Gå til innhold

World Of Warcraft - Tåpelig?


Anbefalte innlegg

Om noen er avhengige av noe, hjelper det ikke om noen starter en tråd, for så å legge ut om hvor forkastelig det er. Ingen er perfekte, og det hjelper ikke om de som mener selv de er det kommer og sier: "Det du gjør er dumt. Du er avhengig, og du trenger hjelp." Verden blir ikke bedre av at folk legger seg opp i saker de ikke har noe med.

 

Og det om at alle som spiller er nerder, er ikke sant i det hele tatt. Og ikke alle som spiller er avhengige heller. Om man vil raide sent om natten, greit nok. No big deal.

Det finnes faktisk folk som kan styre seg. Og dette er faktisk majoriteten.

6676268[/snapback]

:thumbup: Enig i det meste av det men ikke alt, jeg håper og tror at verden blir bedre vis noen bryr seg, men akkurat når det gjeller WoW og hvor mye jeg spiller, kan alle bare holde kjeft. Ingen bortsett fra mine foreldre og meg har noe som helst med hvor mye jeg spiller. Hvis jeg VIL raide til langt på natt og mine foreldre sammtykker, gir jeg og de fleste andre vil jeg tro blank faen i hva WoW motstanderene mener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å komme inn hit å si, "World Of Warcraft - Tåpelig!" Er like idiotisk som om du skulle gått forbi noen kolegaer på jobben som satt ute å røyket å sagt; "Røyking - Tåpelig!".

Du blir neppe populær og det vil ikke utrette noe som helst. Uavhenigig om hvor rett du egentlig har. Avhengighet er alt for komplisert til at man kan tro man vil gjøre undre ved å prøve å åpne opp øynene til folk.

Å når man angriper noe som ett spill mange spiller, men folk flest ikke har problemer med. Men fortsatt generaliserer problemet og drar ting ut av proposjoner er det ikke rart man får opphetede diskusjoner og skitt kasting. Noe som bare heller bensin på bålet i flere ender. Det blir i grunn som om noen skulle valgt å kalle alle som drikker alkohol, alkoholikere. Men vi vet at det blir feil uavhening av om noen har eller får større problemer enn andre.

 

Bottom line er i grunn at å diskutere dette blir meningsløst. Du kan godt starte en tråd som tar opp ett avhenigighets problem som for eksempel røyking. Men du vil ikke oppnå noe med det. Folk har forskjellige meninger om hva som er viktig for dem og ikke, å du kan ikke gjøre noe med det.

6675989[/snapback]

 

Helt 100% enig. Kunne ikke sakt det bedre selv :)

Lenke til kommentar
Synes at WoW er meget vanedannende, og at det er tragisk at mange ungdommers liv blir ødelagt.

 

En venn av meg har blitt absolutt avhengig av WoW, og har kuttet ut vennene sine (inkludert meg) helt. Nå som det er/har vært sommer har ikke noen av de jeg kjenner snakket med ham, og han har i tillegg brukt alt han fikk av konfirmasjonspenger på ny PC slik han ikke skulle lagge på WoW.

 

Respekterer at dere sier: "La de velge selv om de vil kaste vekk livet eller ikke."

 

Men det finnes noe som heter spilleavhengighet, og noen kan ikke hjelpe for å spille - og de får abstinenser ved pauser.

6676357[/snapback]

Kjenner du bare denne ene vennen som spiller WoW. Eller har du 5 venner til som spiller det som ikke har blitt avhengig? For vis du har mer en 2 venner til som spiller WoW som ikke er avhengig av det, er de faktisk majoriteten.
Lenke til kommentar
I skrivende øyeblikk regner det ute, dette irriterer meg fordi jeg har lyst til å være ute med noen venner, men de orker ikke pga regnet, så jeg sitter her og er sur pga at jeg allerede har spilt wow i 3 timer i dag og er lei. Avhengig er jeg kanskje, men ikke mye, jeg avhengig av en daglig dose på rundt 1-2 timer. Hvilket ikke er så veldig mye. Etter jeg har spilt en stund, gidder jeg ikke mer før dagen etter. Jeg ahr hatt spillet siden Mai, og har litt over 3 dager totalt ingame, mesteparten spilt etter kl 12 på kvelden. Jeg skjønner at mange er avhengig, men dere kan ikke generalisere det på måten dere gjør.  :)

6673511[/snapback]

Eg vil absolutt ikkje kalle deg avhengig av WoW visst du begynte i Mai og har 3dager inngame tid og kun speler 1-2t daglig også er du lei. Det er berre noko du seier for å sympatisere med dei som er det.

 

Folk som er avhengige går kanskje på jobb, så springer dei nærmast heim for å skru på pc'n og logge seg på wow. Der sitter dei til legger seg, og ofte sitter dei lengre enn dei burde berre for å fullføre eit raid/instance. Og sånn går det dag etter dag.

 

Eg har spelt WoW sida april og eg har over 20 dager ingame på min main, I tillegg til ein god del alter. Visst du kjem her og seier at du er litt avhengig av WoW og har kun 3 dager ingame sida Mai så vil eg påstå at du ikkje har peiling på kva du snakker om!

 

Edit: leif

Endret av rEaliTY
Lenke til kommentar

Jeg har spillt wow siden spillet kom.. .Og har vel totalt ca +/- 100 døgn ingame.

Men kommer meg fortsatt både på jobb/skole. Og har masse tid til venner/festing..osv...

Tid er bare en prioriteringssak!

Nå skal det og være sagt at jeg er ikke en av dem som løper i store instancer hver eneste dag, og har alt det beste av alt.

Har det bare gøy i spillet jeg :)

Lenke til kommentar
Synes at WoW er meget vanedannende, og at det er tragisk at mange ungdommers liv blir ødelagt.

 

En venn av meg har blitt absolutt avhengig av WoW, og har kuttet ut vennene sine (inkludert meg) helt. Nå som det er/har vært sommer har ikke noen av de jeg kjenner snakket med ham, og han har i tillegg brukt alt han fikk av konfirmasjonspenger på ny PC slik han ikke skulle lagge på WoW.

 

Respekterer at dere sier: "La de velge selv om de vil kaste vekk livet eller ikke."

 

Men det finnes noe som heter spilleavhengighet, og noen kan ikke hjelpe for å spille - og de får abstinenser ved pauser.

6676357[/snapback]

 

Hvis noen velger å bli avhengig er det deres rot, de får selv rydde opp i det. Samfunnet kan ikke tilpasse seg de som bare ødelegger for seg selv.

Lenke til kommentar
Synes at WoW er meget vanedannende, og at det er tragisk at mange ungdommers liv blir ødelagt.

 

En venn av meg har blitt absolutt avhengig av WoW, og har kuttet ut vennene sine (inkludert meg) helt. Nå som det er/har vært sommer har ikke noen av de jeg kjenner snakket med ham, og han har i tillegg brukt alt han fikk av konfirmasjonspenger på ny PC slik han ikke skulle lagge på WoW.

 

Respekterer at dere sier: "La de velge selv om de vil kaste vekk livet eller ikke."

 

Men det finnes noe som heter spilleavhengighet, og noen kan ikke hjelpe for å spille - og de får abstinenser ved pauser.

6676357[/snapback]

Kjenner du bare denne ene vennen som spiller WoW. Eller har du 5 venner til som spiller det som ikke har blitt avhengig? For vis du har mer en 2 venner til som spiller WoW som ikke er avhengig av det, er de faktisk majoriteten.

6676387[/snapback]

 

Kjenner kun èn, ja - altså han jeg refererte til.

Lenke til kommentar
Synes at WoW er meget vanedannende, og at det er tragisk at mange ungdommers liv blir ødelagt.

 

En venn av meg har blitt absolutt avhengig av WoW, og har kuttet ut vennene sine (inkludert meg) helt. Nå som det er/har vært sommer har ikke noen av de jeg kjenner snakket med ham, og han har i tillegg brukt alt han fikk av konfirmasjonspenger på ny PC slik han ikke skulle lagge på WoW.

 

Respekterer at dere sier: "La de velge selv om de vil kaste vekk livet eller ikke."

 

Men det finnes noe som heter spilleavhengighet, og noen kan ikke hjelpe for å spille - og de får abstinenser ved pauser.

6676357[/snapback]

Kjenner du bare denne ene vennen som spiller WoW. Eller har du 5 venner til som spiller det som ikke har blitt avhengig? For vis du har mer en 2 venner til som spiller WoW som ikke er avhengig av det, er de faktisk majoriteten.

6676387[/snapback]

 

Kjenner kun èn, ja - altså han jeg refererte til.

6679279[/snapback]

Ok
Lenke til kommentar

Skal love dere at det er lett å bli avhengig!

 

Been there, got the t-shirt.

 

Gla jeg har sluttet, å ikke har muligheter til å gå tilbake. (Disenchanta alt, fucka opp reppet mitt, ga alt gull/nexus/items til random personer i orgrimmar).

 

Choose life imo :)

Lenke til kommentar
Jeg kjenner jeg har sett meg lei på alle som selger livet sitt og lever i en evig fantasiverden. Det nye dopet på marked heter verken ectasy, eller hash. Det heter World Of Warcraft.. Eller blant brukere : WOW. Mens noen sprøyter inn stoff, er det noen som spiller. Det går rett inn, og en kan simpelthen ikke få nok. Det er nemlig svært mange likheter, bortsett fra at World Of Warcraft er like dyrt hver gang.

 

Du må gjerne mene hva du vil om WoW, bestefar, men la oss som synes det er gøy, givende og sosialt spille, så kan du gå en tur i skogen, spille golf eller klatre opp på en eller annen avsidesliggende fjelltopp. Hvordan kan noen påstå at man kaster bort livet sitt med WoW, så lenge man har det gøy og sosialt når man spiller? Det er vel heller sånn at folk med dårlig selvtillit får det bedre med seg selv ved å rakke ned på andre...Hva gjør slike mennesker egentlig på et slikt forum?

 

Når mange millioner mennesker verden over spiller WoW (6 millioner bare i Europa), så motbeviser det i seg selv påstanden om at WoW er et tåpelig spill. Da hadde ikke Blizzard solgt så mange spill. Og at det finnes mennesker blandt disse med avhengighetsproblemer er jo ingen overraskelse. Spillet er jo gøy! Men de fleste har jo et snev av selvdidiplin. Mange av disse ville trolig hatt andre problemer enn spilleavhengighet, dersom WoW ikke fantes. Er de som ser på TV mer enn 1 time hver dag også avhengige? Hva med shoppinggale, sexavhengige, de som fester hver helg? Ikke sett mennesker i bås før du har prøvd spillet og vet hva du snakker om.

Endret av Nexuss
Lenke til kommentar
Jeg kjenner jeg har sett meg lei på alle som selger livet sitt og lever i en evig fantasiverden. Det nye dopet på marked heter verken ectasy, eller hash. Det heter World Of Warcraft.. Eller blant brukere : WOW. Mens noen sprøyter inn stoff, er det noen som spiller. Det går rett inn, og en kan simpelthen ikke få nok. Det er nemlig svært mange likheter, bortsett fra at World Of Warcraft er like dyrt hver gang.

 

Du må gjerne mene hva du vil om WoW, bestefar, men la oss som synes det er gøy, givende og sosialt spille, så kan du gå en tur i skogen, spille golf eller klatre opp på en eller annen avsidesliggende fjelltopp. Hvordan kan noen påstå at man kaster bort livet sitt med WoW, så lenge man har det gøy og sosialt når man spiller? Det er vel heller sånn at folk med dårlig selvtillit får det bedre med seg selv ved å rakke ned på andre...Hva gjør slike mennesker egentlig på et slikt forum?

 

Når mange millioner mennesker verden over spiller WoW (6 millioner bare i Europa), så motbeviser det i seg selv påstanden om at WoW er et tåpelig spill. Da hadde ikke Blizzard solgt så mange spill. Og at det finnes mennesker blandt disse med avhengighetsproblemer er jo ingen overraskelse. Spillet er jo gøy! Men de fleste har jo et snev av selvdidiplin. Mange av disse ville trolig hatt andre problemer enn spilleavhengighet, dersom WoW ikke fantes. Er de som ser på TV mer enn 1 time hver dag også avhengige? Hva med shoppinggale, sexavhengige, de som fester hver helg? Ikke sett mennesker i bås før du har prøvd spillet og vet hva du snakker om.

6681579[/snapback]

*klemme på* :love:

Lenke til kommentar

For meg er spilleavhengighet rundt wow noe helt ukjent. Jeg og en kamerat har spilt flere karaktere opp i 40 og tilogmed 50-lvlene, men nå har vi gått lei og gitt oss med wow.

kameraten min har over 25 days /played men er ikke avhengig i det hele tatt, og har aldri vert det. Han gikk heller lei av spillet. Skjønner egentlig ikke hvordan man kan bli avhengig.

En kveld sammen med venner > wow/alle andre PC-spill

Lenke til kommentar
Å komme inn hit å si, "World Of Warcraft - Tåpelig!" Er like idiotisk som om du skulle gått forbi noen kolegaer på jobben som satt ute å røyket å sagt; "Røyking - Tåpelig!".

Du blir neppe populær og det vil ikke utrette noe som helst. Uavhenigig om hvor rett du egentlig har. Avhengighet er alt for komplisert til at man kan tro man vil gjøre undre ved å prøve å åpne opp øynene til folk.

Å når man angriper noe som ett spill mange spiller, men folk flest ikke har problemer med. Men fortsatt generaliserer problemet og drar ting ut av proposjoner er det ikke rart man får opphetede diskusjoner og skitt kasting. Noe som bare heller bensin på bålet i flere ender. Det blir i grunn som om noen skulle valgt å kalle alle som drikker alkohol, alkoholikere. Men vi vet at det blir feil uavhening av om noen har eller får større problemer enn andre.

 

Bottom line er i grunn at å diskutere dette blir meningsløst. Du kan godt starte en tråd som tar opp ett avhenigighets problem som for eksempel røyking. Men du vil ikke oppnå noe med det. Folk har forskjellige meninger om hva som er viktig for dem og ikke, å du kan ikke gjøre noe med det.

6675989[/snapback]

 

Røyking er jo helseskadelig og ødelegger slimhinnene betraktelig som luker bort virus blant annet.

 

WoW er ikke vanedannende, MMORPGS i en helhet er vanedannende. Men WoW er et veldig DÅRLIG utviklet MMORPG spill, så ja det er tåpelig på mange måter.

Lenke til kommentar

Jeg raider 5-7 ganger i uka, og ja, jeg er avhengig.. Vist jeg mister et raid, havner jeg etter på DKP'en, og får kansje ikke drømmeitemet mitt neste gang det dropper..

 

Jeg er i et hardcore guild, jeg er til og med officer der.. Men jeg trives med det, trener hver dag, og er med venner.. Det er mulig, men vanskelig;)

Lenke til kommentar
For meg er spilleavhengighet rundt wow noe helt ukjent. Jeg og en kamerat har spilt flere karaktere opp i 40 og tilogmed 50-lvlene, men nå har vi gått lei og gitt oss med wow.

kameraten min har over 25 days /played men er ikke avhengig i det hele tatt, og har aldri vert det. Han gikk heller lei av spillet. Skjønner egentlig ikke hvordan man kan bli avhengig.

6682409[/snapback]

 

Vel, ikke alle blir det, og da er dere sikkert litt som meg, som spiller et spill en periode og så går lei av det for så ikke å komme tilbake til det på en god stund, eller ikke i det hele tatt. Men det finnes de som vier hele livet sitt til slike spill. Og jeg har også litt vanskelig for å skjønne hvordan det går an, men besettelser er vel alltid litt vanskelig å forstå.

Lenke til kommentar
For meg er spilleavhengighet rundt wow noe helt ukjent. Jeg og en kamerat har spilt flere karaktere opp i 40 og tilogmed 50-lvlene, men nå har vi gått lei og gitt oss med wow.

kameraten min har over 25 days /played men er ikke avhengig i det hele tatt, og har aldri vert det. Han gikk heller lei av spillet. Skjønner egentlig ikke hvordan man kan bli avhengig.

6682409[/snapback]

 

Vel, ikke alle blir det, og da er dere sikkert litt som meg, som spiller et spill en periode og så går lei av det for så ikke å komme tilbake til det på en god stund, eller ikke i det hele tatt. Men det finnes de som vier hele livet sitt til slike spill. Og jeg har også litt vanskelig for å skjønne hvordan det går an, men besettelser er vel alltid litt vanskelig å forstå.

6682689[/snapback]

 

Har vel litt med hvilke personer man omgåes med in-game, samt hvilke utfordringer man støter på end-game wise. Er jo ikke akkurat gøy å spille wow om man ikke får gjort MC, BWL, AQ, Naxx osv. Det er samholdet mellom personer som gjør wow gøy.

Lenke til kommentar

Har en del å gjøre med din generelle kunnskap og erfaring med spill. WoW er lett gjenkjennelig som et dette-har-jeg-sett-før-spill.

De fleste jeg har møtt som spiller WoW er frelste, eller avhengige. Deres først MMO er det ofte også, kan jeg legge til.

Lenke til kommentar
Røyking er jo helseskadelig og ødelegger slimhinnene betraktelig som luker bort virus blant annet.

 

WoW er ikke vanedannende, MMORPGS i en helhet er vanedannende. Men WoW er et veldig DÅRLIG utviklet MMORPG spill, så ja det er tåpelig på mange måter.

6682442[/snapback]

 

Veldig dårlig? Verdens desidert mest populære MMORPG gjennom tidene kan overhode ikke være et dårlig utviklet mmorpg. WoW er kanskje litt enklere enn mange andre MMORPGs, men der ligger kanskje også litt av genialteten.

Endret av 1337Antikatt
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...