Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Har 9500 EuroBonus-poeng som går ut 31/7-19.

 

Går det an å booke en reise, for og så avbestille den og poengene kommer tilbake til meg? Eller er slik "forlengelse" ikke mulig? 

 

Edit: Noen som vet hvor mye det å booke leiebil koster? Skal booke uansett, men kanskje ikke verdens beste value for money. Sidene fungerer ikke. 

Endret av d'espresso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke en flyreise for under 10k poeng (med mindre du finner et tilbud, eller kjøper barnebillett). Poeng som brukes på en billett som kanselleres, refunderes ikke etter at de er utløpt.

 

Ahh, ok. Takk. Har 36k totalt, så da er det vel bare å bestille noe. Hva, er jaggu meg et godt spørsmål.. Trodde EBP skulle slutte å utløpe? 

Lenke til kommentar

Trodde EBP skulle slutte å utløpe? 

Jeg er medlem i mange programmer, og stort sett alle har en utløpsdato for sine poeng. Har bl. a. 10k miles hos Virgin Atlantic som utløper i slutten av august , får ikke brukt de heller.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

For slike summer kan vel du og en venn reise hvor dere vil i verdenen på første klasse omtrent.

 

Tror British Airways ikke har utløp på poengene sine, så lenge man har en viss aktivitet på kontoen.

 

Jeg kan bestille ca 7 billetter t/r med sas til US/Asia på biz for den summen. Kan vell fly emiratene Etihad på første klasse for 250 000 osv. Men siden jeg har høyeste nivå på premium mastercardet til Sas svarer det seg å reise biz hos sas. Men somoftest går billettene i gave til familie og venner, har ikke tid til å reise så mye på ferie. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Noen som har forslag til hvordan poeng brukes best? Googlet en del, og kan liksom ikke si det er noe som peker seg ut akkurat nå. Bor i Danmark, så tenkte til Færøyene (5k pr vei). Problemet er bare at reisen må finne sted neste år på grunn av feriebegrensinger for fruen, samt aller helst i perioden januar - april, og fra juni og ut, på grunn av noe fullbooket mai-måned, samt levering av master i slutten av mai.. Litt småkjipt at Atlantic Airways flyr fra BLL og CPH for typ 500 DKK pr vei. 

 

Beggars can't be choosers, så noe må gjøres her. 

Lenke til kommentar

Er det SAS det er snakk om? Kommer vel an på prisene til Færøyene intra-DK. Er det over 400 DKK, kan det være ok, når de går ut uansett. Evt kombinere med enveis (til sikkert 6k da) + en vei betalt. Om du skal tilbake til Norge og trenger last minute billetter, kan det lønne seg å booke under en eurobonus-kampanje, da kan du ofte få Norden (inkl Tyskland av en eller annen grunn) for 12k poeng t/r. Best verdi som er udiskutabel når det gjelder SAS billetter er (forutsatt SAS MC Premium toppnivå) Asia/USA i biz t/r til 60k. Nest best (etter min mening etter det) er Nord-Norge ruter, evt innenlands last minute hvor f eks BGO-OSL kan koste 3k+. Da synes jeg bonuspoeng er veldig greie å bruke.

 

Jeg klarte å få faderen til å signe seg up for EB på SAGA-kortet sitt da de nettopp hadde kampanje, hvor han da fikk 20k velkomstpoeng for 99 kr. De 20k poengene flyr vi til konfirmasjon i Oslo for i September. Billetter med Norwegian og SAS hadde nok landet på minst 700 hver vei (uten kampanjer) per pers. Vi slapp da unna med 400 kr + 10k poeng hver (så tar man med de 99 i mnd avgift) betalte vi 450 kr hver. (Nå ligger samme billetter til 949 hver vei).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+45613274

Domestic transfer er vell bare på gardermoen?

Så man må ut og gjennom ny sikkerhetskontroll? Litt rart at SAS tilbyr 1 time transfer med gjennomgående billett da..

Lenke til kommentar

Så man må ut og gjennom ny sikkerhetskontroll? Litt rart at SAS tilbyr 1 time transfer med gjennomgående billett da..

Ja går ut i fra det, aldri landet på bgo selv men det er jo standarden ellers. 1 time er dog rimelig med tid på de mindre flyplassene somregel. Hadde ikke stusset over de på de andre flyplassene på vestlandet iallefall. Pleier somregel å møte opp 1 time før på min lokale når jeg skal ut å reise, aldri noe problem.

 

Dog kan jo ting oppstå ved bagasje utlevering som forsinker deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Ja går ut i fra det, aldri landet på bgo selv men det er jo standarden ellers. 1 time er dog rimelig med tid på de mindre flyplassene somregel. Hadde ikke stusset over de på de andre flyplassene på vestlandet iallefall. Pleier somregel å møte opp 1 time før på min lokale når jeg skal ut å reise, aldri noe problem.

 

Dog kan jo ting oppstå ved bagasje utlevering som forsinker deg.

Ja, var det med bagasje jeg lurte på. Da må jo man helst sjekke inn 1 time før avgang (30 min før boarding), så litt på kanten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Det må en jo nesten avgjøre selv, om jeg får skittentøyet hjem på mandag eller tirsdag spiller liten rolle for meg:)

Ja skittentøyet skal jeg klare meg uten.. :) Verre er det med diverse utstyr (som ikke går i håndbagasjen).

Lenke til kommentar

Ja skittentøyet skal jeg klare meg uten.. :) Verre er det med diverse utstyr (som ikke går i håndbagasjen).

 

Absolutt, pakker aldri nødvendigheter i innsjekket baggasje da jeg vet at den ikke alltid kommer frem. Tipper at den er forsinket i 1 av 5 reiser, om ikke mer. Blir dog like happy hver gang den er forsinket ved utreise, gratis tilskudd til garderoben er alltid velkommen :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...