Gå til innhold

World Of Warcraft - Tåpelig?


Anbefalte innlegg

World of Warcraft - Tåpelig! Det er det tråden heter.

 

Det tåpelige er ikke spillet, men spilleren selv som spiller for mye, og er for svak til å holde opp.

Eller det kan være at den som spiller så mye fatktisk liker spillet bedre enn sitt eget real life.

Det er vel også slik at man bruker tid på det man liker? Mange har wow som en hobby, andre har hobbyer med frimerker for eks.

 

Som dere ser av min signatur tilbringer jeg masse tid med spillet. Har full jobb og familie, ingen problemer. Spiller så mye jeg vil og gidder. Skal også legge til at jeg heller spiller wow enn å fly på byen og drekka meg drita full. Den tid er forbi da det var gøy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor snakker om at det er sløsing av tid etc. det er et spill, hva forventer dere egentlig? spill er laget for å drepe tid. MMO's kan virke for mange som en mer extrem i forhold til andre spill angående sløsing av tid, men dette gjelder ikke bare wow. Alle spill i denne sjangeren er avhengihets skapende. så skal man først lage en slik post, så er det ingen grunn til å rette det mot wow alene.

 

Dette er ikke noe unikt spill, som gjør at folk vil bare spille mer og mer. Det er en kombinasjon av sjanger, og menneskets tanke gang. med sjanger så tenker jeg på at du får lvl ups og mulighet til å oppgradere utstyr igjennom hele spillet. en person vil ALTID prøve å være den beste di kan være. Det er som en omtale jeg så av et nytt spill til DS, spillet var helt greit, men så skjedde det noe, du fikk en lvl up. du blir automatisk mer intresert i spillet og er nå ute etter å være den beste du kan være.

 

Dette gjelder alle mmo's og spill som har lignende gameplay (diablo anyone?)

Folk burde være forsiktig med slike spill og være veldig opplyst om deg selv.

Men vær grei, ikke kom å si at det er sløsing av tid, som om dette er noe folk ikke veit. det er et spill, selvfølgelig er det sløsing av tid, tror ikke jeg har lyst til å spille noe som ikke er for å sløse tid. Jeg er i værtfall veldig klar over det, jeg vet også at når det neste store kommer så går jeg kanskje bort fra wow, og til et nytt spill, dette er u-ungåelig. Jeg kom fra SWG til WoW.

 

Men å sette 18 års grense på MMO's er helt klart ikke noen dum ide. Da burde du ha såpass mye ansvar at du klarer å holde deg passe nøytral til spillet.

Endret av JRL
Lenke til kommentar

husk at det er langt ifra alle som blir avhengige. Selv har jeg spilt wow siden EU release, i begynnelsen spilte jeg selvfølgelig mer enn jeg gjør nå, men det har aldri gått ut over venner, skole eller sport. Isteden har det virket motsatt, har fått bedre kontakt med venner pga wow og har begynt med en ny sport etter at jeg begynte spille. Prioriterer ALLTID venner forran wow. karaktererne kunne vel vært høyere, men det skylder jeg ikke på wow for, hvis jeg ikke hadde spilt wow hadde jeg gjort annet forran pcen som f.eks holde på med html og slikt, så for meg er det pc'en i seg selv som tar tid.

 

Jeg raidet fra januar i år til mai, da gikk guilden min i oppløsning og da sluttet jeg med raiding for godt, har blitt spurt om å joine masse guilder men ikke giddi. Raiding tar for mye tid. Lagde meg heller en twink som jeg spiller på, mye lettere å spille casual med.

 

poenget med dette innlegget var mest for å vise at langt ifra alle som spiller wow blir avhengige og sånt, her i sommer f.eks har jeg spilt veldig lite (4 timer i uken ca) grunnet venner og sånt.

 

edit: leif

Endret av Ickz
Lenke til kommentar

Er alltid noen som skal kritisere andres bruk av tid, gjerne for å vise sin egen fullkommenhet. Som dere kanskje vet, er ikke WoW det eneste MMO-spillet på markedet, men siden det "dessverre" er blitt så populært, ser kverulante individer gjerne sitt snitt til å hakke ned på de som trives i Azeroth. Jeg kan nesten love dere at tilsvarende tråder eksisterer på samtlige MMO-forum.

 

Å skape tråder som dette er i flere tilfeller ikke annet enn et simpelt lokkemiddel for å få lesere. Man skaper litt oppstyr ved å lage en småprovoserende tråd for de som spiller, vips så han man et par-tre sider med en diskusjon mer idiotisk enn det opprinnelige innlegget. Jeg må nesten spørre trådstarter her, hva er poenget med tråden? Er planen bak det hele å få de som spiller WoW til å "skjønne" et eller annet? Man leser steffenz' lille frustrasjonsutbrudd på gamer.no, ser det søte bildet av en heroinsprøyte med World of Warcraft-logo, innser umiddelbart at man har kastet bort dyrebare timer av livet sitt, sletter alle characters, fjerner WoW fra harddisken, knekker cd-platene, brenner manualen og eska, neste dag starter man et nytt og bedre liv. Kanskje. Kanskje det hadde vært et reelt utfall i din lille verden hvor sola skinner hele dagen, et vennlig smil kurerer AIDS, og kreft fjernes med gummibjørner. Som enkelte kanskje har fattet, er det ikke slikt det fungerer. Avhengighet er kompliserte greier, og selv om det eksisterer flere nivåer, vil den avhengige alltid benekte sin avhengighet - og iallfall blåse bort at den er et problem.

 

Verdiløs tråd. Bildet du så elegant la i slutten av innlegget er for øvrig "old".

 

Fullfører kanskje innlegget senere, skal ut i sola.

Lenke til kommentar
.......Skal også legge til at jeg heller spiller wow enn å fly på byen og drekka meg drita full. Den tid er forbi da det var gøy.

6653024[/snapback]

 

Enig.

6653056[/snapback]

 

Støttes! På byen kan man treffe andre mennesker. Møte damer og utveksle dyne og annet utøy. På byen er det bare sosialt, noe som bør skys som pesten.

 

I WoW kan man skape de VIRKELIGE relasjonene. Man får et vanvittig sosialt nettverk og maaasse nye venner.

 

Jobb og skole er oppskrytt. Hva skal man med det når man kan ha WoW på attesten?

Lenke til kommentar

imo har trådstarter noen få nyttige poenger.

 

Når man blir litt eldre, eller alle aldre for den sags skyld, så tilbringer man gjerne mye tid med tv.

 

For meg er det ingen forskjell på det å tilbringe 4-5 timer hver kveld med tven og 4-5 timer med wow. Den eneste forskjellen er at wow er sosialt, man gjør tross alt noe med 39 andre (i instances seff) Og ihvertfall er det slik for meg i min guild at skravla går som bare det. Etter 4-5 timer med de nevnte 39 andre så har jeg hatt det gøy, og sosialt.

 

Tv titteren har kanskje hatt det gøy, men likefult kjedelig og usosialt.

 

jada jada, komme meg ut, trene, gå på kafe, være med venner, meh!

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke andres fordømmelse og reaksjoner skal bestemme hva jeg skal bruke min tid på. Det er helt greit at noen ser på WoW som bortkastet tid, men jeg synes i hvert fall folk skal ha prøvd spillet før de uttaler seg. For det er idiotisk å kritisere noe man ikke selv har prøvd, og dermed ikke vet hva det går ut på. Kanskje grunnen til at så mange mennesker bruker tid på det faktisk er at det er givende og morsomt?

 

Hva gir deg som begynte denne tråden rett til å førdømme andres valg og prioriteringer i fritiden? Selv om det er enkelte som blir så hekta at det går ut over jobb og skole, så nekter jeg å tro at de er flertallet. De fleste jeg har møtt i spillet er oppegående og hyggelige medspillere. Man får skille mellom de ekstreme unntakene og den alminnelige spiller. De ekstreme unntakene ville antakeligvis hatt andre problemer dersom WoW ikke hadde eksistert, for det er trolig andre bakenforliggende forhold som utløser avhengigheten.

 

Hva er det som gjør at dataspilling har så lite status som hobby i forhold til for eksempel sport? Er de som følger med på alle mulige fotballkamper også avhengige? Er de som fester hver helg festavhengige? Da er det kanskje like greit å stemple flertallet i samfunnet som avhengige av et eller annet, men da er det jammen noe galt i hjernen til de som tar seg retten til å stemple og fordømme. Dere sykeliggjør folk og tror dere kan få makt ved å definere andre mennesker.

 

Jeg viser forøvrig til en tråd jeg startet som uttyper dette noe:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=611108

Endret av Nexuss
Lenke til kommentar
Hver gang det kommer en slik tråd så dukker det jo opp sikkert 10 folk som aldri har posta på wow-forumet før... Hvorfor det?

6650700[/snapback]

 

Fordi de fleste som kritiserer WoW har ingen anelse om at det finnes et eget WoW forum og poster dermed på Generelt, og får derfor en god del svar fra folk som aldri spiller WoW (innkludert meg) før en mod flytter posten til rette forum.

 

Simpel as that.

Lenke til kommentar
.......Skal også legge til at jeg heller spiller wow enn å fly på byen og drekka meg drita full. Den tid er forbi da det var gøy.

6653024[/snapback]

 

Enig.

6653056[/snapback]

 

Støttes! På byen kan man treffe andre mennesker. Møte damer og utveksle dyne og annet utøy. På byen er det bare sosialt, noe som bør skys som pesten.

 

I WoW kan man skape de VIRKELIGE relasjonene. Man får et vanvittig sosialt nettverk og maaasse nye venner.

 

Jobb og skole er oppskrytt. Hva skal man med det når man kan ha WoW på attesten?

6654020[/snapback]

 

 

 

Genialt patience :D

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar
Hva er det som gjør at dataspilling har så lite status som hobby i forhold til for eksempel sport?

 

Sånn rent bortsett fra at du i de aller fleste tilfeller kommer i bedre fysisk form av å drive med en idrett, du møter folk i virkeligheten og får litt sol på liket, ikke mye. Det som derimot taler for dataspill er at du kan drive med det når det passer deg selv, klokka 5 på natta eller 12 på dagen, du kan alltid slå på maskina og finne på et eller annet. For øvrig er det ingenting i veien for å kombinere dataspill og andre sosiale aktiviteter, diskusjonen burde heller ha vært hvor grensa bør gå. Har det gått for langt når man forsover seg til skolen fordi man spilte litt for lenge i går natt? Når du driter i å gjøre leksene fordi du ikke har tid - må prioritere noe ingame? Hva med når du avviser vennene dine fordi du har raidplaner? Kanskje når du egentlig ikke har noen holdbar grunn til å i det hele tatt stå opp av senga, bortsett fra å sette på kaffetrakteren og logge på den svette characteren din med 200 dager /played?

 

40 Percent of World of Warcraft Players Addicted

... and the remaining 60 percent are too busy farming to vote in the poll.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke andres fordømmelse og reaksjoner skal bestemme hva jeg skal bruke min tid på. Det er helt greit at noen ser på WoW som bortkastet tid, men jeg synes i hvert fall folk skal ha prøvd spillet før de uttaler seg. For det er idiotisk å kritisere noe man ikke selv har prøvd, og dermed ikke vet hva det går ut på. Kanskje grunnen til at så mange mennesker bruker tid på det faktisk er at det er givende og morsomt?

 

Hva gir deg som begynte denne tråden rett til å førdømme andres valg og prioriteringer i fritiden. Selv om det er enkelte som blir så hekta at det går ut over jobb og skole, så nekter jeg å tro at de er flertallet. De fleste jeg har møtt i spillet er oppegående og hyggelige medspillere. Man får skille mellom de ekstreme unntakene og den alminnelige spiller. De ekstreme unntakene ville antakeligvis hatt andre problemer dersom WoW ikke hadde eksistert, for det er trolig andre bakenforliggende forhold som utløser avhengigheten. 

 

Hva er det som gjør at dataspilling har så lite status som hobby i forhold til for eksempel sport? Er de som følger med på alle mulige fotballkamper også avhengige? Er de som fester hver helg festavhengige? Da er det kanskje like greit å stemple flertallet i samfunnet som avhengige av et eller annet, men da er det jammen noe galt i hjernen til de som tar seg retten til å stemple og fordømme. Dere sykeliggjør folk og tror dere kan få makt ved å definere andre mennesker.

 

Jeg viser forøvrig til en tråd jeg startet som uttyper dette noe:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=611108

6655151[/snapback]

Kan bare ikke bli mer enig i det du sier her... Dataspill er en av hobbyene våre, kan man ikke bare respektere det?

Lenke til kommentar

må vikelig gi blizzard credits for å ha klart å lage et spill som oppsluker folk slik som wow gjør. jeg er enig i at når wow ødelegger for skole og sosiale bånd er det noe som er feil. men har man sommerferie, alle kompisene er reist bort. du har 2 måneder å slå ihjel er det fan meg greit å bare leve i azeroth.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...