Gå til innhold

LCD skjerm, 19-21" til 4000! tips?


Anbefalte innlegg

Hei! :D

 

Skal kjøpe ny LCD skjerm og trenger noen tips og anbefalinger! Vil ha en LCD skjerm mellom 19" og 21" som funker knall til spill og film. Har lyst på Widescreen siden dette blir mer og mer populært, men har satt opp et par skjermer i 4:3 format også. Dette er noen av skjermene jeg lurer på men har ikke klart å bestemme meg for hva jeg burde gå for!

 

LG Flatron L203TW

Samsung Syncmaster 205BW

Samsung Syncmaster 204B

Samsung Syncmaster 940BF

ViewSonic VX2025wm

 

Har satt meg selv i prisklassen 4000,- og vil helst prøve å holde det under det.

Er det noen som har noen erfaringer rundt noen av disse skjermene eller andre?! kom gjerne med anbefalinger på andre skjermer :thumbup: Takker for tips og all hjelp jeg får :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung Syncmaster 204B villa ha valgtden om jeg var deg... mian siten tok en test forleden dag... fikk jo kjemp respon tilbake fra spill og film... Samsung Syncmaster 940BF ville vært min nr 2 på lista....

De andran hadde så dårlig rms ... så jeg ville ikke ha valgt dem...

Lenke til kommentar

hey!

 

Sorry at tilbakemeldinga kommer så seint. Hjem fra sommerjobb! Har tenkt til å spille det meste av spill, både FPS og strategispill så rms bør være god nok. Skjermen bør også helst funke bra til film også. Har sett en del på Samsung sine skjermer og det er SS 204B og SS 940BF som blir skilt ut som de bedre skjermene. Men, widescreen begynner å bli mer støttet av flere spill og det gir også en bedre oversikt i en del spill. :hmm: LG'n virker som en god skjerm (oppgitt 8 ms, kontrast 1400:1) men bør jeg kjøre på 204B eller 940BF? frister med den ekstra tommen :D Ellers lurer jeg på om det er noen som har noen erfaringer ang. LCD skjermer uten og med widescreen, og om det er noen forskjell?

 

Takk for bra svar! :w00t:

Lenke til kommentar

Kjør på med SS 204B! mindre pixel'r på Wide screen enn 4:3 løsning...

Jeg ville ha gått for en 42" eller 50" da :p da får du liksom den store spille følelsen...

 

Men jeg vil helst kjøpt det som passa best til lommeboka... men Samsung SS940BF Har farge og lys modus hurtiknapp for film og spill osv, mellom 5 moduser... siden det er FPS, så har det og så vært kjekt med en som reagere raskt... så slipp du ettersleip (Bomb Head shoot!) :p

Lenke til kommentar
Kjør på med SS 204B! mindre pixel'r på Wide screen enn 4:3 løsning...

Jeg ville ha gått for en 42" eller 50" da :p da får du liksom den store spille følelsen...

 

Men jeg vil helst kjøpt det som passa best til lommeboka... men Samsung SS940BF Har farge og lys modus hurtiknapp for film og spill osv, mellom 5 moduser... siden det er FPS, så har det og så vært kjekt med en som reagere raskt... så slipp du ettersleip (Bomb Head shoot!) :p

6548302[/snapback]

 

Hehe, ja skjønner hva du mener. Er heldig nok som har hembio med 80" skjerm (Prosjektoren) så spillopplevelse blir det hvertfall! :D Men er ikke det enkleste å flytte rundt omkring. SS 204B er i hvertfall den beste kandidaten jeg har, og mulig jeg går for denne. Har testet bra i både HW sin test og flere andre, så skuffet blir jeg nok ikke :p

 

Ang. spørsmålet til -FriedDude- så er ikke widescreen uaktuelt. Faktisk veldig aktuelt. Har tittet på BenQ, men virker "billig" til å være så bra :hmm: Widescreen er fett, men det virker som det er litt få produsenter som velger denne løsningen, men blir vel mer vanlig etterhvert, akkurat som med TV.

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Poengløst å se seg blind på responstiden, jeg har kjøpt ViewSonic VX2025wm og får den straks. Jeg har lest at den har minimalt med etterslep og generellt har veldig god bildekvalitet.

 

Forøvrig kunne jeg ikke tenkt meg noe annet en widescreen fortiden :p

6545588[/snapback]

 

 

Har sjekket mer og mer etter Widescreen skjerm og virker som om Viewsonic VX2025WM går av med seier på veldig mange tester. (Viewsonic testet på Bit-tech) Er utrolig mange som anbefaler denne skjermen hvilket har gitt meg to nye valg. SS 204B eller VS VX2025WM. :D

 

Samsung 204B

ViewSonic VX2025wm

Lenke til kommentar

Det var en grunn jeg ikke likte den, var pga rms dens, som er faktis på 16... mange sier at de ikke legger merke til det ... det er helt absurd... i jul så kjøpte vi en lcd skjerm som hadde faktis 16 rms... ettersleipen var grøss... var neste å dø av, jeg skull bare se på tegne film, og da det var scene skifte, så vart det helvetes med etterslepp...

 

Så dem som sir at du ikke legger merke til etterslepp på 16 rms, bør better meg skaff seg briller!

 

Gå for SS 204B...

Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på skjermen Leestard.

 

Jeg stoler på folk som har testet bøttevis av skjermer når de sier at ViewSonic VX2025WM har minimalt med etterslep.

 

Det at skjermen din sugde hytte penis forteller ingen ting om at 16ms funker dårlig til spilling (noe det forøvrig ikke gjør, det er innenfor rammegrensene for hva som bør kunne sees på som akseptabelt) det sier bare at skjermen din antakligvis ikke klarte hadde 16ms men sikkert det dobbelte.

 

Du virker jo veldig opptatt av spillytelse, hvorfor holder du deg ikke bare til crt?

Endret av Lord^
Lenke til kommentar

Hei!

 

Av alle skjermene og at du vil ha Widescreen, så undervurderer dere LG Flatron L203TW. Har du sett kontrastnivået på den? 1400:1. Jeg mener at konstraster er viktig i både film og spill for å få frem fine farger. Dessuten er responstiden upåklagelig.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Av alle skjermene og at du vil ha Widescreen, så undervurderer dere LG Flatron L203TW. Har du sett kontrastnivået på den? 1400:1. Jeg mener at konstraster er viktig i både film og spill for å få frem fine farger. Dessuten er responstiden upåklagelig.

6555465[/snapback]

 

 

veldig pen, har den kontrastbelegg?

 

og har noen oversikt over skjermer med kontrastbelegg? jeg har intrykk av at det kunn er noen av NEC sine modeller som har det..

Lenke til kommentar

Leter etter en skjerm i samme prisklasse og jeg tror jeg har ramla ned på

 

LG Flatron L 203TW - for den høye kontrasten (ikke kontrastbelegg) og god respons-tid

 

SS 204B - minimal responstid

 

viewsonic VX 2025 wm _for de gode testresultater.. litt engstelelig for respostiden. tror i realieten det står mellom de to første..

 

Men dette med paneler brukt i skjermene.. er det str forskjell?

 

jeg bruker datan etter lange dager på skole/jobb til spilling og film og vil bytte fra crt pga plassmangel.

Lenke til kommentar
Leter etter en skjerm i samme prisklasse og jeg tror jeg har ramla ned på

 

LG Flatron L 203TW - for den høye kontrasten (ikke kontrastbelegg) og god respons-tid

 

SS 204B - minimal responstid

 

viewsonic VX 2025 wm _for de gode testresultater.. litt engstelelig for respostiden. tror i realieten det står mellom de to første..

 

Men dette med paneler brukt i skjermene.. er det str forskjell?

 

jeg bruker datan etter lange dager på skole/jobb til spilling og film og vil bytte fra crt pga plassmangel.

6573776[/snapback]

 

Hey :D

 

De skjermene du nevner ovenfor er akkurat de samme som står på lista mi akkurat nå, + SS 940BF :p Vurderer å slå til på Viewsonic'en fordi alle steder jeg har vært så er det tester og folk som anbefaler denne skjermen både til spilling og film. Er selv skeptisk til responstiden :hmm: Er det noen som har erfaring med Viewsonic VX2025WM?

 

Og hva med Samsung 205BW? Har sett flere tråder hvor folk har bestilt denne. Noen som har fått den og kan poste et innlegg om den? bra specs til den prisen :D

Lenke til kommentar
Har titta litt på NEC 20" LCD MultiSync 20WGX2 Gaming også.. litt for dyr er den jo men så absolutt fristende..

 

Enig ang. tilbakemeldinger!

6578320[/snapback]

 

Enig med deg på NEC 20WGX2. Jeg syns HW burde oppdatere skjerm anb. eller lage en egen review om 20 tommere med Widescreen! Det er mange som lurer på hva man burde velge nå, enten det er widescreen eller vanlig. NEC LCD MultiSync 20WGX2, Samsung 205BW, Viewsonic VX2025wm, LG flatron L203TW, Philips 200W6CS osv. Dette er hvertfall noen av skjermene som går igjen i spørsmål rundt skjermer. :w00t:

Lenke til kommentar

jeg leter også etter en skjerm i denne prisklassen.. hadde egentlig bestemt meg for 215TW men ble i tvil når jeg fikk høre at den var veldig dårlig på spill, pluss at det var litt mer enn jeg vil gi for en skjerm..

 

jeg leter etter en widescreen skjerm, ettersom at jeg har hatt en widescreen laptop i 2 år tror jeg at jeg ville følt det trangt med en 4:3 skjerm..

 

jeg lurer også på om noen har erfaringer med 205BW, finner ingenting av ordentlige reviews på nettet.. denne har jo en ganske behagelig pris da, pluss at den støtter HDCP imotsetning til viewsonicen og samsung 204b..

 

responstiden på 205bw er satt til 6ms på-av-på, noen som vet om dette er det samme som svart-hvit-svart? det er jo ganske bra ihvertfall..

 

jeg liker også ergonomien til samsung skjermene.. viewsonic, nec og benQ skjermene er helt stive med minimale innstillingsmuligheter..

 

men det jeg lurer på er hvorfor 205bw er så billig? noen som har den??

Lenke til kommentar
De skjermene du nevner ovenfor er akkurat de samme som står på lista mi akkurat nå, + SS 940BF :p  Vurderer å slå til på Viewsonic'en fordi alle steder jeg har vært så er det tester og folk som anbefaler denne skjermen både til spilling og film. Er selv skeptisk til responstiden :hmm: Er det noen som har erfaring med Viewsonic VX2025WM?

6576290[/snapback]

Hei, jeg har den og er kjempefornøyd, veldig klare og fine farger. Og responstiden er ikke et problem, jeg ser på en film med mye action nå, og det er ikke et problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...