Gå til innhold

World Of Warcraft - Tåpelig?


Anbefalte innlegg

*snippe*

8743961[/snapback]

Patetisk? At han har en interesse, som han liker å diskutere med andre?

Selvsagt er det dumt at han ikke har tiden til deg, men har du noen gang tenkt på at du kanskje er kjedelig? Om du ikke liker det han driver med, kan det godt hende at dere har så forskjellige interesser at han rett og slett synes du ikke er noe særlig å snakke med.

 

Toleranse og vilje til å finne ut av ting er nøkkelen her. Jeg har en god venninne som kan utrolig mye om biler. Personlig elsker jeg data, og kan prate om det i timesvis. Likevel henger vi sammen mye. Hvorfor? Jo, fordi jeg vil gjerne lære litt om biler, og fordi hun kan godt snakke litt om data med meg.

 

Før du dømmer andre, se litt på deg selv.

8744622[/snapback]

"Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men ikke bjelken i ditt eget?"

 

;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg våger å gå så langt som å si at det der er et ekstremtilfelle.

De jeg kjenner (og meg selv) har jo mye tid til venner mm. selv om vi/jeg spiller WoW. Har aldri sagt nei til noe IRL pga. WoW.

8744322[/snapback]

 

Ah, men det tæller ikke i visse folks øjne. At få enkelte ikke har kontrol over det siger alt om spillet for dem, og disse få enkelte tilfælde skal tages frem om og om igen - uanset hvor meget man påpeger at det er få enkelttilfælde.

 

Det vil svare til at skrige om alkoholisme til nogen som måske bare sidder og nyder en enkelt øl og fortæller man dem at der er flere som har det helt fint med at drikke lidt nu og da, så kommer de med de værste ekstremtilfælde - måske historier om hvordan de selv engang har været afhængige. Fortæller man dem at man ikke er afhængig men bare nyder en enkelt øl, jamen så kan de fortælle en at fornægtelse netop er en del af afhængighed.

 

Kort sagt: there's no getting through to some people. :no:

Lenke til kommentar

Går nok fint an å være casual i WoW også, men da er spillet temmelig innholdsfattig etter endt lvl`ing.

Blizzard var med dette spillet geniale. De la opp et spill basert på et populært univers, slik at det hele tiden er litt progress i spillet om en dedikerer mesteparten av fritiden sin til spillet. Blizzard gir vel en lang F-ord i om folk blir avhengige. Bare bra for blizzard det, da de drar in penger på disse ta**ene.

 

Min personlige oppfattning om de som vi kan karakterisere som avhengige av wow, er at de fleste av dem, desverre ikke er de som er de mest sosiale i utgangspunktet og som ikke her helt the "ladys-man" om du vil. Så for dem er vel WoW en flukt fra virkeligheten, et "second life". Så i Azeroth føler dem vel at dem har en sjangse å "bli noe" med epic gear osv. Så kan de prade rundt som en stolt hane der inne med sitt tier ditt og datt. Altså en virkelighetsflukt.

Lenke til kommentar
Går nok fint an å være casual i WoW også, men da er spillet temmelig innholdsfattig etter endt lvl`ing.

 

Sannt det. Hvis jeg når til max lvl med en av mine chars vil jeg nok ikke gidde at spille mye mere med den.

 

Jeg spiller for morskab, ikke for at kunne løbe omkring og sige "i rulez u sux0r i pwn u n00b!" eller hvordan de nu siger. Det er forresten den mentalitet som jeg er mest træt af og som oftest er en stor del af årsaken når jeg holder en pause fra spillet i et par uker. Når jeg tænker "Næste gang nogen siger "plz" så skriker jeg!" så er det på tide med en pause ;)

 

Det sagt, så har jeg ikke travlt med at komme op i level og der findes jo så mange forskellige raser og klasser at prøve, så der er stadigvæk utallige timers underholdning for en casual som meg og når jeg kommer hjem fra et ekstra stesset dag på jobbet er det en god måde at koble av på.

Endret av Nikitta
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Vil ikke si at world of warcraft i seg selv er tåpelig. Det at folk sitter 16 timer hver dag (ikke at det er min business å blande meg oppi det andre vil gjøre på fritiden sin) vil jeg si er passe tåpelig.

Når alt kommer til alt så er det hele bare et spill. Dog et veldig gøyalt et.

 

Blizzard bygde opp WoW på en slik måte at det var lett å lære og forstå og enkelt å sette seg inn i.

Det å si at WoW i seg selv er tåpelig er bare tullball!

 

Se på spillern før spillet. Problemet ligger ofte der.

 

___

 

Det som langtongting sa, er ganske korrekt.

Blizzards ønske er tilslutt å tjene penger og publisitet, og jeg tror ikke de bryr seg om folk stryker på eksamener eller mister alle vennene sine, dog det er ikke deres oppgave å holde på DINE venner, eller studere for deg.

 

Syntes det er fint å ha en "alternativ virkelighet" å rømme til. Alt er enklere i Azeroth.. I passe mengde ;)

 

 

På forhånd beklager jeg evt. skrivefeil :p

Endret av Slettet-v6cLnSOv3V
Lenke til kommentar

World of Warcraft er som kreft, det eter deg innenfra, og hvis du ikke kvitter deg med det i starten så er det ikke noe håp senere :p Har sett en del tragiske tilfeller av noen mennesker som ikke klarer å legge det fra seg. De som ikke klarer å legge det fra seg: Skaff Parental control:P

Lenke til kommentar
World of Warcraft er som kreft, det eter deg innenfra, og hvis du ikke kvitter deg med det i starten så er det ikke noe håp senere :p Har sett en del tragiske tilfeller av noen mennesker som ikke klarer å legge det fra seg. De som ikke klarer å legge det fra seg: Skaff Parental control:P

8758133[/snapback]

Jeg har sett en del tragiske tilfeller av folk som røyker for mye, drikker for mye og spiller automat for mye. Men gjøres noe? Niks.

 

Og det trenger ikke være World of Warcraft som er problemet, kan godt være miljøet rundt spilleren også.

Lenke til kommentar
World of Warcraft er en av de mest elendigste MMORPG som har kommet ut på markedet, både teknisk og spillmessig sett. Men grunnen til at så mange liker det er pga de liker hjernedød underholdning alla Diablo 2 Hack n Slash grinding. Tror veldig få er klar over sykt det er å bruke så mange timer på noe så ekstremt teit.

6649864[/snapback]

 

http://gamer.no/omtale/pc/world_of_warcraft/13504

Lenke til kommentar
Min personlige oppfattning om de som vi kan karakterisere som avhengige av wow, er at de fleste av dem, desverre ikke er de som er de mest sosiale i utgangspunktet og som ikke her helt the "ladys-man" om du vil. Så for dem er vel WoW en flukt fra virkeligheten, et "second life". Så i Azeroth føler dem vel at dem har en sjangse å "bli noe" med epic gear osv. Så kan de prade rundt som en stolt hane der inne med sitt tier ditt og datt. Altså en virkelighetsflukt.

8746473[/snapback]

 

Du kan gjerne holde pisspreiket for deg selv for fremtiden. Jeg er enig i at dersom man spiller 4+ timer om dagen trengs en tur i tenkeboksen, men dette du har skrevet er bare noe spottende, generaliserende vrøvl.

 

Alle ihuga fotballfans er jo noen vandaliserende pøbler også, eller hva? Og alle rørleggere har sprekk og gir faen i den personlige hygienen.

 

Jeg var vel "casual" mens jeg spilte - har sagt opp nå, men ikke fordi jeg syntes WoW var spesielt innholdsfattig dersom du ikke ønsker å sette av 20+ timer i uka til organiserte raids. Tvert imot er det sinnsykt masse å gjøre.

Endret av stonebro
Lenke til kommentar
Min personlige oppfattning om de som vi kan karakterisere som avhengige av wow, er at de fleste av dem, desverre ikke er de som er de mest sosiale i utgangspunktet og som ikke her helt the "ladys-man" om du vil. Så for dem er vel WoW en flukt fra virkeligheten, et "second life". Så i Azeroth føler dem vel at dem har en sjangse å "bli noe" med epic gear osv. Så kan de prade rundt som en stolt hane der inne med sitt tier ditt og datt. Altså en virkelighetsflukt.

8746473[/snapback]

 

Du kan gjerne holde pisspreiket for deg selv for fremtiden. Jeg er enig i at dersom man spiller 4+ timer om dagen trengs en tur i tenkeboksen, men dette du har skrevet er bare noe spottende, generaliserende vrøvl.

 

Alle ihuga fotballfans er jo noen vandaliserende pøbler også, eller hva? Og alle rørleggere har sprekk og gir faen i den personlige hygienen.

 

Jeg var vel "casual" mens jeg spilte - har sagt opp nå, men ikke fordi jeg syntes WoW var spesielt innholdsfattig dersom du ikke ønsker å sette av 20+ timer i uka til organiserte raids. Tvert imot er det sinnsykt masse å gjøre.

8758569[/snapback]

 

Det er vel de 4+ timers-spillere jeg sikter til. Mente ikke å treffe noen nerve her.

Men, jeg har min oppfattning og du har din. Vi må tåle at folk har forskjellig synspunkter på dette.

Lenke til kommentar
Min personlige oppfattning om de som vi kan karakterisere som avhengige av wow, er at de fleste av dem, desverre ikke er de som er de mest sosiale i utgangspunktet og som ikke her helt the "ladys-man" om du vil. Så for dem er vel WoW en flukt fra virkeligheten, et "second life". Så i Azeroth føler dem vel at dem har en sjangse å "bli noe" med epic gear osv. Så kan de prade rundt som en stolt hane der inne med sitt tier ditt og datt. Altså en virkelighetsflukt.

8746473[/snapback]

 

Du kan gjerne holde pisspreiket for deg selv for fremtiden. Jeg er enig i at dersom man spiller 4+ timer om dagen trengs en tur i tenkeboksen, men dette du har skrevet er bare noe spottende, generaliserende vrøvl.

 

Alle ihuga fotballfans er jo noen vandaliserende pøbler også, eller hva? Og alle rørleggere har sprekk og gir faen i den personlige hygienen.

 

Jeg var vel "casual" mens jeg spilte - har sagt opp nå, men ikke fordi jeg syntes WoW var spesielt innholdsfattig dersom du ikke ønsker å sette av 20+ timer i uka til organiserte raids. Tvert imot er det sinnsykt masse å gjøre.

8758569[/snapback]

Synes ikke langtongting var veldig generaliserende, han sa av de som vi kan kalle avhengige, er de fleste av dem sosiale tapere fra før(min tolkning og forkortelse av det han sa). Og det er jo noen som spiller WoW som kan kalles avhengige.

Hvor mye man spiller om dagen varierer veldig på hva man faktisk har å gjøre. Avhengighet går ikke på hvor mye man spiller men hvorvidt man prioriterer WoW foran viktige ting i det virkelige liv synes jeg. Har du ikke noe bedre å gjøre så spiller du.

Er det mye bedre å sitte foran TVen utover kvelden fra la oss si 18.00 på en fredag til man legger seg ca. 24.00 enn å spille et spill der du må tenke og gjøre noe for at ting skal skje?

 

edit: skriveleif

Endret av Tor-Gunnar
Lenke til kommentar

Selv har jeg ikke noe viktig å gjøre, og noe spesielt sosial er jeg ikke. Men jeg spiller ikke det samme spillet så lenge om gangen, og har ikke noe problemer med å "bryte" med spillingen med noen dager eller uker, så lenge jeg har noe annet å gjøre :)

 

Skoleflink har jeg ikke vært siden 5' klasse på barneskolen, jeg har generelt lett for å miste interessen i ting, og syns det meste er kjedelig. Var i militæret i et år og trivdes med det, "mannfolk ting" med høyt machometer kan jo være veldig "gøy". Men jeg er ikke en ledertype, så jeg fortsatte ikke i militæret.

 

Jeg sitter foran pcen, browser, hører på musikk, leser nyheter og forum, og spiller i mellom etter som jeg føler for det. Sitter gjerne fra jeg står opp til jeg legger meg, men tar meg jo en tur ut om jeg føler for det. Man kan kanskje si jeg er litt lat :)

 

Herregud, endte opp med å nesten skrive livshistorien min her, har lite å gjøre :)

 

Ergo jeg spiller. Spiller mye, folk kan se på meg som spillavhengig, men jeg føler meg på ingen måte avhengig. Det er bare at jeg ikke er videre interessert i noe annet.

Lenke til kommentar

Denne tråden har nå fått leve i 3kvart år. Vi har diskutert fram og tilbake, og om mange forskjellige ting rundt wow.

 

Jeg tror det er på tide å la tråden dø, fordi det er en tendens til at den skaper dårlig stemning mellom brukerne våre. Og det er ikke noe bra :).

 

Tråden stenges - ta gjerne kontakt med meg på pm om man har kommentarer.

 

mvh

Jon - Moderatorteamet

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...