Gå til innhold

Situasjoner som har fått deg til å smile


Dr. Mobius

Anbefalte innlegg

Hvilken rett gir det til å kjøre på han og eventuelt skade han for det? Jeg opplever flere lastebilsjåfører slik også. På lange strekker der det er mulig å kjøre forbi legger de seg langt over fartsgrensa, og så fort det kommer svinger eller oppoverbakke går det smått. Dermed blir det vanskelig å kjøre forbi. Om jeg hadde filma at jeg kjørte inn i lastebilen med vilje tviler jeg på at jeg hadde kommet seirende ut av situasjonen, mens lastebilsjåføren hadde mistet lappen på stedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lastebilsjåfører kan som oftest ikke for at de lager kø, men det hadde ikke skadet dem å være behjelpelig ved forbikjøringer! Alt for mange ganger har jeg opplevd at lastebiler akselererer når jeg er på sida av dem og skal kjøre forbi. Komplett idioti, og farlig er det også.

 

Angående historien har jeg fremdeles null tro på at den er sann.

Lenke til kommentar

Var en gang i sommerferien et par år tilbake. Var faren min som kjørte bilen da, ikke jeg, selvfølgelig, kjørte i nærmere 100 - 120km/t på en "ikke-motorvei", lå rett bak en annen bil. Litt lenger fremme var det politikontroll, og bilen foran ble vinket inn, mens vi fikk kjøre videre. :p

Lenke til kommentar
Var en gang i sommerferien et par år tilbake. Var faren min som kjørte bilen da, ikke jeg, selvfølgelig, kjørte i nærmere 100 - 120km/t på en "ikke-motorvei", lå rett bak en annen bil. Litt lenger fremme var det politikontroll, og bilen foran ble vinket inn, mens vi fikk kjøre videre. :p

Enkelt og greit fordi Politiet ikke hadde tid til å måle dere begge. Det forsvarer likevel ikke avgjørelsen om å kjøre så fort.

Lenke til kommentar

hm, har møtt på mange rare folk i trafikken da :p er et par ganger jeg har begynt å le fordi det er rare folk i andre biler :p

 

men en gang kom jeg kjørendes i åsane, så stod det en palle med en plakat på, så stod det en gamling rett fremfor med bøyd rygg og stod å lese med ansiktet helt oppi plakaten :D litt nærsynt ja :p måtte flire litt da :p

 

Så har jeg møtt på mange stygge biler og :p

Lenke til kommentar

Så blålysa i speilet her om dagen og kjørte inn til sia for å sleppe dem frem. Dette var tilfeldigvis ved siden av en resturant. Så stopper de på sia mi mitt i veien å poltidama spørr om jeg har førekort. Jeg svarer ikke, men begynner å leite etter førekortet. Men neida, hun skulle ikke se førekortet, hun bare lurte på om jeg hadde det siden jeg tydeligvis ikke klarte å lese skilt i og med at jeg stod parkert der jeg stod. Hun klarte å påstå at jeg hadde stått der parkert lenge og at jeg skulle hente noe mat. Da jeg forklarte at jeg så blålysa dems og derfor la meg ut for å sleppe dem frem ble hun litt taus. Mumlet noe om at de nettopp hadde stoppet noen før de kjørte videre.

 

Stoppet all traffikken i et minuts tid for å være spydig og frekk når det var dem som egentlig dreit seg ut, vet ikke om de hadde glemt å slå av lysa eller hva det var, men hastverk hadde de ihvertfall ikke ^^

 

Rart vi mister respekten for politiet som driver med sånn piss.

Lenke til kommentar

Stod på et busstopp i rushtida ved siden av ei knøttlita rundkjøring man vanligvis bare kjører beint fram i uten å bremse ned (det ytterste feltet er så smalt at det egentlig ikke kan regnes som et felt) da en bil kom kjørende med en laang hale etter seg, sikkert 10-20 km under fartsgrensa, men likevel bremsa omtrent helt opp (enda man har god sikt til venstre, og lett ser at det ikke kommer noen), kjørte like sakte heeelt ytterst i feltet og så putra videre.

 

En annen gang, i ei 60-sone (landeveg); Lå i 80 da en bil sakte men sikkert tok meg igjen. På første strake strekning kjørte han forbi, men ble liggende rett foran meg! Venta i spenning på at han skulle sette opp farta, men det skjedde aldri. Haha, hva i helvete?

Lenke til kommentar

Først en oppfordring, hold dere til topic. Tråden heter "Situasjoner som har fått deg til å smile," så alt for mange kommentarer som går utenom det ødelegger tråden.

 

Så var det å huske disse historiene da.

 

Har tidligere kjørt taxi. Ved en annledning var taxilampa mi blitt borte, stjålet om natten. Så jeg måtte kjøre inn til Oslo for å få tak i ny lampe med festeutstyr.

 

På vei inn til Oslo kommer den sedvanlige køen. Av gammel vane legger jeg meg straks i kollektivfeltet. Så legger jeg merke til at det kommer en uniformert politibil et godt stykke bak meg. Vurderer raskt om jeg skal legge meg inn, men siden jeg sitter i en taxi (uten taklampa) iført uniform, og med taxameter godt synlig, så bestemmer jeg meg for å la det gå.

 

Som seg hør og bør, så startet diskoteket bak meg. Jeg stopper lydig opp, og ser i speilet at en politimann av typen cowboy kommer breibeint mot meg.

 

Jeg observerer at han brisker seg mens han kommer inn til førersiden av bilen, banker på vinduet. Jeg åpner og smiler pent til "onkel politi" Han punkterer, boksavlig talt. Det ene øyeblkket står en staut lovens håndhever der, og i neste øyeblikk en fyr med nedsunkne skuldre.

Og jeg fikk reise videre på mindre enn et minutt fra jeg ble stoppet.

 

***

 

Disse rånerne, ja, de er ofte gøyale. Misforstå ikke, jeg har ingenting imot miljøet.

Men for noen år siden så hadde de kappkjøringskonkuranse rett utenfor kontoret jeg jobber på. Og siden jeg satt mye i telefonen, så ble det litt plagsomt at de hang rett utenfor vinduet. Jeg spurte dem pent om de kunne finne et annet sted å kjøre denne vinterkvelden, rett og slett fordi de forstyrret ganske kraftig akkurat da.

Men nei, det kom ikke på tale.

Ti minutter etterpå kommer to av dem i breisladd i svingen, mister kontrollen og går rett i grøfta. Det sprutet i styla bildeler så det var en fryd for øyet.

Merkelig nok ble det stille på dem da.

Lenke til kommentar

For omlag 10 år siden rygget moren min den ene bilen vår inn i den andre

Jeg lar henne få høre det fra tid til annen.

 

Hun har ikke hatt bil selv på lenge, og merkelig nok lar jeg henne få låne min en gang iblant. Tror ikke jeg overdriver når jeg sier at halvparten av gangene så kommer hun tilbake og klager (sur og grinette) på at hun ikke får start på bilen :!:

 

Tilleggsinfo: Startsperren aktiveres om nøkkelen står i bilen for lenge.

Smarten har også et litt snodig gir opplegg. Bilen har automatisk/elektronisk styrt manuell girkasse med Drive (+ og - for manuell giring) , Neutral og Reverse. Bilen kan bare startes i Neutral noe hun selv etter 1 år må minnes på.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Har faktisk vært borti et par de siste 10 årene.

 

Da jeg var litt mindre, satt jeg på med bussen til min onken annen hver helg.

En av de gangene, satt det 2 mørkhudete og var så jævla kjepphøye. De snakket unødvendig høyt og truet alle passasjerene med bank hvis de spurte om de kunne snakke litt lavere. Halveis i turen, måtte han ene mørkhudete på do. Dette var mens bussen kjørte igjennom en liten by og hadde lav fart. Etter 1 minutt på doen, så glemmer bussjåføren av en fartsdomp og bussen svever litt over bakken før den treffer veien igjen. I det den treffer veiden igjen hører vi noe voldsomt til banning fra toilettet. Og ut kom en våt neger. Han prata ikke så høyt resten av turen.

 

 

En annen busstur jeg var med på, så var vi i en gammel buss hvor mye var utslitt. Etter en stund måtte en passasjer på toilettet for å urinere. Han tok sjansen på å stå oppreist. Like etter bråstopper bussen pga en elg som løper over veien. Og den stakkers passasjeren på toilettet braser ut igjennom døra og halveis ned bussen med fanten ute. Ble litt latter i den bussen resten av turen.

 

 

Ellers var det en råner som skulle tøffe seg for noen venner utenfor et gatekjøkken. Han sto og spant i asfalten og til slutt fikk bilen skikkelig tak og den stakkars rånere greide å meie ned 8 Motorsykler som stod der. Han var ikke så¨høy på pære da MC folka kom springende ut av gatekjøkkenet og det stod "Hells Angels" på vesten dems.

 

 

Ellers, så kjørte jeg bak en sivil politibill. (hadde blitt tatt av den sammen poltimannen i samme polti bil en gang før og visste at det var sivil politi fra da). Uansett, så kom det en tulling og braste forbi oss på det samme stedet som jeg hadde blitt stoppet før av denne politimannen. Og poltimannen fulgte etter bilen. Noen busstopper fremover, stod de begge 2. Da lo jeg godt.

Lenke til kommentar

Mange fine historier her!

 

Kan dele en rasende festlig opplevelse fra de dager jeg gikk på Videregående. Stod og venta på bussen når en rånertulling dro forbi. Han tenkte nok at han skulle kjekke seg for noen smårips som stod og blomstret ved siden av meg.

 

Dette var vel i november, så det var litt glatt på veiene. Men iallefall, når han kjører forbi busslomma hiver han bilen (En stygg sak, gammel Volvo 240) i en sleng. Han sliter litt med å rette opp, og siden det er ganske glatt får han heller ikke bremset.

 

Endte med at han røk rett inn i en flunkende ny BMW som hadde stoppet ved fotgjengerovergangen like foran.

 

Priceless!

Lenke til kommentar

Husker engang for lenge siden da vi kjørte bak ei gammal kjerring. Kjørte saaaaakte, og blinka feil vei med lysene. :p

 

En annen gang, kjerring i eldgammel Honda civic eller Mazda 323, husker ikke helt. Hun kjørte sakte foran oss på vinterkvelden, uten langlys. På langstrekket kjørte vi forbi, og når vi lå godt foran, DA skrudde hun på full flash. :p

Lenke til kommentar

Jeg og noen venner var på vei til Oslo her om dagen. Forann oss kjørte det en stilig Ferrari.

Da vi kom til bomstasjonen, stoppet vi opp. Føreren av Ferrarien åpnet vinduet og skulle til å kaste penga oppi kurven.

Desverre så bommet han på den ene mynte og måtte ut for å plukke den opp. Han var lettere irritert for at han måtte gå ut for å plukke den opp. Dermed deljer han bildøre inni bom-automaten så det skrall. Og der sto han, sparkende mot automatene mens banneordene fløy.

Lenke til kommentar

Veldig fersk i trafikken, så har ikke mange morsome situasjoner så langt..

 

Noen av de morsomme må være da jeg har sitti på, og kappkjørt med andre ukjente.. Alltid like morsomt og provosere til grisekjøring, og kjøre fort! :D

 

Mens når jeg har kjørt selv, må det være når jeg slipper forbi biler og trailere tuter som faen :) Ellers kjedelig i trafikken som mopedist, så små ting som det gjør at jeg smiler :D

Lenke til kommentar

Var og kjørte nedi stavanger for noen måneder siden.

Når eg kom i en rundkjøring så var det en på høyre side, som da skal stoppe for meg. Joda han stod i ro til eg var komt halveis uti, da reiste han armen og vinka og kjørte inn forann meg. Og i neste kryss, der biler fra siden har vikeplikt for oss, der bråstopper han og slipper inn biler. Måtte le litt da, virka jo som en stabil kar.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Må bare ta opp denne tråden igjen.. sitter og ler litt for meg selv etter en litt moro situasjon.

 

Litt av settingen her er at det i det de siste par dagene i Bodø har vært en hel drøss med kontroller fra morgen til kveld.. Normalt sett er det halvår mellom hver gang jeg ser en kontroll (jeg kjører ca. 50k km pr år), men nå er de overalt.

 

Jeg havner bak en sportsbil, type ganske ny. Den ligger og putrer i 50 i 60-grense, øker til 55 i 70-grense for så igjen å ligge i rundt 50-55 i 60-grense igjen. Siden det er mye kontroller valgte jeg i utgangspunktet å ikke gidde å forsøke å kjøre forbi. Det helt til vi kommer til et kryss. Det er da et lite stykke, type 50 meter med to felt i kjøreretningen på hver side av krysset. Det er rødt og jeg legger meg ut på siden av bilen for å kjøre forbi akkurat i det det blir grønt, noe som normalt sett går, og som ville gått helt greit om det hadde vært samme type putreaksellerasjon (1. gir.. 2. gir... 3. gir... 4. gir.... 5.gir... ) som forrige gang vedkommende kjørte ut fra et kryss. Jeg presser motoren min på usle 107hk så godt den kan på tørr asfalt hvor jeg ser at ESP/ASR-lampa blinker i det jeg slipper clutchen. DA gir vedkommende på alt som er i den kassa, og det kan selvsagt ikke jeg måle meg mot, så vedkommende forsvinner bokstavelig talt laaaangt foran. Jeg tok selvsagt igjen vedkommende senere pga. annen trafikk. Man kan vel si at det var en vinn-situasjon for meg.. fikk "ryddet" veien for evt. kontroller... Toppen av det hele ville jo da vært om det var en kontroll akkurat der.

Lenke til kommentar
Har faktisk vært borti et par de siste 10 årene.

 

Da jeg var litt mindre, satt jeg på med bussen til min onken annen hver helg.

En av de gangene, satt det 2 mørkhudete og var så jævla kjepphøye. De snakket unødvendig høyt og truet alle passasjerene med bank hvis de spurte om de kunne snakke litt lavere. Halveis i turen, måtte han ene mørkhudete på do. Dette var mens bussen kjørte igjennom en liten by og hadde lav fart. Etter 1 minutt på doen, så glemmer bussjåføren av en fartsdomp og bussen svever litt over bakken før den treffer veien igjen. I det den treffer veiden igjen hører vi noe voldsomt til banning fra toilettet. Og ut kom en våt neger. Han prata ikke så høyt resten av turen.

 

 

En annen busstur jeg var med på, så var vi i en gammel buss hvor mye var utslitt. Etter en stund måtte en passasjer på toilettet for å urinere. Han tok sjansen på å stå oppreist. Like etter bråstopper bussen pga en elg som løper over veien. Og den stakkers passasjeren på toilettet braser ut igjennom døra og halveis ned bussen med fanten ute. Ble litt latter i den bussen resten av turen.

 

 

Ellers var det en råner som skulle tøffe seg for noen venner utenfor et gatekjøkken. Han sto og spant i asfalten og til slutt fikk bilen skikkelig tak og den stakkars rånere greide å meie ned 8 Motorsykler som stod der. Han var ikke så¨høy på pære da MC folka kom springende ut av gatekjøkkenet og det stod "Hells Angels" på vesten dems.

 

 

Ellers, så kjørte jeg bak en sivil politibill. (hadde blitt tatt av den sammen poltimannen i samme polti bil en gang før og visste at det var sivil politi fra da). Uansett, så kom det en tulling og braste forbi oss på det samme stedet som jeg hadde blitt stoppet før av denne politimannen. Og poltimannen fulgte etter bilen. Noen busstopper fremover, stod de begge 2. Da lo jeg godt.

 

Hadde jo vært greit om sannhetsgehalten i denne tråden steg noen hakk.....

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Tråden begynner kanskje å bli gammel, men jeg fikk så lyst til å skrive ned et par ting som jeg har opplevd som virkelig fikk meg til å le...

 

Her hjemme er påkjørselen til motorveien todelt for at biler fra begge ender skal kunne komme seg opp. De to filene møtes og blir til én påkjørsel. En gang jeg kjørte opp her til motorveien, kom en bil putrende ned... i feil retning. Han kikket på meg, og jeg på ham, før han putret nedover den andre fila og kjørte ut på veien nedenfor... :!:

 

Jeg og kjæresten min var på vei fra Eidsvoll til Oslo, rundt 8 om kvelden. På motorveien er det et stykke med slak nedoverbakke (som da selvsagt betyr slak oppoverbakke i motsatt retning). Nesten ingen biler på veien, verken i vår retning eller i den andre. Plutselig ser jeg to trailere i motsatt kjøreretning; de to var omtrent like store, og lå ved siden av hverandre oppover den slake bakken. De kjørte også omtrent like fort, og bak lå en laaaaaaaaaaaaaaaaang rekke med biler, i begge filer.

Jeg lo sikkert i en halvtime etterpå, skulle ønske jeg hadde kamera der ja :grin: Jeg så for meg de to trailersjåførene sveive ned vinduene sine og slå av en prat mens de rullet avgårde xD

 

Så har du steder der hvor to filer blir til én pga veiarbeid og diverse. Det er jo skiltet godt i forveien (og fila som blir borte, er som regel også merket med rød, så de som ligger i den har vikeplikt for de i den andre). Jeg pleier å legge meg inn ganske tidlig, men det er alltid noen som raser forbi alle skiltene, helt bort til den store saken som står midt i feltet og blinker med pil, DA setter de på blinklys og vil inn i køen. Jeg synes alltid det er gøy når ingen har lyst til å slippe dem inn, og de blir stående og blinke helt til jeg er langt forbi dem :p

Endret av Cundou
Lenke til kommentar
Jeg og kjæresten min var på vei fra Eidsvoll til Oslo, rundt 8 om kvelden. På motorveien er det et stykke med slak nedoverbakke (som da selvsagt betyr slak oppoverbakke i motsatt retning). Nesten ingen biler på veien, verken i vår retning eller i den andre. Plutselig ser jeg to trailere i motsatt kjøreretning; de to var omtrent like store, og lå ved siden av hverandre oppover den slake bakken. De kjørte også omtrent like fort, og bak lå en laaaaaaaaaaaaaaaaang rekke med biler, i begge filer.

Jeg lo sikkert i en halvtime etterpå, skulle ønske jeg hadde kamera der ja :grin: Jeg så for meg de to trailersjåførene sveive ned vinduene sine og slå av en prat mens de rullet avgårde xD

Skandale. Jeg hater sånne situasjoner der en eller annen tulling har fått det for seg å okkupere venstre felt for å kjøre akkurat like fort som trafikken i høyre felt. Tror ikke jeg hadde reagert med latter for å si det sånn. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...