Gå til innhold

AMD svarer på Intels priskutt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Sitter bare å venter på prisfallet nå. Skal ertsatte en venice 3000+ som har kjørt på 2700MHz i et års tid. (vannkjøling)

 

Regner med at en X2 3800+ ikke klokker så mye dårligere?

Har vel egentlig råd til en kraftigere cpu, men kanskje ikke så dumt å heller sette av litt til oppgradering om et halv år igjen.

 

Er det noen indikasjoner på når prisene vil falle? Vil de falle i norske nettbutikker dagen etter at Intel har lansert prosessorene sine, eller må vi belage oss på å vente lenger ?

 

Begyner å bli utålmodig :D

Lenke til kommentar
Men nå kommer jo conroe tiligere ...

14 juli tror jeg det er. Kommer da prisraser før eller venter de til 24juli ?

6466192[/snapback]

Er det bekreftet at Conroe kommer tidligere? Slik jeg har forstått det skal AMD dumpe prisene rett før eller samtidig som Conroe kommer, så da kommer nok prisdumpen også tidligere.
Lenke til kommentar
Ser at SHG nå har 939 X2 3800+ bulked til 1900,- Og dersom de skal gå ned tilsvarende mye som Boxed, vil de jo bli svært billig.

6470390[/snapback]

bulk kostet jo 2150 eller noe sånt for bare noen dager siden. Det virker som komplett prøver å kvitte seg med lagerbeholdningen av disse før prisfallet trer i kraft. Det forundrer meg ikke om de selges til kostpris eller kanskje til og med litt under kostpris bare for å kvitte seg med de før verdien faller så mye at det blir et stort tap på hver CPU. Et lite tap er tross alt bedre enn et stort tap.

 

Regn med at bulk vil fortsette å koste rundt en hundrelapp mindre enn boksversjonen også etter prisfallet. En sånn kjøler for rundt hundrelappen er et godt kjøp for alle som kommer til å bruke den.

Lenke til kommentar
X2 3800+ til 1300 kroner, nesten skummelt fristende det gitt :p

6473868[/snapback]

 

Kødder du!? Nei da blir det søren meg ny prosessor denne sommeren gitt :p

6486421[/snapback]

Om du sjekker noen sider tidligere i diskusjonen så skrev Simen1:
X2 5000+ 5473kr -42% 3174kr

X2 4600+ 4438kr -46% 2397kr

X2 4200+ 2819kr -34% 1860kr

X2 3800+ 2378kr -44% 1332kr

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...