Gå til innhold

Situasjoner som har fått deg til å smile


Dr. Mobius

Anbefalte innlegg

Skandale. Jeg hater sånne situasjoner der en eller annen tulling har fått det for seg å okkupere venstre felt for å kjøre akkurat like fort som trafikken i høyre felt. Tror ikke jeg hadde reagert med latter for å si det sånn. :)

 

Grunnen til at jeg lo var fordi det så så utrolig teit ut. Hadde jeg vært bak en av de trailerne hadde jeg nok banna og skjelt dem ut som intet annet ;) Jeg regner med at den ene traileren hadde tenkt til å kjøre forbi den andre, men så gikk det kanskje ikke helt etter planen :p

Endret av Cundou
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg og et par venner var ute og kjørte en liten tur til byen, og svingte innom ei lita øy som ligger på motsatt side av havna. Vi kommer rundt en sving, og der står det en bil halveis utenfor en oppbygd stein/grusfylling som går rett mot havet. En Audi 80 mener jeg det var.

 

Vi stopper og spør om han som står der skal ha hjelp, men får morsomme svar:

"Nei, æ står å passa på biln før han bestefar. Han har kjørt her i 30 år, men har aldri rygga før langt før. Nu må æ pass på at biln ikje sklir ut i havet!"

 

Kan vel nevnes at han var middels retardert, så det hørtes ikke bra ut (stemme type Downs Syndrom)

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke humoren i mennesker med hjerneskader..?

Du forstår tydeligvis ikke at humoren ligger i situasjonen, ikke mulige hjerneskader og/eller andre sykdommer de involverte måtte ha.

 

Situasjonen var morsom. Hvis du vil starte en diskusjon om det skal være lov å trekke på smilebåndet eller ikke av hendelser skapt av personer med slike sykdommer, kan du finne deg et annet forum en annen tråd, enn en i forumet Motor, trafikk og maritimt > Trafikk.

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke humoren i mennesker med hjerneskader..?

Du forstår tydeligvis ikke at humoren ligger i situasjonen, ikke mulige hjerneskader og/eller andre sykdommer de involverte måtte ha.

 

Situasjonen var morsom. Hvis du vil starte en diskusjon om det skal være lov å trekke på smilebåndet eller ikke av hendelser skapt av personer med slike sykdommer, kan du finne deg et annet forum.

For å unngå en spin-off sender jeg deg en PM hvor jeg forklarer deg hva dette handler om.

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Jeg siterer meg selv fra en annen tråd på forumet:

 

Nå har jeg personlig den oppfatning at man skal være forsiktig med spøk som rammer grupper som ikke er i stand til å forsvare seg. Det gjelder primært barn og psykisk utviklingshemmede. Det kommer an på om humoren er godlynt eller ondsinnet. Humor kan være et mektig våpen. Jeg synes rett og slett at humor som våpen skal brukes mot makt og urett.

I dette tilfellet er humoren situasjonsbestinget og ikke ondsinnet. Og jeg tror vi må kunne skille mellom å le av og le med i slike tilfeller. Mennesker med Downs er ikke spedalske, vi gjør hverken dem eller oss selv noen tjeneste ved å behandle dem som skjørt porselen, vi bør heller gi dem et mest mulig normalt liv.

 

Jeg kan ikke se at posten er i strid med noen regler. En annen sak er at problemstillingen kunne vært unngått om posteren ikke hadde nevnt at vedkommende hadde Downs.

 

Uansett er denne godkjent.

 

Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Hvis du vil starte en diskusjon om det skal være lov å trekke på smilebåndet eller ikke av hendelser skapt av personer med slike sykdommer, kan du finne deg et annet forum.

For ordens skyld: Dette er et diskusjonsforum. Det er lov å starte diskusjoner om slikt her på forumet. Ingen tråder er fritatt for debatt. Men dersom det drar tråden off topic kan det være en fordel å heller starte en tråd om det under Tilbakemeldinger.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvis du vil starte en diskusjon om det skal være lov å trekke på smilebåndet eller ikke av hendelser skapt av personer med slike sykdommer, kan du finne deg et annet forum.

For ordens skyld: Dette er et diskusjonsforum. Det er lov å starte diskusjoner om slikt her på forumet. Ingen tråder er fritatt for debatt. Men dersom det drar tråden off topic kan det være en fordel å heller starte en tråd om det under Tilbakemeldinger.

 

Geir :)

Beklager bruk av feil substantiv. Jeg mente selvsagt at denne tråden ikke var et passende sted for en slik diskusjon, og dette er nå rettet opp i mitt opprinnelige innlegg.

 

La oss ikke spore av! Tilbake til det vi alle er her for:

 

Like før julen 2008 var jeg og tre kamerater på vei hjem fra skolen. Vi kjørte to biler med to personer i hver bil. Det er et godt stykke å kjøre, men humøret var på topp! På en av de lengre strekningene finner den ene sjåføren ut at han vil kjøre forbi oss. Han kommer seg sakte men sikkert opp på vår venstre side, da sjåføren i bilen jeg sitter i gjør det samme som i

(logisk nok fra motsatt side). Dette resulterer i følgende:

 

0595c83895408e1a0f072a3494e19968.png

 

Bilene kom ikke i kontakt med hverandre, og tilfeldigvis hadde vi slepetau så vi fikk bilen opp av snøen, men vi lo godt av dette i lang tid etterpå.

Lenke til kommentar

Det var ikke ondsinnet ment iallefall, men at sto der og passa på bilen, og bare sto der liksom. Priceless.

 

Men for å ikke bryte oppe her.

 

Jeg og noen kompiser skulle på LAN i Narvik, 23 mil unna Svolvær der jeg bor. Vi skulle kjøre forbi en bil i 90-sona (for de som vet hvor den er, rundt Evenes er det masse av de på E10en), jeg legger meg ut har litt mer fart enn den foran, slenger den ned i gir... clutchen sitter fast i bånn, vi triller side om side med bilen, kikker dumt på dem, og plutselig smeller clutchen ut i ei satans fart, og bom i tredjegiret i min kjære 150hk turbo-Peugeot flyger vi avgårde mens bilen gjør ett hopp. For oss var det ikke moro, ved tanke på at vi faktisk kunne møtt et vogntog ol., men se for deg at dere sitter i den andre bilen istedet ;)

 

Ellers, ikke så moro, men nevner det siden jeg skriver her:

 

Jeg og to kompiser drev og filma med mitt nye videokamera, og klipte sånn moroklipping (med kameraet, ikke på PC, altså stoppa og starta recordinga) med at jeg f.eks gikk inn i ett rom, stoppa kameraet, så gikk jeg ut, og de gikk inn og filma at jeg ikke var der.

 

Vel, vi gjorde det med et skap. Jeg gikk inn i skapet, stoppa filminga, gikk ut, og han filma inn, nei ingen Jim der inne. Så fikk jeg inn igjen, og nå skulle jo jeg ut, men gjorde ikke det med en gang, så sa han smart som han var (lite gjennomtenkt i hue når man er 14 år) "Kom ut av skapet Jim!"

 

Vi knekte vel nesten senga i en liknende sekvens. Det hørtes ut som ei buldre på 150kg hoppa i senga.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

En venne gjeng var på hyttetur i hafjell med 3 biler 1 golf FWD 1 stratus RWD

 

En dag da vi kjørte fra hytte til bakken drev vi og "lekte" oss litt i de glatte svingene, min golf brekker i svingen i ca 40 og klarer oss fint :)

Bilen bak derimmot er ikke like heldige, de spinner rundt noen ganger før de stopper sånn halvveis uti grøfta.

 

Var godt med latter i Golfen da vi så dette igjennom bakvinduet ;)

Lenke til kommentar

Er en venninne av meg som har slitt litt med innkjørselen vår i vinter, den ligger 130 grader i forhold til veien, og man svinger i lav fart fra nedoverbakke til oppoverbakke på glatt vinterføre så er det ikke alltid like lett. Problemene kommer når det ikke har vært plass til å snu i gårdsplassen vår så hun da har måttet rygge ut, og da selvfølgelig klart å kjøre seg fast i snøen på siden av oppkjørselen. Morsomme er at verken jeg (som ikke har lappen) eller farmor i sin pensjonist Hyundai har noensinne kjørt oss fast der.

 

En annen historie er mens vi fortsatt bodde i Danmark og skulle kjøre hjem for å feire jul. Hadde lite bensin så stoppet på bensinstasjonen rett nedenfor huset. Etter at vi hadde fylt opp så ville ikke bilen starte, og han stakkars 18-åringen bak kasse viste jo like lite som oss, så mamma ringte Falck og men vi ventet på at de skulle komme så gikk hun for å poste julekort.Jeg og broren min satt jo der i bilen og ventet da, før jeg begynte å fikle litt med radioen da jeg oppdaget at bilen sto i "D" byttet til "N" satte på brekket og vred om og vips! Bilen startet. Mamma ble ganske paff da det viste seg å være noe så simpelt som å sette bilen i riktig gir, og ringte Falck, smålig flau for å si at vi ikke trengte hjelp likevel.

Lenke til kommentar

Var et lørdagsnatt og jeg hadde vært ute på en kjøretur halvtime fra der jeg bor. Skal hjem igjen, og veien er helt åpen og fin, fartsgrense 70, ingen andre biler omtrent, klokka var kanskje 3 på natta. Kjører vel i 80-90km/t, da det kommer en bil bakfra med mye høyere fart. Ser et fotoboksskilt, og sakka ned farten, noe han tydligvis ikke likte i det hele tatt, så han legger seg ut og kjører forbi meg i god fart. Og jeg LER da fotoboksen blinker på han :D Han sakket deretter ned farten bittelitt og jeg kjørte bak han det neste kvarteret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...