Gå til innhold

Nettverkskort i heftig utførelse


Anbefalte innlegg

Dessuten ser kortet sinnsykt rått ut. :D

6489626[/snapback]

Som om utseende var representabelt for innholdet. ;) Det digre plast-lekesverdet som er festet på kortet virker bare utrolig unødvendig.

6489652[/snapback]

Omg... Må ha dette for å gjøre pcen komplett!!oneone!! Passer godt inn sammen med neonlys, diskokule, juletre og plastdør på kabinettet. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var jammen meg på tide! Sitter her på en 128 kbit linje og har sinnsyk lag i alle spill, dette kortet kommer garantert til å hjelpe! Men hvor blir det av den Gamer Raid-kontrolleren jeg bestilte? :hmm:

 

 

Alt skal tydeligvis være i gamer utgave nå for tiden, slik at de kan loppe intetanende folk for et par hundre kroner ekstra. :roll:

 

Men må innrømme at det kortet så tøft ut til å være et nettverkskort :blush:

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Et skikkelig kort fra Intel eller 3Com duger mer enn nok. Betydelig bedre enn integrerte kort til PC'er under høy load. Sannsynligvis er de billigere enn dette gaming kortet.

Største årsaken til høy latency i bredbåndsnett i norge i dag, er DSL teknologi (+ 15-20 ms), ellers er det meste fiberbelagt og gjennom et core nett med MPLS.

Lenke til kommentar

Dette kortet må vinne en pris for styggest design. Holder meg til gode gamle 3com, har alltid gjort jobben bra for meg :) Trenger ikke å ha "Bigfoot Killer" i navnet for å bevise at det er bra :p

 

Dette må være desidert det styggeste kortet jeg har sett! Kommer ikke over hvor stygt det er :S

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Et skikkelig kort fra Intel eller 3Com duger mer enn nok. Betydelig bedre enn integrerte kort til PC'er under høy load. Sannsynligvis er de billigere enn dette gaming kortet.

Største årsaken til høy latency i bredbåndsnett i norge i dag, er DSL teknologi (+ 15-20 ms), ellers er det meste fiberbelagt og gjennom et core nett med MPLS.

6489988[/snapback]

 

De fleste innebygde kort i dag har offloading, er neppe noen særlig forskjell for den gjengse mann.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er det noen som skjønnte noe av forklaringen på hvordan USB 2.0-porten på kortet skulle kunne brukes til brukerprogrammerte programmer?

6490236[/snapback]

Nei, kan ikke si jeg skjønte poenget med den USB porten. Men kan det ha en gunstig virkning over Native USB porter på hovedkortet? Det er jo et PCI kort. Kan USB harddisker få en ytelsesfordel med slike "tiltak" som dette?

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at dette kortet gir noen _praktisk_ ytelses fordel. Men sett at det har den dærre "games come first" tingen så kan det jo hjelpe hvis man er på lan å deler/laster ned filer samtidig som man spiller.

 

Men ellers så tviler jeg på at gevinstene er de helt store med dette kortet.

Også vil jeg selvfølgelig ha en test av dette kortet asap.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
Mange som mener mye uten å egentlig komme med noen reell informasjon her, men for all del, det kan da godt hende dette kortet bare er humbug.

 

Jeg vil nå ha noen skikkelige stress-tester uansett.

6491991[/snapback]

 

I mine øyne er essensen at vanlig innebygde kort har 1. Minimal Latency 2. Hardware-offloading. Jeg ser ikke bort i fra at dette kortet er kjappere, men jeg har vansklig for å tro på et en brøkdel av et millisekund er merkbart.

 

AtW

Lenke til kommentar

Altså.... pingen i denne sammenhengen er ubetydelig. Jeg regner med at kortet vil IKKE gi noen bedre pingtime i spill enn andre kort, og det vil ikke påvirke spillingen gjennom dette (hallo... tenk på hva som evt. står i andre enden som du pinger...)

 

Jeg siterer:

 

MaxFPS gir spill høyere FPS ettersom Killer tar seg av nettverksprosessering som vanligvis utføres av CPU.

 

400 MHz, 64 MB DDR-minne

 

 

Men hvis man ser på specsen på et intel Pro/1000GT Desktop Adapter 1000BaseT, så er specsen noe HELT annerledes:

 

Prosessor - Intel

RAM 64 kB

 

Serverversjonen av samme kort har heller ikke så veldig imponerende specs når det gjelder prosessor og minne.

 

"Alle" nettkort i dag (som koster litt mer enn en pakke smør) har en eller annen form for avlastning, men dette går (som regel) utover noe annet. På nvidiakort kan man i drivere velge om man vil optimalisere for throughput ELLER CPU. På intelkort kan man skru av/på hardware aksellerering, men likevell vil tung nettverksbruk belaste CPU noe. Med en større prossessor vil man da (kanskje) kunne få både i pose og sekk i denne sammenhengen.

 

Hittil har det bare vært skjermkort, videoredigeringskort og RAID kontrollere som har hatt den luxusen av å utmsykkes med store/større prosessorer på kortet for avlasting, men dette er noe nytt på nettkortfronten, i alle fall i denne størrelsesorden.

 

Hvorfor de putter så mye minner på kortet kan jeg ikke med sikkerhet si, men hvis jeg SKAL GJETTE VILLT I BLINDE (bare arrester meg på dette) så kan det ha noe med ARP tabeller å gjøre. Vet at disse lagres på switchnivå vanligvis, men lagres de ikke også på nettkort? Isåfall vil man kunne ha en STOOOOOOOOOOR ARP-tabell på nettkortet, noe som vil hjelpe på hastighet på f.eks. browsing av samba nettverk. (nå famler jeg i blinde, men er jeg ikke inne på noe?)

 

Designet kunne de forøvring ha spart seg.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Er det noen som skjønnte noe av forklaringen på hvordan USB 2.0-porten på kortet skulle kunne brukes til brukerprogrammerte programmer?

6490236[/snapback]

Vil tippe at det er interface du bruker for å nå "datamaskinen" på kortet.

 

Må huske på at det her sansynligvis er et eget operativsystem som kjører på kortet, uavhengig av resten av maskinen din, og måten du interfacer dette på kan være flere. USB er en mulighet, seriel-port har blitt mye brukt, og eventuelt et eget ethernet-interface, men telnet mulighet.

 

Intel har lignende produkter, de kaller dem IXP, men de er hovedsakelig fokusert mot servermarkedet. Har selv programert IXP kort, og det er sikkelig spenstig. Intel kjører sin egen Linux på nettverkskortet.

 

 

Men som sagt, for en gamer er dette waste... Hjelper ikke at du har et super-high-end kort når det er linjene du sitter på som er flaskehalsen.

Dette var jammen meg på tide! Sitter her på en 128 kbit linje og har sinnsyk lag i alle spill, dette kortet kommer garantert til å hjelpe!
Lenke til kommentar

På det største routerne våre på jobben holder 256 MB i massevis, og da snakker vi om routere i millionklassen. Og de skal tross alt holde styr på stor config, ruting tabeller, ARP tabeller osv. Virker bare helt idiotisk å ha så mye RAM, er jo ikke noe poeng i å cache så mye data, det skal jo prosesseres.

Lenke til kommentar

Hvor mye nytte kortet gjør med dagens nettverks hardware er vanskelig å si. Og som nevnt så er pingtid avhengig av alle ledd på veien og mottaker, ikke bare din ende.

 

Det med egen prosessor for å avlaste kan være interessant, spesielt på Gbit. Men det som har mest for seg er å ha egne dedikerte busser for nettverkstrafikk, slik som CSA gigabit bussen til Intel på gamle S478.

 

Forstår ikke helt hvordan kortet skal kunne prioritere spilltrafikk pakker.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hvor mye nytte kortet gjør med dagens nettverks hardware er vanskelig å si.  Og som nevnt så er pingtid avhengig av alle ledd på veien og mottaker, ikke bare din ende.

 

Det med egen prosessor for å avlaste kan være interessant, spesielt på Gbit. Men det som har mest for seg er å ha egne dedikerte busser for nettverkstrafikk, slik som CSA gigabit bussen til Intel på gamle S478.

 

Forstår ikke helt hvordan kortet skal kunne prioritere spilltrafikk pakker.

6493426[/snapback]

 

Hvorfor er en egen dedikert buss så mye bedre egnet enn feks en PCIe-lane? Med PCIe så er det jo nok båndbredde å ta av?

 

Jeg må innrømme at jeg er litt på tynn is her, litt usikker på hvor mye man må konfigurere, men om man må lage spillprofiler så kan jo kortet bare prioritere UDP-pakker gjennom porten spillet bruker? Evt bare prioritere UDP over hele linja (men det gjør kanskje nettkort allerede?)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...