Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så artig! :)

 

Bikkja er fortsatt helt utslitt etter at ozzy var her. Hun har sovet siden lørdag kveld hehe :p Var på tur ista i det fine været på stranda. Møtte to polfarere av noen kinesere. Kan ikke skjønne hvorfor alle må pakke dem inn som små unger :roll: De er ikke laget av porselen.

 

Har klart å så og si får henne til å slutte å gaule på andre hunder på avstand nå. Må si ifra ett par ganger, men så er det greit. Bare å få henne til å være stille når hundene er nærme igjen. Går sakte, men sikkert fremover :)

 

Hvordan bygger man opp selvtillitten til en hund? Jeg roser henne når hun gjør noe bra eller hun klarer en situasjon som kan være litt vanskelig. Virker som hun setter pris på det.

Lenke til kommentar

Valpen har ikke tissa på 19 timer. Når kan man begynne å bli bekymret?

Hun har gjort fra seg fire ganger, noe som er uvanlig for henne. Kanskje hun er litt syk og trenger væsken selv?

 

 

EDIT: endelig har hu tissa! Hun holdt på i over ett minutt. Så etterpå at hun har ett sår på tuppen av tissen tror jeg det er. Sikkert derfor hun ikke ville tisse. Jeg rensa det og håper alt blir bra nå!

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Navn er kjempevanskelig! Jeg og typen er enige om at vi ikke er helt fornøyde med navnet til Lita...

 

Jeg tror jeg liker Thea bedre... :ermm:

 

Vi hadde samme diskusjon i heimen når vi fikk vår valp for noen år siden. Mitt valg ble å bestikke daværende gnom (eller typen - om man skal være hyggelig). Jeg fikk navnet jeg ville ha for en rimelig pris. Alt er forhandlinger.....

Endret av hoppejul
Lenke til kommentar
Thea liker jeg i alle fall kjempegodt, og når jeg har prøvd det ut når jeg roper på valpen har hun reagert veldig bra på det. Får bytte sakte men sikkert tenker jeg.

 

Thea er hovedpersonen i en bokserie jeg er glad i :)

 

Å bestikke gnomen er populært også her i heimen :p

 

Jepp - skal ikke så mye til. Valpen vi fikk het Teodor..... fra oppdretter. Gnomen mente at Leo var et mer passende navn.Fikk til slutt medhold i at Leo var et kattenavn......

Lenke til kommentar

Huff, sitter hjemme å depper nå...

Avlivet hunden våres i går kveld. Milli het hun, en irsk setter på 16 og et halvt år. Hun har vært mye dårlig i det siste. Dårlig til beins, dårlig kondis osv, men det var en sinnsvakt vanskelig avgjørelse. Ikke hadde jeg trodd at det skulle være så enormt trist heller :(

Hun var utrolig snill og kosete, elsket å bli klappet av mennesker, og det hun likte best av alt var turer og god mat.

Mange synes kanskje det er rart at det går ann å bli så lei seg når en hund dør, men hun var et fullverdig familiemedlem som opptok mye av tiden vår. Hun var alltid rundt oss, og jeg kan ikke huske ett liv uten henne (fikk Milli når jeg var en 5-6år)

Er utrolig stille i huset nå som hun er borte, og det er uvant.

 

Er ikke spesiellt kristen av meg, men håper virkelig at man faktisk blir gjenforent med alle som har dødd fra en i livet, på en eller annen måte...

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Så trist :cry:

Men hun har jo levd et langt og sikkert veldig godt liv :)

-

 

Hvem har rett på hunden når det er en blandingshund uten å ha skrevet under papirer/kontrakt(?) men chippen står i navnet på dama ??

Venninna mi har fått problemer med xen sin, han skal ha tilbake bikkja for å selge den.

Da er det vel hun som står som eier, selv om han betalte for den ?

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...