Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Oppretter denne tråden, da jeg regner med at denne cpu`en kan bli ganske populær i oc miljøet. Pr idag er det kun Databuikken.com og komplett.no som lagerfører disse,

 

Jeg venter spent på min 165!

 

Specs:

 

1,8Ghz (165) Pris ca. 2650 kr

2,0Ghz (170) Pris ca. 3400 kr

2,2Ghz (175)

 

Socket 939, skal fungere på alle 939 hovedkort.

 

Alle har 1mb L2 cache pr. kjerne, altså totalt 2mb L2 cache

 

Disse cpu`ene skal være ypperlige overklokkere, og skal vistnok være av samme sortering som FX57 kjernene, altså første sortering. Dette fordi Opteron cpu`ene skal være dønn stabile.

 

Linker til cpu`ene i prisguiden:

 

Opteron 165 (Denmark)

 

Opteron 170 (Denmark)

 

Opteron 175 (Denmark)

 

Post deres resultat i denne posten, gjerne med screenshots, og full spec liste og kjølemetode. Spørsmål og annen diskusjon er også lov til en hviss grad.

 

På bakgrunn av ustabile spenninger, frarådes man å velge MSI K8N hovedkort, med tanke på overklokking av Dual Core AMD cpu`er. DFI er nok det beste valget for overklokking av Dual Core Opteron, tett fulgt av Asus og Abit.

Se forøvrig vedlagt bilde for ustabil Vcore på MSI K8N

 

Happy oc`ing!

post-7314-1139784694_thumb.jpg

Endret av skyline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Disse cpu`ene skal være ypperlige overklokkere, og skal vistnok være av samme sortering som FX57 kjernene, altså første sortering. Dette fordi Opteron cpu`ene skal være dønn stabile.

 

 

sånn jeg har skjønt det så er det bare Optreon cpu'er med CABNE stepping som har akuratt den samme kjernen som FX57...

Og desværre så virker det som om det bare er USA som får gleden av den steppingen :(

 

 

Edit: så ikke at det var DC så fjerna en del uvesentlig :blush:

Endret av NeVa
Lenke til kommentar

ble litt gira pá dette.... satt og trála nettet etter oc resultater men fan lite. er jo meget bra resultater det var linka til over her.... virker som om det er pá stock Vcore?

 

hvordan er det med de forskjellige modellene? samme cpu med forskjellig multiplier? er den lást? sá má dere forte dere og fá tak i cpuene og kommet i gang, sitter i ungarn og slikt er ikke og oppdrive her, for og si det sánn sá kom gtx i butikken her for ei uke siden :yes: sá lite háp for meg főr jul....

Lenke til kommentar
hehe. . . jeg har aldri lagt merke till opteron på 939. . . :blush:

 

edit:

de selger ikke 165, 170 eller 175(den selges ikke på komplett heller) på norek. . . får håpe de kommer snart! :D

5101059[/snapback]

 

 

Vel, hvis ikke Komplett selger 939 165 eller 170 så er det bare jeg som innbiller meg disse sidene?

 

939 165 @ Komplett

 

939 170 @ Komplett

 

Min 165 er bestilt hos komplett, så gjenstår det bare å se hvor lang tid det tar før den ankommer.

 

Ja, en 165/170/175 DC 939 Opteron skal vistnok klare 2,8ghz greit, og da vil den i utgangspunktet være like rask som FX57. Men på nye spill som kommer etterhvert ha bedre støtte for Dual Core, da vil disse prosessorene yte mye bedre enn FX57.

Pr.idag er det mest programmer man vil merke forbedring med DC, og ved multi tasking.

Lenke til kommentar
hehe. . . jeg har aldri lagt merke till opteron på 939. . . :blush:

 

edit:

de selger ikke 165, 170 eller 175(den selges ikke på komplett heller) på norek. . . får håpe de kommer snart! :D

5101059[/snapback]

 

 

Vel, hvis ikke Komplett selger 939 165 eller 170 så er det bare jeg som innbiller meg disse sidene?

 

 

 

 

det er litt forskjell på DEN og på DE ;):tease:

Endret av Guggelibu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...