Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hadde vært flott med 1 slotts løsning.... men ryktene sier 180w på g80 og 200w på r600. tipper da at mellomkorta(gt) legger seg litt over 100W eller en del mere. da kan det holde hardt.

 

håper virkeli at dette er en av de gangene der rykter er feil :yes:

 

men det sies at både ati og nvidia har vært i samtaler med psu produsenter og fått igang produksjon av større psuer

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
hadde vært flott med 1 slotts løsning.... men ryktene sier 180w på g80 og 200w på r600. tipper da at mellomkorta(gt) legger seg litt over 100W eller en del mere. da kan det holde hardt.

 

håper virkeli at dette er en av de gangene der rykter er feil :yes:

 

men det sies at både ati og nvidia har vært i samtaler med psu produsenter og fått igang produksjon av større psuer

6841552[/snapback]

Dette høres forferdelig ut. Dvs. at man bare kan glemme å kjøpe en shuttle og håpe på med enn 1 års levetid med mulighet for oppgradering til ny generasjon skjermkort?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg håper det kommer en GT/512MB 1-slot løsning som havner på ca. 2.500,- og yter som eller bedre enn dagens toppkort.

6841269[/snapback]

Jeg tror ikke dem vil hoppe på 1GB vram ennå, men heller at også "GT" versjonen blir standard med 512MB. Så kanskje en utsalg pris i starten på 5000-5500,- for "GTX" og 4000-4500,- for "GT" utgaven. Jeg tror det vil ta sin tid før vi ser en 2500,- utgave av G80 eller R600, imens vil DX9 parts fylle det pris segmentet. nVidia har nettopp sluppet ut nye SKU's her.

Lenke til kommentar
Dette høres forferdelig ut. Dvs. at man bare kan glemme å kjøpe en shuttle og håpe på med enn 1 års levetid med mulighet for oppgradering til ny generasjon skjermkort?

 

akkurat dette som er det jeg og stiller spørsmål ved. men må bare vente og se. må si jeg lurer på hvordan de skal kjøle noe sånnt? håper også det er bare tull og rykter. men trenden har jo vært slik i det siste. lurer også litt på om jeg skal syre unna første runde dx10, må jo vente på vista og skikkelige drivere. kommer jo sikkert nye forbedra kort til sommeren igjenn. og tror strengt tatt 1900xt holder til da.

 

 

  Hva med ytelsen på 939 system, kommer det til å holde følge med dx10 kortene?.

 

Blir usikker på hvor mye oppgraderign jeg strengt tatt trenger, mulig det holder med top of the line 939 cpu ?

 

 

dette skal du ikke se bort i fra, spesielt for deg som kjører høye oppløsninger med juice.

mens 3dmark som kjører 1024 x 768 funker det heller dårli. tror jeg, men vi spiller Hva med ytelsen på 939 system, kommer det til å holde følge med dx10 kortene?. hva mener du med top of the line cpu?

Lenke til kommentar
Hva med ytelsen på 939 system, kommer det til å holde følge med dx10 kortene?.

 

Blir usikker på hvor mye oppgraderign jeg strengt tatt trenger, mulig det holder med top of the line 939 cpu ?

6841796[/snapback]

Vel, skal man skal kjøre i 1600x1200 eller høyere og mtp spillene som kommer tror jeg nok en top of the line S939 CPU vil holde greit.

Lenke til kommentar

Jeg også tviler på vi kommer til å se opp mot 200watt GPUer. Det er allerede et problem å holde GPUene kalde med dagens kjøleløsningner. Jeg ser ikke hvordan det vil være mulig med luftkjøling på 200watt uten at du har en skikkelig gedigen kobberribbe samt en hyler av en vifte, noe folk aldri kommer til å akseptere pga. støynivå.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

En GPU har forholdsvis lite areal og å kjøle opptil 200W utfra det lille arealet må være en slitsom oppgave.

 

Hva om de heller begynte å konsentrere seg om å lage flere low wattage gpu'er som de linker opp mot hverandre på samme PCB(evt, 2-4 kjerner på hver side av kortet), slik at man fikk et større alereal å kjøle? Da vil kjølingen foregå mye enklere vil jeg tro. Mens man beholdt samme ytelse.

Lenke til kommentar

Vel. Som artikkelen sier, så vil vi vel ikke se DX10.1-hardware på lenge enda, og forskjellene er ikke drastiske. Det er ikke snakk om forandringer som vil bli implementert i spill før om en god stund antageligvis.

 

Dessuten, om litt får vi sikkert vite om 10.2 også. Oppgraderinger av DX10 kommer til å komme fortløpende, så det er vel som alltid før, har man pengene til det, så kan man like gjerne oppgradere. At vi får vite noe om DX10.1 er vel sikkert bare fordi det er den første oppdateringen etter DX10.

 

Folk som har et litt mer avslappet forhold til hardware kommer nok ikke til å hive seg på R600/G80 på lenge enda likevel. Det er jo entusiastene som trår marken først, og da går prisene i andre rekke.

Lenke til kommentar
Folk som har et litt mer avslappet forhold til hardware kommer nok ikke til å hive seg på R600/G80 på lenge enda likevel. Det er jo entusiastene som trår marken først, og da går prisene i andre rekke

 

entusiaster kommer nok til å stå i kø når kortene kommer, selv har jeg veeeldig lyst et slik når det kommer, men gidder ikke bruke 4-5000 på nytt skjermkort, når jeg ga 4500 for mitt nåværende x1900xt i mars..

men til sommeren igjen så blir det nok G80/R600

 

men det er alltid morro med nye kort.. :)

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
hadde vært flott med 1 slotts løsning.... men ryktene sier 180w på g80 og 200w på r600. tipper da at mellomkorta(gt) legger seg litt over 100W eller en del mere. da kan det holde hardt.

6841552[/snapback]

"Det blir varmt, men ikke så ille" er en direkte oversettelse av det jeg fikk som svar når jeg spurte om det.

 

Spurte også hvordan de lå ann, fikk vite at de var litt forsinket, og at brikken kommer til å være "annerledes".

 

Edit: HDR-AA kommer kortet definitivt til å gjøre...

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...