Gå til innhold

World Of Warcraft - Tåpelig?


Anbefalte innlegg

Hater sånne idioter man møter innimellom på dette forumet her.

 

De som trur du veit hva som er best og hva som er farlig for deg. Hvis jeg bestemmer meg for at jeg vil spille 2 timer på mandag, så spiller jeg 2 timer da. Og hvis jeg vil spille 10 timer på tirsdag, ja da gjør jeg det.

 

Og hvis et eller annet suppehue mener at jeg har et problem med spillinga mi, så er det faen meg MITT problem!

 

Edit: Jeg vil ikke ha noen reddende homo-engel som skal redde meg fra "spillhelvete" fordi dem mener at det ikke er bra for meg. Hvem faen veit hva som er bra for meg unntatt meg selv?!

Endret av Nstin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjenner jeg har sett meg lei på alle som selger livet sitt og lever i en evig fantasiverden. Det nye dopet på marked heter verken ectasy, eller hash. Det heter World Of Warcraft.. Eller blant brukere : WOW. Mens noen sprøyter inn stoff, er det noen som spiller. Det går rett inn, og en kan simpelthen ikke få nok. Det er nemlig svært mange likheter, bortsett fra at World Of Warcraft er like dyrt hver gang. Jeg er blir lei meg når jeg ser at det som en gang var gode venner, stadig melder seg mer og mer ut. Har ikke lengre tid til å snakke, har ikke lengre tid til lekser. Møter aldri opp, eller retter seg etter noe. Skolen, den blir ikke lenger med på prioriteringslista som toppes med raids og andre "viktige" operasjoner.

Jeg vil nå finne ut hvor mange av dere som virkelig er imot spillet. Kjekt hvis noen kan komme med synspunkter og deres meninger.. Dette er sinnsykt, mener jeg.

wow.jpg

6649173[/snapback]

 

genialt bilde :D masse sant i d du sie BUT I JUST DONT CARE

Lenke til kommentar

Fullstendig enig med trådstarter! og etter det jeg fant frem til så er han 14 år og han er vell en av de få 14 åringen jeg har sett som har innsett faren med MMORPG. (Nei, jeg sier ikke at alle ikke kan sette grenser) Når jeg var 14 raste det som verst her i huset PGA for mye spilling og data generelt.

 

Jeg er 20 år og nettopp gitt meg med all slags spilling, bruker fortsatt PC`en daglig, men til chatting, surfing og litt andre diverse ting :)

 

Men har selv en venn på 23 år som er totalt avhengig av spill, han spilte mange år Ultima Online og var en av de beste magene på Europa shardet, så gikk han over til WOW og og spilte en char til LVL 60 og fikk en guling til og spille opp en annen char og har brukt mye mye penger på og kjøpe gold.

 

Så nå gikk han lei av WOW og gikk tilbake til UO og sitter fortsatt forran PC`en hele dagen og natta lang. (han ligger faktisk når jeg tenker meg om)

 

Vi er også en gjeng som spiller paintball, har spurt han flere ganger de siste 3 ukene, eneste svaret vi får er. "Nei skal gjøre noe" (selvsagt forran PC`en) og han er aldri ute og møter venner osv.

 

Dette er selvsagt ikke noe som skjer med alle, men det kan faktisk skje ja!

 

Så til alle dere Gamer geeks der ute som ikke har noe annet og bedrive dagene med en spill. Pell dere til helvete ut i skauen og lynsj noe malingsballer på noen venner, spill fotball, basket, stikk og bowl, spill poker! plukk blomster, gå på fjellet, ta dere en tur på sjøen, sykl en tur! mulighetene er evig og live burde ikke brukes til og sitte inne forran PC`en :)

 

Men personlig tror jeg at de fleste vokser av seg dette med og sitte forran PC`en 24/7 men fortsatt litt tragisk :thumbup:

 

-Fred Ut-

Lenke til kommentar
Det er ikke sosialt å samhandle i et fiksjonelt samfunn?

kan vell ikke akkurat si det nei, mennesklig konntakt og komme seg ut av hus før man ikke er stand til føre en samtale og ikke får med seg hva som skjer i verden.

 

Det ligger vell litt mer i paintball en å ta på seg maska kjøre opp i skauen, fyre av et par kuler, si hade og gå hjem. Iallefall her.

 

Og ikke misforstå! Det er mange mange mange mange mange mange veldig mange som kan spille MMO`s daglig og fortsatt ha et liv med venner utenom de man finner gjennom nettet.

Endret av SCV
Lenke til kommentar
Det er ikke sosialt å samhandle i et fiksjonelt samfunn?

kan vell ikke akkurat si det nei, mennesklig konntakt og komme seg ut av hus før man ikke er stand til føre en samtale og ikke får med seg hva som skjer i verden.

 

Det ligger vell litt mer i paintball en å ta på seg maska kjøre opp i skauen, fyre av et par kuler, si hade og gå hjem. Iallefall her.

 

Og ikke misforstå! Det er mange mange mange mange mange mange veldig mange som kan spille MMO`s daglig og fortsatt ha et liv med venner utenom de man finner gjennom nettet.

6664934[/snapback]

 

 

Sosial intelligens er en helt annen ting min venn...

 

 

det er nemmelig like sosialt å henge i SW og "chat it up" sammen med folk på en RP server, som å gå ut å spille fotball med naboene

 

 

Sosial intelligens however, er hvor vidt du klarer å føre en samtale med folk etc...

 

og det får man jo faktisk via WoW... og andre MMO's...

 

 

(Forresten så er jeg en av dem du nevnte over ;) )

Lenke til kommentar
Så til alle dere Gamer geeks der ute som ikke har noe annet og bedrive dagene med en spill. Pell dere til helvete ut i skauen og lynsj noe malingsballer på noen venner, spill fotball, basket, stikk og bowl, spill poker! plukk blomster, gå på fjellet, ta dere en tur på sjøen, sykl en tur! mulighetene er evig og live burde ikke brukes til og sitte inne forran PC`en :)

-Fred Ut-

6664913[/snapback]

 

Nei Takk, jeg vil heller spille:) Men gå deg en tur på stien du, eller spill paintball, så kan vi begge gjøre noe vi kan få glede av :w00t:

Endret av Nexuss
Lenke til kommentar
jeg skjønner ikke vitsn med å vie hele livet sitt till ett dataspill. spiller man seg fra venner, dame og familie har man virkelig lagt det store gullegget. stakkars folk som er så avhenging :( . virker som de ikke innser at de har ett problem. mange, MANGE har dødd av å spille for mye faktisk,de har sittet oppe 50 timer osv, uten søvn, kun pauser som kaffe ellr dobesøk.

 

vil man ødelegge livet sitt så værsågod

6657105[/snapback]

 

Takk da vil jeg gjernwe gjøre det du kaller å ødelegge livet sitt :!: Jeg og kjæresten spiller i raid sammen, vi har levelet karakterene sammen og har stor glede av å ha en felles interesse. Og faktisk har vi venner også, som vi klarer å prioritere ved siden av WoW. Og det tror jeg de fleste har, for de du beskriver hører til ekstreme unntak, mennesker som nok hadde store personlige problemer før de begynte å spille. La oss noenlunde normale mennesker velge hva vil bruke tiden på, det er faktisk vårt liv og vårt ansvar. På forhånd takk! :D

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør at dataspilling har så lite status som hobby i forhold til for eksempel sport?

 

Sånn rent bortsett fra at du i de aller fleste tilfeller kommer i bedre fysisk form av å drive med en idrett, du møter folk i virkeligheten og får litt sol på liket, ikke mye. Det som derimot taler for dataspill er at du kan drive med det når det passer deg selv, klokka 5 på natta eller 12 på dagen, du kan alltid slå på maskina og finne på et eller annet. For øvrig er det ingenting i veien for å kombinere dataspill og andre sosiale aktiviteter, diskusjonen burde heller ha vært hvor grensa bør gå. Har det gått for langt når man forsover seg til skolen fordi man spilte litt for lenge i går natt? Når du driter i å gjøre leksene fordi du ikke har tid - må prioritere noe ingame? Hva med når du avviser vennene dine fordi du har raidplaner? Kanskje når du egentlig ikke har noen holdbar grunn til å i det hele tatt stå opp av senga, bortsett fra å sette på kaffetrakteren og logge på den svette characteren din med 200 dager /played?

 

 

 

Haha, du snakker til meg som jeg skulle være et barn og gå på skolen :!: Jeg er godt voksen og spiller samen med forloveden min. Når det gjelder barn, er det foreldrene som må sette grenser. Når det gjelder oss voksne vil jeg ha meg frabedt at såkalte forståsegpåere som deg skal definere hva som er riktig og hva som er galt. Det klarer jeg bedre selv. Jeg klarer balansen mellom venner, andre interesser, jobb og WoW. Jeg aksepter at folk er forskjellige og har ulike verdier, og at man må gjøre de valg man mener er riktige for en selv, selv om det strider mot flertallets oppfatning, og så lenge det ikke går ut over andre mennesker. Jeg forventer det samme fra andre. Men det er kanskje for mye forlangt?

Endret av Nexuss
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...