Gå til innhold

AMD svarer på Intels priskutt


Anbefalte innlegg

Vil absolutt alle butikker i norge sette ned prisen på prosessorer som komplett.no?

 

Vil da pakkene som inneholder prosessor, hovedkort og minne gå ned i pris?

6525124[/snapback]

Det er fritt opp til nettbutikkene å velge prisen selv så det er ingen garanti for at alle vil sette ned prisene. Men det er vanlig at de fleste setter ned prisene ganske kort tid at AMD har gjort det. Komplett bruker å være tidlig ute med prisfall, men de bruker ikke å være billigst.

 

Pakkeprisene bruker å settes ned samtidig.

 

Velkommen til forumet forresten :)

6527731[/snapback]

 

Takk :)

 

Kan du anbefale en nettside som er billigere enn komplett.no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg liker måten Tom's Hardware sier det på:

 

"We released our Core 2 Duo review last Friday, and so did every other tech magazine on the web: There is the mainstream phalanx that consists of CNet, PC Magazine, PC World and ZDNet, and the enthusiast people at AnandTech, Firingsquad, HardOCP, Hexus, Sudhian, The Tech Report, Xbit Labs and probably at least 20 other websites including Tom's Hardware Guide. The focus varies, but all of us are united when it comes to the conclusion: Core 2 wins - whether you like it or not."

6527842[/snapback]

 

Vel, det sier bare hvor intel-idioter THW er. Må liksom dra inn alle nettsider de kan finne for å vise hvem som er best :tease: Gå tilbake i tid og se hva som skjedde da K8 så dagens lys :no:

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at Core 2 Duo er bra. Men jeg er spent på hvor mye den kan forbedres fremover. Det er mulig at det kan bli vanskelig.

 

Når det gjelder tester så viser de ulike resultat, så noen må være feil. Men alle viser vel at Conroe yter best.

 

K10 blir spennende ja. Om den gir 150% mer ytelse per Watt så er det veldig bra.

 

Selv K8L som skal få 60% bedre per Watt vil nok være rustet mot Conroe, og muligens ta tilbake ytelsetronen. AMD bør nok få denne raskest mulig på markedet før de taper markedsandeler. Noen rykter sier ved nyttår, 1. kvartal og noen sier mot midten av 2007. Det er tydelig at K8 omsider har fått hard konkurranse, og AMD bør skynde seg. Det har da vært relativt lite siden K8 kom, utenom dobbelkjerne da.

 

Det er godt at konkurransen har skutt fart i utviklingen på begge sider. Intel har så langt gjort en god jobb med Core 2 Duo, men hvordan er fremtidsplanene? AMD har forholdsvis konkrete og låvende planer fremover.

 

Edit: Jeg måtte rette et tall. Det er tydelig hvilken tid det er på døgnet.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Vel, det sier bare hvor intel-idioter THW er. Må liksom dra inn alle nettsider de kan finne for å vise hvem som er best :tease: Gå tilbake i tid og se hva som skjedde da K8 så dagens lys :no:

6528043[/snapback]

Joda, og hvis man går enda lenger tilbake i tid, var Pabst og Intel uvenner for harde livet. Jeg har sett mange (både Intel- og AMD-fans) som har påstått at Tom's er en korrupt side, men det er ingen som har noen bevis å slenge på bordet.

 

Faktum er at ingen har gått i hardere klinsj med Intel enn Tom's Hardware. Det betyr ike at meningene på Tom's Hardware betyr mer enn andres, men de betyr ikke mindre heller.

Lenke til kommentar
Vel, det sier bare hvor intel-idioter THW er. Må liksom dra inn alle nettsider de kan finne for å vise hvem som er best :tease: Gå tilbake i tid og se hva som skjedde da K8 så dagens lys :no:

6528043[/snapback]

Joda, og hvis man går enda lenger tilbake i tid, var Pabst og Intel uvenner for harde livet. Jeg har sett mange (både Intel- og AMD-fans) som har påstått at Tom's er en korrupt side, men det er ingen som har noen bevis å slenge på bordet.

 

Faktum er at ingen har gått i hardere klinsj med Intel enn Tom's Hardware. Det betyr ike at meningene på Tom's Hardware betyr mer enn andres, men de betyr ikke mindre heller.

6528105[/snapback]

 

Jeg tenker mest på da alle andre seriøse nettsider kåret Athlon 64 til vinner, mens THW kårert P4 til en soleklar vinner -Selv i spill :thumbdown: Det tok en god tid før de måtte erkjenne at faktisk K8 vare en bedre prosessor.

Lenke til kommentar
Det er godt at konkurransen har skutt fart i utviklingen på begge sider. Intel har så langt gjort en god jobb med Core 2 Duo, men hvordan er fremtidsplanene? AMD har forholdsvis konkrete og låvende planer fremover.

 

Intel har vel uttalt at de skal komme med en ny arkitektur annet hvert år, så mellom midten av 2008 og starten på 2009 kommer de kanskje med en ny kjerne. For tidlig å si om de kan holde det de lover ;) Kanskje de setter minnekontrolleren på cpuen med denne?

I tillegg så skal de vel over på 45nm iløpet av neste år, så de tjener nok noen watt, får litt bedre ytelse og høyere klokk.

Vet ikke om det kommer noen ekte quadcore (istedenfor kentsfield) i 2007 eller om det først blir i 2008.

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar
Det er godt at konkurransen har skutt fart i utviklingen på begge sider. Intel har så langt gjort en god jobb med Core 2 Duo, men hvordan er fremtidsplanene? AMD har forholdsvis konkrete og låvende planer fremover.

 

Edit: Jeg måtte rette et tall. Det er tydelig hvilken tid det er på døgnet.

6528047[/snapback]

 

Da er det bare du som ikke har gjort leksa di, eller bare lest AMD nyheter.

Intel planlegger ny kjerne hvert 2. år (Core i 2006, Nehalem i 2008), og .45nm produksjonsteknikk skal vel være på banen i løpet av neste år.

 

Edit: Også noen andre som så litt bogus :)

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar
Det er godt at konkurransen har skutt fart i utviklingen på begge sider. Intel har så langt gjort en god jobb med Core 2 Duo, men hvordan er fremtidsplanene? AMD har forholdsvis konkrete og låvende planer fremover.

 

Edit: Jeg måtte rette et tall. Det er tydelig hvilken tid det er på døgnet.

6528047[/snapback]

 

Da er det bare du som ikke har gjort leksa di, eller bare lest AMD nyheter.

Intel planlegger ny kjerne hvert 2. år (Core i 2006, Nehalem i 2008), og .45nm produksjonsteknikk skal vel være på banen i løpet av neste år.

 

Edit: Også noen andre som så litt bogus :)

6528251[/snapback]

Jeg er faktisk fullt klar over det du skrev der, jeg siktet på mer konkrete ting en en "ny arkitektur". DDR3 er vel noe av det mest konkrete, men det kommer i brikkesettet. Se lista for K8L så forstår du hva jeg mener. Og mindre spydig neste gang takk.
Lenke til kommentar
Jeg tenker mest på da alle andre seriøse nettsider kåret Athlon 64 til vinner, mens THW kårert P4 til en soleklar vinner -Selv i spill :thumbdown: Det tok en god tid før de måtte erkjenne at faktisk K8 vare en bedre prosessor.

6528167[/snapback]

Det har stått mye rart på sidene til Tom's Hardware gjennom årenes løp. Behandlingen av Athlon 64 er noe av det rareste - særlig med tanke på at Tom's Hardware på det tidspunktet hadde mistet mye av innflytelsen den hadde i starten.

 

Såvidt jeg kan huske, fikk AMD mye pepper for å ikke gjøre nok med ting de ikke kunne gjøre noe særlig med, som f.eks. å skaffe seg mer kredibilitet i servermarkedet... De lagde gode prosessorer til en rimelig penge - hva mer skulle de gjøre? Intel hadde (og har) en utrolig sterk posisjon, og det er ikke akkurat gjort i en fei å skubbe dem av pinnen. AMD har etter mitt syn foretatt en god del smarte valg, og kritikken fra Tom's virker besynderlig på meg.

 

Generelt sett blir det likevel for drøyt å påstå at Tom's er Intel-idioter. Hvis du hadde sagt at de generelt er idioter, hadde det vært litt enklere å forholde seg til ;)

Lenke til kommentar
Jeg tenker mest på da alle andre seriøse nettsider kåret Athlon 64 til vinner, mens THW kårert P4 til en soleklar vinner -Selv i spill :thumbdown: Det tok en god tid før de måtte erkjenne at faktisk K8 vare en bedre prosessor.

6528167[/snapback]

Det har stått mye rart på sidene til Tom's Hardware gjennom årenes løp. Behandlingen av Athlon 64 er noe av det rareste - særlig med tanke på at Tom's Hardware på det tidspunktet hadde mistet mye av innflytelsen den hadde i starten.

 

Såvidt jeg kan huske, fikk AMD mye pepper for å ikke gjøre nok med ting de ikke kunne gjøre noe særlig med, som f.eks. å skaffe seg mer kredibilitet i servermarkedet... De lagde gode prosessorer til en rimelig penge - hva mer skulle de gjøre? Intel hadde (og har) en utrolig sterk posisjon, og det er ikke akkurat gjort i en fei å skubbe dem av pinnen. AMD har etter mitt syn foretatt en god del smarte valg, og kritikken fra Tom's virker besynderlig på meg.

 

Generelt sett blir det likevel for drøyt å påstå at Tom's er Intel-idioter. Hvis du hadde sagt at de generelt er idioter, hadde det vært litt enklere å forholde seg til ;)

6528390[/snapback]

Jeg er egentlig stort sett enig i det der. Så jeg hører ikke på Tom's Hardware. ;)
Lenke til kommentar
Og mindre spydig neste gang takk.

6528352[/snapback]

La oss løse opp litt her! http://www.youtube.com/watch?v=nAlU8JZrhFw...=japan%20candid

 

Ikke ofte jeg ler så mye, og få med dere slutten! :!: Veldig off-topic da men...

6528408[/snapback]

 

Bare for å slenge meg på litt off-topic her. Her har dere enda en av snodige japser

http://www.metacafe.com/watch/128811/do_not_laugh/

http://www.metacafe.com/watch/162964/insane_japanese_pranks/

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar

Utenfor Tema (U.T.): Jeg svarer her i tråden siden jeg ikke vet om du har oppdaget innboksen for PM ennå.

 

Kan du anbefale en nettside som er billigere enn komplett.no?

6528002[/snapback]

Jeg kan anbefale å sjekke den eminente prisguiden vår for å finne ut hvilken nettbutikk som er billigst: https://prisguiden.no/

 

Den er genial :thumbup:

 

Og direkte til CPU-seksjonen sortert på dobbeltkjerner.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet når AMD kommer med sine AM2 prosessorer som støtter "Virtual Tech". Jeg venter i spenning.

6517493[/snapback]

Velkommen til forumet :fun:

 

 

De har kommet allerede. Alle dobbeltkjernene med sokkel AM2 støtter VT (Pacifica som AMD kaller det).

 

Redigert: Athlon64 (enkeltkjerne) med sokkel AM2 støtter vist også Pacifica VT. Dermed er det bare Sempronene på sokkel AM2 som ikke støtter det.

6524223[/snapback]

 

:w00t: Har vært leser av forumet en stund. :w00t:

 

Sinsykt bra, rart ikke de på norek/komplett vet dette, har spurt de en del ganger. Da er min ventetid over. Ny maskine må snart blir kjøpt inn, passer jo bar at prisene detter også. :thumbup:

Endret av rich1974
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
1450kr for X2 3800+ er jo glimrende i forhold til før, men jeg tror ikke komplett er veldig billig i forhold til hva prisene kommer til å bli når de stabiliserer seg de neste ukene.

6532004[/snapback]

 

Satser på at du har rett Simen1.. :)

Jeg er/var fristet til å bestille en X2 3800+ idag, men venter til Netshop (Oslo) justerer prisene/har på lager.

 

Edit:

Med slike priser vil jeg si at Conroe-systemer vil få hard konkurranse..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...