Gå til innhold

Situasjoner som har fått deg til å smile


Dr. Mobius

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat sto parkert på en bensinstasjon i kristiansand her om dagen da det kom noen spretne russejenter som skulle hente bilen sin. Sjåføren ser litt usikker ut når det gjelder å rygge, så en av de andre hopper ut av bilen for å stå bak og passe på at hun ikke rygger i bilen bak dem.

Problemet var at sjåføren ikke akkurat rygga sent. hun rygga i hundreoghelvete de to meterene.

 

Det endte med en russ som var fastklemt mellom to biler :) vi holdt på å le oss i hjel der vi satt og så på dette :p fantastisk bra syn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har også hatt en litt morro opplevelse. sjoføren av bilen ble nok litt frustert, mrn d driter jeg i.. :whistle: uansett kommer jeg gående på fortauet mot ett T kryss. det er speilis på veien og kanten på fortauet er ganske hoy. jeg hører en svak brumming og en signalgrønn beetle kommer kjørende ganske fort. fyren i bilen svinger tydligvis før han bremser og får sleng. bilen dreide seg slik at passasjersiden slamma inn i fortauskanten..

 

fyren hadde tydligvis ikke stramma muttra på felga sine, :ermm: så bakfelgen spratt av, og den fremre så litt bøyd ut etter sammenstøtet.

Lenke til kommentar

Dette skjedde for et par år siden ganske i nærheten av der jeg bor. Jeg gikk langs fortauet, i bilveien på vei mot meg kom en Suzuki "ettellerannet", jeg la merke til at den kjørte litt rart, lå ikke midt i filen sin, og føreren virket litt usikker. Ut fra en bensinstasjon kom en Hiace og la seg bak denne Suzukien. Han gir gass for å komme opp i fart, hun setter på bliklys og bremser ned, fordi hun skal svinge mot venstre. Det gikk som det måtte gå, Hiacen fikk låst hjulene rett før han traff Suzukien. Da de kom ut av bilene hørte jeg mannen (fra Hiacen) beklage, og si at han ikke så henne (hvordan er det mulig?), den litt skjelvende damen svarte med at det ikke gjorde noe, fordi hun ikke så han heller. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom en buss med noen jenter inni til parkeringsplassen på tryvann. sjåføren virka ikke helt trygg på kjøringa. når dem skulle rygge inn på en plass så ga sjåføren bånn gass med clutsjen halvveis inne. lukta svidd på hele plassen. ut av bilen spretter en blond liten jente og spør om noen kan parkere bilen for henne.

 

tenker litt sånn *kvinnfolk bak rattet* da.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

En liten artig episode. Jeg husker ikke den, men har blitt fortalt om den siden.

 

Jeg var ganske liten, og satt i passasjersetet i bilen med en kvinnelig venn av familien. Moren hennes satt i baksetet. Vi var ute og kjørte på kvelden på glatt vinterføre. Jeg husker ikke helt hvordan det gikk til, men hun mistet av en eller annen grunn kontrollen og fikk skrens på bilen så den gikk helt rundt i kjørebanen. Mora satt i baksetet og hylte.

 

Og da kom det kjapp og kontant fra vesle meg: "Jammen, du kjører jo feil vei jo!" :ohmy:

 

:lol:

Lenke til kommentar

Mye morsom lesing her. :) For et par år siden sykla jeg forbi den lokale bensinstasjonen. Der stod det et par rånere. Han ene skulle være tøff å "drifte" litt bortover veien da han kjørte ut fra bensinstasjonen. Det som skjer er at han gir gass, han begynner å spinne, *pang*, rompa bå bilen hadde sklidd ned i grøfta å truffet en lyktestolpe. Skulle sett uttrykket på sjåføren :D

Lenke til kommentar

Jeg stod og venta på bussen en gang da det kom en stygg, hvit BMW som skulle hente noen på et fortau. Bilen prøvde å kjøre opp på fortauskanten, men i stedet slo han borti kanten og hjuelt datt av og bilen stod fast midt i en traffikert gate i byen. :p

Lenke til kommentar

Jeg og min far skulle nedover til Oslo en tur (Bor i Trondheim). Etter en stund stoppet vi på en bensinstasjon hvor det var endel kø, og hele køen/kassa kunne overse bensinstasjonen. Jeg ser at ei blond langbeint (faktisk ganske pen) jente står ved Mondeoen sin og fyller bensin, det skremmende var at hun sto der å røyket ved pumpene. Kommenterte dette til fattern, og han sa det litt høyt foran alle de andre som sto der, og en annen fyr i køen svarte med; ''Ja, noen eier bare ikke vett''.

Jeg og fattern gikk ut av bensinstasjonen på vei til bilen, da vi hører han samme fyren som komenterte situasjonen innpå bensinstasjonen sa; ''Faen da. Slukk den røyken kjerring'' Viste seg at de var et par.

 

:wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hørte en litt artig historie for litt siden.

 

En kar fra Kviteseid, med relativt lang hockeysveis for noen år tilbake gnidde inn alt sammen med gele og la hodet på sofaen, slik at håret stivnet i den vinkelen. Deretter tredde han på seg flyebriller lente seg KRAFTIG tilbake på gråtassen sin og kjørte på hovedveien forbi en fotoboks.

 

Dette er jo ikke så morsomt i seg selv.... helt til kompisen hans dro forbi samme fotoboks i 260 km/t på motorsykkel.

 

Dette igjen resulterte jo naturlig nok med at det bildet som ble sendt inn til myndighetene var av en bygdetulling på gråtass med flyvebriller, håret stående rett ut bak, et villt blikk og en hastighetsmåling på 260 km/t.

 

Hvordan kan det bilde med han med gråtass bli sendt inn i stede for det med motorsykkel? Når han suser igjennom på 260 på en motorsykkel er det så klart det bilde som blir sendt inn, ikke av kjøretøyet før.

 

Det som mangler av opplysninger for å gjøre denne historien troverdig, er vel at denne kompisen på motorsykkel kjørte forbi gråtassen akkurat samtidig som den passerte fotoboksen... ;)

Lenke til kommentar
Trodde ikke fotoboksene reagerte på sykler? Går det på vekt, eller registrer de alt og alle som kjører forbi?

 

Det er korrekt, de gjør ikke det. Det er pga vekt, sensoren som forteller kameraet når det skal ta bilde utløses ikke av motorsykler, da de veier for lite. Vet dog ikke hvordan det er med "motorsykler" som Honda GoldWing og andre i den størrelsesklassen, det må vel heller regnes for å være bil med styre istedenfor ratt...hehe...

Lenke til kommentar
Trodde ikke fotoboksene reagerte på sykler? Går det på vekt, eller registrer de alt og alle som kjører forbi?

 

Det er korrekt, de gjør ikke det. Det er pga vekt, sensoren som forteller kameraet når det skal ta bilde utløses ikke av motorsykler, da de veier for lite. Vet dog ikke hvordan det er med "motorsykler" som Honda GoldWing og andre i den størrelsesklassen, det må vel heller regnes for å være bil med styre istedenfor ratt...hehe...

 

Var det jeg trodde ja :) Men hvordan er det med "biler" på over 3,5tonn? Vil de bli knipset om de kjører over 80kmt i en 90\100 sone?

Lenke til kommentar

Yupp. Trailere kan fint bli tatt i fotobokser, men hvorvidt fotobokser klarer å skille mellom vektklasser (og ergo maks tillatte toppfart) skal jeg ikke si sikkert - men det har jeg strengt talt liten tro på.

 

Edit: Leste litt feil, redigerer deretter ...

Endret av the Stig
Lenke til kommentar

En liten artig situasjon.

 

Kjører fra Drammen i retning Drøbak. Holder 10kmt over fartsgrensen stort sett. Tar det med ro og slapper av. Er tross alt en strekning med endel villt. Lang kø av biler bak meg, hvorav en av de gamle van typene helt klint opp i ræva på meg hele veien. Så kommer drøbakstunellen. Nedover bakken holder jeg fartsgrensen grunnet fotoboksen på vei ned. Et par rånebiler kliner til å kaster seg forbi, og står på bremsen foran fotoboksen.. greit nok, dette er hverdagskost. Men så blir det etterhvert bunn i tunellen og det blir 2 felt oppover igjen. Jeg hører vanen gire ned ett, to hakk og det vræler til noe hinsides. Den kommer opp på siden av meg.. SKAL FORBI! Jeg klarer ikke å la være.. Jeg setter min lille dieselsnurre med 3 sylindre i fjerdegir, og klemmer litt på gassen. Holder samme aksellerasjon som vanen.. Så gir jeg forsiktig litt ekstra gass, så jeg sklir ifra ham. Da ser jeg fingeren komme sammen med armer og bein inne i bilen. Vanen pærter å bærer seg noe vanvittig. Er dette noe å klage på liksom? Skal man kjøre forbi opp en tunell bør man jo ha mer enn 5 hester? Det var ihvertfall ustyrtelig festlig.. Rånebilene stod forresten i manuell kø når jeg skled igjennom autopass.

Lenke til kommentar

Joda, det var sikkert litt komisk - men det var nå engang utrolig unødvendig av deg. Det heter at man skal lette forbikjørsel, noe man da absolutt kan si at du ikke gjorde. Videre må man også bruke forståelse på at andre biler vil forbi, vanen syns tydeligvis du kjørte for sakte, og ville derfor forbi.

Lenke til kommentar

Folk som gasser opp når de blir forbikjørt er hat! Skal de liksom gjøre et poeng ut av at "hey, du kjører for fort, det er ikke lov!"?

 

Idiotisk oppførsel! Slipp andre forbi, uansett hva du måtte mene om kjøringa til den som skal forbi deg. Om det så er en "van med 5 hk".

Lenke til kommentar

Lette forbikjørsel? Hva er vanskelig med å kjøre forbi, når det er 2 felt i samme retning? Hvis bilen din ikke går fortere enn 60 opp en bakke, så er det jo du som gjør feil når du prøver å kjøre forbi.. arrester meg gjerne hvis jeg tar feil!

Det er ikke å gjøre et poeng av at andre kjører for fort.. hvorfor skulle man bry seg om det egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...