Gå til innhold

Dark Messiah demo kommer 8. August! *DEN ER UTE*


Anbefalte innlegg

Saddlefall: Jeg vil ikke påstå at Gamespy er en genial side. Gamespot gir f.eks. mye større belønninger til subscribers (Hi-Res vids, flere eksklusive demoer og beta'er, osv), og viktigst av alt: GAMESPOT TVINGER IKKE PÅ OSS ET TEIT NEDLASTINGSPROGRAM!! :hrm:

6635969[/snapback]

Vel, er ikke subscriber på Gamespot så kan ikke uttale meg om det :p Syns hvertfall Gamespy/Fileplanet er konge. Du sier de tvinger på deg nedlastingsprogrammet? Bruker det ikke jeg, kan laste fint uten :hmm:

 

Men uansett: demoen er KONGE! Dog er den veldig kort, litt for kort for 1.4GB kanskje, men sykt bra uansett!

 

Er som du sier Hr.Jenssen, "Full body awareness" greiene er veldig bra, bevegelsene føles utrolig "glatte" ut for å si det sånn, han hopper å spretter liksom når man sprinter bortover!

Combaten er utrolig deilig! Spillte gjennom som melee nå, og det var bare diggbart, bedre enn Oblivion sånn melee combat messig hvertfall :yes: Blocking, power strikes, sparking og adrenaline mode! Det feteste var jo SLOW MOTION når man kapper huet av noen! :love:

 

Nå gleder jeg meg bare ENDA mer til det kommer! Sinnsykt...

Skal hive opp noen bilder straks!

 

 

edit: BILDER!

 

Bildene er tatt med 1600x1200, 4xAA, 16xAF og alt på max.

 

Instruktøren i tutorialen:

mm2006080820083432xxvk2.th.jpg

 

Morro med sparking!

mm2006080819462826xvh5.th.jpg

 

Deilig combat.

mm2006080819471970xue1.th.jpg

 

Dynamic enviroment indeed, en fyr som blir most under noen tønner :)

mm2006080819485398xpn2.th.jpg

 

Impaled!!

mm2006080819491064xjp2.th.jpg

 

Beheaded!! :devil:

mm2006080819494045xwj2.th.jpg

 

Skillmenyen:

mm2006080819563967xpx0.th.jpg

 

Eid! Genial posisjon å bli frosset i da :p

mm2006080820173660xux2.th.jpg

 

Og her rydder man pent opp etter seg! Plukk opp liket og kast det ufor kanten!

mm2006080820184062xvk3.th.jpg

 

Litt morsomt på hjørnet her. Man kan plukke opp og kaste kasser og ting. Det stod en Ork på hjørnet der, jeg plukket opp en kasse og kastet den i ryggen på'n, og han ramla og fløy utfor kanten. Konge!

mm2006080820024443xkf2.th.jpg

(kjedelig screenshot da, lol)

 

Two against one!

mm2006080820043537xik7.th.jpg

 

Og her sluttet demoen så altfor brått :cry:

mm2006080820070306xdj6.th.jpg

 

 

Fy som jeg gleder meg til fullversjonen! :dribble:

Endret av Saddlefall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg testet også og er imponert! Det er ikke noe revolusjon dem leverer her men dog meget morro.

 

Synes det ble helt feil å spille dette på pc så jeg håper virkelig det dukker opp på X360 i fremtiden selv om det ikke er annonsert da det ville vært det beste i mine øyne.

 

Ellers så er det lite nytt levert men et action hack & slash spill som kommer garantert til å bli populært.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager vil du heller spille det på Xbox360 om jeg tør spørre?

6636513[/snapback]

 

Det er såpass rask action at jeg synes jeg ville ha mye mere kontroll om jeg hadde gjort det med en kontroller.

 

Jeg vil sammenligne det med å spille bilspill med tastatur...eller et fighting spill. Det blir bare helt feil...men det er min mening.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Da var demoen spilt grundig gjennom et par ganger (OK da, jeg gikk gjennom den ti ganger). Den er sabla kort, men den gir deg alt av basics som du trenger å vite (slossing, levelling, fiender, omgivelser, osv).

 

Noe som er flott, er tingene som du ikke blir fortalt, som det at du kan tenne på piler ved å trekke opp ei pil på buen, så gå nærme en flamme.

 

Også artig at du kan velge flere innfallsvinkler for ditt angrep. Først og fremst har du jo våpenvalgene, så har du fellene (det finnes faktisk en god del av dem allerede i demoen), og til slutt har du rutene. Jeg opplevde i demoen at det var flere steder jeg kunne velge å angripe orkeleiren på (jeg kunne blant annet velge å klatre ned en kjetting og snike meg inn i stedet for å buse rett innpå).

 

AI'en virker fabelaktig. Fiendene, når de ser eller hører deg deg, angriper med full makt, og de bruker alle de samme skitne triksene som du bruker (power attacks, sparking, osv). Sniking er tydeligvis godt bellønnet i spillet her. Slagsmålene kan faktisk vare en liten stund om man ikke får inn slagene sine helt riktig.

 

Grafisk sett... Vel, for å si det slik kan jeg ikke fatte hvorfor i huleste Oblivion skal kreve så mye. Hvorfor kan ikke bare alle gjøre som Valve? De beviser at man kan faktisk få i bøtte OG spann om man bare prøver.

Fysikken er også veldig god, akkurat slik som i alle Source-baserte spill.

Musikk og lyd generelt får man ikke så mye av i demoen, men det som er av det, er veldig imponerende.

 

HDR er det flusst av i demoen, og den virker bedre enn noen gang før. Jeg sto i en trappoppgang og så opp på et skarpt lys. Da jeg snudde meg ned igjen, hadde faktisk "øynene" mine vennet seg til lyset der oppe, sånn at jeg måtte snu meg litt for å skjønne hvor jeg sto.

 

Full Body Awareness var mildt sagt utrolig tøft. Det føles ut som om at utviklerne bare har klistret et webcam i hodet på en eller annen fyr, så får du sitte og se på. Det føles virkelig ut som at du går når du går, for å si det slik. Eneste minus er at det ser litt snålt ut når du svømmer, og armene beveger seg perfekt - mens underkroppen såtr like i ro som når du er på fast grunn.

 

Et annet, knøttlite minus, er at ting tar fyr når de er alt for langt unna flammene. Jeg sparket en ork så han ramlet ned rett ved siden av et bål, og selv om at han var en halvmeter (vel, nesten) unna flammene, tok han fyr rimelig kjapt.

 

Jeg hadde hele tiden tenkt å kjøpe Dark Messiah når det kommer ut, men denne demoen gjorde meg mildt sagt sikker. Hadde det ikke vært for at Gothic 3 og Call of Juarez kommer i høst også, tror jeg sannelig jeg ville kjøpt meg to eksemplarer av Dark Messiah mens jeg er i gang.

 

PS: Artig å se at hoder og hender flyr av fienden av og til. Elsker forøvrig den "finishing-move" greia. Blodspruten kan måle seg med den i Kill Bill! :D

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager vil du heller spille det på Xbox360 om jeg tør spørre?

6636513[/snapback]

 

Det er såpass rask action at jeg synes jeg ville ha mye mere kontroll om jeg hadde gjort det med en kontroller.

 

Jeg vil sammenligne det med å spille bilspill med tastatur...eller et fighting spill. Det blir bare helt feil...men det er min mening.

6636540[/snapback]

 

Det må være første gang jeg hører om noen som føler de har med kontroll med en gamepad enn mus+tastatur. Vel, deg om det. Jeg har ikke prøvd spillet enda, så det kan godt hende jeg skjønner hva du mener senere i kveld, men i utgangspunktet høres det bare rart ut.

Lenke til kommentar

Kan ikke si meg annet enn enig med CAT-Scan. Når det gjelder førstepersons-baserte spill er mus og tastatur definitivt best. Angående bilspill og fight-spill er jeg selvsagt enig i at en håndkontroller er det beste valget. For å si det slik, er det derfor jeg ikke spiller konsoll. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle vise dere med litt eldre hardware hva dere kan forvente dere, grafisk sett.

 

Jeg spiller med en P4@2,6 et 9600XT og 1024mb ram. Jeg kjører alt på medium, utenom instillingene som kun har low og high som alternativer, der kjører jeg low :) Dette med en oppløsning på 1280x1024

 

Burn bitch!

post-93378-1155066337_thumb.jpg

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar

Å. Fy. Faen. Dette er noe av det råeste jeg har prøvd! Den slåssingen var... utrolig! Fikk bare den utrolige følelsen da fienden hoppa vekk, blokkerte slagene mine og dukka unda det jeg hadde å by på! Og "drapsmulighetene" var jo fantastiske! Det er jo et stup rett utenfor orke-campen, og jeg hadde 2 orker etter meg. Så jeg løp bort til det ene stupet, venta på at orken skulle komme bort til meg, så hoppa jeg rett bak han, ga han 2 spark i ryggen og nøt synet. :cool:

 

 

Dette skal jeg kjøpe!

Lenke til kommentar

Hmm, i de andre might and magic spillene spiller man jo 4 personer "som 1", er litt vanskelig forklare dette for folk som ikke har spilt dem. Her prøver de seg med at vi skal bare vere 1 person, jaja, kan jo bli flottings dette også selvsagt.

 

Jeg gleder meg vertfall veldig til å teste demoen når jeg ser all den bra kritikken det får her :D

 

Bare ett lite spørsmål, hvordan fungerer slik slow-motion ting? Jeg har ikke spillt demoen nå, så det er ikke vits si: Du må få X baren til Y å trykke inn shift, eller noe slikt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...