Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har en 144, det er ikke CABNE, tror det var CAAYE eller et eller annet med Y i seg, gidder ikke ta av kjoeleren foer jeg gaar over til vann, derfor det daarlige svar.

 

Den skulle visstnok ikke klokke spesielt bra, men foerst test paa 2712mhz er den paa 37grader paa load - og stabil. Presser den ikke over foer vannet kommer paa, men tror jeg har en keeper.

 

Klart de med hoeyere multiplier er forlokkende, men de er saa sinnsykt mye dyrere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en 144, det er ikke CABNE, tror det var CAAYE eller et eller annet med Y i seg, gidder ikke ta av kjoeleren foer jeg gaar over til vann, derfor det daarlige svar.

 

Den skulle visstnok ikke klokke spesielt bra, men foerst test paa 2712mhz er den paa 37grader paa load - og stabil. Presser den ikke over foer vannet kommer paa, men tror jeg har en keeper.

 

Klart de med hoeyere multiplier er forlokkende, men de er saa sinnsykt mye dyrere.

5130273[/snapback]

Har du økt spenninga noe? Hvor kjøpte du den?

Lenke til kommentar
Jeg bestilte den fra komplett i begynnelsen av november, stod at det var bestillingsvare, og at det tok ca 10 dager fra jeg bestilte den til de hadde den på lager, og jammen meg ser det ikke ut som om det stemmer. Eneste som er litt kjipt er at jeg bare har et 6200tc, og ikke noe amd 939 hovedkort, men det kan jo fikses..

5132895[/snapback]

 

Kjøpte du den bare for gøy da eller? :!:

Lenke til kommentar
Jeg bestilte den fra komplett i begynnelsen av november, stod at det var bestillingsvare, og at det tok ca 10 dager fra jeg bestilte den til de hadde den på lager, og jammen meg ser det ikke ut som om det stemmer. Eneste som er litt kjipt er at jeg bare har et 6200tc, og ikke noe amd 939 hovedkort, men det kan jo fikses..

5132895[/snapback]

ja, en plass må man jo begynne :!:

Lenke til kommentar
Da er min 165 i hus  :dribble:

 

OSA165DDA6CD

CCBWE 0534SPMW

 

Nå skal det mekkes på PCen  :cool:

 

Xtremesystems er det en kar som har en 170 med samme stepping som klarer 2,9ghz. Dette blir spennende  :whistle:

5142804[/snapback]

 

Just got home with my 175 CCBWE 0530TPMW. Will post some preliminary results tonight after a while. Can someone PM me with info on how to run instances of SuperPi on each core?

__________________

Mobo: DFI nF4 Ultra-D, BIOS 704-2BT

CPU: Opteron 148 (CABNE 0528, IHS removed) @ 310x10

CPU: Opteron 175 (CCBWE 0530TPMW, IHS removed) 297x10 and rising

Memory: G.Skill FF 2x512 1:1 2-4-4-8 1T

PSU: OCZ Powerstream 520W

HS/Fan: XP-90/Panaflo

GFX: XFX 7800GT 81.85 drivers

SATA HD: WD Raptor 2x36.7 GB RAID-0

PATA HD: Maxtor 2x120 GB RAID-0, D'max 10 1x300 GB

DVD: Plextor 708a, firmware v1.10

Case: Antec P180; 4x120 mm, 2x80 mm case fans

 

en annen bruker; "nop" nådde 2916MHz med eksakt samme stepping på vannkjøling, kodenavn Toledo, link til posten: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...635#post1130635

 

en annen bruker; "003" fikk litt over 2500MHz med luft, link til posten: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...BWE#post1130817

 

fant mange andre også, er bare å søke etter steppingen med søkefunksjonen.

Lenke til kommentar

Ser ut for at hovedkortet mitt sliter. Eg har hatt problemer med ustabilitet i en ukes tid. Prime og memtest feiler, men Windows er forsåvidt stabilt nok. Eg trodde det var Venice'en eg hadde som hadde blitt tynt for mye, men det ser ut for at det er hovedkortet som sliter litt. Har prøvd 2 forskjellige CPU i tillegg til min nye Opteron, og tre forskjellige sett med rambrikker, uten at det hjelper.

 

Må visst vente til SLI-DR Expert kommer med å få farten opp på Opteronen min :cry:

 

Edit: Økte spenning på LDT Bus til 1,3v, det ser ut til å hjelpe litt på memtest-stabilitet ihvertfall. Og eg klarer ikkje å dy meg, så eg økte litt her og der :cool:

 

opty165.jpg

 

Disse innstillingene virker ikkje noe mere ustabile enn stock, så eg tror CPU og minne er ok så langt. Men som sagt, får ikkje testet før eg får byttet hovedkort :no:

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Ok, kan si ka eg har sden eg ikkje får lasta opp bilder.

1.3V klarte eg opp til 2.5GHz

1.40V Klarte eg 2.6GHz

1.425V klarte eg 2.7GHz <--dette er det høyste eg klarer stabilt

1.5V klarte eg 2.8GHz kommer fint inn i windows, men ingenting er stabilt.

Klare nesten å fullføre 3dmark01.

 

Tror denne CPUen har mye mer å gi, det som stoppe meg er en usansynlig høy PWMIC temp på hovedkortetmitt (DFI ULTRA) tempen ligger opp mot 67grader etter stressing av CPUen. Eg visste forsåvidt at denne CPUen ville øke temp mye i PWMIC område, men ikkje så mye slikt som det er nå!

Kommer nesten inn i windows på 3GHz, men så henger det seg, så tror eg skal iallfall klare 2.8GHz stabilt etterhvert.

 

Noen som har GOD peiling på minneinnstillinger som kan tipse om oppsett.

Dette er min hardware:

ADM 165

DFI LP-U NF4

2GB OCZ PC3200 2-3-2-5 (2x1GB) De som netshop hadde på tilbud for en stund siden.

 

En detaljert liste omhva eg burde kjøre på innstillinger ville vært å foretrekke.

Akkurat nå kjøre eg 300x9 på CPU med 150 divideren, og minne går på 2,5-3-3-8.

Minne mitt klarer i underkant av 250MHz med CL3.

Håper noen som kan dette skikkelig med minne innstillinger kan tipse meg ! Slik at veien opp mot 3GHz blir lettere!

Har forrresten vannkjøling om noen lurer, på CPU og chipsett. Vurderer å feste en 120MM vifte over PWMIC området!

 

EDIT: KORDAN LEGGER MAN VED BILDER ?!?

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...