Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod


Anbefalte innlegg

Jøss, er det fortsatt liv her. :)

 

Dette er noen av mine favoritter det siste året:

 

Grinderman – Go Tell the Women

 

Jeg antar at du er godt kjent med Nick Cave. Grinderman er hans minimalistiske og røffe rockealibi. Det var ikke lett å velge én låt fra dette fantastiske albumet, men jeg endte til slutt opp på denne. Den er herlig pompøs med sitt a capella-refreng med ordene «Go tell the women that we're leaving». Men sjekk gjerne ut hele albumet, og kanskje spesielt de to åpningslåtene.

 

Belle & Sebastian – I'm a Cuckoo

 

Indie-legendene i Belle & Sebastian har mye bra å by på, men dette er en av mine favoritter.

 

Rancid – Fall Back Down

 

Gladlåt fra skapunkerne i Rancid.

 

Noah and the Whale – 5 Years Time

 

Plystring, allsang og klapping i søt harmoni.

 

Og så et langskudd til slutt:

 

Social Suicide – Dead People Can't Speak for Themselves (lenke til Urørt-nedlasting)

 

Bergensband som her har laget en fengende punklåt med et herlig pop-refreng som er malplassert og velplassert på samme tid.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Aaron Carter - Crush on You

Kunne man pulvertørket den låta ville man fått godstemning på boks. Kjip, lei, trøtt, gretten, forbanna, fortvilet? Det er komplett umulig å ikke trekke på smilebåndet når man hører denne. Bra 90-tallet er på vei tilbake, hurra for gladpop!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...
Gjest Bruker-95147

Dette er den feteste tråden jeg vet om, og her kommer en feiting til:

 

 

 

 

Spring realeased, fra Mobilize - av Grant Lee Phillips. (kan hende jeg har anbefalt denne før? men, gode påminnelser er ikke bortkastet)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 2 år senere...

Jeg har kjøpt meg en Numark USB platespiller, så nå får jeg lagt hele vinylsamlingen inn på iPod også. cool.gif

 

Det blir noen tusen låter det også. Men så har jeg også fått meg ny iPod for en stund siden, med nok av plass, så nye forslag tas fortsatt mot med takk.

 

Kom over denne posten når jeg søkte. Det var den gangen. Så kom Spotify etc, og plutselig ble mye av musikken tilgjengelig uten at jeg måtte gjøre dette manuelt. Så LP'ene ble pakket vekk...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...