Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Betroz siden du klager på ArticOC sin 12V rail, så tror eg at min PSU slite, min vise nemlig 11.52V når eg har 100%load begge kjernene, kan vise screenshot av andre spenninger seinare. Derfor min PC sliter med dual prim eller?

5167467[/snapback]

For en tid tilbake så hadde jeg en Enermax PSU som hadde litt lav 12V under load. Så kjøpte jeg ny PSU, og vips så kunne jeg også overklokke høyere!

Så det er nok noe du kan vurdere ja...bytte PSU.

Lenke til kommentar
Betroz siden du klager på ArticOC sin 12V rail, så tror eg at min PSU slite, min vise nemlig 11.52V når eg har 100%load begge kjernene, kan vise screenshot av andre spenninger seinare. Derfor min PC sliter med dual prim eller?

5167467[/snapback]

For en tid tilbake så hadde jeg en Enermax PSU som hadde litt lav 12V under load. Så kjøpte jeg ny PSU, og vips så kunne jeg også overklokke høyere!

Så det er nok noe du kan vurdere ja...bytte PSU.

5167512[/snapback]

Dere vet.. det finnes mange fine POT-metere inni PSU`en.. misten er relativt enkel å tyne opp :thumbup: Skal se på saken

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
opty10timer4ql.th.jpg

Da har den stått å primet i 10timer, skal bumpe opp til 2,5GHz på samme spenning (1,36V)

5170282[/snapback]

 

 

du er veldig forsiktig..... jeg bruker alltid clockgen mens jeg primer. hvis den stopper går jeg tilbake 20-30 mhz og primer litt der. altså jeg klokker til prime stopper.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
du er veldig forsiktig..... jeg bruker alltid clockgen mens jeg primer. hvis den stopper går jeg tilbake 20-30 mhz og primer litt der. altså jeg klokker til prime stopper.

 

Pleier å bruke samme prog selv på samme måte, men akkurat nå driver jeg med sånn "koseklokking" ;)

5170347[/snapback]

 

 

tenkte det egentlig da jeg skrev innlegget over. hører gollum i bakgrunnen "my precious....." skjønner deg så alt for godt :whistle:

Lenke til kommentar
du er veldig forsiktig..... jeg bruker alltid clockgen mens jeg primer. hvis den stopper går jeg tilbake 20-30 mhz og primer litt der. altså jeg klokker til prime stopper.

 

Pleier å bruke samme prog selv på samme måte, men akkurat nå driver jeg med sånn "koseklokking" ;)

5170347[/snapback]

 

 

tenkte det egentlig da jeg skrev innlegget over. hører gollum i bakgrunnen "my precious....." skjønner deg så alt for godt :whistle:

5170385[/snapback]

Hehe.. jæ*lig sånn på "kornet" du klarte å ta meg ;)

 

Nja, vanligvis klokker jeg opp til max, for så å gå nedover, men var også litt ute etter å observere diverse temperaturer, jeg har et litt spesielt kjølesystem.

 

Tenkte også å la kjølepastaen "sette" seg litt før jeg fyrer mer opp :thumbup:

 

precious...my precious..... :love:

 

Denne CPU`en i kombo med DFI kortet gir meg store mengder seretonin;) Nesten som å være tilbake på 90`tallet igjen..

 

..celeron 300A + BH6 :love:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
er faktisk seretonin som gjør deg glad.... så man kan faktisk si at overklokkking er antiderpresiva. så hvis mørketida er tung så er det bare en ting og gjøre :yes:  du skal vite at jeg er sjalu, her nede i ungarn kom akkurat X2 i butikken forrige uke :roll:  regner med opteron er her på våren :p

 

stå på og kos deg

5170462[/snapback]

 

Takker for tipset om seretonin ;)

 

Men vær klar over at overklokking kan gjøre deg veldig/alvorlig deprimert også! De gangene du får feil uke og stepping fra den for*anna nettbutikken og når du nesten ikke klarer å oppnå stock speed engang ;)

 

Kan gi deg større depresjoner enn sammlivsbrudd der kjærringa stakk av med både bilen og huset.

 

On Topic: skrudde akkurat opp til 2,55GHz på samme lave spenning.. får se hvordan det går, tror ikke jeg har fått verdens dårligste opty DC ;)

 

Skal la det stå slik å få kjørt seg i natt:

opty25500ff.th.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
2550MHz på 1,36volt holdt 6 timer i prime

5171499[/snapback]

På den hastigheten der med min X2 4400+ må jeg ha hele 1.52V for at den skal være 24 timers stabil med dual Prime95! :ohmy:

Men jeg har ikke tatt av IHS'n da...har litt å si. Dessuten den jeg har overklokker ca likt med andre 4400+ fra samme uke/stepping.

 

ArcticOC hvis du har tid, kan vi få se 2.8 Ghz action i løpet av helga? Benchmarks, Prime95 bevis og det hele :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...