Gå til innhold

LCD skjerm, 19-21" til 4000! tips?


Anbefalte innlegg

Ey

 

Har hamra meg gjennom hele denne tråden og funnet masse nyttig informasjon =) Tror Nec MultiSync LCD20WGX2 eller Dell UltraSharp 2007WFP er greia for meg. Men jeg klarer ikke velge =( Heller egentlig noe mot Nec'en. Digger den glasserte overflaten osv. Har også gode erfaringer med nec. Men er det noe annet som gjør den noe bedre en Del'en?

7323548[/snapback]

 

Nec har bedre responstid og kontrastbelegg (glanset overflate)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, kan ikke akkurat si at Dell har en dårlig skjerm, for det var et veldig bra bildet på skjermen deres. Farger, og kvalitet var egentlig veldig bra. Da jeg fikk Nec så ble jeg litt overraska fordi fargene var litt dårlige, men etter litt miksing med innstillingene så ble det utrolig pent. I forhold til Dell skjermen ble det livligere farger, men det kan ha noe med glossy overflate.

Skulle ha rukket å testa begge skjermene opp mot hverandre får å kunne si litt mer konkret om hva som var dårlig og bra. :hmm:

Testa begge i Far Cry (knalle farger) og må si at Nec skjermen imponerte mest uten tvil. Kjørte også Call of Duty 2 og satt siklende omtrent :D

Respons, tja. Ikke no ghosting i spill hvertfall på noen av skjermene, det er sikkert. Er jo kontrast innstillinger på Nec som er litt fett, advanced DV mode som gir deg 1600:1 i kontrast i steden for 800:1 men er ikke helt sikker på speisifikasjonene der gitt.

 

Men, i det store og det hele så er det ikke store forskjeller i det hele tatt mellom de to

skjermene når det gjelder bildekvalitet og farger synes jeg. Ganske likt, uten no særlig å trekke ned på noen av skjermene bortsett fra at Nec skjermen har mindre innstillinger når det gjelder pivot, tilting, og slikt. :thumbup:

Lenke til kommentar
BTW bruker du advanced DV mode eller lar du vær? er litt usikker på om jeg vinner noe ved å bruke det, synes mørkt og lyst skifter litt rart.

7356249[/snapback]

Jeg synes det er en beskjeden forbedring til film og spill, men kan irritere litt ellers. Litt synd at det ikke kan slås på og av automatisk. Jeg lar det bare stå på hele tiden.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...