Gå til innhold

World Of Warcraft - Tåpelig?


Anbefalte innlegg

World of Warcraft er en av de mest elendigste MMORPG som har kommet ut på markedet, både teknisk og spillmessig sett.

6649864[/snapback]

 

Har ikke prøvd det selv, så kan ikke uttale meg. Men etter det jeg har fått med meg så virker WoW utrolig feet. Men jeg vil ikke spille for jeg vil ikke bli avhengig (som noen venner av meg).

 

 

Men grunnen til at så mange liker det er pga de liker hjernedød underholdning alla Diablo 2 Hack n Slash grinding. Tror veldig få er klar over sykt det er å bruke så mange timer på noe så ekstremt teit.

 

Her motsier du deg selv: Først sier du at de liker WoW og så innser de ikke at det er teit. Selvsagt syns de ikke at WoW er teit når de liker det..

For alle oss som ikke WoWer, er det teit. Mens for de 5-6 mill (bare tipper) som WoWer så er det feet.

 

World of Warcraft er det mest geniale et selskap noen gang har satt sammen økonomisk sett.

Mens for gamere så er det en felle det er lett å falle i og vanskelig å komme seg ut av...

Endret av Dunedain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg for min del blir litt lei av slike debatter hele tiden og skjønner ikke hvorfor de får gå gang på gang på gang. Ender jo opp til sist med 2 sider, de som liker WoW og de som ikke liker det. Så blir det fight mellom dem og skitkasting og så etter 10 sider med skitkasting kommer en mod og stenger det.

 

Jaja, mens jeg allerede er her så slenger jeg inn mine meninger.

 

Det er et spill. Om folk blir avhengi av det så er det fordi de har et problem, simpelt henn. Å være avhengi av spill er et like stort problem som å være avhengi av alkohol og dop, bare med den forskjellen at det er lettere å se tegnene på at du er avhengi av alkohol/dop.

 

Kanskje om vi hadde opplyst samfunnet om farligheten ved dataspilling i henhold til avhengighet, så hadde det vært noe annet, men spilling er nærmest et tabu felt i dag, som skal hysjes ned og være stille om nærmest, fordi det er asosialt og nerdete å spille.

 

Angående WoW om det er bra eller dårlig så kommer det ann på øyet som ser. De som sier folk er hjernedød fordi de spiller WoW, er vel egentlig like hjernedød selv som kommer med slike utsagn. Tenk før du snakker. Og til dere som liker WoW og lar dere provosere er vel like borte vekk til tider som lar dere provosere. Greit at dere vil forsvare det dere liker, men kan dere kanskje ikke bare la folk synes at WoW er for hjernedøde og la det være med det?

 

Jeg har ikke satt meg inn i spillet ei heller prøvd det. Er vel egentlig "hjernedød" da som lar meg slukes inn i Runescape som "bare" er Java og er vel og teknisk sett forbigått for mange herrens år siden, men jeg liker det, akkurat som andre liker WoW.

 

Så konklusjons messig, WoW er WoW. Noen liker det, andre hater det. Thats life. Ingen behov for åndsfraværende diskusjoner igjen angående temaet "spill x suger", for det bærer ingen vei. At folk blir avhengi er deres problem, og det blir deres og deres nærmestes problem å luke det av dem, ingen behov for å starte tema om det heller slik sett.

 

Lifes a bitch, and then you die.....

Lenke til kommentar
Hva med bestemoren min? Hun syr/strikker gjerne i flere timer i strekk hver dag.

Mye bedre?

6649994[/snapback]

Hvordan kan du sammenligne dette? To helt forskjellige ting.

 

Som trådnevner sier, det er tåpelig å bli avhengig av et spill. Dette gjelder forsåvidt ikke bare WoW, men mange andre spill også. Det finnes grenser, noe mange ser ut til å ha problemer med. Mye er grunnet foreldrene, som enten ikke bryr seg, eller ikke er klar over. Som en venn, er det best å si fra om dette om det begynner å gå for langt.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Takker Gud (ellerno) at jeg ikke er så avhengig av WoW som jeg var i fjor. Har på en måte gjennomskua spillet, det er ikke annet enn pixler på skjermen som ødelegger for progress i det virkelige livet. Heller farme $$$ og rep irl enn i et spill. Men bevares, spiller litt fremdeles da.

Lenke til kommentar
Jeg for min del blir litt lei av slike debatter hele tiden og skjønner ikke hvorfor de får gå gang på gang på gang. Ender jo opp til sist med 2 sider, de som liker WoW og de som ikke liker det. Så blir det fight mellom dem og skitkasting og så etter 10 sider med skitkasting kommer en mod og stenger det.

 

Jaja, mens jeg allerede er her så slenger jeg inn mine meninger.

 

Det er et spill. Om folk blir avhengi av det så er det fordi de har et problem, simpelt henn. Å være avhengi av spill er et like stort problem som å være avhengi av alkohol og dop, bare med den forskjellen at det er lettere å se tegnene på at du er avhengi av alkohol/dop.

 

Kanskje om vi hadde opplyst samfunnet om farligheten ved dataspilling i henhold til avhengighet, så hadde det vært noe annet, men spilling er nærmest et tabu felt i dag, som skal hysjes ned og  være stille om nærmest, fordi det er asosialt og nerdete å spille.

 

Angående WoW om det er bra eller dårlig så kommer det ann på øyet som ser. De som sier folk er hjernedød fordi de spiller WoW, er vel egentlig like hjernedød selv som kommer med slike utsagn. Tenk før du snakker. Og til dere som liker WoW og lar dere provosere er vel like borte vekk til tider som lar dere provosere. Greit at dere vil forsvare det dere liker, men kan dere kanskje ikke bare la folk synes at WoW er for hjernedøde og la det være med det?

 

Jeg har ikke satt meg inn i spillet ei heller prøvd det. Er vel egentlig "hjernedød" da som lar meg slukes inn i Runescape som "bare" er Java og er vel og teknisk sett forbigått for mange herrens år siden, men jeg liker det, akkurat som andre liker WoW.

 

Så konklusjons messig, WoW er WoW. Noen liker det, andre hater det. Thats life. Ingen behov for åndsfraværende diskusjoner igjen angående temaet "spill x suger", for det bærer ingen vei. At folk blir avhengi er deres problem, og det blir deres og deres nærmestes problem å luke det av dem, ingen behov for å starte tema om det heller slik sett.

 

Lifes a bitch, and then you die.....

6650108[/snapback]

 

Synes dette var et glimrende innlegg, og derfor en lite bump.

 

Jeg har selc slutta med WoW for ca5 uker siden, det var ikke spesielt vanskelig egentlig. Når jeg spillte WoW brukte jeg mye tid på akkurat WoW, var med i en fin guild som har tatt C'thun og startet på Naxx, har flere lvl 60 characters.

 

Etter en tid synes jeg det ble kjedelig egentlig, hadde gjort det meste, og raiding var bare det samme gammle, var der bare for å få litt mer epics. Lagde alter, for å finne en ny og spennende klasse, men fremdeles kjedelig. Så jeg sluttet, men henger fremdeles litt på WoW forums etc, mest bare for å hjelpe andre og se hva som skjer. Har tenkt å starte igjen viss BC blir noe bra, men det kommer helt ann på hvordan ting er da.

 

Da jeg spillte WoW var det veldig gøy, og jeg brukte masser av tid på det. Karakterene mine sank som følger fordi jeg rett og slett ikke gjorde en drit på skolen, klarte allikevell å få "ok" karakterer i forhold til arbeidet jeg gjorde.

 

Venner og slikt ble det litt mindre med, men en del av de spillte også WoW og var i samme guild som meg, derfor var det ikke så mye å besøke egentlig, snakket i WoW etc. Foreldrene mine syntes det ble litt mye, og sa jeg burde trappe ned med spillinga. Dette virka ikke helt for meg, enten så spiler du WoW, eller så stopper du helt. Jeg valgte sistnevnte.

 

For dem som blir avhengige av spill, så tror jeg ikke egentlig dette gjelder bare pågrunn av at spillet er WoW, det er nok av andre spill som man kan bli avhengig av, men som kanskje ikke er like populære, og derfor ikke like synlige. Det er mange der ute som er casual gamers, mens en mindre part sitter inne mer eller mindre 24/7.

 

Det er deres valg, men de er kanskje ikke i en situasjon der de kan vurdere valget sitt helt. Når du sitter i WoW klisteret og er hekta, så er det lett å bare gjemme seg i Azeroth. Det skal en del til for at en som er virklig avhening skal slutta av seg selv. Noen trenger hjelp, andre klarer seg bra.

 

Det er som alkohol, nesten hele verdens befolkning drikker, noen er alkoholikere, andre blir bare fulle i helgene, mens en siste del nyter den med måte. Slik kan du si at WoW også er.

 

Let the shit kasting fortsette.

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting i mot WoW eller andre spill, har spilt WoW og flere andre spill selv. Spill er gøy og det er en hobby som jeg personlig liker meget godt. For noen tar det HELT av. Jeg ser ikke noe problem med å ta av litt en gang i blant, det er bare når livet KUN består av spill at en varsellampe bør begynne å lyse. Det er viktig med et sosialt liv, og det er mange spillere som ikke forstår dette. Flere er det av de "ikke-spillende" personene som mener at spill generelt er noe dritt og at man heller burde gjøre noe annet, men som jeg har irritert meg over mange ganger, er at de ikke ser hva spill egentlig betyr for vedkommende som spiller dette "fantastiske" spillet. Det er en hobby, noe de fleste har. Jeg synes det blir feil å si at man ikke skal spille fordi det er dumt, og fordi det ødelegger ens sosiale liv. Det er faktisk mulig å kombinere spill med et godt sosialt liv! Folk burde slutte med disse utbruddene sine som at spill "suger", men heller godta at noen elsker det, mens andre ikke. Husk at det fins andre ting som er mye "teitere" enn spill...

 

EDIT: Skrivefeil

Endret av Jhar
Lenke til kommentar

wow er vel noe av det minst farlig man kan bli avhengig av.

 

Enig at det er dritt at venner dropper og bli med på byen å sånn pga raiding men sånn har det hvert med andre spill og ( Fotball Manager og CS)

 

Selv spiller jeg i en av Europas aller beste guilder , men er så og så nesten inaktiv. Selv om det er en HARDCORE guild blir ingen surre der om man dropper raid for å være sammen venner sånn som folk ble i mindre gode guilder jeg var i.

jeg har aldri hvert med på raid på fredager og lørdager.

 

 

wow er jo ganske sosialt og når jeg gikk på vk1 i fjor spillte 13 av 15 i klassen wow.

 

er også flere som spiller wow som absolut nesten ikke har noen venner men som føler seg bedre pga wow der ingen er idioter mot deg pga utsende osv..

Lenke til kommentar
wow er vel noe av det minst farlig man kan bli avhengig av.

 

Enig at det er dritt at venner dropper og bli med på byen å sånn pga raiding men sånn har det hvert med andre spill og ( Fotball Manager og CS)

 

Selv spiller jeg i en av Europas aller beste guilder , men er så og så nesten inaktiv. Selv om det er en HARDCORE guild blir ingen surre der om man dropper raid for å være sammen venner sånn som folk ble i mindre gode guilder jeg var i.

jeg har aldri hvert med på raid på fredager og lørdager.

 

 

wow er jo ganske sosialt og når jeg gikk på vk1 i fjor spillte 13 av 15 i klassen wow.

 

er også flere som spiller wow som absolut nesten ikke har noen venner men som føler seg bedre pga wow der ingen er idioter mot deg pga utsende osv..

6650975[/snapback]

 

 

Mye wow-snakk i frikvarter? :p

Lenke til kommentar
Jeg for min del blir litt lei av slike debatter hele tiden og skjønner ikke hvorfor de får gå gang på gang på gang. Ender jo opp til sist med 2 sider, de som liker WoW og de som ikke liker det. Så blir det fight mellom dem og skitkasting og så etter 10 sider med skitkasting kommer en mod og stenger det.

 

What he said.

 

Kan også si meg enig med trådstarter.

Lenke til kommentar
Hver gang det kommer en slik tråd så dukker det jo opp sikkert 10 folk som aldri har posta på wow-forumet før... Hvorfor det?

6650700[/snapback]

 

Slike tråder som dette dukker lett opp på søkemotorer.

Folk er klar over world of warcraft og dets avhengighetsskaping og øsker å finne mer ut av det, derfor lager de en account her og skriver deres meninger etter denne tråden har dukket opp hos Google el.

 

Jeg kan si fra egne erfaringer at spillet er avhengighetsskapende, men det virker som det har forskjellig effekt på de forskjellige spillerne.

Om dette skyldes selvdisiplin, opdragelse eller noe annet kan jeg ikke si, men noen mennesker har en tendens til å bli mer avhengig enn andre, og ødlegge sitt sosilae liv derretter.

 

Hva man bør gjøre?

Er man selv avhengig: se deg selv fra utsiden, kanskje du selv forstår hva venner og kjente allerede konstaterer.

Er man en "pårørende": si ifra!

Lenke til kommentar

Jeg trodde jeg var alene, takk trådstarter :love:

 

Det er nok flere WOW-avhengige som leser denne tråden enn andre, og da vil det desverre komme mange motargumenter. Det som er et faktum er at der er sant.

Før skolen sluttet handlet skoledagene om wow, utrolig irriterende. Nesten alle snakket om wow. Jeg lærte nesten mer om wow enn om skolerelaterte ting.

Jeg håper så inderlig at den wow feberen er over, jeg takler ikke et år til med wow-snakk.

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar

Etter å ha lest gjennom denne tråden må jeg konkludere med at jeg er et overlegent menneske.

 

Jeg har INGEN problemer med WoW, og har spilt det siden det kom ut - med stor interesse. Jeg lar det ikke gå ut over livet mitt i stor grad. Praten på skolen har kanskje forandret seg litt, men det er bare når jeg prater med andre som spiller WoW. Jeg skravler ikke ivei om WoW når jentene eller fotballnerdene i klassen hører på. De som har slike problemer med WoW har seg selv å takke. Svake mennesker - nå får dere som fortjent. Mammadalter og sutreunger.

 

(Og WoW er ikke dyrt. Bare den påstanden viser hvor feilaktig blikk du har på livet, kjære venn)

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

WoW er ikke tåpelig, det er heller vennene dine som er, siden de lar det gå utover verdenen utenfor Azeroth. WoW er jo skapt slik at du må bruke MYE tid om du vil være best, men det er jo ikke et must å være det. Mange spiller WoW mens du ser på TV, etc.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...