Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager hvis det står noe om dette tidligere, men nå koker det sånn at jeg ikke orker å lete.

 

For en stund siden fikk jeg igjenn TV'n min fra reperasjon etter 7uker. Prøvde å koble PC'n til og fikk bare svart hvitt bilde gjennom s-video utgangen. Jaja, er sikker bare noen innstillinger og lot det være. Så igår prøvde jeg igjen, og det funket plutselig fint!? Jeg hadde ikke gjort noen ting med instillinger. Så idag, så er det svart hvitt igjen, og jeg fatter ikker bæret. Er det mulig? Lever den sitt eget liv? Noen som har noen tips?

 

Edit: Når jeg velger "kompositt" som utsignal, da får jeg farge, selv om det går gjennom s-video kabelen.... Og jeg har ikke tuklet noe med de innstillingene før... det får gå så lenge..

Endret av jozho
Lenke til kommentar
Så idag, så er det svart hvitt igjen, og jeg fatter ikker bæret. Er det mulig? Lever den sitt eget liv?  Noen som har noen tips?

 

8480918[/snapback]

 

Det er forskjell mellom AV1 og AV2 på din TV. Disse kan også hete EXT1 og EXT2. De kan også ha andre navn.

Lenke til kommentar

Hm.. scart "hacken" og kompositt overgang vil jo ikke gjøre noe som jeg ikke allerede får til med innstillinger på PC'n... Ble bare lettere hissig når et oppsett som den ene dagen funker, plutselig skal lage krøll den andre dagen.

 

Som sagt så får jeg farger bare jeg velger "kompositt" som utsignal i oppsettet, selv om dette går gjennom s-video kabelen. Forskjellen mellom s-video og kompositt er vel ikke akkuratt natt og dag heller... It funks..

Lenke til kommentar

jau, da takler jo ikke tv'et ditt s-videosignal skikkelig da! Veldig vanlig.samme problemet selv, men etter overgangen på gamle maskinen, og valg av kompositt ut på nye så har det ikke vært noe prob...

 

Leste ikke innlegget ditt skikkelig jozho, leste mer på de andre sine!

 

My humble apologies for throwing your time away! Trodde noe ikke funket, men så funket det jo så...

 

 

Edit: Leif

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Siden det har kommet ut en nye versjon av Ubuntu ville jeg bare si at den funker knall på 6214W!

 

Kjører nå Ubuntu Linux 7.04 med Beryl-effekter og annet ekstra stæsj med full kraft.

 

All maskinvare ble funnet automatisk og de eneste driverne jeg "trengte" å installere var de propriotære nVidia-driverne med bedre 3d-støtte (de frie var allerede installert, så jeg kan godt si at alt funket out-of-the-box)

 

Digger denne PCen bare mer og mer, ingen varmeproblemer eller noen som helst andre problemer :w00t:

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar

Testet den først, problemet var at den måtte benytte seg av internett for å finne ut hvilke program den skulle åpnes i, og var derfor uten nytte da jeg måtte være på internett for å bruke den. Men problemet løste seg da jeg lastet ned samme driveren fra en annen side, og fikk overført den til laptopen via minnepenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...