange avhengig av WoW? - Ja

Er mange avhengig av CS? - Ja

Er mange avhengig av Diablo? - Ja

Er mange avhengig av Everquest? - Ja

 

Det er, som mange andre har poengtert, ikke WoW det er noe galt med, men personen som sitter foran skjermen. Absolutt ALLE spill er lagd for at det skal være interesant å spille. Noen spill er mer interesante enn andre, men jeg er 100% sikker på at det ikke finns en eneste spillprodusent som lager et spill, med de intensjoner at folk ikke skal like spillet etter 3mnd med spilling. Blizzard har gjort en kjempejobb med dette spillet, som de har gjort med alle sine andre spill også.

Det er opp til hver enkelt å styre sin egen spilling, som med alle andre spill.

Hvis en person spiller bort alle sine penger på en spilleautomat på et kjøpesenter, så skylder de ikke på en enkelt maskin, men personen som står foran den. Det er den personen som ikke er sterk nok til å motstå, og det er den personen det må gjøres noe med.

Jeg har sett flere personer bli fortapt i Counter Strike, enn i WoW, men igjen er det personen det må bli gjort noe med.

 

Som en genial kar skreiv for noen sider tilbake, så er spilling generelt som Alkohol. Nesten hele verdens befolkning drikker alkohol.

Noen drikker i helgene, noen er alkoholikere, noen tar seg en øl til middagen hver dag, og noen er totalt avholds.

Men vi kan ikke fjerne alkoholen helt, men vi må hjelpe den gruppen som har et problem.

 

Jeg har spilt WoW siden det kom til Europa, og jeg er en såkalt "casual" gamer. Jeg er i et casual guild, som er nok så suksessfullt på serveren vår, MEN vi raider kun 3 dager i uken, ingen raids i helgene (bortsett fra på søndag kveld), og hvis man logger på i primetime på en fredag f.eks, så finner du kanskje 10-15 online i guildet (vi har over 100 medlemmer) siden alle er ute og finner på noe med venner i stedet. Så det finns de som klarer å styre spillingen sin og ha en jobb, gå på skole, ha familie og et liv ved siden av WoW.

 

Så, til trådstarter, og alle andre som angriper WoW som et enkelt spill, slutt å skyld på alt annet, og gå heller og prøv å hjelp vennen din ut av det han er fanget i. Vis han/henne at livet utenfor WoW faktisk er bedre enn livet i WoW. Det kan hende de vil slutte, men ikke klarer det uten hjelp. :)

Lenke til kommentar

WoW er avhengighetsskapende for noen, merk: NOEN. Jeg spiller WoW men herregud, jeg er ikke som han vennen din som ikke vil omgå deg (lurer på hvorfor?) eller andre venner for den saks skyld fordi han skal raide eller noe annet innenfor WoW. Jeg har lest så ufattelig mye om rollespill og andre online aktiviteter som har avhengighetsskapende virkning på personer. Det er litt trist at noen blir for avhengige av WoW men de som opplever at noen de kjenner er det og opplever disse symptomene er det galt å legge inn en tråd på Spill-forumet om: "Jeg hater WoW! Alle som spiller det er dumme!"

 

Jeg spiller WoW men er ikke avhengig, 4 timer om dagen er det absolutt meste jeg kan spille, og da er jeg LEI av folk som hetser og skjeller ut meg og alle andre som bare spiller fordi det er morro bare fordi de har hørt WoW er så fryhyktelig fælt, eller at de som sagt har lettpåvirkelige venner.

 

Edit: Denne tråden er ment til trådstarter

Endret av Erroneous
Lenke til kommentar
Litt er vel å ta litt svakt i. Mange jeg kjenner har forsvinnet under jorden etter at de har startet med dette spillet. Når jeg en eller annen gang hører fra de, så prøver de å få meg til å spille. De spiller også heller WoW enn å treffe venner.

 

WoW har blitt en epidemi uten tvil. Værst er det for ungdommer som har en PC på rommet. De spiller jo hele tiden, selv når de skulle ha sovet eller gjort lekser. Men mye er vel grunnet at foreldrene ikke setter grenser.

6649250[/snapback]

Der har vi en god gammel klassiker, du kjenner noen som ikke kalrere å kontrollere spillingan si, og du drar ned hele the WoW Comunity ned i gjørma, way to go!

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke dem som spiller 8 timer eller mer hver dag egentlig vil spille wow.

6664271[/snapback]

Det tror jeg... Det de trenger er ansvarsfulle foreldre som hjelper dem, med ta de med ut på ting osv. Ja det finnes folk over 25 som er avhengig av WoW. Det er et stort fåtall men det finnes, men mener dere virkelig at WoW er et tåpelig spill PGA dette fåtallet av voksene blir avhengig. Du kan ikke ta med barna i denne sammenhengen, fordi de ikke er modne nok i sinnet sitt til å forstå at de er avhengig når de først har blitt det, og som jeg sa tiligere, det disse barna trenger er ikke WoW forbud. Det er foreldre som tar med barna på evt Bowling svømmehallen osv. Så kan de eventuelt ingå et kompromiss, som barnet forstår. F.eks at de får spill X antall timer etter å ha vært ute med venner eller famillien X antal timer X antall dager i uka.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...