Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Stemmer nok det. På grunn av den flate botn på Kalita Wave så er den meir tilgjevande på teknikk og kvernekvalitet. Med ei god vekt og gåshalskanne så ligg i alle fall ting til rette for å kunne produsere gode koppar. Eg merkar det med Kalita òg at koppane blir forskjellig frå dag til dag. Det er ikkje rakettforsking med V60 heller, og om eg jamnt over får betre resultat enn Kalita så ser eg ikkje vekk frå at den blir skifta ut.

 

Mange føretrekk V60 over Wave, men du har òg dei som synest Kalita-brygg smakar betre. Og så har du alle dei andre typane. Det er blitt veldig stort utval på den marknaden. Eg ser mange produsentar av kanner og anna kaffeutstyr ofte har sin eigen dripper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har testet Kolonihagen/Kaffa sin kaffe som nå selges på Rema 1000?

Dessverre er den ikke tilgjengelig i min lokale REMA 1000 her i Kristiansand. Er det mulig å bestille denne fra KAFFA eller lignende? Jeg har også et annet spørsmål: Er denne kaffen brent av KAFFA eller er den brent i et større brenneri, men at kaffen er selektert/utvalgt av KAFFA?  

Lenke til kommentar

 

Kaffa brenn for Rema 1000. Ser ut some Collaborative Coffee Source importerer.

 

http://www.kaffa.no/samarbeid-med-kolonihagen-har-vi-laget-en-kaffeserie-rema1000/

 

Ser ikkje ut som dei sel den serien i nettbutikken.

:-)

 

Det stemmer at det er Collaborative Coffee Source som sourcer og KAFFA som brenner. Kaffen pakkes umiddelbart og oksygen flushes ut så den skal holde lenger. Ser Kolonial.no selger den også nå. Vi har dessverre ikke mulighet til å selge denne kaffen.

 

Håper noen har tanker om hva det som er i posen faktisk smaker, hvor fornøyd er man? 

Lenke til kommentar

Hei!

 

noen som vet om man får kjøpt noe lignende i Norge?

 

https://www.kickstarter.com/projects/735135736/you-deserve-better-coffee-make-it-now-with-the-arc

 

Kaldbryggingsapparat

 

 

Ja, man kan få kjøpt lignende produkter i Norge :) I Oslo vet jeg Black Cat selger noe lignende fra Hario.

 

Det er mange teorier om hva som er den beste kaldbryggeteknikken, og forskjellig teknikk gir definitivt forskjellig resultat. Slow drip, varm brygg som kjøles ned eller laang brygging i full immersion som det lenkes til her. Det er også en ganske utbredt overbevisning at det uansett ikke er godt med kald kaffe, men det er jeg uenig i. Alt til sin tid dog.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker bare et stort glass fra Ikea og en hjemmelaget silduksokk til kaldbrygg. Trenger ikke sokken heller, bare å tømme brygget gjennom et filter når det er ferdig.

 

Det stemmer at det er Collaborative Coffee Source som sourcer og KAFFA som brenner. Kaffen pakkes umiddelbart og oksygen flushes ut så den skal holde lenger. Ser Kolonial.no selger den også nå. Vi har dessverre ikke mulighet til å selge denne kaffen.

 

 

Håper noen har tanker om hva det som er i posen faktisk smaker, hvor fornøyd er man? 

 

Er dette bare et lokalt tilbud eller er det meningen at det skal komme hos Rema over hele landet? Har ikke sett noe hos min lokale Rema her i Trondheim.

Lenke til kommentar

Noen som har testet Kolonihagen/Kaffa sin kaffe som nå selges på Rema 1000?

Utrolig kult at dere har begynt å levere til Rema, jeg prøver å kjøpe denne kaffen jevnlig. MEN synes det er irriterende at dere har valgt at halvparten kun leveres ferdig malt. I praksis har man bare to typer å velge mellom; de som har kvern har to valg, de uten har to valg. Kaffen fra Brasil (som jeg foretrekker) leveres kun ferdig malt opp.

Lenke til kommentar

 

Noen som har testet Kolonihagen/Kaffa sin kaffe som nå selges på Rema 1000?

Utrolig kult at dere har begynt å levere til Rema, jeg prøver å kjøpe denne kaffen jevnlig. MEN synes det er irriterende at dere har valgt at halvparten kun leveres ferdig malt. I praksis har man bare to typer å velge mellom; de som har kvern har to valg, de uten har to valg. Kaffen fra Brasil (som jeg foretrekker) leveres kun ferdig malt opp.

 

Hele bønner er da kraftig overrepresentert siden 99% av Norges befolkning ikke har kaffekvern. Jeg tenker at det er kjempebra at så mange som mulig får anledning til å drikke bedre kaffe ... :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...