Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Spurte også hvordan de lå ann, fikk vite at de var litt forsinket, og at brikken kommer til å være "annerledes".

 

Edit: HDR-AA kommer kortet definitivt til å gjøre...

6850965[/snapback]

vil det komme ut i år? første ryktet var vel i september/august

håper "annerledes" betyr kult design og god ytelse for penga :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Inquirer er alltid festlige:

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=34319

 

men her står det i alle fall at G80 er litt forsinket pga grunn av en "respinn". Dems antagelse er November. Og det passer jo bra med [GDI]Raptor sin raport :)

6851909[/snapback]

I begynnelsen av August var det faktisk en respin av brikken... Og nVidia har fått igjen brikken, men om de er fornøyse eller ikke vet jeg ikke.

 

Han jeg snakker mest med holder på med drivere, og de har masse jobb, det er veldig mye som må skrives på nytt for G80.

 

Men som jeg har sagt før, de er utrolig stille om spec. på brikken. Det eneste de sier er at det blir "annerledes".

Lenke til kommentar
"Det blir varmt, men ikke så ille"
dette synest jeg er gode nyheter..... for og tippe litt. så 120-130W

nvidia har altid vært veldi flinke med og holde tett... lurer på hvordan de klarer det med så mange ansatte?

 

board partners are telling us that it very well might have an external PSU to power the beast

 

dette er topp spør du meg, hadde vært fint for folk med sff systemer. men man burde selvfølgelig ha muligheten til og kjøpe kort uten dette, da et externt 12v adapter er ganske dyrt.

 

 

og til slutt. de har en meget bra kjøler. håper de forbedrer denne slik at den blåser bedre ut av kabb.

Lenke til kommentar

Etter testen av 7900GS og 7950GT mener anandtech at det vil ta 6mnd før man får DX10 kort i butikken. ( http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2833&p=11 )

 

Enkelte sier her at DX10 kommer til å koste 4-5000, men ærlig talt, det kommer selvfølgelig flere modeller.

Av f.eks G7x serien har nvidia laget modeller som 7300 og 7100, disse koster mindre enn ett dataspill, har en elendig ytelse, men de innholder i stor grad den samme teknologien som f.eks 7900GX2, f.eks kan de ha HDTV-ut (Gainward GeForce 7300LE 400kr) og støtte DX9.0c noe jeg ikke tror man finner på det dyreste 5950 kortet som kostet mange tusen når det kom ut og som sikkert har en bedre ytelse enn 7300LE (på DX8 i hvertfall).

 

Så ett par mnd etter slippet av G80 kommer det helt sikkert 256MB modeller med DX10 støtte og god yelse og grei pris.

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

Noen her som vet når vi kommer til å se spill som bruker DirectX 10?

 

40% av G80 brikken (den blir stor) blir dedikert til DirectX 10 funksjonalitet... Har blitt forespeilet en NDA som går ut i begynnelsen av november. Det store målet er å ha god tilgjenglighet av iallefall tre versjoner til jule-salget. Det planlegges også å kjøre "hard-launch" slik som de forrige topp-kortene.

Lenke til kommentar
48 DX9 pipelines og 48 DX10 pipes hver for seg kan vel ikke stemme? virker veldig sløs med plass og funksjonalitet.

6873135[/snapback]

Jeg kan si så mye som at det kommer ikke til å bli "dedikert" egen pipelines for DX10, men deler av den pipeline kan det hende kun brukes av DX10.

 

The Inq famler nok litt i blinde her, og de vil ikke innrømme det :p

Lenke til kommentar
hadde vært flott med 1 slotts løsning.... men ryktene sier 180w på g80 og 200w på r600. tipper da at mellomkorta(gt) legger seg litt over 100W eller en del mere. da kan det holde hardt.

6841552[/snapback]

"Det blir varmt, men ikke så ille" er en direkte oversettelse av det jeg fikk som svar når jeg spurte om det.

 

Spurte også hvordan de lå ann, fikk vite at de var litt forsinket, og at brikken kommer til å være "annerledes".

 

Edit: HDR-AA kommer kortet definitivt til å gjøre...

6850965[/snapback]

 

mener du at du hadde direkte kontakt mot Nvidia eler ATI? Spurte du om disse watt-tallene er noe som helst nøyaktige?

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Noen her som vet når vi kommer til å se spill som bruker DirectX 10?

Flight Simulator X er vel først ute med lansering i oktober. Crysis er neste på listen tidlig neste år (forhåpenligvis). Age of Conan skulle vel å ha noe DX10 funksjonalitet.

Men uansett tviler jeg vi vil se noe store forskjeller det første året.

 

Takk for infoen om G80 forresten. Med 40% dedikert til DX10 virker det som dette blir ganske høyt priortert.

Lenke til kommentar
48 DX9 pipelines og 48 DX10 pipes hver for seg kan vel ikke stemme? virker veldig sløs med plass og funksjonalitet.

6873135[/snapback]

Jeg kan si så mye som at det kommer ikke til å bli "dedikert" egen pipelines for DX10, men deler av den pipeline kan det hende kun brukes av DX10.

 

The Inq famler nok litt i blinde her, og de vil ikke innrømme det :p

6873192[/snapback]

 

[GDI]Raptor, da...

 

Mannen skriver jo faktisk "That said, I kind of doubt this rumor, it makes little sense."

Lenke til kommentar
Raptor,12/09-2006 : 20:37]
hadde vært flott med 1 slotts løsning.... men ryktene sier 180w på g80 og 200w på r600. tipper da at mellomkorta(gt) legger seg litt over 100W eller en del mere. da kan det holde hardt.

6841552[/snapback]

"Det blir varmt, men ikke så ille" er en direkte oversettelse av det jeg fikk som svar når jeg spurte om det.

 

Spurte også hvordan de lå ann, fikk vite at de var litt forsinket, og at brikken kommer til å være "annerledes".

 

Edit: HDR-AA kommer kortet definitivt til å gjøre...

6850965[/snapback]

 

mener du at du hadde direkte kontakt mot Nvidia eler ATI? Spurte du om disse watt-tallene er noe som helst nøyaktige?

 

-Stigma

6873243[/snapback]

nVidia, via jobben... Tviler på at de gir meg ett eksakt watt-tall før det er en spesifikk NDA på dette produktet.

 

Raptor,16/09-2006 : 11:21]
48 DX9 pipelines og 48 DX10 pipes hver for seg kan vel ikke stemme? virker veldig sløs med plass og funksjonalitet.

6873135[/snapback]

Jeg kan si så mye som at det kommer ikke til å bli "dedikert" egen pipelines for DX10, men deler av den pipeline kan det hende kun brukes av DX10.

 

The Inq famler nok litt i blinde her, og de vil ikke innrømme det :p

6873192[/snapback]

 

[GDI]Raptor, da...

 

Mannen skriver jo faktisk "That said, I kind of doubt this rumor, it makes little sense."

6873266[/snapback]

Ja, men synes det var en lang artikkel for lite eller ingenting... :cool:

Lenke til kommentar

Jeg merket betydlig shimmering selv med "high quality" med enkelte spill. ATi er heller ikke perfekt, men det er tydlig at nVidia undersampler merkant mer. Men så vidt jeg vet setter DX10 høyere krav til texture filtering slik at nVidia er nødt til å gjøre noe med dette. Jeg er ikke sikker på om vinkel-uavhengig AF er et krav, men jeg tviler på at nVidia vil la ATi ha denne fordelen alene. Jeg blir uansett skuffet om G80 ikke får et betydlig løft på dette området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...