Gå til innhold

LCD skjerm, 19-21" til 4000! tips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bare brukt CRT til nå jeg og...

 

Tror ihvertfall jeg har bestemt meg for å gå for en skjerm uten kontrastbelegg selvom dette skal gjøre underverker for kontrasten.. Plages litt av gjennskinn for spot belysning med CRT skjermen.. Merker jeg drar veldig på hva jeg skal kjøpe da jeg er redd for å bruke 4000 for å så bli skuffa..

Lenke til kommentar
Har bare brukt CRT til nå jeg og...

 

Tror ihvertfall jeg har bestemt meg for å gå for en skjerm uten kontrastbelegg selvom dette skal gjøre underverker for kontrasten.. Plages litt av gjennskinn for spot belysning med CRT skjermen..  Merker jeg drar veldig på hva jeg skal kjøpe da jeg er redd for å bruke 4000 for å så bli skuffa..

6587175[/snapback]

 

 

Er helt enig med deg om kontrast belegg. Er mye lys på rommet så kontrast belegg ville nok ødelegge opplevelsen for meg. 4000 spenn er mye, og siden jeg skal kjøpe ny PC til 14000 med skjerm i tillegg så kommer det til å ødelegge budskjettet hvis valget på skjerm blir feil. :( Har ca. en måned på å bestemme meg på prosessorfronten og også da skjermfronten så jeg håper det vil komme noen tester på samsung 205BW og sammenligning opp mot 20" WS i samme prisklasse :w00t:

Lenke til kommentar
Denne LG-skjermen er rett rundt hjørnet og burde være verdt en vurdering hvis dere først skal vente noen dager...

6590600[/snapback]

 

 

Det får en si! kontrast på 2000:1 ! :dribble:

 

Eneste skuffende i spesifikasjonene her er jo at den også har et TN panel.. men vet ikke hvor mye det har å si i praksis jeg.. I denne prisklassen kan man vel ikke regne med annet?

Lenke til kommentar

hm, ser ut som en knall skjerm, men det er viktig å ikke gå etter spesifikasjonene. LG L204WT har nå føyet seg inn i rekken av mulige skjermer. Blir nok fornøyd, for en oppgradering fra 17 CRT til 20 LCD er temmelig stor. Vil ha en skjerm som kan brukes til FPS og film.

LG L204WT

Viewsonic VX2025WM

Samsung 205BW

 

Arghhh, vil kjøpe alt NÅ! Har litt tid på å bestemme meg men det brenner i lommeboka :D

Endret av jurgeeen
Lenke til kommentar
Angående Samsung 205BW, sendte jeg en mail til han som skriver om skjermer på trustedreviews.com, fordi jeg leste at en review av samsung 205bw skulle komme snart.. han svarte at den antageligvis vil være på nett til uka..

 

følg med på Trusted Reviews. De skriver veldig gode reviews..

6592438[/snapback]

 

knall gjort av deg Johnterje! :D Mange som tenker på den skjermen vet jeg.

:w00t: Har vært innom der og sett før. Mye bra! Leste bla. om Viewsonic VX2025WM hvor de går dypt inn i skjermens egenskaper og dårlige sider. Hehe, gleder meg til anmeldelsen allerede :!:

Lenke til kommentar

Er på utkikk etter skjerm selv i dette sjiktet.

 

Ser det er flere som anbefaler 204b fremfor 205bw. Noen spesiell grunn til det egentlig? 205bw er jo widescreen, synes det er en fordel personlig. De andre forskjellene jeg kan se er 1 ms bedre responstid på 204b, kontrasten er bedre på 204b (800:1 > 600:1) og 205bw kan vris 135 grader mot 204b's 45 grader. I tillegg er strømforbruket høyere på 205bw, noe som er helt irrelevant for meg i hvert fall.

 

Og for å ikke nevne at 205bw er billigere enn 204b, så ser jeg hvert fall ut i fra spesifikasjonene at 205bw er et minst like godt kjøp som 204b. Dette er jo uansett vanskelig å vurdere når man bare har en liste med speccs å se på. Skulle gjerne vært en test av 205bw et eller annet sted. Men hvis noen av dere har 205bw ville jeg svært gjerne likt å høre noen erfaringer.

Endret av Ole-Magnus
Lenke til kommentar

Arg! <(^^,)>

 

Det er jo sykt vanskelig å velge skjerm! så mye man må ta høyde for som man ikke har peiling på overhodet!

 

Men det beste valget i forhold til utviklingen er vel 20" ws!

 

Jeg har lyst til å kjøpe meg ny skjerm selv men er så redd for å bli skuffa, mye penger å legge i en pc skjerm har i dag 19" crt og vil jo ikke betale så mye for noe som ikke er annet en plassbesparende! :cry:

Lenke til kommentar

leste trustedreview og må jo si at 21 " til ss frister den og...

 

Jonterje; du nevner i tidligere post at ss 2115 tw ikke egner seg for spill? Den får jo høy score hos trustedreview ihvertfall? Nå er jo den litt dyr og passer derfor ikke inn under denne tråden men ble nyskjerrig nå da vettu..

Endret av Gummun
Lenke til kommentar
leste trustedreview og må jo si at 21 " til ss frister den og...

 

Jonterje; du nevner i tidligere post at ss 2115 tw ikke egner seg for spill? Den får jo høy score hos trustedreview ihvertfall? Nå er jo den litt dyr og passer derfor ikke inn under denne tråden men ble nyskjerrig nå da vettu..

6599702[/snapback]

 

Vel, jeg hadde egentlig bestemt meg for 215TW, men ble i tvil da en som hadde den på forumet skrev at han ikke klarte å spille FPS spill på denne skjermen pga. input lag.. jeg ble da litt i tvil, siden det er en litt dyr skjerm..

 

men jeg spurte også Riyad (han som skrev om 215tw) om dette, og han sa det ikke ville være noe problem på FPS spill heller.. så jeg tror kanskje det blir 215tw på meg, men skal vente på 205bw review..

Lenke til kommentar

..med en gang! Spent nå ja!

 

 

hm.. litt vanskelig å få ett inntrykk av hvor god skjermen egentlig er da den blir sammenlignet med 215tw hele veien.. en sammenligning som vel er litt urettferdig prisen tatt i betraktning. jeg heller mot å gjøre akkurat det anmelderen sier; spare litt til og gå for 215tw.

 

Har prøvd å finne min egen toleransegrense for etterslep og spill og syns det virker som den er høy. Har prøvd bubble troubble på div billige LCD monitorer og egentlig ikke greid å registrere mye etterslep på noen monitorer.. tror det skal mye til før jeg blir misfornøyd met ss21tw

Endret av Gummun
Lenke til kommentar

fett :D Dette så vel egentlig ganske bra ut, men så er det SS 215TW som jo er... digg! Blir litt vanskelig å sammenligne den med storebroren som er dyrere og større. Burde heller ha sammenlignet den med en annen i samme prisklasse og størrelse men det kommer vel tester etterhvert. Spørsmålet er om jeg virkelig trenger den ekstra tommen siden jeg har mulighet på å koble PC'en opp mot prosjektor? vet ikke. Vil selvsagt ha det best mulig (film/spill/dilldall)! :w00t: heller litt mot 21" til samsung. Og mot 205BW. Og mot 940BF osv. The bigger the better!

Lenke til kommentar

nettopp hentet min ss205 bw,jeg må i allefall si meg godt fornøyd,bra bilde på alt fra spill til film,ikke etterslep såvidt jeg kan se.betalte 3200 for skjermen.som sagt er meget godt fornøyd,men må nok bruke litt tid på kalibrering,er så mye man kan stille på :)

Lenke til kommentar
nettopp hentet min ss205 bw,jeg må i allefall si meg godt fornøyd,bra bilde på alt fra spill til film,ikke etterslep såvidt jeg kan se.betalte 3200 for skjermen.som sagt er meget godt fornøyd,men må nok bruke litt tid på kalibrering,er så mye man kan stille på :)

6607932[/snapback]

 

Dette høres bra ut :D Hadde vært knall om du kunne gitt noen tilbakemel. hvis du finner noen "feil" eller dårlige ting, samt positive. Er kjekt å vite hva i tilfellet man oppgraderer i pris :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...