Gå til innhold

World Of Warcraft - Tåpelig?


Anbefalte innlegg

Er ganske dumt å si at all den tiden man bruker på WoW kunne man brukt på noe mer fornuftig. Er helt feil egentlig. F.eks, jeg gjorde det svært dårlig i et fag i år p.g.a jeg rett og slett kom på prøvene uten at jeg hadde åpnet boken (har femmere i de fleste fag, så er ikke noe failure altså), jeg var rett og slett for tåpelig og lat til å øve. Mine foreldre hadde samme syn som mange av dere og mente hvis jeg brukte mindre tid på PC kunne jeg trolig fått bedre. Men jeg vet selv at problemet ikke er PC bruken, og jeg kan garantere at jeg ikke hadde brukt mer tid på faget selv om jeg hadde brukt mindre tid på PC. Desverre er det vanskelig å overbevise andre når de alltid (tydeligvis) vet bedre en deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si at WoW er et spill med mange sider, du kan velge hvor aktiv du vil være og alt der der, men skal sant sies har du ikke mye til valg, du blir av hengning til slutt du sitter noen timer hver dag og du tror du har kontroll over det, men det som er saken, du har ikke det, du blir besatt.

 

Jeg blei selv avhengig av spillet og brukte 6mnd på å skjønn at det var teit, jeg har nå gitt meg mer eller mindre med spillet, og det er en behagelig følelse må jeg si. Det beste vil være å ikke begynne spør du meg.

Lenke til kommentar

Skulle tro at en som var medlem av forumstyret faktisk klarte å komme med et litt mer nyansert innlegg enn "du blir avhengig, punktum". Både jeg og alle kompisene mine som spiller wow har ingen problemer med å styre spillingen, og har alt det som svart-hvitterne krever man skal ha for å "ha et liv".

Lenke til kommentar
Må si at WoW er et spill med mange sider, du kan velge hvor aktiv du vil være og alt der der, men skal sant sies har du ikke mye til valg, du blir av hengning til slutt du sitter noen timer hver dag og du tror du har kontroll over det, men det som er saken, du har ikke det, du blir besatt.

 

Jeg blei selv avhengig av spillet og brukte 6mnd på å skjønn at det var teit, jeg har nå gitt meg mer eller mindre med spillet, og det er en behagelig følelse må jeg si. Det beste vil være å ikke begynne spør du meg.

8736475[/snapback]

Herregud, for et idiotisk innlegg. Du kan ikke si at man blir avhengig av wow til slutt som om det uunngåelig. Jeg har spilt wow siden open beta og jeg hadde perioder der jeg bare spilte, det var mest det første 8 månedene. Det var den tiden alle venna mine spilte også, altså rett etter konfen da alle sammen hadde kjøpt seg ny pc. Så etter den hardcore perioden dabbet litt ut og det gikk i rykk og napp. Den siste uken så har jeg spilt veldig mye. Men for en måned siden spilte jeg ikke i det hele tatt.

 

Wow er ikke som et hull i bakken der man er garantert å treffe bakken til slutt (les: avhengighet).

 

Wow er et spill. Klarer man ikke å holde seg unna et spill så er det faen meg ikke synd på deg heller.

Lenke til kommentar

Aalton skriver bare et de fleste som skal ha mulighet for å oppnå noe stort i wow må enten spille mer enn normalt eller leie en chineese. Tror ikke han mener at alle som spiller wow er avhengig.

 

Jeg har vært avhengig av dette spillet i 2 år nå, nylig sluttet da men. Må selv si det er en herlig følelse og ikke være tvingt til å logge på om morningen for å se om du vant tingen på AH. Det er en utrolig lettelse å ikke måtte høre på den samme irriterende stemmen til raid leaderen som roper og skriker, GET TO THE FUCKING CORNER. GROGGI WHY THE FUCK DID YOU GO AFK. FUCK ditt FUCK datt. Blir helt kvalmen av all banninga.

 

uansett, kort fortalt; wow er et spill som en MÅ bruke lang tid på for å kunne oppnå noe. Alle som vil oppnå noe må spille mye. De fleste som spiller casual har som regel ikke epic geared og de er langt ifra gode spiller også (tro meg har spilt med MANGE casuals, og di suger mong forhold til folk som raider 24/7).

Lenke til kommentar
Og hvor har du det fra, at folk som spiller så lite har dårlig hud, lite venner og  ekstra kilo?

8729587[/snapback]

 

Jeg sa AVHENGIGE...De som kun prioriterer WoW, når WoW kommer foran alt annet i livet. Da har det gått for langt. Og er du uenig med med, kan jeg tippe at du har det problemet. Det er som med alle avhengigheter, en nekter å innse at en er avhengig. Og at en har et problem.

Endret av RagnaRock
Lenke til kommentar
Jeg syntes ikke World of Warcraft er noe tåpelig. Å bruke mye for mye tid forran dataskjermen derimot er ganske tåpelig.

8739348[/snapback]

 

Enig. Det er ikke spillet sin feil at folk spiller det for mye, er rett og slett personene. Spilte altfor mye wow en periode, så gikk jeg over til å spille en gang i uka, over natta.

Lenke til kommentar
Aalton skriver bare et de fleste som skal ha mulighet for å oppnå noe stort i wow må enten spille mer enn normalt eller leie en chineese. Tror ikke han mener at alle som spiller wow er avhengig.

 

Jeg har vært avhengig av dette spillet i 2 år nå, nylig sluttet da men. Må selv si det er en herlig følelse og ikke være tvingt til å logge på om morningen for å se om du vant tingen på AH. Det er en utrolig lettelse å ikke måtte høre på den samme irriterende stemmen til raid leaderen som roper og skriker, GET TO THE FUCKING CORNER. GROGGI WHY THE FUCK DID YOU GO AFK. FUCK ditt FUCK datt. Blir helt kvalmen av all banninga.

 

uansett, kort fortalt; wow er et spill som en MÅ bruke lang tid på for å kunne oppnå noe. Alle som vil oppnå noe må spille mye. De fleste som spiller casual har som regel ikke epic geared og de er langt ifra gode spiller også (tro meg har spilt med MANGE casuals, og di suger mong forhold til folk som raider 24/7).

8736954[/snapback]

Sånn som det er nå så er jo PvP veldig casual vennlig, og hva faen? Casuals kan være minst like gode som hardcore nerdene. Jeg vet om mange som raider aktivt og alikevel suger.

Lenke til kommentar
Aalton skriver bare et de fleste som skal ha mulighet for å oppnå noe stort i wow må enten spille mer enn normalt eller leie en chineese. Tror ikke han mener at alle som spiller wow er avhengig.

 

Jeg har vært avhengig av dette spillet i 2 år nå, nylig sluttet da men. Må selv si det er en herlig følelse og ikke være tvingt til å logge på om morningen for å se om du vant tingen på AH. Det er en utrolig lettelse å ikke måtte høre på den samme irriterende stemmen til raid leaderen som roper og skriker, GET TO THE FUCKING CORNER. GROGGI WHY THE FUCK DID YOU GO AFK. FUCK ditt FUCK datt. Blir helt kvalmen av all banninga.

 

uansett, kort fortalt; wow er et spill som en MÅ bruke lang tid på for å kunne oppnå noe. Alle som vil oppnå noe må spille mye. De fleste som spiller casual har som regel ikke epic geared og de er langt ifra gode spiller også (tro meg har spilt med MANGE casuals, og di suger mong forhold til folk som raider 24/7).

8736954[/snapback]

Det har du helt rett i, fordi poenget mitt er at om du skal ha en charracter som er fult epic-geared e.l så må du bruke mer tid på spillet uansett.

Lenke til kommentar
Aalton skriver bare et de fleste som skal ha mulighet for å oppnå noe stort i wow må enten spille mer enn normalt eller leie en chineese. Tror ikke han mener at alle som spiller wow er avhengig.

 

Jeg har vært avhengig av dette spillet i 2 år nå, nylig sluttet da men. Må selv si det er en herlig følelse og ikke være tvingt til å logge på om morningen for å se om du vant tingen på AH. Det er en utrolig lettelse å ikke måtte høre på den samme irriterende stemmen til raid leaderen som roper og skriker, GET TO THE FUCKING CORNER. GROGGI WHY THE FUCK DID YOU GO AFK. FUCK ditt FUCK datt. Blir helt kvalmen av all banninga.

 

uansett, kort fortalt; wow er et spill som en MÅ bruke lang tid på for å kunne oppnå noe. Alle som vil oppnå noe må spille mye. De fleste som spiller casual har som regel ikke epic geared og de er langt ifra gode spiller også (tro meg har spilt med MANGE casuals, og di suger mong forhold til folk som raider 24/7).

8736954[/snapback]

Du aner ikke hvor feil du tar.

Lenke til kommentar

Nei..

selv med middelmådig gear, så har jeg ofte vært blant de 2 beste i wsg, ab, og av.

Jeg lå faktisk toppen mange ganger i lvl 60-69 wsg, da jeg selv bare var på 63.

Og jeg har aldro spilt spesielt mye wow.

Men, jeg er "ikke for og skryte" mye bedre en gjennomsnittet som spiller.

Har lett tatt warriors på lvl 60, da jeg selv var på 56 med min warrior.

 

Men, ja det er mange dårlige spillere.

Og epic, er ikke noe problem og få tak i nå for tida.

Nå som patchen kom så dropper bossene en ekstra sånn ting som man bytter mot gear?

Husker å ha lest noe sånt

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Hadde to kompiser som spilte. Han ene slutta for noen måneder siden.

Han andre har spilt i 2 år nå. Han har aldri tid til å bli med meg hjem, komme på bursdag, fest, jeg kan heller ikke bli med han hjem.

Han driter langt i skolen og bryr seg bare om det ultrateite spillet. Jeg mener at spillet er helt patetisk. Han faller mer og mer ifra. Jeg misliker han mer og mer.

Å prioritere spilling av et jævla pokemonaktig spill framfor venner, kan jeg ikke si er en veldig god egenskap. :thumbdown:

 

edit: Han spiller ca. 7-8 timer hver dag. Omtrent alle "vennene" hans er fra wow.

Jeg spiller så klart ikke, fordi jeg synes det er utrolig barnslig spill. :!:

Når jeg er med han på skolen så står han som regel og prater et merkelig språk med alle mulige rare navn med en annen wow-nerd.

 

Ett ord: PATETISK! :hm:

Endret av SirChris
Lenke til kommentar

Er så mange latterlig svar i denne tråden, så har vanskelig for å ta noe seriøst her. Folk velger hva de vil gjøre med tiden sin. Noen trener fotball fem fanger i uken, noen stikker på fisketur, noen spiller poker og slik går listen i det uendelige. Det som er forskjellen er at det er bare noen av disse som er akseptabelt i samfunnet.

 

Det at noen velger å sitte med wow er for mange helt utenkelig. "Å herregud, tenk at han bruker sin fritid på noe han vil! Hvorfor gjør ikke han det jeg hadde planlagt? Faens taper."

 

Jeg har null interesse i f.eks...bowling. Men jeg stikker ikke ned på bowling sjappa å kaller de som spiller det for patetisk.

 

Slenge med leppa å si "ikke rart det er krig i verden" virker ganske passende. Folk får jo ikke bruke fritiden sin på det de føler for uten at alle skal ha en mening om det. Snakk om å være trangsynt.

Lenke til kommentar

Skal du være på toppen i wow krever det utrolig mye tid.

Med å være på toppen tenker jeg på raiding og high end.

Man får rett og slett ikke tid til så mye annet en wow om man skal ha progress.

Når jeg raida sist med magen skulle vi være casual, og det fungerte fint en liten stund, men så tok det helt av nok en gang. Raid 5 ganger i uka, farming dem to siste av consumables.

To ganger har jeg meldt meg ut av guilder fordi det tar rett og slett alt for mye tid.

 

Det forandrer seg derimot da man får instancer på farm status. Tidsforbruket går ned pga man får erfaring og bedre items.

Problemet for noen er at dem bare vil ha mer og mer, må ha et item som gir deg rundt 2% bedre stats for eksempel. Har man lett for å la seg hekte burde man holde seg unna WoW.

Eier man derimot selvrespekt, og en epic ikke betyr alt her i verden kan man helt fint kose seg med spillet.

Lenke til kommentar
Hadde to kompiser som spilte. Han ene slutta for noen måneder siden.

Han andre har spilt i 2 år nå. Han har aldri tid til å bli med meg hjem, komme på bursdag, fest, jeg kan heller ikke bli med han hjem.

Han driter langt i skolen og bryr seg bare om det ultrateite spillet. Jeg mener at spillet er helt patetisk. Han faller mer og mer ifra. Jeg misliker han mer og mer.

Å prioritere spilling av et jævla pokemonaktig spill framfor venner, kan jeg ikke si er en veldig god egenskap. :thumbdown:

 

edit: Han spiller ca. 7-8 timer hver dag. Omtrent alle "vennene" hans er fra wow.

Jeg spiller så klart ikke, fordi jeg synes det er utrolig barnslig spill. :!:

Når jeg er med han på skolen så står han som regel og prater et merkelig språk med alle mulige rare navn med en annen wow-nerd.

 

Ett ord: PATETISK! :hm:

8743961[/snapback]

Jeg våger å gå så langt som å si at det der er et ekstremtilfelle.

De jeg kjenner (og meg selv) har jo mye tid til venner mm. selv om vi/jeg spiller WoW. Har aldri sagt nei til noe IRL pga. WoW.

Lenke til kommentar

47 dager /played på den andre magen min, laget charen i April 2006. Fullt Arena sett og staffen/wand og alle BG epics. Er vel bare en slot som ikke er epic og det er for den blå honor ringen, eneste ringen med resi utenom exsorcist. Trenge ikke å spille mye for å være gearet i PvP lenger, så lenge man er organisert.

Endret av cve
Lenke til kommentar
*snippe*

8743961[/snapback]

Patetisk? At han har en interesse, som han liker å diskutere med andre?

Selvsagt er det dumt at han ikke har tiden til deg, men har du noen gang tenkt på at du kanskje er kjedelig? Om du ikke liker det han driver med, kan det godt hende at dere har så forskjellige interesser at han rett og slett synes du ikke er noe særlig å snakke med.

 

Toleranse og vilje til å finne ut av ting er nøkkelen her. Jeg har en god venninne som kan utrolig mye om biler. Personlig elsker jeg data, og kan prate om det i timesvis. Likevel henger vi sammen mye. Hvorfor? Jo, fordi jeg vil gjerne lære litt om biler, og fordi hun kan godt snakke litt om data med meg.

 

Før du dømmer andre, se litt på deg selv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...