Gå til innhold

World Of Warcraft - Tåpelig?


Anbefalte innlegg

Og du har fortsatt ikke noe grunnlag, utenom et feilvinklet syn fra media for å selge aviser.

8418698[/snapback]

 

 

Feilvinklet syn? jeg trenger ihvertfall ikke å gå langt før jeg får den informasjonen.

Jeg har mista ett par venner på grunn av det. De tar aldri kontakt mer!

eller er det fordi jeg var mye ute med vennegjengen? neppe!!

8419964[/snapback]

 

Kanskje de ikke synes du var noe spesielt morsom å være med in the first place? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
steffenz, hva er poenget med tråden? Hva er det du vil fram til?

 

La folk spille det de vil, ikke bry deg om de siden det irriterer deg så innmari.

Syntes det bare er dumt å lage tråder som disse. Du sier

 

"Jeg er så irritert og så møkkalei at jeg kjenner jeg har mest lyst til å knuse tastaturet mitt og skrike faen det beste jeg har lært."

 

Hvorfor? Gi meg en grunn til at DU skal "bestemme" hva andre skal eller ikke.

 

LA FOLK SPILLE DET DE VIL - LA FOLK GJØRE DET DE VIL - LA FOLK FÅ VÆRE SEG SELV

 

Så lenge det ikke går utover andre kan det vel ikke være så gresselig fært? Faktisk får jeg lyst til å knuse tastaturet mitt og skrike faen når jeg leser tråden din. Blir helt matt. Makan!

6649274[/snapback]

 

Hvor lenge har du sitti og spilt? møkka sur jo! Spilling over lengre tid går utover det mentale, og tydelighvis går det negativt ut på deg!

 

Og det går faktisk utover andre! folk gir opp familie, venner, kjærester og i verstefall jobb for å spille.

 

Og som denne tråden viser, så ser vi jo mange som har blitt så borte i spillet at de blir sinnsykt frustrerte over at "en så teit post" har kommet opp. hadde dere ikke blitt forelska i spillet i det hele tatt, så hadde ikke denne tråden vært så "populær", og tråden hadde kanskje ikke kommet en gang.

 

 

Etter noen år, så vedder jeg på at det kommer ett grønt nummer du kan ringe for å bli kvitt spilleavhengighet! da er 80% som spør om hjelp WOW-spillere.

 

Vi har faktisk folk som dreper mennesker i den virkelige verden etter å ha spilt spill fordi de ikke klarer å skille fra spill og virkelighet.

 

 

( er nok ikke bare wow folk er frustrert over nei! )

 

 

Trådstarter: genial tråd!

8419955[/snapback]

 

 

Ja i morgen tenkte jeg, jeg skulle kjøpe meg en ragnaros drakt å sprige rundt å rope "BY FIRE BE PURGED!" å sprute litt flame på de :roll:

Kansje jeg burde legges inn etter det.

Lenke til kommentar
Og du har fortsatt ikke noe grunnlag, utenom et feilvinklet syn fra media for å selge aviser.

8418698[/snapback]

 

 

Feilvinklet syn? jeg trenger ihvertfall ikke å gå langt før jeg får den informasjonen.

Jeg har mista ett par venner på grunn av det. De tar aldri kontakt mer!

eller er det fordi jeg var mye ute med vennegjengen? neppe!!

8419964[/snapback]

 

Kanskje de ikke synes du var noe spesielt morsom å være med in the first place? :dontgetit:

8420229[/snapback]

 

Jeg er i vennegjengen enda jeg! er de to som faktisk har mista grepet.

Lenke til kommentar
Jeg er i vennegjengen enda jeg! er de to som faktisk har mista grepet.

8420296[/snapback]

 

Hvordan er du stilt til å vurdere dette? Du er ikke fasiten på hvilke meninger folk har.. Om de fant ut at de ikke likte å være med deg så er det ikke automatisk de som er tapere, dumminger osv

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Helt korrekt vil jeg tro. Han er ikke psykolog og ikke stilt til å vurdere dette.

Derimot er det temmelig iøyenfallende at veldig mange plutselig finner ut at real life-vennene deres ikke er noe gøy å være sammen med mer.

 

Men for all del... Kall det en hobby, likestill det med fotball, skigåing, you name it.

Det er mange dere klarer å lure... de fleste som lar seg lure betaler riktignok en månedlig avgift til Blizzard, men det kan nå være det samme.

 

Men just for the record. Dere WoW-dictives har glatt forsvart det å spille WoW med at det er ikke noe sunnere å sitte inne å se tv og spille andre spill heller.

Der er jeg faktisk enig, selv om det som regel er lettere å få litt kvalitetstid sammen med kjæreste, ektefelle og venner foran tv'n...sammen. Sosialisere litt. Fysisk kontakt som visstnok skal være veldig viktig for helsa.

Men selvsagt. Det er ikke sunt å spille 8 timer dagen med Battlefield heller. Ei heller glane på tv dag ut og dag inn...men det kan absolutt ikke forsvare å spille WoW hele tiden.

 

Du kan ikke forsvare at alle skal kunne bære skytevåpen fordi kniver kan drepe de også... Det er bare et argument for å forby bæring av kniv. Ikke at jeg ønsker forby verken TV eller WoW...

Lenke til kommentar
Hvordan er du stilt til å vurdere dette? Du er ikke fasiten på hvilke meninger folk har.. Om de fant ut at de ikke likte å være med deg så er det ikke automatisk de som er tapere, dumminger osv

8420301[/snapback]

 

 

det er faktisk ikke bare meg i den vennegjengen, og de spiller faktisk WOW!

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Helt korrekt vil jeg tro. Han er ikke psykolog og ikke stilt til å vurdere dette.

Derimot er det temmelig iøyenfallende at veldig mange plutselig finner ut at real life-vennene deres ikke er noe gøy å være sammen med mer.

 

Men for all del... Kall det en hobby, likestill det med fotball, skigåing, you name it.

Det er mange dere klarer å lure... de fleste som lar seg lure betaler riktignok en månedlig avgift til Blizzard, men det kan nå være det samme.

 

Men just for the record. Dere WoW-dictives har glatt forsvart det å spille WoW med at det er ikke noe sunnere å sitte inne å se tv og spille andre spill heller.

Der er jeg faktisk enig, selv om det som regel er lettere å få litt kvalitetstid sammen med kjæreste, ektefelle og venner foran tv'n...sammen. Sosialisere litt. Fysisk kontakt som visstnok skal være veldig viktig for helsa.

Men selvsagt. Det er ikke sunt å spille 8 timer dagen med Battlefield heller. Ei heller glane på tv dag ut og dag inn...men det kan absolutt ikke forsvare å spille WoW hele tiden.

 

Du kan ikke forsvare at alle skal kunne bære skytevåpen fordi kniver kan drepe de også... Det er bare et argument for å forby bæring av kniv. Ikke at jeg ønsker forby verken TV eller WoW...

8420416[/snapback]

 

 

 

jeg er faktisk på din side av denne saken her! eller?

og selvfølgelig er det samma om du spiller wow, eller spiller bf som du sier.

 

Og så er faktisk mamma utdannet psykolog, men nå jobber hun på sintef som faktisk driver med forskning og statistikker, og hun undrer ganske mye på hvordan sånne ting kan fenge såpass mye. greit at man har perioder med ditt, og perioder med datt, men etter min mening så har wow tatt litt av! Men, kan dette være på en måte som hippietiden? Jeg vil heller tru det, selv om man kunne tro at folk blir avhengige.

 

men, jeg stiller meg noen spørsmål.. er det en grunn til at det er så mye negativ omtale om WOW.. hvorfor er det ikke det samme med andre spill? hvordan kan ett spill bli så populært.?

 

må inrømme at jeg synes det er gøy å spille spill i min sjanger som interesserer meg, men jeg kjenner når jeg blir sliten, og spiller jeg noen timer til, så får jeg kanskje vondt i hodet og kan faktisk begynne å kjede meg! folk blir faktisk slitne uten å merke det når man spiller!

blir som å kjøre bil en god stund uten at du nødvendighvis føler at du må ta deg en liten lur!

Bare i bil er det sinnsykt viktig å ta seg en pause!

Forskere anbefaler dette også i spill! tru det eller ei!

 

Men, for all del.. spill dere som liker det!

jeg har da mine interesser som folk ikke hadde tatt så seriøst!

blir mye diskusjon om hvorfor noen gidder å gjøre det jeg gjør også..

sykling for eksempel! jeg gjør det fordi jeg elsker å sykle.. de som ikke elsker å sykle elsker å diskutere med meg at det ikke er noe gøy å sykle. det hjelper jo ikke, for jeg er hekta, og en del avhengig av sykkel for å komme meg hit og dit.

 

Hvorfor skal folk studere til lege og sånt, det som er så vanskelig? jo, det er fordi de som leser til det interesserer seg for det. det er det som driver folk.

men, når dette skjer i ett spill blir det vel ganske alvorlig..

 

uff, det er så mange sider av en sak!

Lenke til kommentar

Hvorfor skal folk studere til lege og sånt, det som er så vanskelig? jo, det er fordi de som leser til det interesserer seg for det. det er det som driver folk.

men, når dette skjer i ett spill blir det vel ganske alvorlig..

 

uff, det er så mange sider av en sak!

8420570[/snapback]

 

 

Det må være den mest bedritene sammenligningen jeg har lest >_<

Lenke til kommentar

WoW er ikke noe mer vanedannende enn golf!

 

Ja, det skjer en hel haug mer kjemiske reaksjoner når man har det morro, det skjer ikke kun når man spiller WoW. Annet enn lysten på god underholdning er det ingen ting som får deg til å spille spillet. Vennligst forså. Det er ikke sosialt akseptert å rake ned på folk som spiller golf, kun fordi de spiller golf, og det dere gjør nå er like ille.

 

Det er dere baserer deres meninger fra en hel haug med avisartikler er latterlig, men at dere i tillegg linker til artiklene er ikke til å tro. Skaff dere litt innsikt i hvordan ting fungerer før dere hopper inn i en diskusjon. Dra til nærmeste lege og spør hva avhengighet faktisk er. Det at å ha lyst til å spille WoW gjør deg ikke avhengig av det. Det er forresten ganske morsomt at dere hele tiden drar inn fortapte venner. Noen gang tenkt på at vedkommende kansje finner WoW morsommere og bedre enn deg?

 

Og sist, men ikke minst, hvorfor dømmes ikke våpenindustrien i mordsaker? FORDI DET IKKE ER DERES ANSVAR!

 

(Med dere mener jeg først og fremst spax og mrKaizer, samt andre idioter jeg ikke har notert navnet på)

Lenke til kommentar

Hvorfor skal folk studere til lege og sånt, det som er så vanskelig? jo, det er fordi de som leser til det interesserer seg for det. det er det som driver folk.

men, når dette skjer i ett spill blir det vel ganske alvorlig..

 

uff, det er så mange sider av en sak!

8420570[/snapback]

 

 

Det må være den mest bedritene sammenligningen jeg har lest >_<

8420602[/snapback]

 

se på den store skriften til han over, så skjønner du hva jeg mente.

 

men, ellers takk

Lenke til kommentar

Haha morsom lesning det her :D

 

"Dere er avhengige fordi dere forsvarer WoW"

Dere har jævlig med fritidsproblemer hvis dere ikke har noe bedre å gjøre enn å sitte på et forum og slenge dritt om et spill dere påstår at er så ille.

 

Hva andre gjør kan vel dere drite i? Hvis dere blir frustrert og sinte fordi andre spiller tror jeg problemet ligger hos dere og ikke hos de som spiller WoW.

"Mamma er psykolog, derfor har jeg peiling på hva alle andre skal gjøre uansett hva de vil eller liker" Latterlig.

Kom dere ut av WoW-formuet før dere får WoW viruset og ender opp som hjerneløse junkies. :ph34r:

Lenke til kommentar

Hvorfor skal folk studere til lege og sånt, det som er så vanskelig? jo, det er fordi de som leser til det interesserer seg for det. det er det som driver folk.

men, når dette skjer i ett spill blir det vel ganske alvorlig..

 

uff, det er så mange sider av en sak!

8420570[/snapback]

 

 

Det må være den mest bedritene sammenligningen jeg har lest >_<

8420602[/snapback]

 

se på den store skriften til han over, så skjønner du hva jeg mente.

 

men, ellers takk

8420648[/snapback]

 

Leste teksten til han over nå. Hva vil du frem til?

Lenke til kommentar
WoW er ikke noe mer vanedannende enn golf!

 

Ja, det skjer en hel haug mer kjemiske reaksjoner når man har det morro, det skjer ikke kun når man spiller WoW. Annet enn lysten på god underholdning er det ingen ting som får deg til å spille spillet. Vennligst forså. Det er ikke sosialt akseptert å rake ned på folk som spiller golf, kun fordi de spiller golf, og det dere gjør nå er like ille.

 

Det er dere baserer deres meninger fra en hel haug med avisartikler er latterlig, men at dere i tillegg linker til artiklene er ikke til å tro. Skaff dere litt innsikt i hvordan ting fungerer før dere hopper inn i en diskusjon. Dra til nærmeste lege og spør hva avhengighet faktisk er. Det at å ha lyst til å spille WoW gjør deg ikke avhengig av det. Det er forresten ganske morsomt at dere hele tiden drar inn fortapte venner. Noen gang tenkt på at vedkommende kansje finner WoW morsommere og bedre enn deg?

 

Og sist, men ikke minst, hvorfor dømmes ikke våpenindustrien i mordsaker? FORDI DET IKKE ER DERES ANSVAR!

 

(Med dere mener jeg først og fremst spax og mrKaizer, samt andre idioter jeg ikke har notert navnet på)

8420611[/snapback]

 

haha, jo takk!

hvorfor gadd jeg egentlig å bry meg om dette.. driter langt faen i alle andre jeg!

hvorfor skal jeg da gidde å delta i en diskusjon med folk jeg uansett ikke ser trynet på.

jeg er skikkelig egoist! skulle nesten tru det var jeg som ikke var med i vennegjengen lenger for å spille wow.

 

 

 

skjønner ikke hvorfor vi drar inn fortapte venner du nei.. du kommer vel fra ett jævla bondesamfunn med bare kjernefolk du. eller har du venner?

det er noe annet med folk som har strøm og kan spille vet du!

 

Mange forskjellige meninger er det uansett.. at jeg skal bli tråkket på fordi jeg er kritisk er kanskje ikke så rart, men det gidder jeg ikke i denne tråden lenger

Lenke til kommentar
WoW er ikke noe mer vanedannende enn golf!

 

Ja, det skjer en hel haug mer kjemiske reaksjoner når man har det morro, det skjer ikke kun når man spiller WoW. Annet enn lysten på god underholdning er det ingen ting som får deg til å spille spillet. Vennligst forså. Det er ikke sosialt akseptert å rake ned på folk som spiller golf, kun fordi de spiller golf, og det dere gjør nå er like ille.

 

Det er dere baserer deres meninger fra en hel haug med avisartikler er latterlig, men at dere i tillegg linker til artiklene er ikke til å tro. Skaff dere litt innsikt i hvordan ting fungerer før dere hopper inn i en diskusjon. Dra til nærmeste lege og spør hva avhengighet faktisk er. Det at å ha lyst til å spille WoW gjør deg ikke avhengig av det. Det er forresten ganske morsomt at dere hele tiden drar inn fortapte venner. Noen gang tenkt på at vedkommende kansje finner WoW morsommere og bedre enn deg?

 

Og sist, men ikke minst, hvorfor dømmes ikke våpenindustrien i mordsaker? FORDI DET IKKE ER DERES ANSVAR!

 

(Med dere mener jeg først og fremst spax og mrKaizer, samt andre idioter jeg ikke har notert navnet på)

8420611[/snapback]

 

Egentlig bra skrevet, hva som bør tas med, er at grunnen til at folk føler de MÅ spille i stedet for å ta en øl, er gjerne at de har venner ingame som de har gjort avtaler med, raid osv. Det at da real life venner blir sure fordi de blir nedprioritert blir litt for dumt, la dem nå få ha det gøy, ja det kan bli litt mye å raide 4 timer 5 dager i uken, men dette er et valg endel gjør for at de ønsker det.

 

En annen ting, dere snakker om at de får ødelagt fremtiden sin, hvor er foreldrene? Om noen under 18 år spiller seg bort fra skolen totalt, skal det være en voksen som har ansvaret for denne ungen, og det er de som til slutt sitter med ansvaret for han/hun.

 

De over 18 burde ha nok vett til å kontrolere spillingen sin selv, selv om det ikke alltid er like greit å gi seg om man har det veldig gøy.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Har spillt WoW siden januar 2006.

Har "sluttet" 2 ganger, men savner det sosiale og begynner igjen, dog roet meg betraktlig ned.

Det som gjør at WoW er "avhengighetsdannende" er (tror jeg) det sosiale (som svært få andre spill tilbyr, og som gjør at man ikke går lei slik man gjør med andre spill), en annen faktor er at hvis man vil utvikle karakteren sin med bedre utstyr må man bli med på raid de dagene det er, hvis ikke blir man utdatert.

 

Et annet problem er at man kan ikke sette et MMORPG på pause, så har man joinet et raid (raid=stor gjeng med folk som spiller sammen for å overvinne større dungeons) kan man ikke bare plutselig stikke eller finne på noe annet.

 

Veldig mange klarer fint å begrense spillingen sin til det akseptable, problemet ligger nok mest hos skoleelever som ser på WoW som en glimmrende metode for å utsette/glemme lekser etc.

Heldigvis begynte jeg med WoW etter at jeg var ferdig med skolen, og har derfor ikke hatt noen negativ innvirkning sånn sett.

 

Men å kalle WoW tåpelig blir nesten som å kalle alle spill som man spiller over en lengre periode for tåpelig, i mine øyne er det da like tåpelig å delta på ørten idretter, hobbyer etc i uka.

 

Er helt enig i at mange mister kontakten med IRL venner, det er jo synd.

Men likevel tror jeg disse er i mindretall blant alle som spiller WoW.

Lenke til kommentar

 

 

WoW er ikke noe mer vanedannende enn golf!

 

Ja, det skjer en hel haug mer kjemiske reaksjoner når man har det morro, det skjer ikke kun når man spiller WoW. Annet enn lysten på god underholdning er det ingen ting som får deg til å spille spillet. Vennligst forså. Det er ikke sosialt akseptert å rake ned på folk som spiller golf, kun fordi de spiller golf, og det dere gjør nå er like ille.

 

Det er dere baserer deres meninger fra en hel haug med avisartikler er latterlig, men at dere i tillegg linker til artiklene er ikke til å tro. Skaff dere litt innsikt i hvordan ting fungerer før dere hopper inn i en diskusjon. Dra til nærmeste lege og spør hva avhengighet faktisk er. Det at å ha lyst til å spille WoW gjør deg ikke avhengig av det. Det er forresten ganske morsomt at dere hele tiden drar inn fortapte venner. Noen gang tenkt på at vedkommende kansje finner WoW morsommere og bedre enn deg?

 

Og sist, men ikke minst, hvorfor dømmes ikke våpenindustrien i mordsaker? FORDI DET IKKE ER DERES ANSVAR!

 

(Med dere mener jeg først og fremst spax og mrKaizer, samt andre idioter jeg ikke har notert navnet på)

8420611[/snapback]

 

haha, jo takk!

hvorfor gadd jeg egentlig å bry meg om dette.. driter langt faen i alle andre jeg!

hvorfor skal jeg da gidde å delta i en diskusjon med folk jeg uansett ikke ser trynet på.

jeg er skikkelig egoist! skulle nesten tru det var jeg som ikke var med i vennegjengen lenger for å spille wow.

 

 

 

skjønner ikke hvorfor vi drar inn fortapte venner du nei.. du kommer vel fra ett jævla bondesamfunn med bare kjernefolk du. eller har du venner?

det er noe annet med folk som har strøm og kan spille vet du!

 

Mange forskjellige meninger er det uansett.. at jeg skal bli tråkket på fordi jeg er kritisk er kanskje ikke så rart, men det gidder jeg ikke i denne tråden lenger

8420699[/snapback]

 

 

 

 

 

Hvorfor skal folk studere til lege og sånt, det som er så vanskelig? jo, det er fordi de som leser til det interesserer seg for det. det er det som driver folk.

men, når dette skjer i ett spill blir det vel ganske alvorlig..

 

uff, det er så mange sider av en sak!

8420570[/snapback]

 

 

Det må være den mest bedritene sammenligningen jeg har lest >_<

8420602[/snapback]

 

se på den store skriften til han over, så skjønner du hva jeg mente.

 

men, ellers takk

8420648[/snapback]

 

Leste teksten til han over nå. Hva vil du frem til?

8420679[/snapback]

 

Føkk off!

8420700[/snapback]

 

 

 

To veldig kontruktive inlegg.. Gratulerer..

Hvor typisk er det ikke at hver gang noen ser seg litt klemt i en diskusjon, så skal dem starte å kjefte og smelle og kalle andre for stygge ting? Skjer omtrent hver gang.

Lenke til kommentar
WoW er ikke noe mer vanedannende enn golf!

 

Ja, det skjer en hel haug mer kjemiske reaksjoner når man har det morro, det skjer ikke kun når man spiller WoW. Annet enn lysten på god underholdning er det ingen ting som får deg til å spille spillet. Vennligst forså. Det er ikke sosialt akseptert å rake ned på folk som spiller golf, kun fordi de spiller golf, og det dere gjør nå er like ille.

 

Det er dere baserer deres meninger fra en hel haug med avisartikler er latterlig, men at dere i tillegg linker til artiklene er ikke til å tro. Skaff dere litt innsikt i hvordan ting fungerer før dere hopper inn i en diskusjon. Dra til nærmeste lege og spør hva avhengighet faktisk er. Det at å ha lyst til å spille WoW gjør deg ikke avhengig av det. Det er forresten ganske morsomt at dere hele tiden drar inn fortapte venner. Noen gang tenkt på at vedkommende kansje finner WoW morsommere og bedre enn deg?

 

Og sist, men ikke minst, hvorfor dømmes ikke våpenindustrien i mordsaker? FORDI DET IKKE ER DERES ANSVAR!

 

(Med dere mener jeg først og fremst spax og mrKaizer, samt andre idioter jeg ikke har notert navnet på)

8420611[/snapback]

Golf går vel sjelden utover helse, sosiale antenner, utdanning og trygdeverket? Liten bagatellmessig forskjell der...

Baserer meningene mine på hvor mange jeg kjenner/kjente som stengte døra til omverdenen for dette... og hva jeg har snakket med andre venner som også har mistet kontakten med venner til WoW. Media bare bekrefter det folk ser.

Avhengighet er nok et ord som er slengt rundt seg litt lettvint. Men når folk begynner å bevege seg lite, spise usunt så skal det et skikkelig krafttak å komme seg i gjenge igjen. Du orker lite og da blir det lettere og lettere å prioritere WoW framfor å måtte hive etter pusten etter å ha gått til bussen for å møte venner.

Tenker heller at når folk nærmest kutter ut de vennene som ikke blir med til WoW, utdannelse og arbeid, så er det ikke jeg som er problemet nei. Hvor store skylapper har du?

Dessuten er det våpenindustriens ansvar å gi retningslinjer på hvordan behandle skytevåpen trygt, både for deg og omgivelsene.

 

Neste gang kan du kanskje svare på argumentene i stedet for å dra redigere bort mesteparten av det som er sagt og svare på grunnlag av dine setninger. Du har hoppet bukk over argumentene folk har kommet med...

 

Men å kalle WoW tåpelig blir nesten som å kalle alle spill som man spiller over en lengre periode for tåpelig, i mine øyne er det da like tåpelig å delta på ørten idretter, hobbyer etc i uka.

WoW er antagelig et kjempebra spill. Jeg har lyst som pokker til å sette meg ned å spille det... Problemet er at det er ikke et spill en setter seg ned et kvarter/halvtime å spille for så å avslutte. Jeg er også skeptisk til nettopp at det er vanedannende (det blir det i allefall riktig å si), og jeg er ikke spes. keen i å falle i den fella.

Sånn rett svar på tråden er jo nei. Spillet er antagelig svært genialt på svært mange måter...

Lenke til kommentar
Men når folk begynner å bevege seg lite, spise usunt så skal det et skikkelig krafttak å komme seg i gjenge igjen. Du orker lite og da blir det lettere og lettere å prioritere WoW framfor å måtte hive etter pusten etter å ha gått til bussen for å møte venner.

 

Den likte jeg, selv om du overdriver endel, og det at de spiser usunt ikke har noe med spillet å gjøre, så er det gjerne at de faktisk flykter inn i spillet, fordi de ikke orker å være i hverdagen. Er det ikke da opp til venner og familie å hjelpe dem så de orker dette?

 

Tenker heller at når folk nærmest kutter ut de vennene som ikke blir med til WoW, utdannelse og arbeid, så er det ikke jeg som er problemet nei. Hvor store skylapper har du?

 

Både riktig og feil. Det blir mye av det samme som det jeg nevner over, de tar et valg, fordi det er enkelt, det er veldig enkelt å bare fortape seg i f.eks wow, for å slippe å bekymre seg for hverdagen, slippe å bry seg, man mestrer noe i spillet, og det føles bra. Men det er fortsatt ikke blizzard sitt ansvar å nekte disse å spille, venner og familie burde klare å gjøre endel for å hjelpe, i stedet for å bare gå rundt å anklage blizzard for det som skjer.

 

WoW er antagelig et kjempebra spill. Jeg har lyst som pokker til å sette meg ned å spille det... Problemet er at det er ikke et spill en setter seg ned et kvarter/halvtime å spille for så å avslutte. Jeg er også skeptisk til nettopp at det er vanedannende (det blir det i allefall riktig å si), og jeg er ikke spes. keen i å falle i den fella.

 

Har du virkelig så liten tro på din egen viljestyrke? Og såklart kan du sette deg ned og bare spille det en halvtime, ingen som nekter deg å logge av igjen, om ikke du nekter deg selv det. Nei, spillet har ingen avsluttning og mange vil nok si dette er positivt, da man ofte bruker mye tid på å bygge opp sin person, og vil gjerne fortsette å ha noe "meningsfylt" å gjøre med den.

 

Poenget mitt er at personene som forsvinner helt i wow verden, velger det selv, bevist eller ubevist, det er fortsatt et valg. Det er enkelt å fordype seg i en verden man føler man har kontroll og man kan gjøre hva man vil uten noen store konsekvenser. Men å sammenligne det med dop er og blir for dumt. (ikke rettet direkte mot deg, men alle som maser om hvor avhengigskapende det er).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...