Gå til innhold

Situasjoner som har fått deg til å smile


Dr. Mobius

Anbefalte innlegg

Har du vært ute for noe i trafikken som fikk deg til å smile eller le?

 

Selv har jeg et par artige observasjoner.

En dag stod jeg og venta på damapå en offentlig parkeringsplass.

Det var kun en eneste plass ledig, og den var på min høyre side. Etter en stund kom det en bil kjørende. Den stoppet, og dama inni virkelig studerte plassen. Etter litt roting frem og tilbake gjorde bilen et hopp inn i plassen og kjørte rett inn i veggen foran. Dama inni slapp rattet og holdt seg for øynene. Hun kikket litt brydd rundt seg, og fikk øye på meg. Jeg gav henne et "uff-da-utrykk".

Hun satte bilen i revers, rygget en meter bakover, satte bilen i første... Og smalt i veggen nok en gang. Da lot hun bilen stå, og småløp vekk fra hele greia.

 

Jeg holdt på å flire meg ihjel.

 

 

En annen gang hadde jeg betalt for altfor mye parkering, så jeg bestemte meg for å svinge bortom automaten for å gi billetten til noen andre.

I det jeg kjører ned ruta og spør om noen vil ha den, så kaster det seg to stykker frem og begynner faktisk å slåss om den. Ja, jeg mener en skikkelig slosskamp. Never og hele pakka, for 12 kroner....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe. Artig...:p

 

Jeg har og en episode. Var påsken i fjor faktisk, skulle på hyttetur. Vi kjørte bortover en lang slette da vi møtte en bil som blinket på oss og da så vi at det var politi kontroll borti veien. Rett før vi kom dit, kom det en bil bakfra og kjørte forbi oss. Tipper nok sjåføren fikk seg et sjokk når han så hvem som stod på andre siden :p

Lenke til kommentar

Det minnet meg på en annen episode:

 

Jeg var på tur hjem fra jobben, og ble liggende i en veldig lang kø, hvor det bare pakket seg mer og mer. Nest forrest lå det en stor lastebil, og foran der en politibil. Politibilen var lite synlig pga den store traileren.

Plutselig kommer det en svart liten BMW cab susende i HØY hastighet forbi meg, og resten av køen. Den kommer opp på siden av traileren og bråbremser. Den stoppet nesten helt så mye av køen (meg inkludert) kjørte forbi den igjen, før han rakk å legge seg inn i køen igjen.

Langt der fremme svinger onkel politi av og setter seg for å vente på stakkaren i BMW-en.

Husker jeg godtet meg veldig da :)

Lenke til kommentar

tror den verste og underligste episoden var en gang jeg skulle øvelseskjøre nær Sandvika.

På vei hjem kjører en Honda CR-v først, men han roter veldig, så han blir stående midt i rundkjøringen og finner ikke ut hvor han skal kjøre.

Jeg forstår ikke en dritt, holder meg passiv, slik at trafikken kunne komme sånn noenlunde rundt der. Etterhvert så finner han ut at det var på tide å komme seg ut av rundkjøringen.

Lenke til kommentar

Hørte en litt artig historie for litt siden.

 

En kar fra Kviteseid, med relativt lang hockeysveis for noen år tilbake gnidde inn alt sammen med gele og la hodet på sofaen, slik at håret stivnet i den vinkelen. Deretter tredde han på seg flyebriller lente seg KRAFTIG tilbake på gråtassen sin og kjørte på hovedveien forbi en fotoboks.

 

Dette er jo ikke så morsomt i seg selv.... helt til kompisen hans dro forbi samme fotoboks i 260 km/t på motorsykkel.

 

Dette igjen resulterte jo naturlig nok med at det bildet som ble sendt inn til myndighetene var av en bygdetulling på gråtass med flyvebriller, håret stående rett ut bak, et villt blikk og en hastighetsmåling på 260 km/t.

Lenke til kommentar
Hørte en litt artig historie for litt siden.

 

En kar fra Kviteseid, med relativt lang hockeysveis for noen år tilbake gnidde inn alt sammen med gele og la hodet på sofaen, slik at håret stivnet i den vinkelen. Deretter tredde han på seg flyebriller lente seg KRAFTIG tilbake på gråtassen sin og kjørte på hovedveien forbi en fotoboks.

 

Dette er jo ikke så morsomt i seg selv.... helt til kompisen hans dro forbi samme fotoboks i 260 km/t på motorsykkel.

 

Dette igjen resulterte jo naturlig nok med at det bildet som ble sendt inn til myndighetene var av en bygdetulling på gråtass med flyvebriller, håret stående rett ut bak, et villt blikk og en hastighetsmåling på 260 km/t.

5976950[/snapback]

 

Hvordan kan det bilde med han med gråtass bli sendt inn i stede for det med motorsykkel? Når han suser igjennom på 260 på en motorsykkel er det så klart det bilde som blir sendt inn, ikke av kjøretøyet før.

Lenke til kommentar
Hørte en litt artig historie for litt siden.

 

En kar fra Kviteseid, med relativt lang hockeysveis for noen år tilbake gnidde inn alt sammen med gele og la hodet på sofaen, slik at håret stivnet i den vinkelen. Deretter tredde han på seg flyebriller lente seg KRAFTIG tilbake på gråtassen sin og kjørte på hovedveien forbi en fotoboks.

 

Dette er jo ikke så morsomt i seg selv.... helt til kompisen hans dro forbi samme fotoboks i 260 km/t på motorsykkel.

 

Dette igjen resulterte jo naturlig nok med at det bildet som ble sendt inn til myndighetene var av en bygdetulling på gråtass med flyvebriller, håret stående rett ut bak, et villt blikk og en hastighetsmåling på 260 km/t.

5976950[/snapback]

 

 

Med til historien hører en rullingssneip av typen Rød 3 (Rau tri på Kviteseid'sk ?? :p ) i munnviken..

 

Denne histrien er forøvrig sann, og bildet er hengt opp på Kviteseid lennsmannskontor eller hva de har der..

Husker jeg lo godt når jeg leste historien i lokalavisa :)

Lenke til kommentar

Var litt kjapp inn i en rundkjøring en gang, og stoppet selvsagt og sto for vikeplikten min. Litt brå brems med andre ord :p Selvfølgelig ble sjåføren i rundkjøringa skremt og trodde jeg ikke fikk stoppet.. Straks jeg sto stille, fikk jeg et stygt blikk mot meg og midt-fingern opp - og selvfølgelig måtte han være mer opptatt av meg enn veien framfor seg! Endte opp å kjøre ut av rundkjøringa, opp i fortauet og rett i noen busker :p Selvsagt måtte jeg sende et fint smil tilbake, og kjøre rolig forbi :p

Lenke til kommentar

Kom på moped inn mot en rundkjøring. Fra venstre kommer det en tulling i fin bil og han skal IKKE ha en træg moped foran seg etter rundkjøringa, så han gasser på alt han har inn i rundkjøringa foran meg (greit nok, jeg hadde jo vikeplikt) og står på stive dekk rett i hengerfestet på bilen foran ham. Bilen foran fikk ikke en skramme, men tullingen fikk en fin og stor sprekk i den (ikke lengre) strøkne bilen sin. Kunne ikke holde meg og lo høyt da jeg putra sakte forbi etterpå. :D

Lenke til kommentar

Dette skjedde på nyttårsaften for ca. 10 år siden: Det var (selvfølgelig) snø og litt småglatt på veiene. Broren til mamma kommer inn døren hos besteforeldrene mine med et litt flaut ansiktsuttrykk og sier til bestefaren min: "Du, jeg tror jeg skylder deg en søppelkasse, jeg...". Det viste seg at han hadde kommet i litt god fart nedover veien i Patrolen sin med slitte sommerdekk, og da han skulle bremse ned for den 45-graders svingen inn til oppkjørselen låste han selvfølgelig hjulene med en gang. Det var bare det at han slapp opp bremsen og svingte likevel, og knuste søpledunken som stod nede ved veien. Bilen fortsatte halvveis nedi grøften noen titalls meter, og det var slengt søppel rundt over alt.

Lenke til kommentar

Alle har sikkert sett rånere som stiller seg opp ved siden av hverandre i hver sin retning for å kunne sitte ut av vinduet og snakke med hverandre. Ofte på de teiteste steder.

 

Var to sånne på en parkeringsplass som stod MIDT i utkjørselen. Da kommer det en fyr i en gammal haug av en Toyota-pickup og skal ut. Rånerne gidder ikke flytte seg og etter en stund tar Toyotan og kjører inntil fronten på den ene rånebilen og dytter den bortover halve parkeringsplassen før han svinger av (og riper opp fronten på rånebilen) og kjører avgårde. :lol:

 

Edit: Var en utkjørsel fra en del av parkeringsplassen. (En slags parkeringsplass i parkeringsplassen på en måte).

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Beste trafikkopplevelsen jeg har hatt var når jeg og en kompis satt på bussen så kom det en politibil forbi bussen. 100 meter lengre borte sto politibilen i grøfta, med to ikke så fornøyde betjenter med hver sin sigarett i handa.

 

Ikke spesielt bra, men det er nok det beste.

Lenke til kommentar

Da jeg med den gamle 90'en ble stoppet 4 ganger på 3 måneder pga litt store dekk bak på den. 235/40 ellerno, husker ikke i farten. Poenget var at de sendte meg på teknisk kontroll den 3 gangen, å den sto jeg med glans på. Den fjerde gangen jeg ble stoppet kom han og sa at jeg måtte bare kjøre hjem til boligen min for at de skulle avskilte bilen(han hadde ikke sett lappen fra tilsynet). Jeg lo godt, å tenkte ja greit skal faen med kjøre de 2 milene hjem før jeg viser han lappen. Helst litt under fartsgrensa. Så vi putret oss avgårde, imens fant kompisen min fram lappen fra biltilsynet og TUV godkjenning på alt annet.

 

Når vi kom fram kom en veldig fornøyd politimann med skrujernet sitt, han andre kom med et ferdig utfylt skjema for et eller annet som jeg skulle signere. Så ups, der spratt godkjenningen fram. Aldri i mitt liv sett så grinete politimenn, etter det ble jeg aldri stoppet :D Brukte og vinke til dem når jeg møtte dem etter det, etterhvert vinket de nå tilbake når de så humoren i det.

Lenke til kommentar

Satt på bussen hjem en dag for et par år siden. Bussjaføren likner misstenkelig mye på Benny Hill. Han bomgirer så det holder, og drar bussen bortover veggen når vi skal kjøre ut fra holdeplassen. Han kjører halvveis ned i grøfta hver gang det er stoppeplass, og sneier folk og biler på veien. Men han sitter der med det samme utrykket hele tiden. Var moro å se på :D

 

En av rånerne i byen skulle "dra på" for å tøffe seg, og så detter hele eksosanlegget og støtfangeren bak i bakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...