Gå til innhold

AMD svarer på Intels priskutt


Anbefalte innlegg

Husk at spill har så langt ikke noe serlig nytte av dobbelkjerne, siden det er skjermkortet som begrenser ytelsen i de fleste tilfeller.

6308627[/snapback]

Kommer an på hvilken del av spillet du sikter til det?

 

AI (intelligensen til spillet) f.eks. vil ha svært stor nytte av dual core, dersom spillet er laget med multithreading i tankene. Det vil igjen ha stor betydning for både fps og flyt i strategi spill.

 

Du har rett i at gamle spill ikke utnytter dual core, men de aller fleste spill som kommer framover vil helt sikkert flyte bedre med en dual core prosessor enn med en single core.

 

Og når prisen på dualcore nå er nede i tusenlappen (Intel D805), så er det ikke mye vits i å kjøpe enkelkjerneprosessorer lenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og når prisen på dualcore nå er nede i tusenlappen (Intel D805), så er det ikke mye vits i å kjøpe enkelkjerneprosessorer lenger.

6314432[/snapback]

Stort sett er jeg enig i alt du sier, men husk at D805 på fabrikk-klokk faktisk vil ha problemer med flere av dagens spilltitler, så jeg er ikke enig i at dette rådet kan gies kategorisk.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått gleden av å benytte meg av de nye CPU prisene. Kjøpte en 3800+ (SC) idag til 1250,-. Til den "gamle" prisen på over to tusen hadde jeg ikke kjøpt denne da jeg har også lyst til å bruke pengene på andre ting enn data.

 

For min del går det et skille ved på en CPU ca. 1500 og 2000 på en GPU.

Over dette mener jeg man må prioriterer man data veldig høyt i livet sitt for at en ytelsesøkning på 10-30 % er verdt 1000-2000 kr.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

9n0 er eks. Intels Pentium D 930(dualcore), 920, 950 osv. 8n0 er Pentium D 800 serien.

 

En 35w x2 3800 gir deg først og fremst den fordelen at du kan start med lav vcore og klokke et stykke uten å måtte ha like høy spenning som på en vanlig utgave.

 

Watt på lik CPU og lik sokkel er direkte overførbart til hvor høy vcore den trenger.

Et annet resultat er at den kan bli mindre varm på samme spenning. Men ikke alltid tilfelle når du øker spenningen over visse verdier som kan variere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Interessant topic, men hvorfor vil man ha effektgjerrige cpu'er? Så at flere av dere ville ha den 35W utgaven av X2 3800+? Er det pga. av den ikke blir så varm - som igjen resulterer i at du kan klokke den høyere enn den som var mer effekt krevende?

 

Hva er 9n0 og 8n0?

6330492[/snapback]

 

Mange grunner til det.

 

Den krever liten strømforskyning.

Den kan kjøles veldig lett muligens tilogmed uten vifte om man har en god ribbe og grei luftstrøm i kabinettet. (noe som vil si nærmest lydløs maskin.

Den overklokker mest sannsynlig veldig bra (ref XP-m 2400+ 35watt)

 

Alt i alt er det en prosessor slik alle burde vært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...