Gå til innhold

World Of Warcraft - Tåpelig?


Anbefalte innlegg

Ikke rart du har den holdningen du har om du tar inn alt de sier i sånne artikler rått, uten å tenke litt selv.

 

Og du har fortsatt ikke noe grunnlag, utenom et feilvinklet syn fra media for å selge aviser.

 

Men fortsett å tro at wow er det nye partydopet som vil ta livet av alle de unge du, vet jo aldri, kanskje du har rett, og jeg må kjøpe meg ny konto igjen snart, for å få min dose.

 

Evt ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
" Avhengighet av dataspill kan sammenlignes med pengespill eller narkotika. For eksempel kan det oppstå abstinenser dersom man går lenge uten å spille, og da bør varsellampene begynne å blinke, sier Skutle til Bergensavisen."

 

haha er så sykelig oppblåst at det er helt ille... abstinenser av å ikke spille.. akkuratt som om du begynner å ligge  på gulvet å riste og fråde som faen fordi du ikke har spilt wow på 6 timer.. lattelig..

8418662[/snapback]

 

Å ha abstinenser betyr ikke "å ligge på gulvet å riste og fråde som faen". Det finnes mange langt mildere symptomer..

Lenke til kommentar
Og du har fortsatt ikke noe grunnlag, utenom et feilvinklet syn fra media for å selge aviser.

 

Men fortsett å tro at wow er det nye partydopet som vil ta livet av alle de unge du, vet jo aldri, kanskje du har rett, og jeg må kjøpe meg ny konto igjen snart, for å få min dose.

8418698[/snapback]

 

Hvilket grunnlag har du for å si at wow ikke kan være avhengighetsskapende?

 

og når har jeg påstått at wow vil ta livet av alle de unge?

Lenke til kommentar

quote fra Nettdoktor.no:

 

"Hva er abstinenser?

 

Abstinenser er et symtom på alkoholavhengighet. De oppstår etter et lengre overforbruk av

alkohol, hvor man deretter holder opp med å drikke. Alkoholikere kan også oppleve

abstinenser, hvis de over en periode nedsetter forbruket. De fysiske symptomer på abstinens

er:

 

svette

 

skjelven på hendene, evt. hele kroppen

 

høy puls

 

lett feber

 

rastløshet og kroppslig uro

 

søvnvansker

 

Hvis abstinensene tiltar, kaller man det "delirium tremens". Har man delirium, får man utover de allerede nevnte symptomer også synsforstyrrelser. Man kan oppleve å se syner og høre stemmer. Senere kan man miste orienteringsevnen og bli svimmel. Blir man ikke behandlet, kan man dø av delirium tremens."

 

Greit nok, lett feber , rastløshet og kroppslig uro , søvnvansker er milde symptoner, men når media skrev sånn som de skrev på digi.no og sammenligner narkotika og abstinenser, så er det langt sterkere enn dette, og det du ser over er for alkohol og narkotika er langt mer avhengighet skapende, og har desto større "skade"

Lenke til kommentar
hvis det hadde vært "milde symptomer" av abstinenser så hadde vel for pokker folk slutta med stoff, er jo en grunn at de blir proppa full av metadon for at de ikke skal stryke med av abstinenser..

8418720[/snapback]

 

Man stryker ikke med av abstineneser, det kan føles slik, men man dør ikke..

 

Edit: "delirium tremens" er langt mer alvorlig en abstinenser..

 

Hvor ble det foresten av symptomet "Ligge på gulvet å fråde"?

Endret av mrKaizer
Lenke til kommentar

Abstinenser fører til delirium tremens, som deretter fører til død, se hva jeg copy pasta fra nettdoktor.no i posten over.. hvis du ikke gjør no med abstinensene såklart :D

 

 

Abstinenser er også krampetrekninger, og skum som dannaes i munnvikene, hadde dere ikke en sånn fyr fra polti som fortalte dere hva konsekvensene av narkotia hadde når dere gikk på ungdoms skolen?

 

nesten som en overdose nesten.. eller epelepsi

 

 

 

 

men samma det, folk er sta og dette kan forsette i eviheter...

Har bedre ting å gjøre enn å spamme forum akkuratt nå, har en shaman og lvle og

webcomics å lese, mens jeg enda har litt tid for meg selv etter en lang dag med jobb :S

Endret av Darkey
Lenke til kommentar
Hvilket grunnlag har du for å si at wow ikke kan være avhengighetsskapende?

 

og når har jeg påstått at wow vil ta livet av alle de unge?

8418724[/snapback]

 

Tja, jeg har spilt det periodevis i 2.5 år. Jeg er admin på wow fansite og diverse wow kanaler på irc. Jeg snakker MYE med "wow folk", og ja, diskusjonen om dette har vært oppe både på forum og irc fra før. Men i stedet for å spørre VG hva jeg bør mene, snakker jeg heller direkte med spillerne og spiller selv. Og ikke kom med BS om at jeg sikkert er avhengig selv, og derfor må forsvare spillet.

 

Nei, du sa aldri at det ville ta livet av noen, men måten du ordlegger deg på, og hvor alvorlig du prøver å få dette til å høres ut, så skulle man tro at verden vil gå under om ikke spill som wow blir stoppet.

 

Edit: lfei

Endret av lain
Lenke til kommentar

1. Wow spillere er nok like (u)nøytrale som media når det gjelder wow. :D

2. Jeg tror ikke du er avhengig, for da hadde du vel ikke tatt deg tid til å svare.

3. Jeg har ikke ment at det burde være forbud og at wow skal stoppes, men det burde plasseres et moralsk ansvar hos produsentene.

4. Jeg er dessuten ikke bekymret for hvordan det er i dag, men for hvordan det blir i fremtiden dersom det ikke blir gjort noen tiltak i forkant av den teknologiske utviklingen.

4. Jeg har dessuten ikke utalt meg om wow spesielt, ettersom jeg ikke har spilt det.

Lenke til kommentar
1. Wow spillere er nok like (u)nøytrale som media når det gjelder wow. :D

2. Jeg tror ikke du er avhengig, for da hadde du vel ikke tatt deg tid til å svare.

3. Jeg har ikke ment at det burde være forbud og at wow skal stoppes, men det burde plasseres et moralsk ansvar hos produsentene.

4. Jeg er dessuten ikke bekymret for hvordan det er i dag, men for hvordan det blir i fremtiden dersom det ikke blir gjort noen tiltak i forkant av den teknologiske utviklingen.

4. Jeg har dessuten ikke utalt meg om wow spesielt, ettersom jeg ikke har spilt det.

8419778[/snapback]

 

Ut i fra hva du skriver ser jeg at du ikke har peiling!

 

Hvordan skal en produsent lage noe som ikke gjør deg "avhengig" som i definisjon av at det er gøy, og fortsatt tjene penger på det?

 

som du skriver: "4. Jeg har dessuten ikke utalt meg om wow spesielt, ettersom jeg ikke har spilt det."

 

Neimen så slutt og diskuter da? For du aner rett og slett ikke hvordan spillet funker, du bare siterer det du har lest i media uten å være det spor kritisk..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

mrKaizer, i tilfellene hvor barn under 18 spiller World of Warcraft ved enhver mulighet, synes jeg ansvaret burde ligge hos foreldrene fremfor Blizzard. Blizzard har vel gått lenger enn andre produsenter, ved å gi foreldre mulighet til å legge inn "ok"-tidspunkter for spilling, og justere dette.

Lenke til kommentar
steffenz, hva er poenget med tråden? Hva er det du vil fram til?

 

La folk spille det de vil, ikke bry deg om de siden det irriterer deg så innmari.

Syntes det bare er dumt å lage tråder som disse. Du sier

 

"Jeg er så irritert og så møkkalei at jeg kjenner jeg har mest lyst til å knuse tastaturet mitt og skrike faen det beste jeg har lært."

 

Hvorfor? Gi meg en grunn til at DU skal "bestemme" hva andre skal eller ikke.

 

LA FOLK SPILLE DET DE VIL - LA FOLK GJØRE DET DE VIL - LA FOLK FÅ VÆRE SEG SELV

 

Så lenge det ikke går utover andre kan det vel ikke være så gresselig fært? Faktisk får jeg lyst til å knuse tastaturet mitt og skrike faen når jeg leser tråden din. Blir helt matt. Makan!

6649274[/snapback]

 

Hvor lenge har du sitti og spilt? møkka sur jo! Spilling over lengre tid går utover det mentale, og tydelighvis går det negativt ut på deg!

 

Og det går faktisk utover andre! folk gir opp familie, venner, kjærester og i verstefall jobb for å spille.

 

Og som denne tråden viser, så ser vi jo mange som har blitt så borte i spillet at de blir sinnsykt frustrerte over at "en så teit post" har kommet opp. hadde dere ikke blitt forelska i spillet i det hele tatt, så hadde ikke denne tråden vært så "populær", og tråden hadde kanskje ikke kommet en gang.

 

 

Etter noen år, så vedder jeg på at det kommer ett grønt nummer du kan ringe for å bli kvitt spilleavhengighet! da er 80% som spør om hjelp WOW-spillere.

 

Vi har faktisk folk som dreper mennesker i den virkelige verden etter å ha spilt spill fordi de ikke klarer å skille fra spill og virkelighet.

 

 

( er nok ikke bare wow folk er frustrert over nei! )

 

 

Trådstarter: genial tråd!

Lenke til kommentar
Og du har fortsatt ikke noe grunnlag, utenom et feilvinklet syn fra media for å selge aviser.

8418698[/snapback]

 

 

Feilvinklet syn? jeg trenger ihvertfall ikke å gå langt før jeg får den informasjonen.

Jeg har mista ett par venner på grunn av det. De tar aldri kontakt mer!

eller er det fordi jeg var mye ute med vennegjengen? neppe!!

Endret av spax
Lenke til kommentar
Hvordan skal en produsent lage noe som ikke gjør deg "avhengig" som i definisjon av at det er gøy, og fortsatt tjene penger på det?

8419833[/snapback]

 

Definisjon på avhengig er ikke det samme som gøy.

8420005[/snapback]

 

For å teste deg og din påstand om at noen er avhengige av wow.. Kan du gi meg ett, kun ett eksempel på noen som ikke liker wow men alikevel spiller det? Gjerne fra aviser, blogger eller noe..

Lenke til kommentar
Jeg er totalt enig med deg, Darkey.

 

Hvorfor skal man kreve at produsenten tar ansvar? Om man selger våpen i USA, skal det da stå: "May kill"? Eller skal det stå på ølboksene: "Kan føre til hukommelsestap/avhengighet"? Vi er alle i stand til å velge selv hva vi vil gjøre, det være røyking, drikking, spilling og annet. Enten er vi voksne nok til å bestemme det selv, eller så har vi foreldre som er voksne nok til å bestemme for oss.

8414855[/snapback]

 

GREIA er at folk som KUNNE hatt en dritdigg framtid med god lønn og sånne ting har skeiva ut enten det gjelder spill eller rus.. eller bare hengt med feil vennegjeng.

det er ikke noe særlig gøy å se at din beste venn faller fra deg på sånne ting uansett hva det skal være!

Lenke til kommentar
Vi har faktisk folk som dreper mennesker i den virkelige verden etter å ha spilt spill fordi de ikke klarer å skille fra spill og virkelighet.

 

Disse folka som gjorde/gjør det, er gærninger og uten selvkontroll. De er lett påvirkelige og mentalt svak om de blir sånn etter et eller flere spill. Ikke alle i verden er like mentalt sterk..

Lenke til kommentar
Vi har faktisk folk som dreper mennesker i den virkelige verden etter å ha spilt spill fordi de ikke klarer å skille fra spill og virkelighet.

 

Disse folka som gjorde/gjør det, er gærninger og uten selvkontroll. De er lett påvirkelige og mentalt svak om de blir sånn etter et eller flere spill. Ikke alle i verden er like mentalt sterk..

8420097[/snapback]

 

 

skjønte du ikke poenget?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...