Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Noen som har peiling hvorfor hver gang jeg skrur på den så er det helt svart skjerm? Den lyser og jobber, men INGEN ting skjer på skjermen.

 

Løsningen er at jeg må holde inn av\på knappen lenge til den har skrudd seg av å for så å trykke på igjenn. Dette skjer hver gang, og det har vært der helt siden jeg fikk den fra reperasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet hvor mye "watt" maskinen går på, har prøvd å finne ut noe, men jeg finner det ikke.

 

En annen ting; fikk melding i dag etter oppstart om at en av registerfilene måtte gjenopprettes, dette gikk bra ifølge XP, men jeg blir alltid skeptisk til slike meldinger, men det har kanskje uantsett ikke noe med Zeptoen å gjøre, men mer med Windows som operativsystem.

Lenke til kommentar

Hmm. I dag da jeg skulle starte opp min Zepto 6214W fikk jeg blåskjerm. Og ikke bare en gang som mange ganger før, nei heller en 6 - 7 ganger før jeg valgte å starte i sikkerhetsmodus. Merkelig nok fikk jeg ikke blåskjerm da jeg restartet maskinen derfra.

Uansett. Det jeg lurer på er hva som kan være galt? Blåskjermen går jo bort så fort, at jeg får jo ikke med meg en eneste ting.

Lenke til kommentar
Hmm. I dag da jeg skulle starte opp min Zepto 6214W fikk jeg blåskjerm. Og ikke bare en gang som mange ganger før, nei heller en 6 - 7 ganger før jeg valgte å starte i sikkerhetsmodus. Merkelig nok fikk jeg ikke blåskjerm da jeg restartet maskinen derfra.

Uansett. Det jeg lurer på er hva som kan være galt? Blåskjermen går jo bort så fort, at jeg får jo ikke med meg en eneste ting.

8145777[/snapback]

 

Hvilket OS kjører du? Vet at blåskjerm rett etter oppstart er et vanlig problem i Vista med en av cracktypene som folk bruker nå.

Lenke til kommentar
En annen ting; fikk melding i dag etter oppstart om at en av registerfilene måtte gjenopprettes, dette gikk bra ifølge XP, men jeg blir alltid skeptisk til slike meldinger, men det har kanskje uantsett ikke noe med Zeptoen å gjøre, men mer med Windows som operativsystem.

8145731[/snapback]

 

 

Registerfeiler er alltid windows, et prgram som roter med det eller din egen feil, ettersom registret kan gjenopprettes i det fulle og hele.

Lenke til kommentar
Hmm. I dag da jeg skulle starte opp min Zepto 6214W fikk jeg blåskjerm. Og ikke bare en gang som mange ganger før, nei heller en 6 - 7 ganger før jeg valgte å starte i sikkerhetsmodus. Merkelig nok fikk jeg ikke blåskjerm da jeg restartet maskinen derfra.

Uansett. Det jeg lurer på er hva som kan være galt? Blåskjermen går jo bort så fort, at jeg får jo ikke med meg en eneste ting.

8145777[/snapback]

 

Hvilket OS kjører du? Vet at blåskjerm rett etter oppstart er et vanlig problem i Vista med en av cracktypene som folk bruker nå.

8147428[/snapback]

 

Kjører Windows XP Home.

Lenke til kommentar

Er så sinnsykt irriterende med supporten til netshop. Ingen tar telefonen og svarer ofte ikke på mail. Dårligste suppurten jeg har vært borti!

 

Har samme problemet med varme og blåskjerm som mange her, sendte pc'en inn for over 3 uker og fikk nettopp svar på mail om at det ville ta enda lengre tid siden jeg hadde lagt med en så lang liste over feil på zeptoen! :(

 

Her er listen over feil, slik at folk som kansje er interessert i å kjøpe denne pc'en holder seg LANGT unna!

- Skriking i HDD

- Overoppheting

- Irriterende lyd fra cpu/gpu vifte

- Blåskjermer(winXP)

- Skjermrammen har gått opp i limingen!

 

Vil derfor sterkt anbefale alle nye kunder til å ikke kjøpe denne pc'en. Zepto 6214W. Kjøp heller dell eller noe slikt.

 

Forresten noen av dere som har hatt pc'en lenge inne til service hos netshop som har krevd prisavslag?

Lenke til kommentar

toupilsner du har nok vært maks uheldig med maskinen din. Send maskinen inn når du får feil på den, oppstår samme feil tre ganger har du rett til å heve kjøpet ditt. Min har vært inne to ganger pga varmeproblemer, skjer dette en gang til får jeg meg en ny maskin :!: BTW, maskinen min fungerer utmerket nå! ingen problemer lengre.

 

Noen som har noen tips angående fettflekker på og rundt touchpadden? Er dette fettflekker i det hele tatt eller er d bare overflaten som er slitt?

 

Har prøvd å vaske disse vekk, men de vil ikke. Kan man bruke et veldig veldig fint sandpapir til å slipe dette vekk? (høres litt hinsides ut ja)

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips angående fettflekker på og rundt touchpadden? Er dette fettflekker i det hele tatt eller er d bare overflaten som er slitt?

 

Har prøvd å vaske disse vekk, men de vil ikke. Kan man bruke et veldig veldig fint sandpapir til å slipe dette vekk? (høres litt hinsides ut ja)

8153492[/snapback]

 

Ja det er veldig irriterende. Jeg har ikke testet det ennå men jeg tror kanskje sprit tar knekken på det. Jeg har så og si ikke brukt touchpadden i det hele tatt... og likevel har den merker...

Lenke til kommentar

Uheldig og uheldig. Virker mer som det er 50-50 om en får en zepto som virker eller ikke...

 

Klikker totalt hvis det sender tilbake en pc som fremdeles har varmeproblemer. uansett den tid den sorg :)

 

Noen av dere som har erfaring med å kreve prisavslag i henold til §30 i forbrukerkjøps loven? Peiling hvor jeg kan finne ut av hva som må gjøres for å kreve dette?

Lenke til kommentar

Nettopp oppdatert til v1.17 og kan jeg ikke se at dette har hjulpet noe angående temperaturer. NHC har byttet om litt på rekkefølgen av temperaturene, slik at CPU ikke lenger er den varmeste. Dette er vel strengt tatt ingen forbedring, men heller at den nå ikke viser core temp som cpu temp.. PCen slår seg uansett av når core når 97 grader (selv om NHC viser CPU som noe å 60 nå, men klart det er kaldere utenfor CPU).

 

"Noen" mente at 97 grader ikke er så mye, men nå som zepto har fjernet enda flere innstillinger fra BIOS, kan man ikke endre på Point Of Reset i bios (som standard er 97 grader, fra Intel sin side).

 

Om jeg kjører en CPU-test, for å få CPU til å kjøre på 100% ett minutts tid, kommer core temp opp på rundt 96 grader, hvor throttling setter inn for å strupe CPU. Dette er ekstremt nære POR, og dette er uten noe belastning av GPU.

 

Spiller jeg f.eks Oblivion, restarter maskinen etter et par minutter (avhengig av hvor kaldt jeg har det i rommet).

 

Temperaturene er tatt fra NHC og RightMark (som også viser throttle).

 

SpeedStep-teknologien er for meg en uløst gåte på denne maskinen...

Tanken er jo at den skal kjøre på en lavere hastighet, når cpu-load er lav.

Hos meg veksler den konstant mellom 2GHz/1.2125v/12x og 1GHz/0.95v/6x

ved lav load. Konstant som i endring tidvis hvert sekund. Dette er vel ikke intensjonen bak teknologien.

Verre er det når den klokker seg ned ved små dropp i cpu-load under spilling. Dette fører til store dropp i FPS.

Men ingenting av dette hadde vært noe problem om jeg kunne slått av SpeedStep-teknologien... Men det kan jeg altså ikke. Om noen kan forklare meg hvordan jeg skal gjøre det på en znote 6214W med 1.17 bios, hadde jeg blitt veldig glad.

 

Forøvrig, dere som sier dere har hatt maskinen inne til service, og at den nå ikke har varme-problemet lenger; hva ble gjort på servicen?

Lenke til kommentar

Jeg sliter også fryktelig med varmeproblemer på denne maskinen. Den yter kjempebra og har aldri hatt noen problemer med den med unntak av at den slår seg av etter 1-15min i ca alle spill (selv spill fra 05 med 1024*768 og alt på low!) Kjøpte denne fordi jeg ville ha muligheten til å spille men det går tydeligvis ikke.

 

Alle stasjonære er ute av huset så jeg er lite interessert i å gå uten data i flere uker ved å sende den inn.

 

kan alle dere som sender inn til zepto eller klarer å fikse problemet holde oss andre oppdatert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...