Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører Windows Vista Business Edition 32bit, og har fått et problem med at dvd-brenneren ikke fungerer hvis det ikke står en cd eller dvd i når Windows starter opp. Feilmeldingen jeg får er at driveren ikke kunne startes. Etter et raskt søk på nettet viser det seg at jeg ikke er eneste person med dette problemet, og det virker som om det oppstår med alle 32bits versjoner av Vista. Jeg kjører nyeste BIOS, versjon 1.25. Zepto Danmark er klar over problemet og har i følge en post jeg fant tilbudt å skifte brenneren ut med et annet merke enn Sony, så det ser ut som om dette er eneste løsningen på problemet så langt. Dersom noen vet om en løsning så si for all del i fra.

 

I tillegg måtte jeg også til slutt gi tapt for varmeproblemene og sende inn pcen. Jeg kjøpte min i september 2006, så den har altså fungert tilfredsstillende i nesten et år. Jeg har pcen stående på et lite stativ så den får godt med luft under seg, gjerne ved et åpent vindu, og jeg har fjernet plastbiten under tastaturet og blåst vekk støv innvendig med Netshops velsignelse. Likevel blir altså maskinen så varm at den av og til slår seg av bare jeg spiller World of Warcraft, et spill som ikke er spesielt krevende for verken prosessor eller skjermkort. Det virker for øvrig som om det er skjermkortet som er kilden til problemet, da jeg kan ha prosessoren kjørende på full load i timesvis uten at problemer oppstår.

 

Kilder:

http://www.eksperten.dk/spm/784974 (Se bort i fra den latterlige kranglingen om poeng)

http://hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=24&tid=373215

Endret av Longboard
Lenke til kommentar
I tillegg måtte jeg også til slutt gi tapt for varmeproblemene og sende inn pcen. Jeg kjøpte min i september 2006, så den har altså fungert tilfredsstillende i nesten et år. Jeg har pcen stående på et lite stativ så den får godt med luft under seg, gjerne ved et åpent vindu, og jeg har fjernet plastbiten under tastaturet og blåst vekk støv innvendig med Netshops velsignelse. Likevel blir altså maskinen så varm at den av og til slår seg av bare jeg spiller World of Warcraft, et spill som ikke er spesielt krevende for verken prosessor eller skjermkort. Det virker for øvrig som om det er skjermkortet som er kilden til problemet, da jeg kan ha prosessoren kjørende på full load i timesvis uten at problemer oppstår.

 

Jeg sendte også min inn i går, kjøpte min i sept 06.

De første mnd spillte jeg Wow stort sett uten problem, en gang kom det opp beskjed om at den var for varm, og skrudde seg av automatisk. Nyere spill skjer det etter ett par minutter bare. Har også fjernet plast etter godkjenning fra netshop.

Får håpe de klarer å fikse problemet, slik at jeg får den igjen om noen uker :D

Lenke til kommentar

Da var det gått en uke siden jeg sendte maskinen inn til Netshop.

Hvor lang tid tar det for netshop å teste maskinen og gi meg tilbakemelding? Ikke det at jeg lider uten maskinen, har tross alt stasjonær her når jeg er hjemme fra studie...

Men optimalt sett hadde jo det beste vært om posten klarte å knuse/rote pakken helt bort slik at jeg får casha inn forsikringen på norgespakken, så kjøpe meg 6224 :p

Lenke til kommentar

Hei, jeg har følgende problem med min 6214, når jeg starter maskinen på ny vil den ikke gå ut fra "dvalemodus". Dvs. sort skjerm som kommer når maskinen er i standby eller hva det enn kalles. Dette problemet forekommer også hvis jeg manuelt restarter pc'n. Den vil ikke vise inloggingskjermen engang.

 

Jeg har prøvd å oppgradere til seneste bios versjon og prøvd med diverse skjermkortdrivere, også de fra zepto sin ftp. Kjører Vista Buisness 32-bit.

 

Etter litt testing med diverse skjermkortdrivere fant jeg noen der jeg klarte å vise inloggingskjermen og logge meg inn. Der det fungere greit de første par sekundene (min Zepto starter windows i 1024x768, vet ikke om dette er tilfelle for andre, før den blinker og setter opp til maks oppløsning.) men når blinket kommer forblir skjermen sort.

 

Har hatt dette problemet tidligere ved et par anledninger, men det har løst seg etter et par restarter. Ser også ut som om det er når maskinen blir slått av med denne "standby" moden at problemet skjer.

 

Noen som har opplevd lignende?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk ordrebekreftelse på at Netshop har byttet ut Sony dvd-brenneren med en Samsung SN-S082D i dag (søndag faktisk). Litt surt at det ikke er en slot-in, men bare den fungerer så skal jeg være fornøyd. Jeg vet ikke om dette betyr at pcen blir sendt tilbake nå, men det står leveringsdato 29.07 på dvd-romen, så jeg håper det. Jeg sendte inn maskinen den 05.07, og den ble hentet på posten av Netshop den 09.07. Det tok altså ca. tre uker sett bort i fra frakttid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...