Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan 18 timer dual prime tolkes som stabilt ? Maskinen klikka etter 18timer++ ? Har lyst å se kor lenge dual prime kan kjøres med 2.8GHz nå!

EDIT: Kjørte på 2.7GHz når det klikka etter 18timer++, øker spenningen litt nå så prøve eg meg på 2.8GHz..

5162936[/snapback]

 

Eg har aldri kjørt prime lenger enn ca tolv timer. Det holder lenge for meg :p

 

Edit: En heftig kjøler som følger med Dualcore Opteron ja :thumbup:

 

EditEdit: Akkurat samme stepping og uke som eg har ArcticOC. Du bør lett klare 2800...

5163396[/snapback]

 

Kult! :thumbup:

 

Ja, den kjøleren som følger med er helt kanon, tror ikke den er så mye dårligere enn de andre high-end kjølerne som er på markedet. Ligner utrolig på XP90

 

Skal pelle av det ekkle lokket nå.. IHS`en

 

Betroz.. den ble kjøpt hos komplett.no

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Da var styggedommen av CPU`en.. føttirakkern det må være mange trasistorer på den kjerna!  :dribble:  aldri sett så stor bortsett fra på GPU

 

hpim05687vp.th.jpg

5164553[/snapback]

 

Er vel bare bra det, så slepper du å knuse kjerna i frustrasjon over hvor stor og stygg den er! Får vi se resultatene i kveld eller? :blush:

Lenke til kommentar
Da var styggedommen av CPU`en.. føttirakkern det må være mange trasistorer på den kjerna!  :dribble:  aldri sett så stor bortsett fra på GPU

 

Er vel bare bra det, så slepper du å knuse kjerna i frustrasjon over hvor stor og stygg den er! Får vi se resultatene i kveld eller? :blush:

5164840[/snapback]

Nei, blir vel ikke noe særlig klokking før i morra. Jeg driver å teller transistorer nå :love:

Lenke til kommentar

Da var jeg oppe å kjøre :) Mitt første inntrykk er at den bruker litt mer effekt enn manchestern, driver å dual primer litt på stock speed for å se hvordan den passer kjølesystemet mitt, på idle ligger den på ca.30deg.C, load 38deg.C

opty16525jc.th.jpgopty1656vs.th.jpg

Så dere ser.. her skal det være masse plass til litt extra volt og høye klokkefrekvenser :thumbup: sånn halveis passive cooled that is..

Lenke til kommentar

ArcticOC

 

fått klokk cpu noen? :)

dc er sikklig tidtaken for å si sånt må du klokk 10-20mhz og så prime enst som hjelp for med få klare de siste 50mhz her :hrm:

 

jeg fikk dualcore (4400+) opp 2,72ghz stabil,men kjøre 2.7ghz nå max benchstabil er 2.9ghz (01se og superpi),håp på 2.8 på vann her :yes:

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
ArcticOC

 

fått klokk cpu noen?  :)

dc er sikklig tidtaken for si sånt må klokk 10-20mhz osv arg  :mad:

 

jeg fikk dualcore (4400+) opp 2,72ghz stabil og 2.9ghz i 01se og superpi her ,håp på 2.8 på vann her  :yes:

5165793[/snapback]

Kjører prime i dual nå på 2400MHz @stock volt (1,31V), skal la det stå natta over. Har 39deg.C full load

 

Burde ikke være missfornøyd med 2,8GHz smygen ;)

Lenke til kommentar

nei da det er jeg ikke ,men det blir for varmt for min stakker typhoon.Jeg kjøre 1.6v+ ser du for å klare 2.7-2.9ghz. (har ca 50 på 2.7ghz 1.60v nå, 2.9ghz 1.65v hadde jeg 63c med enermax 120mm på fult på typhoon)

kjøre jeg mer volt enn 1.60 så alt for varmt

så da må klokk ned osv det liker jeg helle ikke :(

 

ps: jeg er veldig fornøyd med cpu ,har være heldig tror jeg

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
nei da det er jeg ikke  ,men det blir for varmt for min stakker typhoon.Jeg kjøre 1.6v+ ser du for å klare 2.7-2.9ghz.

kjøre jeg mer volt enn 1.60 så alt for varmt

så da må klokk ned osv det liker jeg helle ikke  :(

5165804[/snapback]

Big Typhoon er en god kjøler, men med vann tror jeg nok du når 2,8GHz skal du se. Hvilke temperaturer har du på 2,7@1,6V?

 

Jeg tror jeg og opty165`en kommer til å bli gode venner :) Ser liten vits i å kjøpe noe dyrere saker enn 165`en, tror ikke de dyrere klokker bedre.

 

Jeg satser på rundt 2,7GHz @ 1,5Volt = meg fornøyd

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

2.7ghz 1.60v ligg på 47-52c

2.73ghz 1,625v ligger den på 49-55c

2.9ghz 1.625v ligger på 57-63c

 

alle temp er load temp (for å si sånt en god kjøler ikke dumt ;) )

 

 

http://home.no/smy/dataromme/sp%201mb%20%20x2%202900mhz.jpg

http://home.no/smy/dataromme/toppx2scorei01se.jpg

 

 

litt bevis så ikke alle tror jeg snakke tull om 2.9ghz

klare 01se på 2.9 med da er dårlig ramtiming som gi ikke bedre score

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

ArcticOC jeg ser to litt urovekkende ting ved det siste bildet ditt. For det første ser det ut som PSU'n sliter litt på 12V railen. Den ligger på 11.77V! Hos meg har jeg ikke sett lavere enn 11.9V under load. Sikkert ikke noe problem, men slike ting KAN påvirke hvor høyt man klokker...

 

Den andre tingen er PWM IC tempen er på 70 grader! Men vet at DC Opteron har skylda her :p

 

Ellers så sier jeg bare : Bring on the resultes man! :cool:

Lenke til kommentar
ArcticOC jeg ser to litt urovekkende ting ved det siste bildet ditt. For det første ser det ut som PSU'n sliter litt på 12V railen. Den ligger på 11.77V! Hos meg har jeg ikke sett lavere enn 11.9V under load. Sikkert ikke noe problem, men slike ting KAN påvirke hvor høyt man klokker...

 

Den andre tingen er PWM IC tempen er på 70 grader! Men vet at DC Opteron har skylda her  :p

 

Ellers så sier jeg bare : Bring on the resultes man!  :cool:

5167216[/snapback]

 

Nja.. kan jo alltids skru 12V railen litt opp i styrke.

 

70deg.C på PWM er ingenting, har vært myye høyere før :) Opteron (DC) sluker strøm, så det er et kjent fenomen, husk dette er full load dual prime!

 

Joda, jeg er langt i fra ferdig :thumbup: Virker som en ok CPU

 

PS! ikke glem at det kun er PSU som har vifte i systemet mitt ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...