Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Siden klokka er så seint kan jeg jo gratulere hunden min fordi hun er fem mnd idag :D Lille jenta er godt på vei til å bli stor! Er så utrolig fornøyd med henne, hun er alt jeg ønsket meg og mye mer! Er så utrolig spennende å se hun utvikle seg og jeg kan nesten se daglig at selvtillitten stiger! Hun takler det meste og jeg har t.o.m. klart å kurere "skrekken" hennes mot utenlandske barn denne uka etter en dårlig opplevelse for en stund siden. Hun blir bedre og bedre sammen med andre hunder, og hun har virkelig kommet seg de siste ukene. Hjemme-alene treningen går fremover (oppe i nesten tyve minutter over flere ganger!) og jeg kan ikke uttrykke hvor utrolig stolt jeg er over den lille rotta mi!

 

 

 

Her er hun når jeg akkurat hadde fått henne med meg hjem

 

ponnirar.jpg

 

 

 

Fem mnd. Hun kommer til å bli (og er) en utrolig vakker hund!

 

ponni5mnd.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Huff 20 min på 5 måneder? Hvordan blir det når du er borte hele dagen da?
Har bare hatt henne i tre mnd ;)

Jeg er aldri borte heledagen :p Har heldigvis folk som kan stille opp og passe på. Hun er litt treig med det å være alene hjemme. Alle hunder er jo ikke like.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Siden klokka er så seint kan jeg jo gratulere hunden min fordi hun er fem mnd idag :D Lille jenta er godt på vei til å bli stor! Er så utrolig fornøyd med henne, hun er alt jeg ønsket meg og mye mer! Er så utrolig spennende å se hun utvikle seg og jeg kan nesten se daglig at selvtillitten stiger! Hun takler det meste og jeg har t.o.m. klart å kurere "skrekken" hennes mot utenlandske barn denne uka etter en dårlig opplevelse for en stund siden. Hun blir bedre og bedre sammen med andre hunder, og hun har virkelig kommet seg de siste ukene. Hjemme-alene treningen går fremover (oppe i nesten tyve minutter over flere ganger!) og jeg kan ikke uttrykke hvor utrolig stolt jeg er over den lille rotta mi!

 

Her er hun når jeg akkurat hadde fått henne med meg hjem

 

http://i16.photobucket.com/albums/b14/none_blond/ponnirar.jpg[//img]

 

Fem mnd. Hun kommer til å bli (og er) en utrolig vakker hund!

 

http://i16.photobucket.com/albums/b14/none_blond/ponni5mnd.jpg[//img]

God å høre at du har funnet en hund som passer deg! ;)

 

Fint det siste bildet. Utrolig festlig vesen det der. :p

 

Er det mye pelsstell på henne?

Lenke til kommentar
hehe nei. Vet aldri hva man får! Jeg håper for min del at valpen min ikke blir altfor ille, har ikke noen andre til å stille opp for meg, og har ikke sjans til å ta fri for lenge fra jobben... Så har et STORT håp om at han hvertfall klarer en halv dag etter et par uker..

 

Åssen hund skal du ha deg? ogvalp? Og mener den skal kunne være alene en halv dag (4 timer?) når den er 10 uker?

Lenke til kommentar

Noen får seg hund samtidig med en ferie, og mange er gjerne tosammen. Det blir jo ting straks litt enklere(på alle måter).

Litt kjedelig hvis hunden din IKKE kan/vil være alene, og du begynner på jobb i morgen. Venninna mi har en liten kjekkas som kun hyler når den er alene, stakkar. Når han er alene sammen med Diesel roer han seg. Så det er jo en fordel å ha to når det kommer til den biten :)

Min hund har enda ikke vært hjem alene en hel arbdag, fordi jeg har jobbet kveld og helg.

Lenke til kommentar

jeg kan se for meg et problem om hunden skal være alene fra den er 10 uker gammel, SÅ lenge ja... Men nå har jeg vært heldig (?) og vært uten jobb når jeg har hatt valp da..

 

men jeg sitter forøvirg her nå med en hund på 4 år som ikke liker å være hjemme alene, og som derfor er med meg 24/7...

Lenke til kommentar

Forstyrrer diskusjonen med noen bilder, jeg.

Bladde igjennom hundemappa mi og fant noen bilder fra i sommer, bl.a. Mulig jeg har postet noen før, men det får dere i så fall bare overleve. ;)

 

"Kose?"

post-96923-1207758846_thumb.jpg

 

"*drepe fotografen*"

post-96923-1207758902_thumb.jpg

 

"Alltid fotogen!"

post-96923-1207758990_thumb.jpg

 

"Ikke forstyrr, jeg sover.."

post-96923-1207759118_thumb.jpg

 

Litt collie-hode på udyret. =/

post-96923-1207759220_thumb.jpg

 

 

Ang. det å være hjemme gikk det veldig greit med dyret her. Var liksom aldri et problem, og nå slipper han å være mye hjemme alene pga. at pappa er pensjonist. Men om han må være hjemme alene en time eller to prøver vi å la ham være ute så han kan se på folk som går forbi o.l. Han bjeffer ikke, og ligger bare og sover eller ser uansett. Dessuten trives han best ute, særlig når det ikke er varmt.

Lenke til kommentar
God å høre at du har funnet en hund som passer deg! ;)

 

Fint det siste bildet. Utrolig festlig vesen det der. :p

 

Er det mye pelsstell på henne?

Ikke så mye på henne nei. Bruker 10 minutter med barbermaskin i uka og en halvtime på hudstell og vask. Kinesere kommer i mange forskjellige behåringsgrader og kjøper man en med mye pels på kroppen (og stor fin crest) kan man fort bruke det ti-dobbelte av tid, og enda lengre før utstilling. Min har litt hår, men ikke mye. Regner med at jeg bare trenger å barbere henne en gang i mnd når hun blir stor.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

kibs: blanding mellom Collie og Border Collie? Han var veldig pen

 

EDIT: Jeg kunne godt tenkt meg å tatt fri en mnd når jeg fikk valpen, men har for mye ansvar på jobb til at det er mulig på denne tiden av året. Jeg hadde fri i 4 dager (2 arb.dager + helg) da jeg hentet henne. uken etter at jeg hentet Lita kjørte jeg henne hjem til foreldrene mine om morgenen og hentet henne om ettermiddagen, og så var hun med meg på jobb noen dager. 1,5 uker senere var det påskeferie . Så jobbet jeg i ei uke, før jeg ble sykemeldt i 3,5 dager. Så det er ikke så ille som det høres ut her heller.

 

Jeg drar hjemom rundt lunsjtider for å lufte de kjapt.

 

En valp sover utrolig mye. Hvor stor forskjell er det på en valp som sover i 7,5 timer mens matmor er på jobb, og en valp som sover 7,5 timer mens matmor sitter å surfer internett/ser på oprah/gjør husarbeid. Javisst har valpen da mulighet til å få tisseturer en gang i blant, men jeg tviler på at valpen med hjemmeværende mor har det bedre enn valpen som har matmor som jobber.

Endret av L_C
Lenke til kommentar
Er det mye pelsstell på henne?

Ikke så mye på henne nei. Bruker 10 minutter med barbermaskin i uka og en halvtime på hudstell og vask. Kinesere kommer i mange forskjellige behåringsgrader og kjøper man en med mye pels på kroppen (og stor fin crest) kan man fort bruke det ti-dobbelte av tid, og enda lengre før utstilling. Min har litt hår, men ikke mye. Regner med at jeg bare trenger å barbere henne en gang i mnd når hun blir stor.

Hvor mye trenger du å barbere egentlig? Hvordan ville hun sett ut hvis du ikke gjorde det? :p

Lenke til kommentar

Gud i helvette....

Venninna mi har en miniatyrblanding.

Oppdretteren hadde spurt om hun fikk bruke han i avl !!! (han er fire mnd nå).

Hun tipset henne også om å legge ut annose på finn -leie han ut !

Jeg blir så jævlig kvalm av slike "oppdrettere".

 

edit:

Diesel skal innom dyrelegen i morgen, de må se på han før jeg bestiller time.

Han har fått et stygt utslett på innsiden av låret. Har sjafset litt nedi der en stund, men jeg trodde bare han vaska tissen :roll: I dag var han knallrød og hadde noen små 'kaker' av et utslett. æsj da.. Får vaksinere han samtidig og høre hvordan det er med HD- og AA-røntgen og øyelysning her i byen.

Regner med at vi må til trondheim for å øyenlyses og da kan vi vel ta det samtidig som vi skal på ei NKK utstilling -siden de gjør det der :)

 

Kibs:

Herlig det siste bildet :) mektig lik en Groenendael i ansiktet. Han har den samme alvorlige leppa som min har når han ser på noe :!:

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...