Gå til innhold

AMD svarer på Intels priskutt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvordan er 5000+ mot E6600?

6525466[/snapback]

 

E6600 yter en god del bedre og vil koste omtrent det samme.

 

AMD 5000+ Versus Intel E6600

6525505[/snapback]

"En god del bedre" er vel å ta en smule for hardt i, eller? Ytelsesmessig ser de rimelig jevngode ut etter det jeg kan se iallefall, med mindre man lar seg blinde av grafene som kanskje gir et litt feil inntrykk. Hvis man ser nøyere på tallene så var ikke forskjellene særlig store spør du meg.

Lenke til kommentar
hvordan er 5000+ mot E6600?

6525466[/snapback]

 

E6600 yter en god del bedre og vil koste omtrent det samme.

 

AMD 5000+ Versus Intel E6600

6525505[/snapback]

"En god del bedre" er vel å ta en smule for hardt i, eller? Ytelsesmessig ser de rimelig jevngode ut etter det jeg kan se iallefall, med mindre man lar seg blinde av grafene som kanskje gir et litt feil inntrykk. Hvis man ser nøyere på tallene så var ikke forskjellene særlig store spør du meg.

6526436[/snapback]

 

Yter en god del bedre, der den yter en god del bedre da :p Ellers så yter de ganske likt i spill.

 

Men når det gjelder encoding, da er E6600 overlegen på det meste! E6600 sparker godt fra seg på multitasking også...

Lenke til kommentar
hvordan er 5000+ mot E6600?

6525466[/snapback]

 

E6600 yter en god del bedre og vil koste omtrent det samme.

 

AMD 5000+ Versus Intel E6600

6525505[/snapback]

"En god del bedre" er vel å ta en smule for hardt i, eller? Ytelsesmessig ser de rimelig jevngode ut etter det jeg kan se iallefall, med mindre man lar seg blinde av grafene som kanskje gir et litt feil inntrykk. Hvis man ser nøyere på tallene så var ikke forskjellene særlig store spør du meg.

6526436[/snapback]

veeel. jobben til CPU er stort sett å crunche tall. Og ser du på denne grafen så ser du hvem som klarer den jobben beste. Ja jeg vet at SuperPI ikke er alt. Men du finner ingen områder hvor Athlon 64 X2 5000+ gjør det bedre enn Core 2 Duo E6600. Og med tanke på at E6600 er en 2500kr prosessor og 5000+ er en 5500Kr prosessor så må du være rimelig fan av AMD for å i det heletatt vurdere det.

Lenke til kommentar
hvordan er 5000+ mot E6600?

6525466[/snapback]

 

E6600 yter en god del bedre og vil koste omtrent det samme.

 

AMD 5000+ Versus Intel E6600

6525505[/snapback]

"En god del bedre" er vel å ta en smule for hardt i, eller? Ytelsesmessig ser de rimelig jevngode ut etter det jeg kan se iallefall, med mindre man lar seg blinde av grafene som kanskje gir et litt feil inntrykk. Hvis man ser nøyere på tallene så var ikke forskjellene særlig store spør du meg.

6526436[/snapback]

veeel. jobben til CPU er stort sett å crunche tall. Og ser du på denne grafen så ser du hvem som klarer den jobben beste. Ja jeg vet at SuperPI ikke er alt. Men du finner ingen områder hvor Athlon 64 X2 5000+ gjør det bedre enn Core 2 Duo E6600. Og med tanke på at E6600 er en 2500kr prosessor og 5000+ er en 5500Kr prosessor så må du være rimelig fan av AMD for å i det heletatt vurdere det.

6526536[/snapback]

 

Etter AMD sitt priskutt så koster ikke 5000+ 5500, men den nermer seg E6600 priser.

 

Uansett så er E6600 en vinner i den duellen.

Lenke til kommentar
hvordan er 5000+ mot E6600?

6525466[/snapback]

 

E6600 yter en god del bedre og vil koste omtrent det samme.

 

AMD 5000+ Versus Intel E6600

6525505[/snapback]

"En god del bedre" er vel å ta en smule for hardt i, eller? Ytelsesmessig ser de rimelig jevngode ut etter det jeg kan se iallefall, med mindre man lar seg blinde av grafene som kanskje gir et litt feil inntrykk. Hvis man ser nøyere på tallene så var ikke forskjellene særlig store spør du meg.

6526436[/snapback]

 

Yter en god del bedre, der den yter en god del bedre da :p Ellers så yter de ganske likt i spill.

 

Men når det gjelder encoding, da er E6600 overlegen på det meste! E6600 sparker godt fra seg på multitasking også...

6526533[/snapback]

Enig i at de yter ganske likt på spill, men jeg vil se flere skikkelige enkoding-benchmarks før jeg kårer Core 2 Duo til å være "overlegen på det meste". Multitasking gjør de fleste prosessorer det ganske bra på såvidt jeg vet.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
hvordan er 5000+ mot E6600?

6525466[/snapback]

 

E6600 yter en god del bedre og vil koste omtrent det samme.

 

AMD 5000+ Versus Intel E6600

6525505[/snapback]

"En god del bedre" er vel å ta en smule for hardt i, eller? Ytelsesmessig ser de rimelig jevngode ut etter det jeg kan se iallefall, med mindre man lar seg blinde av grafene som kanskje gir et litt feil inntrykk. Hvis man ser nøyere på tallene så var ikke forskjellene særlig store spør du meg.

6526436[/snapback]

veeel. jobben til CPU er stort sett å crunche tall. Og ser du på denne grafen så ser du hvem som klarer den jobben beste. Ja jeg vet at SuperPI ikke er alt.

SuperPI gir ingen som helst indikasjon på reell ytelse så det sier meg ingenting. Er du interessert i et mål på flytetallsytelse så finnes det mye bedre benchmarks, og da ser plutselig ikke Core 2 Duo like bra ut.

 

Men du finner ingen områder hvor Athlon 64 X2 5000+ gjør det bedre enn Core 2 Duo E6600. Og med tanke på at E6600 er en 2500kr prosessor og 5000+ er en 5500Kr prosessor så må du være rimelig fan av AMD for å i det heletatt vurdere det.

6526536[/snapback]

Tullprat fra ende til annen. Klart det finnes flere områder hvor Athlon 64 X2 5000+ gjør det bedre enn Core 2 Duo E6600, blant annet på minneintensive og flytetallsintensive applikasjoner så er det merkbare forskjeller.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
E6600 grisebanker ikke bare alle nåværende AMD prosessorer. Den kan også klokkes noe helt utrolig. Så vil forvente å se en god del utrolige superPI resultater fremover.

6526627[/snapback]

Nå synes jeg du tar helt av her :nei:

 

Jeg har ikke sett snurten av grisebanking i noen som helst skikkelig benchmark ennå, og jeg synes synd på deg dersom du virkelig tror at SuperPI gir et riktig bilde av ytelsesforholdet. Det gjør den så absolutt ikke, i beste fall tester den cachen og ikke så mye annet. Med hensyn på overklokking så er dette noe de færreste bryr seg om, iallefall de som ønsker seg et stabilt system og det spørs når vi allerede har fått rapporter om ustabile Core 2 Duo-systemer som ikke engang er overklokket...

Lenke til kommentar

Gjøre bedre Snorreh, .. , ikke bare merkbare forskjeller i Conroe's fordel.

 

Når det gjelder encoding så har E6600, E6700, X6800 slått FX-62 og 5000+ i alle benchmarkene jeg har sett. Hvilken skikkelige tester er det du venter på? Tullprat. Du vet selv at bildet ikke vil forandre seg,

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar

Her nevner du teoretiske ting. I oppgaver som er litt mer matnyttig så viser jo stadige resultater at Intel prosessorene ikke har noen konkurrent i det AMD har i sin nåværende serie av prosessorer. For meg som driver med 3Ds max, rendering av film i Premiere, pakking av arkiver, ripping av filmer.. etc etc så ser jeg at Intel sin prosessore presterer mye bedre. Til en langt lavere pris. Og selv etter priskuttet til AMD så er Intel sine prosessorer bedre og billigere sett i forhold til reel ytelse.

 

btw.. Du har ikke tilfeldigvis bestilt deg pc med AMD prosessor i det siste?

Lenke til kommentar
Gjøre bedre Snorreh, .. , ikke bare merkbare forskjeller i Conroe's fordel.

 

Når det gjelder encoding så har E6600, E6700, X6800 slått FX-62 og 5000+ i alle benchmarkene jeg har sett. Hvilken skikkelige tester er det du venter på? Tullprat. Du vet selv at bildet ikke vil forandre seg,

6526676[/snapback]

Tullprat får du holde for deg selv, jeg forholder meg til det som er blitt publisert og leser kanskje tester litt mer nøye enn deg. Ingen tester jeg har sett gir noen særlig overlegen sier til Core 2 Duo på noe som helst område, de reelle forskjellene er ganske små i praksis. Det spørs jo selvsagt hva du sammenligner med selvsagt, men de fleste ser som regel på pris/ytelse/watt. Det vil overraske meg om Intel-prosessorer noengang vil gi bedre valuta for pengene enn AMD-prosessorer.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Her nevner du teoretiske ting. I oppgaver som er litt mer matnyttig så viser jo stadige resultater at Intel prosessorene ikke har noen konkurrent i det AMD har i sin nåværende serie av prosessorer. For meg som driver med 3Ds max, rendering av film i Premiere, pakking av arkiver, ripping av filmer.. etc etc så ser jeg at Intel sin prosessore presterer mye bedre. Til en langt lavere pris. Og selv etter priskuttet til AMD så er Intel sine prosessorer bedre og billigere sett i forhold til reel ytelse.

6526699[/snapback]

Tja, det gjenstår nok å se det. Pris på prosessoren er en ting, men Intel er som regel dyrere på det meste ifølge mine egne erfaringer. Å være lojal mot Intel har vist seg å være en svært kostbar affære i lengden sammenlignet med AMD.

 

btw.. Du har ikke tilfeldigvis bestilt deg pc med AMD prosessor i det siste?

6526699[/snapback]

Nei, hvordan det? Har du?

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
E6600 grisebanker ikke bare alle nåværende AMD prosessorer. Den kan også klokkes noe helt utrolig. Så vil forvente å se en god del utrolige superPI resultater fremover.

6526627[/snapback]

Nå synes jeg du tar helt av her :nei:

 

Jeg har ikke sett snurten av grisebanking i noen som helst skikkelig benchmark ennå, og jeg synes synd på deg dersom du virkelig tror at SuperPI gir et riktig bilde av ytelsesforholdet. Det gjør den så absolutt ikke, i beste fall tester den cachen og ikke så mye annet. Med hensyn på overklokking så er dette noe de færreste bryr seg om, iallefall de som ønsker seg et stabilt system og det spørs når vi allerede har fått rapporter om ustabile Core 2 Duo-systemer som ikke engang er overklokket...

6526675[/snapback]

Jada.. det finnes sikkert masse rapporter om ustabile AMD systemer også. Men det har ingenting med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
E6600 grisebanker ikke bare alle nåværende AMD prosessorer. Den kan også klokkes noe helt utrolig. Så vil forvente å se en god del utrolige superPI resultater fremover.

6526627[/snapback]

Nå synes jeg du tar helt av her :nei:

 

Jeg har ikke sett snurten av grisebanking i noen som helst skikkelig benchmark ennå, og jeg synes synd på deg dersom du virkelig tror at SuperPI gir et riktig bilde av ytelsesforholdet. Det gjør den så absolutt ikke, i beste fall tester den cachen og ikke så mye annet. Med hensyn på overklokking så er dette noe de færreste bryr seg om, iallefall de som ønsker seg et stabilt system og det spørs når vi allerede har fått rapporter om ustabile Core 2 Duo-systemer som ikke engang er overklokket...

6526675[/snapback]

Jada.. det finnes sikkert masse rapporter om ustabile AMD systemer også. Men det har ingenting med saken å gjøre.

6526730[/snapback]

Tja, jeg har ikke hørt om rapporter av ustabile systemer som AMD har sendt til testing iallefall. De siste årene har vist at brikkesett for AMD-plattformen er generelt mer stabile enn Intel sine, mye takket være at minnekontrolleren er på prosessoren i stedetfor på brikkesettet. Uansett, The Inquirer testet nylig et Core 2 Duo system levert av Intel og hadde til tider store problemer med stabiliteten:

http://theinquirer.net/default.aspx?article=33048

The nice part of the chipset Intel sends out is that it is the tried and true i975, and the board is the commercially available 'badaxe'. The drivers have been on the web site for ages, no hunting around, no untested bits with asterisks all over the instruction sheet. Windows up, drivers on a memory stick, and things were looking up.

 

During the installation of the .NET framework for the ATI drivers, the machine crashed, and crashed hard. When the speakers squeak, and there is not so much as an attempt at an error screen, it is bad. From then on, thing simply would not run stably, installers stopped silently half way through, the sound card tray icon took over a minute to come up, and the ATI control panel would not come up most of the time. Games would bomb out, usually hard rebooting the system without error messages. Damn.

[...]

Time to install games, start out with the torture test, Oblivion and the 'Chuck' patch followed by 3DMark06 for a baseline. All went well, no hiccups, time to see what I was dealing with. All options on, Oblivion was smooth and fast, none of the mild stutters you could induce on an FX-60 and SLI'd 7800s. It was smooth, really smooth.

 

Then it crashed.

 

Damn.

 

Tried again. 5 minutes in, about the point where you get to kill your first bad guy, crash.

 

Let's try 3DMark, shall we? Just after the CPU tests, blammo. Hard crash. Something was very wrong. It was stupidly fast, but a little less than optimal in the stability department. You can't adjust the ram timing on this board, so try another set of sticks. Crash. Slower sticks? Crash. Hmm, probably not ram if 4 different sets from 3 vendors took it down.

Det kan nok lønne seg å vente til de verste barnesykdommene er fikset ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...