Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grafikken blir råere og råere, innholdet i spillene dårligere og dårligere, hardware produsenter som reklamerer i spillene. Før hadde man maskiner for å kunne spille, nå lager man spill for å selge enda bedre maskiner.

 

tja..

 

HL2, F.E.A.R, Oblivion.. finnes mange spill som kombinerer god historie og rå grafikk

 

for ikke å nevne Splinter Cell Serien som er min favoritt :love:

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
The best thing is the clock claim where ATI hopes to get the final chip at a frequency higher than 700MHz. At this point people don’t know the exact frequency as the final silicon is still not out but the estimation targets at more than 700MHz.

 

This chip is 80 nanometre and scheduled for January/February time. To try to be more corporate precise you should be able to buy one in Q1 2007 and it will probably come shortly after Vista. ATI will struggle to launch it as soon as they have enough cards ready in production.

 

Apropo rå spill - Gothic 3 og Dark Mesiah + dx10 kort. Haleluja for en jul det blir :w00t:

Lenke til kommentar

theinquirer motsier seg selv nå;

 

We also learned that most specifications such as a 1500MHz clock are far from true and I have to remind you that we are talking about a 90 nanometre chip only, so don’t expect miracles from the clock speeds. It won't be more than 700MHz and we strongly believe it will end up even lower than that.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=34672

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke vi får noen splittelse. Mange nyhetskanaler som tror det går mot en intel-nvidia allianse, dette har jeg ingen tro på. Intel er verdens største produsent av GPU og jeg tror det er først og fremst dette markedet AMD(ATI) lukter på ved at de kan lage en god nordbrikke med ok grafikk tilsammen for en billig penge, og på sikt lage en flerkernet cpu hvor en av kjernene er en middelse grafikk gpu som bruker samme minnekontroller og samme minne som de andre CPU'ene.

 

-Så i det segmenter vi her snakker om dvs $300+ segmentet (2500kr og oppover) kommer det nok ikke til å skje noe de første årene.

Lenke til kommentar
Det JEG er spent på er hvor store disse kortene vil bli, fysisk sett. Minnes med gru mitt 7800gt, som var så langt at jeg måtte ofre en harddiskplass i kabinettet da jeg satte det inn. Heldigvis var vifta defekt, så jeg fikk et 7900gt i retur. Takk, komplett.no, TAKK!

6954852[/snapback]

 

Har du ikke plass til hardwaren i kabinettet, så er ikke kabinettet stort nok. :p

Lenke til kommentar
Noen sjangs i havet for at Nvidia lager egne CPUer? Altså da en CPU smeltet sammen med en GPU da... ikke standalone CPU.

6958991[/snapback]

Det mest logiske ville vært å samarbeide med Via om å lage en kombinert brikke, men det er spørs om Via vil. De har jo egne grafikkbrikker. Via er også ganske dyr. Spørs om Nvidia har råd til å kjøpe dem. Det kan se ut som om Nvidia sitter litt fast i kvikksand. Får håpe de klarer å utvikle x86 CPU-funksjonalitet og putte inn.

Lenke til kommentar

<worst case scenario?>

Så kan vi skru tiden litt fram. Den som vinner frem av Intel-Nvidia (om vi går utifra at en av dem kjøper opp den andre, eller at de samarbeider på et vis) og ATi-AMD kjøper opp den andre part. La oss si at ATi-AMD kjøper opp Intel-Nvidia. Dermed har man i praksis ikke lenger konkurranse på CPU/GPU markedet, og prisene går oppover.

</worst case scenario?>

 

Dette er ganske velkjent fra andre områder. Når en teknologi først blir utviklet er det mange konkurrenter. Etter hvert som en eller flere blir større, kjøper de opp de mindre konkurrentene. Til slutt sitter man igjen med 1-3 relativt like konkurrenter. Noen ganger (som hittil mellom ATi og Nvidia) er de konkurrenter, mens i andre inngår de prissamarbeid og er bare konkurrenter eksternt i media etc (som fx Statoil, Shell, Esso og til en litt mindre grad Rema, Rimi etc)

 

Dette er kanskje totalt urealistisk, selv på et 5-10 års perspektiv, men om det skjedde ville det være tragisk for forbrukerne, dvs oss.

 

Et stykke off-topic, menmen :p

Lenke til kommentar
Jeg kommer nok til å satse på et 7950 eller 1950 kort, og vente på 3. gen DX10 kort. At vista krever DX10 for 3D basert GUI instruksjoner blåser jeg en lang marsj i, da går jeg heller til Linux om jeg vil ha det.

6960665[/snapback]

 

Avanserte #d Funskjoner eller ikke. Når du for første gang spiller et spill på Dir. 10 graffik, skal jeg love deg at du ikke kommer til å angre. Det er verdt ventingen.

Lenke til kommentar
Jeg kommer nok til å satse på et 7950 eller 1950 kort, og vente på 3. gen DX10 kort. At vista krever DX10 for 3D basert GUI instruksjoner blåser jeg en lang marsj i, da går jeg heller til Linux om jeg vil ha det.

6960665[/snapback]

 

Avanserte #d Funskjoner eller ikke. Når du for første gang spiller et spill på Dir. 10 graffik, skal jeg love deg at du ikke kommer til å angre. Det er verdt ventingen.

6960756[/snapback]

 

Slapp av, Andreas045. Folk som tror at Vista kommer til å kreve DX10 er vi lei av for LENGE siden. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...