Gå til innhold

Situasjoner som har fått deg til å smile


Dr. Mobius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen artige episoder fra bensinstasjoner:

 

Mens jeg står og fyller opp tanken kommer det en jente som antagelig var rundt 20 år kjørende. Etter prisklassen på bilen å dømme var den nok lånt fra foreldrene. Hun stopper, går ut av bilen, åpner tanklokket og blir stående og titte på bensinpumpa, og på påfyllinghullet på bilen. Jeg tror det var tre fyllepistoler der, og ihvertfall en av dem hadde flere oktanvalg også. Etter å ha stått der i et par minutter spør hun, litt forsiktig, og sikkert litt flau:

 

Hun: "Ehhh.... unskyld?"

Meg: "Ja?"

Hun: "Vet du hva den bilen her går best på? det er en (ett eller annet merke)"

Meg, som lurte på om jeg virkelig hadde hørt riktig: "Ehh... Går på? Det kommer vel an på..."

Hun: "Ja, jeg mener, hva går den best på? Tror du jeg kan bruke sånn "95-prosent-sak", den er jo billigst". Som tidligere nevnt hadde hun åpnet tanklokket, og det røde og hvite klistremerket hvor det stod "Diesel fuel only" syntes på lang avstand. Nå var jeg godt på vei til å få latterkrampe, så jeg fikk bare mumlet frem at bilen antagelig gikk best på "full gass", før jeg dro avgårde før hun skjønte at jeg holdt på å knekke sammen av latter.

 

Så en annen gang da jeg var på vei sørover på E6 på en søndag ettermiddag:

Jeg svingte inn på bensinstasjonen, og det var mye trafikk den dagen så det var det kø på alle pumpene. Men jeg visste hvordan jeg kunne slippe unna køen: Jeg kjørte rundt stasjonen og begynte å fylle fra en av lastebilpumpene. Mens jeg står og fyller går bakdøren på bensinstasjonen opp og en av de ansatte, en ungdom som knapt kan ha vært 18 år, roper:

 

Ansatt: "Hei du der! Jeg tror ikke det er så lurt at du fyller opp bilen din der!"

Meg: "Å, hvorfor ikke?"

Ansatt: "Jo, fordi det er... eh, vel, lastebildrivstoff det der. Du kommer til å ødelegge bilen din hvis du kjører på det."

Meg: "Ja ja, men jeg tar sjansen, jeg"

Ansatt: "Ja, jeg skal ikke bry meg jeg, men du har blitt advart".

 

 

Også må vi jo ikke glemme klassikeren hvor folk kommer inn og spør om "hvilken pumpe det er turbodiesel på?".

Lenke til kommentar
Hørte en litt artig historie for litt siden.

 

En kar fra Kviteseid, med relativt lang hockeysveis for noen år tilbake gnidde inn alt sammen med gele og la hodet på sofaen, slik at håret stivnet i den vinkelen. Deretter tredde han på seg flyebriller lente seg KRAFTIG tilbake på gråtassen sin og kjørte på hovedveien forbi en fotoboks.

 

Dette er jo ikke så morsomt i seg selv.... helt til kompisen hans dro forbi samme fotoboks i 260 km/t på motorsykkel.

 

Dette igjen resulterte jo naturlig nok med at det bildet som ble sendt inn til myndighetene var av en bygdetulling på gråtass med flyvebriller, håret stående rett ut bak, et villt blikk og en hastighetsmåling på 260 km/t.

 

Er mange som har fortalt meg denne historien, og det er alltid fetteren til kusina til bestemora som har utført det.

Jeg regner med at historien kommer fra denne Kawasaki reklamen.

 

Jeg har hatt toppfart forbi fotobokser med motorsykkel flere ganger, og det har aldri blinket.

Sensorene i bakken krever en viss vekt før de trigger.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
Er bare til å kjøre forbi det.. kjører i fartsgrensen + 10kmt av og til. Og ja, jeg gasser på når det blir 2 felt, for da er det oftest høyere tillatt hastighet også vet du. Er bare dere som er så pinglete at dere ikke tør å kjøre forbi..

Jo flere innlegg du skriver, jo mer misliker jeg deg...

 

Iblant når folk som deg gir på idet jeg ligger på sida dems, gir jeg på og kommer forbi til slutt, men bare på pur f slakker jeg av litt seinere, og gjør det samme mot dem. Uttrykket på ansiktet på disse folka får meg ofte til å smile. :)

Lenke til kommentar

Målet er ikke å holde igjen. Som sagt så følger jeg altså fartsgrensene +% for missvisning event kjører i forhold til gps farten, + 10-15kmt av og til. Det vil altså si at om jeg ligger på en tofeltsvei med masse biler bak meg 70kmt grense, og jeg ligger i fartsgrensen eller + litt, har vel ingenting å si. Og når det da blir 2 felt i samme retning, og f.eks fartsgrense 100kmt, så kan jeg fint kjøre raskt opp i 110kmt uten at noen blir sure? Mener du at det er bedre at jeg bryter loven å kjører i 100kmt i 70sona for å tilfredstille de bak?

Lenke til kommentar
Er bare til å kjøre forbi det.. kjører i fartsgrensen + 10kmt av og til. Og ja, jeg gasser på når det blir 2 felt, for da er det oftest høyere tillatt hastighet også vet du. Er bare dere som er så pinglete at dere ikke tør å kjøre forbi..

Jo flere innlegg du skriver, jo mer misliker jeg deg...

 

Iblant når folk som deg gir på idet jeg ligger på sida dems, gir jeg på og kommer forbi til slutt, men bare på pur f slakker jeg av litt seinere, og gjør det samme mot dem. Uttrykket på ansiktet på disse folka får meg ofte til å smile. :)

 

Det er ingen "sånn som meg". Kan ikke sett folk i bås, fordi du tror de er sånn og sånn. Jeg har opplevd noen situasjoner som du nevner, og ja, de er irriterende de som bedriver det der i full skala. Hvis de er fulle av faen så har man 2 valg somregel. Presse de ut på sia og stoppe de, eller legge seg langt bak og drite i det.

Lenke til kommentar
Kjører fra Drammen i retning Drøbak. Holder 10kmt over fartsgrensen stort sett. Tar det med ro og slapper av. Er tross alt en strekning med endel villt. Lang kø av biler bak meg, hvorav en av de gamle van typene helt klint opp i ræva på meg hele veien. Så kommer drøbakstunellen. Nedover bakken holder jeg fartsgrensen grunnet fotoboksen på vei ned. Et par rånebiler kliner til å kaster seg forbi, og står på bremsen foran fotoboksen.. greit nok, dette er hverdagskost. Men så blir det etterhvert bunn i tunellen og det blir 2 felt oppover igjen. Jeg hører vanen gire ned ett, to hakk og det vræler til noe hinsides. Den kommer opp på siden av meg.. SKAL FORBI! Jeg klarer ikke å la være.. Jeg setter min lille dieselsnurre med 3 sylindre i fjerdegir, og klemmer litt på gassen. Holder samme aksellerasjon som vanen.. Så gir jeg forsiktig litt ekstra gass, så jeg sklir ifra ham. Da ser jeg fingeren komme sammen med armer og bein inne i bilen. Vanen pærter å bærer seg noe vanvittig. Er dette noe å klage på liksom? Skal man kjøre forbi opp en tunell bør man jo ha mer enn 5 hester? Det var ihvertfall ustyrtelig festlig.. Rånebilene stod forresten i manuell kø når jeg skled igjennom autopass.

 

Unøvendig gjort av deg. Vanen ville forbi, hvorfor gasser du da på så det blir vanskeligere for han å komme forbi?

 

Målet er ikke å holde igjen. Som sagt så følger jeg altså fartsgrensene +% for missvisning event kjører i forhold til gps farten, + 10-15kmt av og til. Det vil altså si at om jeg ligger på en tofeltsvei med masse biler bak meg 70kmt grense, og jeg ligger i fartsgrensen eller + litt, har vel ingenting å si. Og når det da blir 2 felt i samme retning, og f.eks fartsgrense 100kmt, så kan jeg fint kjøre raskt opp i 110kmt uten at noen blir sure? Mener du at det er bedre at jeg bryter loven å kjører i 100kmt i 70sona for å tilfredstille de bak?

 

Selvfølgelig skal du gi på så du kommer opp i den nye fartsgrensa. Men dette nevner du ikke med et ord i det første innlegget ditt. Der skriver du klart og tydelig at du ikke kunne la være å gi på så vanen ikke skulle klare å komme forbi. Igjen, unødvendig.

 

Det er ingen "sånn som meg". Kan ikke sett folk i bås, fordi du tror de er sånn og sånn. Jeg har opplevd noen situasjoner som du nevner, og ja, de er irriterende de som bedriver det der i full skala. Hvis de er fulle av faen så har man 2 valg somregel. Presse de ut på sia og stoppe de, eller legge seg langt bak og drite i det.

 

Hvis du selv synes sånne situasjoner er irriterende når du skal kjøre forbi andre, hvorfor gjorde du akkurat det samme selv når vanen ville forbi? Du "klarte ikke la være?" Aner vi et lite snev arroganse? Orket du ikke tanken på at en med dårligere bil enn deg skulle kjøre forbi? Voks opp...

Endret av Elvorn
Lenke til kommentar

Ingen situasjoner er like, og det å gi gass ved forbikjøring på 4 feltsvei er ikke like farlig som på 2felts vei. Med 2 felt i samme retning må ikke bilen som "kjører forbi" legge seg inn umiddelbart pga motgående trafikk, dermed er flere tilbøyelige til å teste bilen på slike steder.

Og har man dårlig tid, så bør man kanskje vurdere en annen bil enn en VAN som gjør 70kmt i oppoverbakke? Skal jeg dra i håndbrekket å vente til slike sinker kommer seg forbi?

 

Har ikke noe med dårligere eller bedre bil å gjøre egentlig.

 

Begynner folk å "fucke" med meg bak meg, "plage meg" , så er jeg tilbøyelig til å plage de tilbake. Sånn er det, sånn blir det, om jeg er i humør til det.

 

F.eks de j.... semitrailerne som ligger klistra i ræva på deg. Beste medisin er å bremse rolig ned, og stoppe. Og så gi full gass igjen. Da blir du kvitt de noen minutter. Om man i tillegg klarer å få et par andre biler imellom seg å semien, så er egentlig problemet flyttet.

Lenke til kommentar
Ingen situasjoner er like, og det å gi gass ved forbikjøring på 4 feltsvei er ikke like farlig som på 2felts vei. Med 2 felt i samme retning må ikke bilen som "kjører forbi" legge seg inn umiddelbart pga motgående trafikk, dermed er flere tilbøyelige til å teste bilen på slike steder.

Og har man dårlig tid, så bør man kanskje vurdere en annen bil enn en VAN som gjør 70kmt i oppoverbakke? Skal jeg dra i håndbrekket å vente til slike sinker kommer seg forbi?

 

Har ikke noe med dårligere eller bedre bil å gjøre egentlig.

 

Begynner folk å "fucke" med meg bak meg, "plage meg" , så er jeg tilbøyelig til å plage de tilbake. Sånn er det, sånn blir det, om jeg er i humør til det.

 

F.eks de j.... semitrailerne som ligger klistra i ræva på deg. Beste medisin er å bremse rolig ned, og stoppe. Og så gi full gass igjen. Da blir du kvitt de noen minutter. Om man i tillegg klarer å få et par andre biler imellom seg å semien, så er egentlig problemet flyttet.

 

På hvilken måte plaget vanen deg? Ok, han lå klistra bak deg, men det er det mange som gjør. Ser du på alle som ligger 2-3 meter bak deg som folk som vil "fucke" med deg? Kanskje vanen gjorde det som et tegn på at han ville forbi når 2-feltet kom? Du har absolutt ingen grunn til å gi gass på pur f når du ser en bil kjøre forbi deg. Uansett hva slags type bil det er. Mest sannsynlig vet han som kjørte vanen hva bilen hans er i stand til når det gjelder fart. Tviler på at han hadde orket/giddet å prøve å kjøre forbi hvis ikke bilen hans hadde klart det fartsmessig. Du liker ikke at folk "plager deg" i trafikken, har du tenkt over at du kanskje plager andre når du gjør sånn?

 

Er enig med deg i det med trailere, mest pga de neppe har sjans til å nødbremse om det skulle komme et eller annet i veien feks.

Lenke til kommentar

Kan ikke dere "trafikkpoliti" holde smella, du hater slike som han i trafikken, eg hater slike som dere på diskusjon.no

Her prøver folk å fortelle artige historier slik at andre kan le, det eneste de får igjen er dritten deres.

Lenke til kommentar
Kan ikke dere "trafikkpoliti" holde smella, du hater slike som han i trafikken, eg hater slike som dere på diskusjon.no

Her prøver folk å fortelle artige historier slik at andre kan le, det eneste de får igjen er dritten deres.

 

Aha, så det er blitt innført en regel som sier at man ikke kan reagere annet enn positivt på slike historier? Når en person skriver en historie som viser at han har null forståelse for trafikk fortjener han å få litt pepper. Foreslår heller at du holder deg unna hvis du ikke takler det. Ser av profilen din at du er mest aktiv i "lekeplassen", kanskje du skulle gå tilbake dit hvis dette blir for sterk kost for deg?

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

Kansje eg er der pga eg forstår humor? Og hva er vitsen med å refse andre pga trafikk historier hvor de har gjort noe galt, trur ikke de kommer til å skjerpe seg pga en som kaller seg for "Sluquet" på internett oppfører seg som mora hans.

Ikke kom her å si at du aldri har brutt en regel i trafikken før.

Lenke til kommentar
Kansje eg er der pga eg forstår humor? Og hva er vitsen med å refse andre pga trafikk historier hvor de har gjort noe galt, trur ikke de kommer til å skjerpe seg pga en som kaller seg for "Sluquet" på internett oppfører seg som mora hans.

Ikke kom her å si at du aldri har brutt en regel i trafikken før.

 

Det er forskjell på å f.eks. kjøre for fort og å bevisst skape problemer for med-trafikkanter. Hva vitsen er? Vel, kanskje personen forstår at det han driver med ikke er akseptabel oppførsel?

Lenke til kommentar

Selfølgelig er det ikke akseptabel oppførsel, men tviler på at dette er noe han gjør hver dag. Han ville bare dele en morsom opplevelse med oss. Men for at han skal "plage" andre, må jo de ha gjort noe for å plage han først. F.eks ligge så nærme at det er nesten farligt. Hørt om 1001-1002-1003 regelen? Du kan faktisk miste sertifikatet hvis du ligger for nærme en bil, dvs det er strengt ulovlig. Har brukt den metoden før når folk ligger rett bak meg og presser (når eg ligger 10 km/t over fartsgrensa). Også de som ligger å presser må forstå at det er uakseptabelt.

Endret av KNB
Lenke til kommentar
Selfølgelig er det ikke akseptabel oppførsel, men tviler på at dette er noe han gjør hver dag. Han ville bare dele en morsom opplevelse med oss. Men for at han skal "plage" andre, må jo de ha gjort noe for å plage han først. F.eks ligge så nærme at det er nesten farligt. Hørt om 1001-1002-1003 regelen? Du kan faktisk miste sertifikatet hvis du ligger for nærme en bil, dvs det er strengt ulovlig. Har brukt den metoden før når folk ligger rett bak meg og presser (når eg ligger 10 km/t over fartsgrensa). Også de som ligger å presser må forstå at det er uakseptabelt.

 

1. Denne opplevelsen er ikke morsom.

2. Ja, jeg har hørt om 3-sekundersreglen. Det var ikke jeg som lå bak og presset vedkommende, så det er faktisk totalt irrelevant.

3. Jeg kan garantere deg at det ikke er noe mindre ulovlig å bevisst hindre forbikjøringer.

Lenke til kommentar

Er det ikke bedre at han kommer forbi så han kan kjøre fra deg som skal presse?

Irritasjon er vel ikke noen ukjent årsak til ulykker på veiene, tvert imot!

 

Det er greit at det er ulovlig å ligge for tett bilen forran, men det går jo ikke ut over deg som ligger forran å "må" kødde med han!

 

Jaja, glad for at politiet etterhvert har skjønt at ikke det bare er farten som dreper og at de holder utkikk etter sånne som deg og andre tullinger!

Lenke til kommentar

De går utover deg som må ligge foran biler jo. Hva skjer når du må nødbremse da? Sjåføren bak har reaksjonstid på ca 1 sekund, å i 80 km/t går du 22 meter per sekund. Det vil si at det er en veldig stor sjans for at du blir påkjørt bakfra.

Risikoen er spesielt stor hvis det er en motorsykkel som kjører foran, pga bremselengden er ganske mye mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...