Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Det samler seg en del støv og hår(?!!) nede i tastaturet, trykkluftboksting funker ikke noe særlig, gjøre det for hånd, funker heller ikke særlig. Finnes det et papir eller noe som trekker til seg alt av ting i tastaturet? Eller andre alternativer? Eller skal jeg bare la opprenskningen i tastaturet være?

 

En annen ting, om en har ladet til hundre, for så å ta ut laderen, deretter sette den inn igjen når det er 95% eller høyere med batteri igjen lader den ikke. Kan dette settes høyere? Altså at den ikke lades eller tappes om ledning puttes i ved for eksempel 82%

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig jeg spør dumt nå, men jeg kjører på likevel:

 

Dersom jeg kjøper en 19" lcd skjerm og plugger den til zeptoen, vil jeg få fullt bilde på skjermen da? Ettersom zeptoen er 14"? Teit... men likevel?

8548904[/snapback]

 

Oppløsningen på hver av skjemene er uavhengig, har 1280x1024 på eksterne og 1280x768 på maskinen :)

Lenke til kommentar
Har lest 5 side her og ser bare negative side av maskinen

er den dårlige?

vurdere og kjøpe den

8559343[/snapback]

 

Den ruler :w00t: .

 

Anbefaler denne maskinen veldig, er ikke så mye dårlig å si om den.

 

Husk at de med smerter skriker høyest, de som eventuelt får problemer sørger for at så mange som mulige får vite om det, de som er fornøyd er litt stillere (så lenge man ikke er fanboy :p)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle satt fingeren på noe ubetydelig som mangler med denne maskinen, så er det Webkamera. Har eksternt webkamera, men bruker aldri, så derfor er det ikke noe jeg savner i maskinen.

Er den beste maskinen jeg har vært borti og hatt selv.

Batteritid rett over 2 timer er litt slakkt, men kjører alltid på strøm uansett så...

Lenke til kommentar
Som sagt så får jeg farger bare jeg velger "kompositt" som utsignal i oppsettet, selv om dette går gjennom s-video kabelen. Forskjellen mellom s-video og kompositt er vel ikke akkuratt natt og dag heller...  It funks..

8488104[/snapback]

Hvor endrer en dette, finner det ikke selv. Samme problem.

 

Fant det. Kontrollpanel > Nvidia Control Panel > Video og TV > Endre signalet eller HD-formatet.

 

Men når jeg valgte bruk på "Kompositt" virket det tre sekunder, svart skjerm og tilbake til det gamle. :hm: (Ah, beholde skrivebordsendringer er en fin ting :wee: )

 

Problem løst, eller.. Skjermen er ikke bred nok, så må gå ut i siden siden den ikke viser hele.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Såg på de danske sidene at det har kommet en ny znote 6224 med bedre skjermkort og en av den siste chipset versjone. Har til i morgen å kunne bruke 14 dagers angrefristen. Lurer på om det er verdt det å sende inn laptopen. For så vente en måned eller to, for å kunne kjøpe en bedre laptop. Noen tanker om dette?

Endret av Odovacer
Lenke til kommentar

Har nå sendt inn beskjed om at jeg vil bruke angreretten. Sjekket de danske sidene nok en gang, og fant ut at jeg kan bestille derifra, med norsk tastatur og det hele. Med bedre specs enn nå. Ca pris inkl. toll 13500 NOK. Så da kan det hende jeg bestiller derifra dersom det tar lang tid før den kommer på det norske markede. De hadde leveringstid på ca 1 måned.

Lenke til kommentar
Du kan også bestille den på netshop nå, ref erfaringstråden for 6625!

8573235[/snapback]

 

Vil heller ha 6224. Blir mer eller mindre det samme som 6214 med tanke på størrelse og vekt, men med bedre skjermkort, minne, skjerm osv. Men foreløpig finner man den kun på den danske zepto siden.

Lenke til kommentar

Har du sett i tråden eg snakket om??

 

Her er link: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=762462

 

Så ser du i innlegg nummer 9 og 11...

 

Hadde vært fint om du giddet sjekke litt opp i ting når folk svarer på dine spørsmål....

 

For å gjøre det svært så enkelt for deg så:

 

http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...9124&plid=49124

 

Nå skulle vel ting gå greit vel?

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Var ikke ment som noe "jeg gidder ikke" svar fant den selv litt etter at jeg skrev innlegget. Ble du snurt, beklager jeg det. Ikke noe vont ment:)  Men takk for linken :)

8575025[/snapback]

 

 

Hehe... Hadde eg blitt snurt så hadde eg nok ikke giddet å gi deg linken på sølvfat! ;)

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har store problemer med min Zepto 6214w. Har hatt dette en god stund, men jeg har ikke hatt tid til å få gjort noe med det. Poster dem her, for å se om noen andre kjenner til dette.

 

De tre hovedproblemene mine er:

 

1. Lyd

Jeg får en merkelig "stutter" om maskinen jobber mens jeg spiller musikk, eller ser på film fra harddisken eller fra nett. Dette skjer selv under de enkleste oppgaver f.eks. åpne wordpad. Denne hakkingen kommer også noen ganger av seg selv.

 

Under itunes kommer hakkingen hver gang jeg spiller en ny låt.. Ca etter 8-10 sekunder, og den varer i 4 sekunder ellerno før lyden blir vanlig. Dette er et kjempeproblem, siden det ødelegger hele musikkopplevelsen.

 

2. Shutdowns

Under spilling skrur maskinen seg alltid av etter 5-30 minutters spilling. Noen ganger skrur den seg av automatisk, andre ganger får jeg bluescreen, og andre ganger får jeg noen rare linjer i spillet, som om at videokortet henger seg. Må da restarte PC'n.

 

3. Rar lyd fra høyre

Der var den igjen... Ofte kommer det en kjempe rar lyd fra ca under "enter" knappen. Høres ut som en gammel, hes "pc speaker" lyd, og den varer i ca 1 sekund. Den er ganske høy og. Det er veldig irriterende, da jeg bruker skype og lyden plukkes opp av mic'en.

 

Vel, det var de tre hovedproblemene mine. Har fremdeles en del andre mindre ting, sånn som masse "flap-flap" bråk fra viften når jeg skrur på PC'n, at muspeker'n forsvinner i perioder, + annet.

 

 

Jeg har de nyeste driverne fra Zeptos ftp. Jeg har ikke oppdatert BIOS siden jeg er lite "tech savvy", og er redd for å miste garanti. Kjøpte PC'n september i fjor. Håper det er noen der ute i verden som kan gi meg råd om lydproblemene og at pc'n skrur seg av.

Jeg er for tiden i utlandet, og vil ikke komme til Norge på en stund. Bruker også PC'n nesten daglig i jobb. Krysser fingrene på at jeg slipper å sende inn maskinen.

 

På forhånd takk.

-Ole

Endret av Ole_81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...