Gå til innhold

Nettverkskort i heftig utførelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men dene hjelper kanskje på sånn at man kan kopiere fra en maskin uten at den blir døds treg. kan da kanskje spille på den mens man overfører 3-4GB med film :) da er jeg interisert.

6488926[/snapback]

 

Uh! man kan da spele samtidig som man overfører filer i dag også.

Eg antar du har bare 1 harddisk i maskina di om det går sakte.

Det går treigere om du jobber med ting på OS disk når du speler.

Lenke til kommentar

hm... jeg har lett lenge etter et nettkort med SKIKKELIG prosessor (noen husker kanskje en kverulerende irriterende post jeg hadde for noen år siden da jeg etterlyste noe sånt, men ingen skjønte hvorfor).

 

Selv om man med dagens nvidia nettkort belaster CPU relativt lite ved hissig kopiering, er det fortsatt merkbart. Jeg spiller forøvrig veldig lite, men driver mye med "massiv filflytting" over nettverk, og da hadde et slikt kort kanksje vært tingen.

 

I demand a test!

Lenke til kommentar

Det kunne vært kjekt med en prosessor på nettverkskortet, til å f.eks. holde styr på klientmaskiner mens programmet er i gang, e.l.

 

men oftest er det ikke nettverkskortet som er flaskehalsen, eller eui nettverket for den saks skyld, 1 Mb er oftsets mer en nok til å kjøre et vanlig spill på, det er jo tross alt 125KB i sekundet, mer en nok til å få et hvilket som helst spill til å gå rundt.

 

Ikke det at det er greit med mer båndbredde, men jeg tror eneste grunnen til at de kaller det et gamer-nettverkskort er fordi gamere er de eneste som kunne blitt lurt til å kjøpe noe som foreløpig er helt fullstendig unødvendig.

 

Kortet ser kult ut da.

Lenke til kommentar

Dette høres fett og dyrt ut, tror de fleste gamer er mer besatt av grafikk enn nettverks kort. Men dette blir vel for de som tar spill veldig seriøst, det er heller ikke noe å skryte av til venner "hey, jeg har fått en javli fet nettverks gaming kort?!"

Lenke til kommentar
denna slår vel det innebygde kortet jeg har... :|

6488827[/snapback]

 

Neppe med mye, her på NTNU nettet får jeg en latency på under 0.5 ms mellom maskinen min hjemme og skolen, og da er den innom litt nettverksutstyr på veien. Mao bidrar kortet med mindre enn 0.5 ms. Sjelden spillservere klarer å levere noe særlig under 30 ms den gangen jeg spillte, men selv ved 10 ms, så er det jo ikek snakk om den store forskjellen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Her er det mye gimmik...

 

Hjelper ikke å ha et rått kort i PC'en når den andre hardwaren du skal igjennom ikke støtter det...

 

Skal man ha sikkelige hastigheter får man heller kjøpe inn en Myrinet eller Quadrix switch med tilhørende kort.

 

for vanlige brukere så har nForce 5-serien samme type hardware offloading, og QoS på utgående trafikk...

Lenke til kommentar

At den er hardware-aksellerert, vil nok kanskje hjelp litt på CPU-loaden, men ikke pokker om du får noe merkbar endring i ping... jeg pinger en annen maskin på nettverket, begge innebygde nettverkskort, og da får jeg gjennomsnittlig responstid 0.059ms (millisekund). Da sier det seg selv at det er ingenting å hente på tilkoblingen mellom PC'en og ruteren. Så UltimatePing (= fancy ord for innbilning). Mulig den går x % kjappere på full last på nettverket, men jeg har ingen planer om å kjøpe denne, så det får jeg ikke sjekket, dessvere.

 

Eneste nyttige tingen med dette kortet, er QoS, og det er IMO mye bedre å ha på ruteren.

Lenke til kommentar

Det virker som en ny bling uten særlig reell nytteverdi. Hvis det koster f.eks 500kr så tror jeg det man får mye mer glede av pengene ved å bruke de en annen plass. Men jeg er spent på en evt test om det ikke bare er en stor spøk.

 

Som det står i artikkelen: Hva blir det neste? Stup1dity DVD-brenner?

Lenke til kommentar

Dette kortet, i kombinasjon med f.eks. denne routeren (ikke påkoblet trådløst, naturligvis) og deretter fiber rett til NIX vil nok hjelpe litt. ;) Tror ikke dette kortet har veldig mye å si for rå nettverksytelse, men det er nok bedre for både CPU og prioritering av nettverkstrafikken enn on-board-løsninger (som stort sett bare er billig, sammenpresset kumøkk med loddepinner på).

 

Dessuten ser kortet sinnsykt rått ut. :D

Lenke til kommentar
Dessuten ser kortet sinnsykt rått ut. :D

6489626[/snapback]

Som om utseende var representabelt for innholdet. ;) Det digre plast-lekesverdet som er festet på kortet virker bare utrolig unødvendig.

6489652[/snapback]

 

Hehe, I say again, its aaaaaall about the bling bling.

"plast-lekesverd" fikk liksom dette kortet til å virke enda mere unødvendig ja.

 

Jeg kan være med på at et 3Com eller intel nic med god prosessor som tar mesteparten av jobben fra cpu er en god ide, men jeg tviler på at det er noe merkbar forskjell fra slike kort og "opp" til plast-lekesverd-kortet.

 

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...