Gå til innhold

LCD skjerm, 19-21" til 4000! tips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel kan skrive litt om positive og negative egenskaper ved skjermen.det eneste jeg vil si er at det blir litt feil å sammenligne denne skjermen og ss 215tw.sammenligner man prisen ligger 215tw ca 2000 høyere i pris å mer.så for de som leste trusted rewiews sitt innlegg,det er mye riktig der,men det er ikke en riktig sammenligning.dataverden er også slik at hvis man vil spare til et høyere hakk opp på kvalitet kan man spare seg i hjel.vil man bruke 2000 mer på en skjerm kan man like godt bruke 3000 mer osv osv.samtidig kan det komme en skjerm om en mnd som gruser alt annet vi har sett til nå.men hvis man driver på å venter slik,blir man bare grinete å forbannet,iallefall min erfaring :)

 

nå er ikke jeg noen stor kritiker av skjermer heller,så hvis det er noe dere lurer på eller vil at jeg skal sjekke ut,så si ifra.er bare en helt vanlig nerd :)

 

tenkte,ettersom jeg ikke har muligheter til å finne alt positivt å og negativt med en gang kan jeg heller komme tilbake å redigere posten min nå og da.

 

positivt:

 

pris,man får mye for pengene,rask og stor skjerm samt et flott design

 

spill,klare farger.jeg spiller mye raske fps spill å har gjort det lenge,merker ikke tegn til etterslep.vil samtidig si at dette hysteriet rundt ms har blitt litt for drøyt.du skal ha ganske god peil for å se forskjell på 8 ms og 4 ms.denne er forsåvidt på 6 ms

 

film,klare farger.ingen etterslep på det jeg har sett til nå,godt bilde.

 

surfing går som det griner,får ikke vondt i hue etter en stund.

 

widescreen,for meg er det en ny erfaring å spille på ws,men jeg liker det veldig godt,skjønner ikke hvorfor noen har store invendinger mot dette.

 

 

negativt:

 

ingen pivot funksjon

 

skulle ønsket at det gikk å heve den litt til(meg personlig)

 

kontrastnivå,har sett at endel skjermer i samme klasse er bedre på dette.

 

instillingsmuligheter:det kan bli litt rørete,mye å stille på(iallefall for meg,men regner med at dere har litt bedre greie på slikt) ss sine anbefalte instillinger kan bli litt for mye.

 

widescreen for de som ikke liker å spille på ws(jeg digger det foreløpig å kan ikke se noe negativt med dette)

 

man må regne med å se litt etter hvordan gamle spill som ikke støtter ws kan fikses.gjør det her:

http://www.widescreengamingforum.com/wiki/...title=Main_Page

 

dette er mine første intrykk av skjermen men når jeg finner flere kommer jeg tilbake å fyller inn.

 

ha en god dag

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar
høres bra ut! :D Bare lurte på en ting. Hvordan er det med spill som ikke støtter WS? Går det ann å lage en 4:3 skjerm i widescreenen eller blir bilde utstrekt? Har en del litt eldre spill som jeg elsker :love:

6613525[/snapback]

 

Så vidt jeg har forstått har ss21tw en funksjon som sørger for at 4:3 spill, altså spill som ikke støtter ws, IKKE blir strukket men at dette korrigeres med en sort loddrett stripe på hver side av skjermen. ss205 bw har nok ikke denne funksjonen og da vil vel spill som ikke støtter ws formater bli strukket. Dette kan imidlertid korrigeres ved bruk av enkle modifiseringer. Jeg sier enkle men har virkelig ikke peiling på hvordan...

 

Kjempe bra omtale ODIN (eller skal jeg si (ODIN)?) Tror det du poengterer er riktig, nemlig at veldig mange av oss ikke ser forskjell små endringer i specs på en skjerm.

 

Med dette sagt tror jeg fortsatt jeg har mest lyst på en ss21tw..

hmmm... eller kanskje ss205bw OG en ekstra 7800gt i sli.. ;)

Lenke til kommentar

takk så mye gummun

 

vel som jeg sa spiller jeg endel fps spill.noen av disse er veldig gamle.eksempel er serious sam serien og min alltime fav multiplayer soldier of fortune 2.når jeg spillte sof i går merket jeg at spillet strekte seg over hele skjermen,dette påvirket ikke noe som helst av spillefølelse,jeg banket spillere like mye som før ;) ,dessuten er jeg ikke sikker på om jeg liker to svarte linjer som minsker bildet på skjermen.skal prøve å kalibrere skjermen i morgen samt spille litt mer sof,bf2 og fear for å se om alt er som det skal være.

 

en god plass å gå for spørsmål om widescreen gaming er her:

http://www.widescreengamingforum.com/wiki/...title=Main_Page

 

de vet hva de snakker om.

 

det jeg merket i går natt når jeg kom hjem fra jobb å skulle spille av en filmfil var at det automatisk ble en 4:3 ratio på skjermen,men dette kan man strekke hvis man bruker en annen spiller regner jeg med,testet bare raskt på wmp ikke vlc som jeg bør ha gjort.

 

vel må stikke på jobb men skal teste mer i morgen.

 

å jurgeen,ikke tenk på at dine gamle spill vil lide,det går så det suser.

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar

tror lg skjermen er et godt valg den også.skjermer er blitt så bra nå at det skal en del til for å merke forskjell.

grunnen til at jeg falt for 205bw er at den har fått god kritikk på de fleste punkter som er viktige for meg.man får mye for pengene.jeg er meget fornøyd med den.samtidig fikk 204b skjermen veldig god kritikk på hw.no.disse skjermene er så å si identiske med untak av ws og kontrast.

Lenke til kommentar

Har sett en stund nå etter reviews av både LG L204WT og samsung 205BW. Fant bare review av SS 205BW, men alle personlige reviews på forumer og slikt sier at dette er veldig bra skjermer uansett og at det bare er småting som trekker ned. :w00t: Står mellom LG og samsung. Valget blir vel hvilken av skjermene som er å foretrekke :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Nå er det såpass mange som har vist interesse for LG-skjermen at jeg håper noen tar seg tid til å skrive et lite review a skjermen. Da kan jeg kanskje bli enda sikkrere på hvilken skjerm jeg skal ha når jeg har bestemt meg for å bestille ny om ikke så veldig lang tid. Kanskje en måned eller mindre.

 

Er det vits å vente til det kommer skjermer med HDMI-inngang? Snart kommer vel alle skjermkort med det og da er det vel kanskje ikke noe vits å ha DVI lenger. ?

Lenke til kommentar

Hei, slenger meg på i denne tråden, siden jeg skal kjøpe ny skjerm om et par uker.

 

Har bestemt meg for at jeg skal gå for 20" widescreen, men det jeg lurer på er, hvordan er de forskjellige skjermene med tanke på pixelfeil? Hvilken skjerm bør jeg gå for? Prisen kan ikke overstige 4000,-

Lenke til kommentar
Hei igjen.

 

Jeg slår til med en LG Flatron L203WT jeg også, denne uken nærmere bestemt.

 

Men, når kommer L204WT? Jeg ser at ingen nettbutikker har den.

6621119[/snapback]

Stretto har listet LG L204WT i webshopen nå med ca ankomst 17.august, pris som for L203WT.

6622687[/snapback]

 

SHG forventer at den skal være inne på lager 25. august så skjermen kommer nok til de fleste butikker i slutten av august.

Lenke til kommentar
Knallbra Ole Magnus! :D Fant en side i går hvor eiere av SS 205BW har postet reviews om denne skjermen. Samsung 205BW. Står mye bra om skjermen her! Samme om LG L204WT hos futureshop! Valget av skjerm har ikke blitt noe lettere :D

6622799[/snapback]

 

 

Øy! merkelig.. i user rewiew står det:

 

The pivot works very well. It's incredibly easy to turn and has an amazing range. I haven't tried, but I'm pretty sure you can pivot the monitor 360 degrees. Your cables are your only limiting factor.

 

trodde ikke det var pivot på ss205BW?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...