Gå til innhold

Dark Messiah demo kommer 8. August! *DEN ER UTE*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, jeg var nokså imponert over den E3 demoen og slikt, men altså. Hva er poenget med sverd/bue eller magi i dette spillet? Alt du trenger er jo kick. Magi og bue var jo helt komplett useless mot fiender, måtte jo bruke all manaen for å ta livet av en stakkarslig orc, samme med bue. Sverd funka jo ok, men var jo bare å kicke dem så var de ferdige uansett.

 

Må si jeg ble litt skuffet over hvordan ting funka, men stemninga og slikt var jo bra, håper de får overhalt en del før det kommer ut. Knock on wood.

 

EDIT:

Ja, og kasser selvsagt, det viste seg jo å være det ultimate våpenet. En kasse = død fiende.

Endret av araziel
Lenke til kommentar
Haha, jeg var nokså imponert over den E3 demoen og slikt, men altså. Hva er poenget med sverd/bue eller magi i dette spillet? Alt du trenger er jo kick. Magi og bue var jo helt komplett useless mot fiender, måtte jo bruke all manaen for å ta livet av en stakkarslig orc, samme med bue. Sverd funka jo ok, men var jo bare å kicke dem så var de ferdige uansett.

 

Må si jeg ble litt skuffet over hvordan ting funka, men stemninga og slikt var jo bra, håper de får overhalt en del før det kommer ut. Knock on wood.

 

EDIT:

Ja, og kasser selvsagt, det viste seg jo å være det ultimate våpenet. En kasse = død fiende.

6642898[/snapback]

 

Det er ikke alltid ting går som forventet! ;)

Lenke til kommentar

Dessuten, jeg synes ikke det er galt at man kan sparke folk utenfor. Dessuten synes jeg det er kult at man må slåsse en stund med fienden om man velger å "banke på hoveddøra". Jeg liker det spesielt godt når jeg må løpe litt tilbake for å få samlet meg igjen, for så å brase inn i orkeforsamlingen nok en gang. Kan ikke fatte at folk klager over at det er "for lett/vanskelig å ta fiendene".

Lenke til kommentar
Araziel, hele spillet foregår ikke på klipper og skrenter. ;)

6642954[/snapback]

 

Snakker ikke om å nødvendigvis sparke dem utenfor noe som helst. Spark, fiende på gulvet, tusle fram og stikke med sverd ... Og jo, synes du ikke demoen var for lett er det virkelig noe galt :p

 

That said, selv om jeg kommer med kritikk der kritikk er verdig synes jeg spillet hadde genial atmosfære. Bare de balanserer kasser/kicks og magi/bue litt var jo sverdslossing veldig tøft, og ser for meg at spillet, når det er ferdig, kan bli særdeles tøft.

Lenke til kommentar
Araziel, hele spillet foregår ikke på klipper og skrenter. ;)

6642954[/snapback]

 

Snakker ikke om å nødvendigvis sparke dem utenfor noe som helst. Spark, fiende på gulvet, tusle fram og stikke med sverd ... Og jo, synes du ikke demoen var for lett er det virkelig noe galt :p

 

That said, selv om jeg kommer med kritikk der kritikk er verdig synes jeg spillet hadde genial atmosfære. Bare de balanserer kasser/kicks og magi/bue litt var jo sverdslossing veldig tøft, og ser for meg at spillet, når det er ferdig, kan bli særdeles tøft.

6643066[/snapback]

 

Uansett så er det jo du som velger hvordan du vil spille. Om du vil gjøre ting lett, så bare spark dem inni altslags feller. Om du velger en litt hardere metode, så løp midt inni haugen med orcs og slå løs! :)

Lenke til kommentar

Nettopp. I fullversjonen av spillet blir det sikkert mer enn nok av fiender å slosse med, så da blir man sikkert å benytte feller mye mer, men i demoen bruker jeg egentlig minimalt med dirty tricks. Jeg sender ei pil i pannebrasken deres, så tar jeg frem sverdet og gjør meg klar til kamp mens de tramper seg mot meg.

 

Uansett, om man sparker en fyr ned i bakken i virkeligheten, hva er det som stopper deg fra å kunne stikke han ihjel etterpå? :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Uansett så er det jo du som velger hvordan du vil spille. Om du vil gjøre ting lett, så bare spark dem inni altslags feller. Om du velger en litt hardere metode, så løp midt inni haugen med orcs og slå løs! :)

6643102[/snapback]

 

Vel, nå er det sånn at spill helst bør balansere slike ting out-of-the-box. Greit at jeg kan velge, men det er uansett teit å ha en 'cheat' som man kan bruke når som helst. For meg ødelegger det moroa, enten du bruker den eller ikke. I tillegg viser det dårlig design fra utviklerens side.

Men altså, jeg tviler ikke på at de kommer til å tweake det en god del før release, så tror neppe det blir noe stort problem når det er ferdig.

Lenke til kommentar

Araziel, hvorfor skal egentlig et singleplayer-spill balanseres? jeg foretrekker nå mye heller at noen måter fungerer raskere enn andre, enn at alt har akkurat samme effekt. Hva f.eks. er vitsen med å ha både magi og bue når begge to gjør akkurat like mye skade?

 

Forøvrig tror jeg ikke Sareth har noen problemer med å sparke ned en ork, når han er så sterk at han løfter svære kasser. ;)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Araziel, hvorfor skal egentlig et singleplayer-spill balanseres? jeg foretrekker nå mye heller at noen måter fungerer raskere enn andre, enn at alt har akkurat samme effekt. Hva f.eks. er vitsen med å ha både magi og bue når begge to gjør akkurat like mye skade?

 

Forøvrig tror jeg ikke Sareth har noen problemer med å sparke ned en ork, når han er så sterk at han løfter svære kasser. ;)

6643269[/snapback]

 

Each to his own.

Hvis du mener at singleplayer spill ikke skal balanseres tror jeg du er nokså alene om det. Og balansering har da aldri betydd at alt skal være likt, men at det skal, alt-i-alt, være ca like effektivt i lengden. Selvsagt hadde det vært gørrkjedelig om alt gav like mye skade etc, det tror jeg du skjønner at jeg også mener.

I demoen har du derimot et par ting som absolutt knuser alle andre muligheter for å kvitte seg med fiender, noe som er såpass kraftig at du ikke har behov for andre ferdigheter. Det er, imo, game-breaking. Om det er single- eller multiplayer har ingenting å si for akkurat det.

Lenke til kommentar

Demoen er et demonstrasjonsbrett, som inneholder en hel rekke tingelinger og tangelanger for å vise hvordan spillet blir seende ut. Det skulle ikke forundre meg om brettet ikke engang er med i selve spillet.

 

Jeg tviler på at man får like mange spike-traps, stup og andre dødeligheter til enhver tid i fullversjonen.

Lenke til kommentar

Hvis man får en trekasse rett i trynet, da ligger man der.

Får man en fot rett i brystparti, da er det også store sjanser for at man ligger der.

Er det et stup rett bak deg når du blir sparket, jo da faller du ned.

 

Når man ligger der, så er det enkelt å få et sverd i magen.

Når man detter ned et langt stup vil man også ha liten sjanse for å overleve.

 

Hva er det folk klager over egentlig..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...