Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Da blir det Edinburgh - Tokyo - Seoul - Taipei - Seoul - Tokyo - Edinburgh i nov/des. Ble jo fryktelig til flyception her, men det endte opp med å bli enkleste og billigste alternativ hvis jeg ikke ønsket å møtte stokke fryktelig mye om på flyselskapene.

Får besøkt både Korea og Taiwan! Spennende og litt skummelt, men føler meg svært komfortabel i Japan nå, så tror det skal gå helt fint.

 

Flyr Air France (som vanlig), Japan Airlines og China Airlines. Men er relativt korte turer med de to siste.

 

 

Jeg må bare si at maten her i Australia har vært skuffende. Har prøvd mye forskjellig. Har veldig sjelden fått en positiv overraskelse, men det meste har vært smakløst og utrolig mye fett, så nå gleder jeg meg fryktelig til Japan, Korea og Taiwan, selv om det er lenge til.

Endret av Linaria1
Lenke til kommentar

Da blir det Edinburgh - Tokyo - Seoul - Taipei - Seoul - Tokyo - Edinburgh i nov/des. Ble jo fryktelig til flyception her, men det endte opp med å bli enkleste og billigste alternativ hvis jeg ikke ønsket å møtte stokke fryktelig mye om på flyselskapene.

Får besøkt både Korea og Taiwan! Spennende og litt skummelt, men føler meg svært komfortabel i Japan nå, så tror det skal gå helt fint.

I Seoul anbefaler jeg å få med en rundtur i en tradisjonell bydel med gamle småhus slik som Bukchon Hanok. Besøk av den demilitariserte sonen anbefales også, men pass på alt ikke er tilgjengelig alle ukerdager. Jeg klarte også presse inn en tur med lyntog til Busan da jeg hadde en helgetur til Seoul. Tar litt over 2 timer hver vei.

 

Kimchi aka råtten kål med chili som er nasjonalretten er ikke for alle ganer, men de har heldigvis mat uten det.

Lenke til kommentar

I Seoul anbefaler jeg å få med en rundtur i en tradisjonell bydel med gamle småhus slik som Bukchon Hanok. Besøk av den demilitariserte sonen anbefales også, men pass på alt ikke er tilgjengelig alle ukerdager. Jeg klarte også presse inn en tur med lyntog til Busan da jeg hadde en helgetur til Seoul. Tar litt over 2 timer hver vei.

 

Kimchi aka råtten kål med chili som er nasjonalretten er ikke for alle ganer, men de har heldigvis mat uten det.

 

Tusen takk for tips :)

 

Har en koreansk restaurant i Edinburgh som jeg virkelig elsker, men unngår å spise kimchi der. Tror jeg skal overleve maten likevel. Er dessverre utrolig sart for sterk mat (det er fryktelig irriterende og ikke frivillig), og jeg vet at maten i Korea kan være sterk, men jeg tenker å bare prøve meg frem og finne ting jeg kan spise. Er utrolig glad i japchae, for eksempel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Flyr fra Amsterdam til Atlanta så videre til Fort Lauderdale. Har 1t35min stopover i Atlanta før Fort L.

Er det nok?

 

Jeg har lyst på innsjekket bagasje men vet ikke om tør pga spørs om rekker neste fly liksom. Erfaringer?

Å ha mellomlanding ved ankomst i USA er skikkelig amatør. Her burde folk som er på dette forumet visst bedre.

Lenke til kommentar

Sist jeg mellomlandet i Atlanta og skulle videre til Orlando brukte jeg rundt 3 timer fra landing til gate for avgang. Vet ikke om jeg var spesielt uheldig, men var i alle fall enorme køer gjennom immigrasjon, toll, innsjekk osv. Fikk generelt inntrykk av at Atlanta var en veldig dårlig organisert flyplass.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har erfaring med flyforsinkelser.no eller lignende sider?

Litt usikker men tror dette selskapet er i arrest i påvente av en ankesak. Men det er litt på siden.

 

Har ingen erfaring med å bruke slik hjelp, men lang erfaring med å klage selv. Det er lettere enn en skulle tro! Sas har feks ett skjema en fyller ut og velger hvilken komp. En ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...