Gå til innhold

LCD skjerm, 19-21" til 4000! tips?


Anbefalte innlegg

den LG skjermen har sunket ca 700kr i pris siste uka  :!:

 

så blir nok en sånn LG på meg også når Komplett.no får en på lager :D

6621969[/snapback]

Passer meg perfekt!

 

Og til dere andre som lurer på en review av den skjermen, og trådstarter, jeg setter opp en erfaring fra min side når jeg får den.

 

Men, skal jeg vente til 204 som kommer den 17. august? Jeg tror ikke jeg kan vente så lenge! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm, trodde ikke det var Pivot på den jeg heller. På samsung's hjemmeside står det:

 

Ergonomi hev- og senkbar 100 mm, kan vinkles 25°, dreibar 135°

 

I prisguide står det

Kan heves/senkes: ja

Opp/ned: 10 cm

Kan vippes frem-/bakover: ja

Frem-/bakovervipp: 25 grader

Kan vris sidevegs: ja

Kan vris: 135 grader

 

 

Vet ikke hva jeg skal si ut i fra dette men.

 

Ang. spørsmålet til onyX så er det vel smak og behag :D LG L204WT har bedre specs enn forrige modell:

L203WT

Farge Sølv / Svart

Tommer (Synlig) 20 Tommer

Bilderør Teknologi TFT (Flatskjerm)

Dotpitch 0.258 mm

Anbefalt Oppløsning 1680 x 1050

Responstid (Jo lavere, jo bedre) 8 ms

Horisontal (Jo flere grader, jo bedre) 178 Grader

Vertikal (Jo flere grader, jo bedre) 178 Grader

Kontrast (Jo høyere, jo bedre) 1400 : 1

Brightness 300 cd/m²

Farge Sølv / Svart

 

L204WT

Tommer (Synlig) 20 Tommer

Bilderør Teknologi TFT (Flatskjerm)

Dotpitch 0.258 mm

Anbefalt Oppløsning 1680 x 1050

Responstid (Jo lavere, jo bedre) 5 ms

Horisontal (Jo flere grader, jo bedre) 160 Grader

Vertikal (Jo flere grader, jo bedre) 160 Grader

Kontrast (Jo høyere, jo bedre) 2000 : 1

Brightness 300 cd/m²

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Her ser det ut som smak og behag på de to LG-skjermene.

 

Etter min mening og smak, så synes L203WT er finere og ganske så fresh. Til gjengjeld så er det nesten 180 graders sidesynsvinkel, noe som er bra for flere personer og hvis man ser skjermen på siden.

 

L203WT kontra L204WT på responstiden er L204WT bedre. Men er det så stor forskjell mellom 5ms og 8ms? Nei. Dette gapet er så lite, at det har lite å si.

 

En kontrastnivå på 1400:1 er toppers. 2000:1 skulle jeg gjerne ha, men 1400:1 holder for min del.

 

Konklusjon:

Det blir en L203WT på meg. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
den LG skjermen har sunket ca 700kr i pris siste uka  :!:

 

så blir nok en sånn LG på meg også når Komplett.no får en på lager :D

6621969[/snapback]

Passer meg perfekt!

 

Og til dere andre som lurer på en review av den skjermen, og trådstarter, jeg setter opp en erfaring fra min side når jeg får den.

 

Men, skal jeg vente til 204 som kommer den 17. august? Jeg tror ikke jeg kan vente så lenge! :)

6623764[/snapback]

Jeg tror jeg venter til L204WT. Rett og slett av smak og behag. Har gode erfaringer med LG sine skjermer, da broren min har en LG-skjerm og TV'n familien min har også er fra LG. (Ja selfølgelig er det LCD her i huset)

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett på lagrene rundt om kring, og det viser seg at L203WT og L204WT kommer inn hos de fleste nettbutikkene neste uke. Da blir det nok en L204WT på meg siden den har bedre kontrastnivå. Begge to har en bra utseende, men L204WT byr på bedre spesifikasjoner.

 

Kommer med en tilbakemelding på dette senest neste uke. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Nå har jeg sett på lagrene rundt om kring, og det viser seg at L203WT og L204WT kommer inn hos de fleste nettbutikkene neste uke. Da blir det nok en L204WT på meg siden den har bedre kontrastnivå. Begge to har en bra utseende, men L204WT byr på bedre spesifikasjoner.

 

Kommer med en tilbakemelding på dette senest neste uke. :)

6642107[/snapback]

Samme mener jeg. Har du funnet ut hvor skjermen er billigst? Vil bare forsikkre meg en siste gang at skjermen er godt egnet til spilling og film?

Lenke til kommentar
Nå har jeg sett på lagrene rundt om kring, og det viser seg at L203WT og L204WT kommer inn hos de fleste nettbutikkene neste uke. Da blir det nok en L204WT på meg siden den har bedre kontrastnivå. Begge to har en bra utseende, men L204WT byr på bedre spesifikasjoner.

 

Kommer med en tilbakemelding på dette senest neste uke. :)

Samme mener jeg. Har du funnet ut hvor skjermen er billigst? Vil bare forsikkre meg en siste gang at skjermen er godt egnet til spilling og film?

Som Skavhaug sier, så er Multicom den butikken man bør bestille fra siden de tilbyr postoppkrav. Av personlig erfaring og mening, så liker det best, i stedet for å gi fra seg kortnummer osv. for å bestille et produkt(-er).

 

Når det gjelder spill og film så er denne ens beste venn faktisk! 5ms responstid for kjappe spill, og en kontrastnivå på 2000:1 bør vel tilby fine og freshe farger i en film og ellers annen media. :)

 

Her har dere link til skjermen hos Multicom.no.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Så sant så sant. Det eneste som jeg føler at mangler for at jeg skal velge LG'n er en ordentlig god review av den og det er derfor mitt valg hittil har falt på SS 2105BW. Men forhåpentlig så vil det komme etterhvert og da blir det kanskje et skjermbytte? :D Burde ikke se seg blind på spesifikasjonene, men det virker bra!Better to be on the safe side..

Endret av jurgeeen
Lenke til kommentar
Følger det med DVI kabel på L204WT gjorde ikke det på L203Wt.

6665335[/snapback]

Det bør vel inneholde en DVI-kabel. Ellers så kan du kjøpe en DVI-kabel som er av gull i kontaktene. Skal visst gi litt bedre bilde og blir ikke fort forstyrret av andre signaler.

 

Edit:

Da ville jeg anbefale Belkin sine PureAV kabler med gullkontaker og er fullt skjermet.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Da har jeg avbestillt 203 og bestillt 204 :) Bestillte fra Multicom da de var den billigste jeg fant som kunne tilby postoppkrav :)

6663926[/snapback]

Jeg finner ikke den skjermen på Multicom jeg. Hvor skal jeg gå for å finne den. Den skjermen skal jeg bare ha! :dribble:

Lenke til kommentar
Da har jeg avbestillt 203 og bestillt 204 :) Bestillte fra Multicom da de var den billigste jeg fant som kunne tilby postoppkrav :)

6663926[/snapback]

Jeg finner ikke den skjermen på Multicom jeg. Hvor skal jeg gå for å finne den. Den skjermen skal jeg bare ha! :dribble:

6671996[/snapback]

Av en eller annen grunn viser ikke Multicom alle sine vare som er inne. Du må rett og slett søke for produktet(-er).

 

Her har du linken! Jeg postet den litt lengere opp hvis du ser det. :)

 

Edit:

Isteden for for, så er det vel søke på.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle lage en oversikt over skjermer og reviews:

 

LG Flatron L203WT er testet hos Itreviews LG L203WT og Brukerreview

 

BenQ FP202W er testet hos Trustedreviews og IGN

 

Philips 200W6CS er testet hos ITreviews og Zdnet

Acer AL2016WS er testet i en Brukerreview hos Widescreengamingforum.

 

Samsung SyncMaster 205BW er testet hos Trustedreviews og brukerreviews hos ncix og Widescreengamingforum.

 

LG Flatron L204WT. Er ingen ofisielle reviews av denn skjermen enda, men det er brukerreviews på Futureshop og hos

Widescreengamingforum.

Hardforum har en bruker satt LG L204Wt opp mot SS 205BW som kan være verdt å sjekke.

 

ViewSonic VX2025WM Viewsonic har blitt testet flere steder så jeg tenkte jeg skulle lage en liten liste: Trustedreviews, Flatpanels, Cnet, brukerreview på hardforum og Widescreengamingforum.

 

Nec MultiSync LCD20WGX2 er testet hos fler den også: Nec MultiSync LCD20WGX2 , Flatpanels, Widescreengamingforum,

 

Bit-Tech har også hatt en femkamp med 20" LCD skjermer.

Reviewssider: Bit-tech, Widescreengamingforum, Hardforum, Trustedreviews, Flatpanels

 

 

Ellers så er det bare å bruke google og søke etter skjerm. For håpe at dette har hjulpet litt i valg av skjerm til dere som står fast.

 

Lykke til! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...