Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dungen - Det tar tid

Fikk ikke helt inntrykk av smakebiten på iTunes, men tar sjansen på å kjøpe den. :thumbup:

 

bob marley - no woman no cry

Bob Marley kan trygt regnes blant klassikerne, altså låter jeg har fra før. Men takk for forslaget. :cool:

 

Lykke Li - Dance, Dance, Dance

Personlig mener jeg dette er en av de beste poplåtene som er laget på lenge. Og selfølgelig er det en svenske som står bak... En låt som for meg representerer toppen innenfor "sjangeren" 'Girly Scandinavian Pop'

Den nådde ikke helt opp desverre. Noe litt enerverende - i mine ører -med småpikevokalen over den elektroniske beat'en. Takk for forslaget. :cool:

 

Blackfield - End of the World, frå albumet Blackfield II.

Om du ikkje kjenner Blackfield frå før, er det altså eit samarbeid mellom den israelske sangaren Aviv Geffen og Steven Wilson, bedre kjent frå Porcupine Tree, som speler vakker pop/rock. Vakker og kraftig song, og får absolutt 10/10 av meg.

Jeg har "My Gift of Silence fra før". Denne gangen kjøpte jeg "1,000 people" og "Some day" i tilleggtil ditt forslag. Så den traff bra. :thumbup:

 

Kayo Dot - The Manifold Curiosity

Denne låta har, i mine øyne, eventuelt ører, alt en sang skal ha for å bli bra. Gi den mer enn èn sjanse, og den vil sannsynligvis vokse på deg. Sjanger: avant-garde

Den sjansen får den ikke. Ikke fordi det ikke høres spennende ut, men fordi den er for lang. På iTunes selger de album for 80 kroner og enkeltlåter for 8 kr. Hvis låtene blir for lange blir det for få til å dekke prisen på albumet. Istedet for å ta mer for lange låter har de valgt å ikke selge dem løse. Men takk for forslaget. :cool:

 

Deathhammer - Demonz In Leather! Herlig Thrash.

Det er mulig, men det får jeg ikke vite. De hadde den ikke på iTunes. Takk for forslaget. :cool:

 

 

Er vel kanskje et år siden jeg postet noe i denne tråden, så det begynner vel å bli på tide å anbefale deg noe musikk igjen ;)

 

Ser i første post at du har kjøpt "Wonderwall" av Oasis, og derfor tenkte jeg å anbefale deg en annen låt av dette, etter min mening, fantastiske bandet som jeg bare bir mer og mer glad i. Låta var faktisk på B-siden av CD-singelen til "Wonderwall"

The Masterplan - Oasis

Den har jeg alt. Takk for forslaget. :cool:

 

Siden du ikke lengre er moderator trosser jeg reglene du har skrevet i førstepost og kommer med enda to anbefalinger, ...

Og siden jeg fortsatt er trådstarter holder jeg meg til mine egne regler. Beklager, men regelen er der av en grunn.

 

 

Vel, det sies at det ikke nytter å lære en gammel hund nye triks :) Om jeg ikke har lyktes med mine metalliske anbefalinger, får vi prøve med noe langt roligere. Om du ikke allerede har gått til innkjøpt av Richard Hawley og hans briljante og stemningsfulle musikk har du gått glipp av en skikkelig perle.

--------------------

Artist: Richard Hawley

Låt: Coles Corner

Fra albumet: Coles Corner (2005)

Fra: England

Kjøpte den jeg, så ikke du skal miste motet helt... :D:thumbup:

 

Prøv ut jazz-legenden Louis Armstrongs versjon av La Vie en Rose. Fantastisk trompetspill og tonnevis av godfølelse. Hører på den sangen i et sett nå om dagen, har sett den som ringetone på telefonen min og plystrer på den hele tiden ;)

Ja hvorfor ikke. Kjøpte den jeg. :thumbup:

 

mine forslag:
siden det bare er en sang per post, kan jeg poste flere ganger? :p

må legge til en til, en av de beste som er lagd etter min mening

Beklager, men siden jeg la meg på den harde linjen får jeg være konsekvent: Vær snill og begrens dere til ett forslag pr. post. Det hender riktignok at jeg gjør unntak fra regelen, men nå ble det så mange av dere. Dere må gjerne poste flere ganger (men ikke på rad, det strider mot forumets regler.) Denne tråden dør ikke med det første, så det skader ikke å ha noen forslag til gode til senere.

 

Squarepusher - Potential Govaner.

Ligger på iTunes under CDn Just a souvenir. Jazz/elektronika-fusion ting. :p

Ikke helt min greie, tipper jeg, men jeg kjøpte den allikevel, så får vi se. :thumbup:

 

Tom Petty and the Heartbreakers – Runnin' Down a Dream

Har du den? Fant den ved en ren slump blant noen filer jeg lastet ned for lenge siden og det virker som at jeg aldri går lei den sangen, flott sang :D

Ja, den har jeg. :cool:

 

Spider bait - black betty

Nice sang!

Den var så snodig at jeg kjøpte den. :thumbup:

 

Valget er mellom to klassikere

P.diddy-Ill be missing You,.Eller R.kelly I wish.

Gjør meg så avslappet :)

Som sagt over: Ett og bare ett forslag pr. post er dere snille.

 

Ennio Morricone – The Ecstasy of Gold

Den beste sangen på tidenes beste soundtrack, The Good, The Bad & The Ugly, fra scena der "The Ugly" løper rundt på kirkegården og skal finne gullet :D

Om det er tidenes beste? Kanskje. Men stort sett foretrekker jeg å høre soundtrack-låter i filmen. Så også med dette. Men jeg kjøpte en alternativ versjon (med Yo-Yo Ma på cello) istedet. :thumbup:

 

Ween - I'm Dancing in the Show Tonight

Denne er så sprute gal at den er verdt å ha.

Jeg tar nok sjansen på å unnvære den allikevel. Men takk for forslaget. :cool:

 

Som alltid takk til alle sammen. Flere forslag mottas med takk.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Og så kommer det jeg har brukt på instrumenter og studioutstyr til mine egne band og musikk opp gjennom årene.

Jeg kjenner forøvrig jeg skulle likt å høre noe av dette Geir ;)

Det er planen å legge noe ut etter hvert. Men jeg er ikke sikker på om jeg tør. Og så må noen klare å venne meg av med å diskutere politikk her på forumet, så jeg får tid til å spille dem inn. Eventuelt stenge ute alle de tullingene som er uenige med meg... :!:

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Kjøpte den jeg, så ikke du skal miste motet helt... :D:thumbup:

Flott :) Da har du virkelig noe å glede deg til.

 

Det er planen å legge noe ut etter hvert. Men jeg er ikke sikker på om jeg tør.

Hehe... Jo, nå har du pirret nysgjerrigheten til undertegnede så mye at det ikke er noen vei tilbake. Lover å være snill ;)

 

Kan også gå med på en midlertidig argumentasjons hvile så du får tid til å ferdigstille materialet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er det på tide med noen forslag fra denne kanten. Mitt forslag er egentlig The Tom Fun Orchestra med sangen Heart Attack in an Old Motel, men jeg tviler på at denne sangen ligger på den norske itunes butikken, tviler også den ligger ute på den canadiske. Kan desverre ikke sjekke det akkurat nå, så jeg henviser deg til hjemmesiden til The Tom Fun Orchestra hvor du kan høre på tre sanger lovlig og gratis (kan lastes ned), av disse liker jeg Watchmaker best. clicketyclick

Lenke til kommentar
Mye kjekt her. Takk til dere alle sammen. Og kom gjerne med flere, jakten på den perfekte låta er ikke over, og min nye iPod har mass plass! Og til metallfansen: Fortvil ikke. En dag lykkes dere. I hvert fall hvis dere tenker litt utenfor den akk så formelpregede svartmetallen. :)

 

Geir :)

Jeg er metalfan! Og forsåvidt mye annet rart-fan, men syns jeg skal dytte på deg litt mer bråk.

 

Bandet er norsk og heter Madder Mortem. Jeg syns du skal høre litt på låta Hypnos. Tøft groove, masse pauker, koring, en del gøyale påfunn instrumentalt, og det er kanskje ikke så "formelpreget".

Endret av JLa
Lenke til kommentar

Hvor mye av Oasis har du/har du hørt, så jeg vet om jeg skal anbefale noe annet av de, eller droppe det?

 

Vil forresten anbefale en sang av en artist jeg ikke har hørt så mye på selv.

 

Bonnie Raitt med sangen Have a Heart. Er etter det jeg kan forstå hennes mest kjente sang, men det sier meg ikke alt for mye i skrivende stund. Ikke lenge siden jeg oppdaget dette. Var faktisk da jeg var publikum på en audition til "Norske Talenter" at jeg så ei ung jente gjøre en fantastisk versjon av denne sangen, at jeg ført hørte om Bonnie Raitt. Et lite sidesprang, men dog ;) Anbefaler sangen. Rolig, avslappende låt med sterk tekst og vakker vokal.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser ut til at tråden min har gått litt i dvale. Men noen forslag var det da her:

 

Elvis Costello - Oliver's Army.

Det var vel ingen regler om å begrunne forslagene sine? Husker i såfall ikke :-O

Ah, klassisk Costello, en gammel favoritt. Har den nok på LP, men kjøpte den i alle fall. :thumbup:

 

Angående begrunnelse sier førsteposten "Forslaget må beskrive musikkstilen og gjerne hvorfor dere synes akkurat den låta er så fantastisk." Det setter jeg pris om dere tar dere tid til.

 

S.M.V. - Thunder

Stanley Clarke, Marcus Miller og Victor Wooten, tre bassguder samles for å lage plate og turnere verden. Jeg kaller det jazz/funk/bass, grooven er uslåelig! Thunder er en av de råeste låtene i albumet med samme navn.

Skulle gjerne hørt dem live. Kanskje ikke helt iPod-musikk for meg, men jeg kjøpte den i alle fall, så får vi se. :thumbup:

 

Bon Iver - Skinny Love.

Fin, fin, fin!

Den fikk en sjanse, selv om jeg ikke falt helt pladask. :thumbup:

 

Da er det på tide med noen forslag fra denne kanten. Mitt forslag er egentlig The Tom Fun Orchestra med sangen Heart Attack in an Old Motel, men jeg tviler på at denne sangen ligger på den norske itunes butikken, tviler også den ligger ute på den canadiske. Kan desverre ikke sjekke det akkurat nå, så jeg henviser deg til hjemmesiden til The Tom Fun Orchestra hvor du kan høre på tre sanger lovlig og gratis (kan lastes ned), av disse liker jeg Watchmaker best. clicketyclick

De hadde nok ikke dem på iTunes nei. Watchmaker nådde nok ikke helt opp idag. Takk for forslaget. :cool:

 

Jeg er metalfan! Og forsåvidt mye annet rart-fan, men syns jeg skal dytte på deg litt mer bråk.

Bandet er norsk og heter Madder Mortem. Jeg syns du skal høre litt på låta Hypnos. Tøft groove, masse pauker, koring, en del gøyale påfunn instrumentalt, og det er kanskje ikke så "formelpreget".

Du får poeng for forsøket, men desverre. Takk for forslaget. :cool:

 

Kunne jeg foreslå The Denver Gentlemen - Fixin' to Die?

Det kan du få. men den låta hadde de ikke på iTunes. Ellers morsom musikk, men tror nok at vokalen ville gå meg litt på nervene etterhvert. Takk for forslaget. :cool:

 

Og en til. Threshold med sangen Pilot in the Sky of Dreams er tøff den! :)

Fin låt. Fikk litt Genesis-vibber av den. Tok sjansen på å kjøpe den lange versjonen (9:47), håper jeg ikke angrer på det. :thumbup:

 

kan anbefale hele Fly to the Rainbow skiva til Scorpions :)http://en.wikipedia.org/wiki/Fly_to_the_Rainbow

Det kan du sikkert. Men førsteposten sier: "Forslagene må være enkeltstående melodier, ikke hele CD'er, og ikke "alt av Coldplay"." Det har jeg gode grunner til, som sagt tidligere.

 

Hvor mye av Oasis har du/har du hørt, så jeg vet om jeg skal anbefale noe annet av de, eller droppe det?

 

Vil forresten anbefale en sang av en artist jeg ikke har hørt så mye på selv.

 

Bonnie Raitt med sangen Have a Heart. Er etter det jeg kan forstå hennes mest kjente sang, men det sier meg ikke alt for mye i skrivende stund. Ikke lenge siden jeg oppdaget dette. Var faktisk da jeg var publikum på en audition til "Norske Talenter" at jeg så ei ung jente gjøre en fantastisk versjon av denne sangen, at jeg ført hørte om Bonnie Raitt. Et lite sidesprang, men dog ;) Anbefaler sangen. Rolig, avslappende låt med sterk tekst og vakker vokal.

Har hørt det meste av Oasis, men har ikke så mye av det. På iPod'en nå ligger bare The Masterplan og Wonderwall. Så der er det fritt fram for gode forslag.

 

Bonnie Raitt er en av mine store favoritter. Så der er jeg godt forsynt. Men kjøpte live-versjonen nå, for moro skyld. :thumbup:

 

"The Anthem" Good Charlotte

Liker godt denne sangen, håper at den kan falle i smak for deg å :)

Sparker godt fra den, men idag nådde den ikke helt opp. Er i stemning for noe mer lyrisk. Takk for forslaget. :cool:

 

Så, om dere ikke har gått lei av tråden og mine vriene musikksmak er det lov å komme med flere forslag. Takk til dere alle.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...