Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Hei. jeg har en Zepto 6214w hjemme, men jeg tenkte jeg skulle oppdatere biosen. Jeg har nå z108. Når jeg skulle brenne z125 biosen med nero var jeg ikke helt sikker på hvordan jeg skulle gjøre det. Jeg brente rar filen som iso.(hvis dere skjønner:P) Så starta jeg maskinen på nytt, men da sto det bare Specified BIOS ROM file is not for this system. PRESS ANY KEY TO REBOOT. Hva skal jeg gjøre for å få den nyeste biosen til å virke?

 

Har også et annet problem. Vifta til pc'n bråker noe veldig mye. Det høres ut som den subber borti noe? er det noen som har hatt det samme problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått igjen Zeptoen min, det er skikkelig deilig. Her er Netshops reparasjonsbeskrivelse, nøyaktig sitert med unntak av skrivefeil:

 

------------

 

"Fjernet mengder av støv fra luftuttak. Det er viktig at man gjør rent for støv en gang i blant. Dette kan enkelt gjøres ved å ta en støvsuger med lav sugeevne og suge i luftinntak og luftuttak. Byttet kjølepasta på CPU og GPU.

 

Oppdaterte skjermkortdrivere da de som lå inne var feil.

 

Vi byttet DVD spilleren til en annen type da typen du ikke har fra før har problemer med Vista."

 

------------

 

Jeg har faktisk rengjort for støv flere ganger, men tydeligvis ikke bra nok og iallefall ikke med støvsuger. Jeg trodde det var fy på grunn av dannelse av statisk elektrisitet rundt munnstykket. Uansett så fungerer den mye bedre nå etter rengjøring og bytte av kjølepasta, ingen ekstrem varme ved spilling av WoW lenger.

 

Skjermkortdriverne jeg brukte var de nyeste fra LaptopVideo2Go, de som ble installert av Netshop her er versjon 97.59.

 

Den nye dvd spilleren er av tray typen. Jeg foretrekker definitivt slot-in på bærbare slik at mengden skjøre plastdeler som skal inn og ut minimeres, men den fungerer ellers fint. Jeg går forøvrig ut i fra at de mener typen jeg HAR fra før og ikke IKKE HAR fra før.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har fortsatt problemer med min zepto, og den skrur seg av pga varme ved spill som krever for mye. Vurderer å kjøpe en notebook cooler, da det funker når jeg setter den oppå noe f.eks bøker og vifter med et blad eller no innimellom.

 

Noen som har noen erfaringer med det?

9274080[/snapback]

 

Sitter her med samme problemet, min blacka ut for 1min siden.

OG ved restart ville ikkje skjermkortet start, kun pc'en, måtte så vente 2min før eg fekk skikkelig start igjen.

Har testa med NHC og då får eg opp temp på over 100 grader!, men Netshop ser ikkje på NHC som habil programvare i den forstand at det er dugandes. Men dei seier at der er et problem med laptopen, men eg er så treig med å få den sendt inn :p. Men skulle ha funne ut et program som kjøre diagnostics log i RT, så eg kan få den lagra i sanntid medan den kjøre. SÅ ved krasj kan eg sjekke TEMP, noken som har et sånt program?

Men Netshop er bra butikk, så var ikkje meint som noke negativt btw, har vel rett og slett med kvalitets krav...

 

Håper på hyppig svar :D

Lenke til kommentar

NHC skal se ha et loggingsprogram på temperatur, dog virker det ikke her selv etter reinstallering. Virket før.

 

Forøvrig har Netshop blitt slappe med å svare. Før fikk jeg svar i løpet av et døgn. Nå har det gått 3 dager uten svar. Spurte om hvorvidt jeg kan låne bærbar mens Zepto er under reperasjon, er jo en forbrukerlov på det.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt varmeprobemer før som jeg nå tror er fikset. Før så sloknet laptopen av etter 5 minutters spilling av FEAR og Halflife 2 (kanskje ikke de mest krevende spill nå). Men etter å ha åpnet tastaturet og støvsugd ganske grundig, formatert pc'en og installert nyeste bios så går pc'en veldig bra, har spilt en time FEAR uten problemer.

 

Har foressten også fjernet det klistemerket under tastaturet.

Endret av namhp
Lenke til kommentar

Leste akkuratt et par sider tilbake i tråden, står jo noe om det der...

 

"Akkurat fått min 6224, men jeg har et lite problem.. Cddrevet fungerer ikke med vista, har funnet litt info om det på nett.. Er det noen som har/har hatt noe av det samme problemet og som vet om en løsning?..

CDdrevet er at typen sony slot-in(sony dvd rw dw-q78q)"

Endret av s10an
Lenke til kommentar

Hvis du har en cd/dvd i drevet når du starter opp pcen fungerer den, men den eneste andre måten å ordne dette problemet på er så langt å sende inn pcen til Netshop og få dem til å bytte dvd-brenner. Kanskje vil Microsoft/Sony fikse det senere med drivere, men jeg tviler på at det skjer med det første. Lykke til!

Lenke til kommentar

Folkens eg har eit problem med min Zepto 6214W!

 

Når eg surfar på nettet, gamer etc vert eg disconnecta med jamne mellomrom. Med jamne mellomrom meiner eg at eg vert disconnecta om lag kvart 6-9 minutt. Etter om lag 40-50 sekund er eg online att. Dette gjer at eg ikkje kan game online eigentleg...

 

Litt tekniske specs:

 

ISP: BKK

Router: AT-iMG634

Nettverk: Kablet

Firewall: Zonealarm

 

Lurar på om det er innstillingane på nettverkskortet mitt som er feil?

Default innstilling/egenskap for nettverkskortet på zepton er 802.1Q/1p VLAN TAGGING --> verdi "DISABLE".

 

Eg skifta eigenskapen til Link Speed/Duplex mode, men dette hjalp lite. Eg er framleis på nett, men berre i 6-9 minutt om gongen.

 

Mulig dette var litt vag informasjon, men er det nokon som veit kva som kan vera problemet!? Er ein smule irriterande å bli disconnecta frå kvart bidige game online :(

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar

Ja det har eg. Imidlertid har eg ikkje akkurat så veldig up2date drivere. Biosen min er også z.108 trur eg. Men har dette nokko å sei?

 

Kompisen min som sitt på samme nettverk har ikkje problemet, så eg velger å tru at det er zepton som er flaskehalsen her. Kor finn eg nyaste drivar til nettverkskortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...