Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Muse - Unintended

Mew - Snowbrigade

Jose Gonzales - Heartbeats

Radiohead - Creep (Acoustic)

Youth Group - Forever young

Postal Service - Such Great Heights

 

Bare relativt rolige sanger som du sikkert har hørt før, men er det jeg hører på for tida i alle fall. Kan anbefale alt fra Muse og Mew :)

Endret av SuKa
Lenke til kommentar
Bare en liten kommentar til dere to siste her.. Først og fremst skal dere anbefale kun 1 sang om gangen... for det andre så tror jeg Tom Waits for Alice har god oversikt over Tom Waits -sanger! :)

haha, tenkte ikke på det. Jaja, da kan alle andre som leser innom tråden få den med seg da:) til han over, children of bodom er latterlig dårlig metal.

Lenke til kommentar

Jeg hadde egentlig tenkt å anbefale "Hurricane and Fire Survival Guide" av Cloud Cult, men siden den smakebiten i iTunes-store ikke sier så mye om hvordan sangen blir lenger ute, så tar vi en annen sang.

Da anbefaler jeg Take Your Medicine av samme artist. Jeg synes denne er fin, og på en måte veldig klassisk. Altså: Det er fint på en veldig spesiell og fin måte... :D Og elsker vokalen btw :)

Lenke til kommentar

Trådstarter har fått seg ny iPod idag! En 32 GB Touch med plass til alt jeg har av musikk og noen tusen sanger til. (I hvertfall inntil jeg har digitalisert LP-samlingen min.) Så her er det bare å la forslagene strømme inn.

 

Husk: Ett begrunnet forslag (en låt) pr. post. Alle typer musikk er lov, fra Bach til Britney, Bartok til Beatles, Basie til Berry... (Ok jeg skal gi meg der.)

 

Men jeg har lav toleransegrense for vokalister som høres ut som murstein mot en tørr slipestein, og jeg er mer imponert av gitarister som treffer de få tonene de spiller enn gitarister som slåss om å komme i Guiness Rekordbok for flest noter pr. minutt (Albert Lee og Alvin Lee untatt), så visse typer metall sliter med å komme med på spillelisten.

 

Og ja, jeg har alt av Tom Waits (i hvertfall alle låter som er gitt ut offisielt), men det er bare hyggelig om dere foreslår ham allikevel. Det er jo flere enn meg som kan ha nytte av tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Men jeg har lav toleransegrense for vokalister som høres ut som murstein mot en tørr slipestein(...)

Trodde du likte Tom Waits jeg. Hoho, den tenker jeg satt!

 

Har du hørt noe på Suede? På nittitallet falt jeg veldig for dette glamrockbandet, som tok musikken sin til de største høydene på det dystre, melankolske og episke storverket Dog Man Star. "Indre motsetninger" ødela bandet, og siden var de aldri det samme (og ble verre for hver utgivelse). Folk er forskjellige, men i meg skaper denne musikken et slags "behagelig ubehag", en melankoli som resonnerer med min egen.

 

Jeg vil foreslå en av de mest umiddelbare låtene på Dog Man Star, singlen We Are The Pigs. Et grandiost, mørkt og slyngende popmesterverk!

Lenke til kommentar

Mer Steely Dan:

Album: Two against nature

Sang: Jack of speed

 

En utrolig grisete gitar/blås-figur kombinert med sedvanlig tromme/bass-feinschmeckervirksomhet - i bilen blir dette som å kjøre i 25 varmegrader midt på vinteren.

 

Off topic warning:

 

Vet det er unødvendig å anbefale Jackson Browne, men fant det naturlig å spørre her om du skal på konserten? Jeg spekulerer hardt.....

Lenke til kommentar

For ikke så alt for lenge siden kom det en feiende flott samling med låter fra St.Thomas. Selv om boksen bør kjøpes, du støtter da trossalt en god sak, nemlig et bedre psykisk helsetilbud for barn og unge, så kan du kose deg med enkelte av de største lyspunktene i St. Thomas' karriere.

 

Låten jeg anbefaler er nemlig "An Artist With A Brilliant Disguise". Denne finnes da altså i iTunes Plus-format, så alt er på stell. Låta har etter min mening et av tidenes mest fengende refreng.

 

Du har sikkert hørt andre av hans låter, så du kan med trygghet anskaffe flere. ;) (Cornerman, Strangers Out Of Blue, Invitation, The Cool Song +++, men disse inngår ikke i min "offisielle" anbefaling)

Lenke til kommentar

Tenkte eg ville anbefale ei låt av min store favorittartist Dio.

 

Albumet er Sacred heart, og sangen heiter Rock 'n' roll children. Sangen i seg sjølv er magisk, og er lett gjenkjenneleg blant alt Dio har laga. Eg elsker riffet og med stemma til "the grand wizard of rock'n roll" på toppen blir det heile til ein av mine favorittlåtar innan rock.

 

Endret av Bonnskij
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale "Are You There?" av Anathema, en sang som best kan beskrives som atmofærisk rock. Den er i utgangspunktet ganske trist, men av en eller annen grunn blir jeg alltid i bedre humør av å høre den. Dette gjelder dog mest versjonen fra det nyeste albumet, Hindsight, den andre versjonen er betydelig mer nedstemt. Uansett, en utrolig behagelig sang.

 

Hør hele sangen på Youtube

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...