Gå til innhold

Situasjoner som har fått deg til å smile


Dr. Mobius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne situasjonen får meg til å le samt holde på å krasje:

 

post-138733-1216796310_thumb.jpg

 

Den svarte tjukke pilen er bil som har fått grønt til høyre i lyskrysset. Når bilen kjører rundt hjørnet står det jo en lyskryssboks der også som da viser rødt lys(til en annen kjøreretning selvfølgelig) og da bråbremser bilen slik at jeg som kommer bak må bråbremse.

 

Det er faktisk løye samtidig så jeg blir litt sinna, det skjer faktisk ganske ofte.

Endret av General_Skurf
Lenke til kommentar
Det der bør være leiebil ... if you know what I mean :p

 

Hvorfor burde det være en leiebil? Det er stresstesting av 325en for å sjekke at jeg har bygd den holdbar.

Jeg er mer skeptisk til om den tåler banekjøringen idag.

Hvis du tenker på turtallet, så sperrer ikke den nye motoren før på 7000rpm, så det skal ikke være noen fare under det.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar

Har kjørt et over en mill kilometer ihvertfall. Har hatt lappen i over 10 år. Orker ikke å mase stort sett, så holder ekstra god avstand til forankjørende. Fint å unngå steinsprut også er det avslappende. Jeg opplever meg selv ikke som noen sinke når jeg ligger rett over fartsgrensen, med ekstra god avstand til bilen foran. Bakenforkjørende ønsker mener sikkert min avstand er for stor, og legger seg dermed å presser på. Stort sett gir jeg f... i det, men av og til kan jeg bli litt leken og irritert. Jeg drar ikke fingeren eller bruker hornet eller bråbremser, men jeg gjør andre små ting som kan få folk til å bli blodrøde i toppen.

Lenke til kommentar

i fjor så kjøre jeg og faren min fra bodø til oslo i strekk, vel en halv time unna målet traff en kråke vinduet på bilen, den døde momentant med et elegant piruett som gamle cowbay filmer der du skytter noen og rett i grøfta.

det ble en øyeblikks stillhet i bilen, ti sekunder etter på traff vi en liten fugl som spratt og fløy over bilen som en imponerende prosjektil. trøtt og trasig etter 18 timer og vi flirte oss ihjel fant vi en bensinstasjon og sov av hos hendelsen

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Hadde en episode en gang, hvor jeg selv kom i 120kmt på 4feltsvei. Jeg lå i venstre fil og passerte en og annen i høyre. Så kom et påkjøringsfelt, og ut kom det en sortkledd busemann med halvhjelm og blank sykkel. Han la seg direkte fra påkjøringfelt og over i venstre felt. Han holdt ca 60kmt og aksellerte sakte. Jeg stod på bremsene og stoppet ca en meter bak ham. Så snudde han seg rundt, trakk et siste drag av sneipen sin, kikket meg i øynene å plasserte sneipen pent og pyntlig i grillen på bilen min! Ja den satt faktisk i grillen når jeg stoppet senere..

Så snudde han seg å begynte å gi gass.. gikk ikke fort den saken.. lavt turtall og big block sak. Det flippet for meg, så jeg lå klistra i ræva på fyren. Så la han seg i høyre etterhvert. Da dro jeg forbi, fomlet litt i bilen, og fant en gammel melkekartong som var halvfull. La meg inn foran ham, og skrudde løs korken så det ble en slags melkedusj rett i fronten på jævelen. Etter det lå jeg stort sett å sperret for han og dunket inn bremsene av og til. Ga ham en dusj med spylevæske for å være grei. Tror spylevæske med citron lukter bedre enn gammel melk.

Lenke til kommentar
Hadde en episode en gang, hvor jeg selv kom i 120kmt på 4feltsvei. Jeg lå i venstre fil og passerte en og annen i høyre. Så kom et påkjøringsfelt, og ut kom det en sortkledd busemann med halvhjelm og blank sykkel. Han la seg direkte fra påkjøringfelt og over i venstre felt. Han holdt ca 60kmt og aksellerte sakte. Jeg stod på bremsene og stoppet ca en meter bak ham. Så snudde han seg rundt, trakk et siste drag av sneipen sin, kikket meg i øynene å plasserte sneipen pent og pyntlig i grillen på bilen min! Ja den satt faktisk i grillen når jeg stoppet senere..

Så snudde han seg å begynte å gi gass.. gikk ikke fort den saken.. lavt turtall og big block sak. Det flippet for meg, så jeg lå klistra i ræva på fyren. Så la han seg i høyre etterhvert. Da dro jeg forbi, fomlet litt i bilen, og fant en gammel melkekartong som var halvfull. La meg inn foran ham, og skrudde løs korken så det ble en slags melkedusj rett i fronten på jævelen. Etter det lå jeg stort sett å sperret for han og dunket inn bremsene av og til. Ga ham en dusj med spylevæske for å være grei. Tror spylevæske med citron lukter bedre enn gammel melk.

 

Rasende festlig.

 

Kan du være så snill å enten se å vokse opp eller å holde deg borte fra veiene?

Lenke til kommentar

En dag kjørte eg lettmotorsykkel med kompisen min bakpå, så kom vi bak en stor van som holdt ca 80-90 km/t. Eg valgte å ta forbikjøring på han, da vi 1 km videre svingte inn på en bensinstasjon for å kjøpe en pølsemeny så såg vi van'en svingte inn også. Han kjørte bort til oss å stakk hue ut vinduet, da tenkte både og eg og kompisen min, fy faen, nå kjørte eg forbi en sivilpoliti (en annen venn av meg hadde tidligere sagt til meg at det var en hvit van som var sivilpoliti i området). Tenkte at nå for lettlappen til helvette siden eg hadde 120 forbi van'en. Så sa mannen "Er det en moped?" - "Nei, det er en lettmotorsykkel"

"Ahh, det forklarer saken, for eg har aldri sett en moped DRA SÅÅÅÅ JÆÆÆÆVLIG"

Morsomeste var at det var en mann i 40 årene med diger snusleppe :p

Endret av KNB
Lenke til kommentar
Hadde en episode en gang, hvor jeg selv kom i 120kmt på 4feltsvei. Jeg lå i venstre fil og passerte en og annen i høyre. Så kom et påkjøringsfelt, og ut kom det en sortkledd busemann med halvhjelm og blank sykkel. Han la seg direkte fra påkjøringfelt og over i venstre felt. Han holdt ca 60kmt og aksellerte sakte. Jeg stod på bremsene og stoppet ca en meter bak ham. Så snudde han seg rundt, trakk et siste drag av sneipen sin, kikket meg i øynene å plasserte sneipen pent og pyntlig i grillen på bilen min! Ja den satt faktisk i grillen når jeg stoppet senere..

Så snudde han seg å begynte å gi gass.. gikk ikke fort den saken.. lavt turtall og big block sak. Det flippet for meg, så jeg lå klistra i ræva på fyren. Så la han seg i høyre etterhvert. Da dro jeg forbi, fomlet litt i bilen, og fant en gammel melkekartong som var halvfull. La meg inn foran ham, og skrudde løs korken så det ble en slags melkedusj rett i fronten på jævelen. Etter det lå jeg stort sett å sperret for han og dunket inn bremsene av og til. Ga ham en dusj med spylevæske for å være grei. Tror spylevæske med citron lukter bedre enn gammel melk.

 

Rasende festlig.

 

Kan du være så snill å enten se å vokse opp eller å holde deg borte fra veiene?

 

 

lol lattis mongo MC fører burde miste lappen foraltid

Endret av Nightmeare
Lenke til kommentar
Hørte en litt artig historie for litt siden.

 

En kar fra Kviteseid, med relativt lang hockeysveis for noen år tilbake gnidde inn alt sammen med gele og la hodet på sofaen, slik at håret stivnet i den vinkelen. Deretter tredde han på seg flyebriller lente seg KRAFTIG tilbake på gråtassen sin og kjørte på hovedveien forbi en fotoboks.

 

Dette er jo ikke så morsomt i seg selv.... helt til kompisen hans dro forbi samme fotoboks i 260 km/t på motorsykkel.

 

Dette igjen resulterte jo naturlig nok med at det bildet som ble sendt inn til myndighetene var av en bygdetulling på gråtass med flyvebriller, håret stående rett ut bak, et villt blikk og en hastighetsmåling på 260 km/t.

 

Hvordan kan det bilde med han med gråtass bli sendt inn i stede for det med motorsykkel? Når han suser igjennom på 260 på en motorsykkel er det så klart det bilde som blir sendt inn, ikke av kjøretøyet før.

 

Det som mangler av opplysninger for å gjøre denne historien troverdig, er vel at denne kompisen på motorsykkel kjørte forbi gråtassen akkurat samtidig som den passerte fotoboksen... ;)

 

og at fotobokser måler kunopp til 200 km/t

Lenke til kommentar
Trodde ikke fotoboksene reagerte på sykler? Går det på vekt, eller registrer de alt og alle som kjører forbi?

 

Det er korrekt, de gjør ikke det. Det er pga vekt, sensoren som forteller kameraet når det skal ta bilde utløses ikke av motorsykler, da de veier for lite. Vet dog ikke hvordan det er med "motorsykler" som Honda GoldWing og andre i den størrelsesklassen, det må vel heller regnes for å være bil med styre istedenfor ratt...hehe...

 

Var det jeg trodde ja :) Men hvordan er det med "biler" på over 3,5tonn? Vil de bli knipset om de kjører over 80kmt i en 90\100 sone?

 

Nei alt som blir tatt er FARTEN vekten har ikke noe si for TUNGE kjøretøy

 

(har selv kjørt i 100 med lastbil forbi fotobokser (vel og merke ved et "uhell")

Lenke til kommentar
Rasende festlig.

 

Kan du være så snill å enten se å vokse opp eller å holde deg borte fra veiene?

 

lol lattis mongo MC fører burde miste lappen foraltid

 

Her har du visst forsøkt å skrive et innlegg.

 

Det eneste jeg imidlertid klarer å slutte fra det du skriver, er at du antagelig ikke er gammel nok til å ha lappen, og at du i motsatt fall hører under samme kategori som teknikk. Det var kanskje ikke det du prøvde å vise?

Endret av frevild
Lenke til kommentar
Denne situasjonen får meg til å le samt holde på å krasje:

 

Den svarte tjukke pilen er bil som har fått grønt til høyre i lyskrysset. Når bilen kjører rundt hjørnet står det jo en lyskryssboks der også som da viser rødt lys(til en annen kjøreretning selvfølgelig) og da bråbremser bilen slik at jeg som kommer bak må bråbremse.

 

Det er faktisk løye samtidig så jeg blir litt sinna, det skjer faktisk ganske ofte.

 

Det samme skjedde meg for et par dager siden, men jeg lå ikke bak bilen som stoppet. En campingbil kom nedenifra, og svingte til venstre, hvor det var rødt lys (logisk nok). Bilen stoppet, og det ble kaos.

 

Verdt å nevne at den var utenlandsk. Kanskje det er andre regler i visse land?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...