Gå til innhold

AMD svarer på Intels priskutt


Anbefalte innlegg

Halvering i pris vil tilsi det ja

6291956[/snapback]

Joda, skjønte jo det. Bare at jeg syns prisfallet som har vært nå er nesten uvirkelig. At det skal skje en gang til tør jeg liksom ikke håpe på...

 

24 juli blir prisene kuttet

6292756[/snapback]

Er det Gnore og norske websjapper det snakkes om her, eller det offesielle kuttet fra AMD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avbestilte nå en AMD x2 4200+ , tok altofor lang tid av SHG og posten...vet ikke hvem som er synderen..men dette var jo en gledelig nyhet...men blir 4200 billigere også? den må vel det? kan jo ikke være ett stort gap mellom 3800+ og 4200+ ikke sant?

 

AMD burde sette det ned nå, før conroe kommer. 24 juli..hmmm ja litt lang vente tid. men men får heller komme meg ut i sola og leke litt der.......eller litt playstation2 ;)

 

god sommer ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Meget hyggelige nyheter.. :thumbup:

(Noen Webshops har som kjent senket prisene tildels betydelig allerede for single-core varianter).

At AMD senker prisene er helt naturlig for å slå tilbake mot Intel's offensiver/nyheter.

Selv om Conroe ser ut til å bli en "killer" (ytelse) vil den ikke ha så mye "forsprang" når pris/ytelse tas med i beregningen.

Dersom dual-core AMD virkelig blir halvert.. dvs. en X2 3800+ til rett over "tusingen" vil jeg si ett system basert på denne er ett helt klart alternativ til Conroe.

 

PS.

At AMD kanskje har hatt "høye" priser er jo naturlig all den tid "fans'en" kjøper disse uansett kost... :p

I tillegg har jo både single/dual core A64 vært nokså overlegne Intel varianter (selv om det hjalp en del at prisene på 9n0-serien ble tilnærmet halvert).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
AMD kuttet prisene på 3000+, 3200+, 3500+ og 3800+ for flere dager siden. For sistnevnte ble prisen halvért.

6291697[/snapback]

Jepp, prisene på enkeltkjerne stupte brått forrige uke. Nå koster de i følge prisguiden:

3000+ 795,- for s939 og 766,- for AM2

3200+ 846,- for s939 og 864,- for AM2

3500+ 948,- for s939 og 966,- for AM2

3800+ 1200,- for s939 og 1224,- for AM2

 

Dobbeltkjernene kommer sikkert til å stupe om ca 1 måneds tid.

6291745[/snapback]

 

Det er jo egentlig passelig sykt...

 

De prosessorene i listen der er jo egentlig råsterke. Dvs. du har prosessor for en fullgod high-end spillemaskin for under tusenlappen. Det tror jeg ikke har vært tilfellet på lagt tid (om noen gang tidligere).

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Men, så lenge AMD klarer å holde 20% (eller enda bedre) markedsandel kommer de nok sannsynligvis til å tjene penger. Prosessor-industrien er ganske lønnsom for de største aktørene. Å produsere en chip når alt er på plass koster i utgangspunktet relativt lite. Det er alle investeringene som er kostbare. Løpende utgifter er noen kroner pr chip, mener jeg å ha lest et sted...

 

Riktig det. Det er nok litt mer enn "noen kroner" pr chip, siden silikon-waferene ikke er billige å fremstille, men over 90% av kostnadene går nok ned i R&D og konstruksjon av produksjonsmaskineri (det koster sviiiindyrt å å investere i det utstyret de trenger, og dessuten må det skiftes ut nytt på løpende basis for å forbedre moetodene).

 

Om prosessorindustrien noen gang "stopper opp" av en eller annen grunn, sli kat det ikke lenger er behov for konstant nyutvikling, så hadde nok prosessorer blitt vanvittig billig ja =)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det var på tide at prisene begynte å røre på seg igjen, det har gått litt sakte de siste par årene. Skulle likevel gjerne sett AMD med litt større markedsandel. Enig med Stigma her, for dagens applikasjoner er single core AMD nå et fantastisk billig kjøp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Siden AMD dumper prisene såpass, så må nok Intel dumpe prisene mer på netburst-cpuene for å få solgt de ut. Edit: med andre ord en priskrig som er bra for kjøperene.

6294526[/snapback]

 

8n0-serien er jo "overpriset" slik det er nå, 9n0-serien er nokså rimelig i øyeblikket.

Dersom AMD senker prisene for sine dual cores under nåværende priser for 9n0, så er Intel nødt til å senke.. Det vil i så tilfelle kun være ekstreme Intel fans som ville finne på å kjøpe disse.. :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde kjempe flaks med priskuttene på enkelt kjerner forrige uke. Bestilte deler fra komplett forrige helg, men droppet CPU (da en 3500+ til 1600,-), fordi Netshop Oslo hadde den noen kroner billigere. Så når jeg skulle legge av en der, så jeg plutselig at 3800+ bare kostet 1250,-. Enda bedre blir det at jeg solgte min gamle Newcastle versjon av 3800+ for 2000,- for kun noen måneder siden :D

 

Rart at 3700+ fortsatt er dyr, rundt 500,- mer enn 3800+

Lenke til kommentar

Hmm... Ikke så lurt å kjøpe X2 4000+ nå da. Kanskje jeg skal avbestille?

Og da kan det jo hende 7900gt blir billigere pga g80 og..

 

Irriterende, jeg vil ha pc nå. :wallbash:

 

Kanskje jeg skal kjøpe en gammel singlecore a64 og et 6600gt billig og oppgradere senere... :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...